W124 automaatti keppi jumissa p-asennossa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Hanski96
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 26.03.2018 23:52

W124 automaatti keppi jumissa p-asennossa.

Viesti Kirjoittaja Hanski96 »

Eli oli tarkoitus autoa siirtää tallista ulos niin laitettua auton käyntiin ja aikeissa laittaa pakki päälle niin ei keppi liikkunut taakse eikä sivuille? Mikä olisi neuvoksi tähän tilanteeseen? Eli keppi jumissa kokoajan p-asennossa? Mikä neuvoksi?
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4017
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 automaatti keppi jumissa p-asennossa.

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Siinähän on, ainakin uudemmissa 124:sissa, kaksiosainen lukitus, eli ensinnäkin virtalukossa avain pitää olla virrat päällä -asennossa ja jarrupoljinta pitää painaa, jotta saa P:n pois päältä. Molemmat toimivat käsittääkseni vaijerivälitteisesti, jolloin itselle ainakin ensimmäisenä tulisi mieleen tässä kohdassa, että mainittu vaijeri olisi rikki tai irti. Vaihdekeppimekanismin oikeaan reunaan ne näyttäisivät kumpikin tulevan kiinni ja toisen pää on virtalukon rungossa ja sitä en tiedä, että missä päin se jarrupolkimeen tuleva vaijerinpää tarkemmin on.

Se virtalukon vaijeri tekee myös sen, että avainta ei saa pois virtalukosta, jos keppi ei ole P-asennossa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Hanski96
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 26.03.2018 23:52

Re: W124 automaatti keppi jumissa p-asennossa.

Viesti Kirjoittaja Hanski96 »

Joo eli avainhan lähtee pois virtalukosta vaikka olisi mikäkin vaihde päällä. Ja ainakaan omasta mielestä rattilukkokaan ei toimi? Ainakaan ei mene päälle. Eli meneekö samaan syssyyn virtalukko uusiksi?
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: W124 automaatti keppi jumissa p-asennossa.

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Virtalukossa on kolme erillistä osaa: pohja eli sähkön jako, lukkosylinteri eli se avaimen vastaosa, sekä se runko, jossa on rattilukkomekanismi plus tuo P-lukitus. Tarvitset siis tuon viimeisen.
Vaihto ei ole ihan pikkuhomma, mutta tehtävissä. Kojelaudan alta verhoilut auki, lukkosylinteri pois niillä puikoilla, iso mutteri irti, johtoliitin irti, ja sieltä se lukkosysteemi tipahtaa sitten kun aikansa kitkuttelee missä kulmassa tulee.
Ihan hyvä hakea step-by-step ohjeet, mulla ei vaan ole läppärillä linkkiä sinne missä tehtaan korjausohjeet on...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Vastaa Viestiin