W124 automaatti keppi jumissa p-asennossa.
W124 automaatti keppi jumissa p-asennossa.
Eli oli tarkoitus autoa siirtää tallista ulos niin laitettua auton käyntiin ja aikeissa laittaa pakki päälle niin ei keppi liikkunut taakse eikä sivuille? Mikä olisi neuvoksi tähän tilanteeseen? Eli keppi jumissa kokoajan p-asennossa? Mikä neuvoksi?
Re: W124 automaatti keppi jumissa p-asennossa.
Siinähän on, ainakin uudemmissa 124:sissa, kaksiosainen lukitus, eli ensinnäkin virtalukossa avain pitää olla virrat päällä -asennossa ja jarrupoljinta pitää painaa, jotta saa P:n pois päältä. Molemmat toimivat käsittääkseni vaijerivälitteisesti, jolloin itselle ainakin ensimmäisenä tulisi mieleen tässä kohdassa, että mainittu vaijeri olisi rikki tai irti. Vaihdekeppimekanismin oikeaan reunaan ne näyttäisivät kumpikin tulevan kiinni ja toisen pää on virtalukon rungossa ja sitä en tiedä, että missä päin se jarrupolkimeen tuleva vaijerinpää tarkemmin on.
Se virtalukon vaijeri tekee myös sen, että avainta ei saa pois virtalukosta, jos keppi ei ole P-asennossa.
Se virtalukon vaijeri tekee myös sen, että avainta ei saa pois virtalukosta, jos keppi ei ole P-asennossa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 automaatti keppi jumissa p-asennossa.
Joo eli avainhan lähtee pois virtalukosta vaikka olisi mikäkin vaihde päällä. Ja ainakaan omasta mielestä rattilukkokaan ei toimi? Ainakaan ei mene päälle. Eli meneekö samaan syssyyn virtalukko uusiksi?
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies

- Viestit: 1546
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 automaatti keppi jumissa p-asennossa.
Virtalukossa on kolme erillistä osaa: pohja eli sähkön jako, lukkosylinteri eli se avaimen vastaosa, sekä se runko, jossa on rattilukkomekanismi plus tuo P-lukitus. Tarvitset siis tuon viimeisen.
Vaihto ei ole ihan pikkuhomma, mutta tehtävissä. Kojelaudan alta verhoilut auki, lukkosylinteri pois niillä puikoilla, iso mutteri irti, johtoliitin irti, ja sieltä se lukkosysteemi tipahtaa sitten kun aikansa kitkuttelee missä kulmassa tulee.
Ihan hyvä hakea step-by-step ohjeet, mulla ei vaan ole läppärillä linkkiä sinne missä tehtaan korjausohjeet on...
Vaihto ei ole ihan pikkuhomma, mutta tehtävissä. Kojelaudan alta verhoilut auki, lukkosylinteri pois niillä puikoilla, iso mutteri irti, johtoliitin irti, ja sieltä se lukkosysteemi tipahtaa sitten kun aikansa kitkuttelee missä kulmassa tulee.
Ihan hyvä hakea step-by-step ohjeet, mulla ei vaan ole läppärillä linkkiä sinne missä tehtaan korjausohjeet on...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...


