Menee menee mut rupee tuntuu et 5000eur riittää kyllä.epk kirjoitti:niin se cooleri , ainakin 300€ , letkuihin ja muihin hilppeisiin ainakin 150, pakoputki uusiks , siihen 250 ainakin ... säätöä säätöä säätöä satasten edestä ja katsastukseen 100, kyllä siihen vielä saat rahaa meneeemppu kirjoitti:Sellanen holsetin hx40 kiehtois, siinä olis integroitu hukkaportti ja näyttäis foorumillakin olevan uusi sellainen ahdin myytävänä. Toimiikos sellanen megasquirt?? Sit pitäs varmaan teettää välijäähdytin? Mitäs vielä puuttuu?
-Ahdin 800eur
-Ruisku 200eur
-Pakosarja xxxeur? keneltä kannattaa hommata?hytöseltä?
täähään rupee kuulostaa halvalta, vielä kun löytyis sellanen kuka asentais osat paikoilleen.
luvat 300-24v turbo projektille?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Saksantuonteja? Sielä on monissa tuonkin ikäisissä katalysaattorit, vaikka vastaavissa Suomiautoissa ei olekaan. Siinä tapauksessa vähäpäästöisyyden voi muutoskatsastaa pois.saki kirjoitti:Entä onko jollain tietoa kun autoni on -88 ja merkitty vähäpäästöiseksi.. saako sitä merkintää pois vai onko tämäkin sellainen kapistus että VTT:n lappu tarvitaan jos haluaisi ahtimen asentaa?
peli on siis 300TE 12v -88
http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.ph ... 55񕸋 Kannattaa lukea kyseisestä viestiketjusta siltä sivulta muutkin päästöihin liittyvät jutut, varsinkin nimimerkin Jacek-viestit.
Hauskintahan tuossa on että (mikäli koko homma onnistuu autosi kanssa) joudut repimään katin irti, muutoskatsastamaan, turbotuksen jälkeen asentamaan katin (tai ainakin kuoret


-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Toimiihan sellainen, jos sen osaa tehdä.emppu kirjoitti:Toimiikos sellanen megasquirt??

Ideana tosiaan on se, että rakennusohjeet ja ohjelmat saa netistä ilmaiseksi, osat pitää ostaa ja kasata itse. Erilaisia modifikaatioita pakettiin on netti puolillaan, ohjelmistoon tulee päivityksiä muutaman päivän välein jne... Jatkuva nokka-akselien asemasäätö tosin ei (vielä ainakaan) onnistu, mutta kyllä sen pitäisi pystyä ohjaamaan turbotettua 300-24V moottoria ihan hyvin. Ohjausyksikön palikat maksavat noin 150e, lisäksi tarvii suuttimet, lämpötila-antureita, kaasuläppäpotentiometrin ja lambdan.
Taas tulee niin paljon tietoa kerralla että tukka nousee pystyyn.Melitos kirjoitti:Toimiihan sellainen, jos sen osaa tehdä.emppu kirjoitti:Toimiikos sellanen megasquirt??![]()
Ideana tosiaan on se, että rakennusohjeet ja ohjelmat saa netistä ilmaiseksi, osat pitää ostaa ja kasata itse. Erilaisia modifikaatioita pakettiin on netti puolillaan, ohjelmistoon tulee päivityksiä muutaman päivän välein jne... Jatkuva nokka-akselien asemasäätö tosin ei (vielä ainakaan) onnistu, mutta kyllä sen pitäisi pystyä ohjaamaan turbotettua 300-24V moottoria ihan hyvin. Ohjausyksikön palikat maksavat noin 150e, lisäksi tarvii suuttimet, lämpötila-antureita, kaasuläppäpotentiometrin ja lambdan.

Näinköhän näillä kylillä sen osais joku kasata ja tietäis mitä pitää tilata?
Täytyy mennä käväseen proturbossa tai amworksilla niin homma menee eteenpäin.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Euroina onneksi kuullostaa kohtuulliseltaemppu kirjoitti:Menee menee mut rupee tuntuu et 5000eur riittää kyllä.epk kirjoitti:niin se cooleri , ainakin 300€ , letkuihin ja muihin hilppeisiin ainakin 150, pakoputki uusiks , siihen 250 ainakin ... säätöä säätöä säätöä satasten edestä ja katsastukseen 100, kyllä siihen vielä saat rahaa meneeemppu kirjoitti:Sellanen holsetin hx40 kiehtois, siinä olis integroitu hukkaportti ja näyttäis foorumillakin olevan uusi sellainen ahdin myytävänä. Toimiikos sellanen megasquirt?? Sit pitäs varmaan teettää välijäähdytin? Mitäs vielä puuttuu?
-Ahdin 800eur
-Ruisku 200eur
-Pakosarja xxxeur? keneltä kannattaa hommata?hytöseltä?
täähään rupee kuulostaa halvalta, vielä kun löytyis sellanen kuka asentais osat paikoilleen.

...karvan verran yli 30 000mk.
Vauhti maksaa, kunka kovaa haluat mennä?.
Tämä postaus on tehty kateuden vihertämänä ja kukkarosta lehahtaa korkeintaan koiperhosen pieru joten mitäs tässä jauhamaan

Millon alkaa armoton paineistus?
ot: sähän voit myydä mulle 230E:n ilmanputsarin kopan jos meinaat diiselöidä

Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
joni p. tyhmäähän se dumppi sinne on laittaa jos käytössä joku fiksu ruisku...mites ne paineet sinne takas päin lyö jos kaasuläppä on koko ajan auki?koska läppä lukitaan jonkin verran auki ja sytkällä hoidetaan tyhjäkäynti,kun nostaa kaasupolkimen ylös jää hyrrä pyöriin ja huuhteleen konetta!ja kun polkasee kaasua on maksimi ahdot heti!mutta jos haluu dumoin ääntä kuunnella ni mikä jottei...mut hieno ääni lähtee kun hyrrä pyörii vapaana ja sit polkasee ni kerran räjähtää ja mersukin vois jopa liikahtaa...näin ne isot pojat ainakin niitä autoja rakentaa eikä ne oo ollu sieltä hitaimmasta päästä...
En mä näistä mitään ymmärrä mutta tuli mieleen että näinköhän pelaa vakio männillä
sais kai niitä puristuksia laittaa vähän alemmas ja turbolle kai muutenki vähän erilaiset männät yleensä
Siis jos oikeesti voimaa haetaan

sais kai niitä puristuksia laittaa vähän alemmas ja turbolle kai muutenki vähän erilaiset männät yleensä

Siis jos oikeesti voimaa haetaan

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Tarjosin foorumilla myynnissä olevasta HX40:stä 600eur, mutta ei kuulema aivan sillä lähde. Kunhan tässä ruvetaan osia keräilemään niin on ammattimiesten apu tarpeen. Mauri,stonehead,jorma... teiltähän niitä kaikkia osiakin löytyy.Mauri H. kirjoitti:Ja kokemuksesta tiedän, että sitten ainakin kerrot saamasi summan kahdella niin olet sielläpäin. kustannusten osalta.
HX40:siä saa kyllä 600 €:lläkin kun tietää mistä kyselee

Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Kannattaa sitten välttää näitä diisselien ahtimia.. niissä on usein pakopuoli suhteettoman iso verrattuna kompura puoleen.. eli yleensä kaipaa pientä muutosta että toimii bensa viriahtimena.. muuten herää hitaasti eikä silti oikeen lykkää ilmaa kunnolla.. ei kannata ihan suinpäin ostaa ahdinta pelkästään hinnan perusteella.. koko paketin toiminta riippuu paljolti siitä..
mulla oli tälläinen 3,0i suprassa
http://www.turboservice.se/Hpx500.html
0,9bar paineilla tuli 340hv ja 540nm..
tutun 1,6 gt corollasta tuli samalla ahtimella, tosin n1,5 barin paineilla 417hv!
se oli hienon tuntunen ahdin.. heräs alhaalta ainakin tossa 3,0 koneessa..
on vaan uutena kohtuuttoman hintanen..
noita garretin GT sarjan ahtimia saa kans aika sopivasti välillä.. niitten pitäisi vissiin olla ominaisuuksiltaan suht moderneja..
esim tuolta löytyy
http://kotisivu.dnainternet.net/niemip/ ... timet.html
noi GT28:t olis varmaan suht passeleita
mulla oli tälläinen 3,0i suprassa
http://www.turboservice.se/Hpx500.html
0,9bar paineilla tuli 340hv ja 540nm..
tutun 1,6 gt corollasta tuli samalla ahtimella, tosin n1,5 barin paineilla 417hv!
se oli hienon tuntunen ahdin.. heräs alhaalta ainakin tossa 3,0 koneessa..
on vaan uutena kohtuuttoman hintanen..
noita garretin GT sarjan ahtimia saa kans aika sopivasti välillä.. niitten pitäisi vissiin olla ominaisuuksiltaan suht moderneja..
esim tuolta löytyy
http://kotisivu.dnainternet.net/niemip/ ... timet.html
noi GT28:t olis varmaan suht passeleita
ennemminkin tuohon koneeseen laittaisin GT37 tai GT40, turhan pieni tuo 28.saki kirjoitti: noi GT28:t olis varmaan suht passeleita

http://www.proturbo.fi/gallery/mb16V.htm
--> ja siinä se on 2,3l 16V koneessa ja autosta penkitettiin 380hv 0,8bar ahdoilla. Tuo tehtiin samoihin aikoihin kuin omakin auto.
En tiedä.. voi olla että ilmassa olisi pientä yli lyönnin henkeä jos tehotavoitteet oli jossain 300hp:n paikkeilla.. tollanen pieni(?) herää kuitenkin hienost alhaalta jolloin saa raivo väännön alas(ja kaiken rikki).
mut nämä on toki hiukan makuasioita.. huomannu vaan et porukka laittaa usein aika isoja ahtimia jolloin saatetaan saada 20hv enemmän huipulle mutta menetetään samalla vääntöä 200nm.. ja pelistä tulee ikävän ylä kireä.. mikä on kyllä hauska jossain raaserissa mutta ei mielestäni sovi täysin mersun herrastelu luonteeseen.. siinä toivoisi ehkä juuri sellaisia ominaisuuksia että tehoa tulisi koko alueella lisää, ilman mitään ihan järjetöntä potkua.. mut tosiaan mukasioita.. joita kannattaa miettiä ennenkuin pulttaa hx50:stä pellin alle..
toi vanha megasquirkki ontuu sitten tuola sytkä puolella.. eli kannattaa tutustua tohon AVR malliin jossa on on ominaisuuksia tod paljon enemmän.. ikävä kyllä joutuu jostain tilaamaan noita kamoja koska tosta pihdataan piirilevyn layoutteja.. saa tohon vanhaankin liitettyä megasparkin mutta epäilen että toi AVR piirillä toimiva on muutenkin monipuolisempi.. silti edelleen paljon halvempi mitä noi kaupalliset.
ja jos jättää vakio sytkän ei kuitenkaan voi kovin paljoa ahdoilla retostella.. silloin saattaisi pelkkä lisäbensasuutinkin riittää, olis ainakin budjetti ratkaisu.. ja pääsis koittamaan laitetta turvallisemmin..
mut nämä on toki hiukan makuasioita.. huomannu vaan et porukka laittaa usein aika isoja ahtimia jolloin saatetaan saada 20hv enemmän huipulle mutta menetetään samalla vääntöä 200nm.. ja pelistä tulee ikävän ylä kireä.. mikä on kyllä hauska jossain raaserissa mutta ei mielestäni sovi täysin mersun herrastelu luonteeseen.. siinä toivoisi ehkä juuri sellaisia ominaisuuksia että tehoa tulisi koko alueella lisää, ilman mitään ihan järjetöntä potkua.. mut tosiaan mukasioita.. joita kannattaa miettiä ennenkuin pulttaa hx50:stä pellin alle..
toi vanha megasquirkki ontuu sitten tuola sytkä puolella.. eli kannattaa tutustua tohon AVR malliin jossa on on ominaisuuksia tod paljon enemmän.. ikävä kyllä joutuu jostain tilaamaan noita kamoja koska tosta pihdataan piirilevyn layoutteja.. saa tohon vanhaankin liitettyä megasparkin mutta epäilen että toi AVR piirillä toimiva on muutenkin monipuolisempi.. silti edelleen paljon halvempi mitä noi kaupalliset.
ja jos jättää vakio sytkän ei kuitenkaan voi kovin paljoa ahdoilla retostella.. silloin saattaisi pelkkä lisäbensasuutinkin riittää, olis ainakin budjetti ratkaisu.. ja pääsis koittamaan laitetta turvallisemmin..
itsellänikin oli aluksi pelkkä imusarjan paineen ohjaama lisärikastuspiiri kahdella ylimääräisellä suuttimella käytössä ja muuten hommaa hoiti KE-jetronic. Yhdistelmä toimi n.6kk ihan hyvin mutta sitten rupesi kiukuttelemaan.saki kirjoitti:
ja jos jättää vakio sytkän ei kuitenkaan voi kovin paljoa ahdoilla retostella.. silloin saattaisi pelkkä lisäbensasuutinkin riittää, olis ainakin budjetti ratkaisu.. ja pääsis koittamaan laitetta turvallisemmin..

Kuulemma tuollaisella lisärikastuksella pärjää alle 300hv tehoilla vallan mainiosti.

Oisko fiksua etsiä tämmönen valmis bolt-on sarja?
http://www.mobile.de/SIDI8qNZ2O1wc-m0hV ... 1149437273&
myös http://www.mosselmanturbo.com/
tekee tupla-puhaltimella valmiita sarjoja,en tiedä mistä löytyy ja maksaisi
http://www.mobile.de/SIDI8qNZ2O1wc-m0hV ... 1149437273&
myös http://www.mosselmanturbo.com/
tekee tupla-puhaltimella valmiita sarjoja,en tiedä mistä löytyy ja maksaisi

-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90