Hintaa superturbolle?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Kyrsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.11.2004 19:59
Paikkakunta: Omicron Persei 9
Viesti:

Hintaa superturbolle?

Viesti Kirjoittaja Kyrsa »

jos toisi tollasen tyyliin -87-89 mallisen 300D mersun saksasta ja pitäisi laitattaa siihen pelit kiinni niin että tavoitteena olisi vaikka 250hp

auton pitäisi olla korkeintaan 300tkm ajettu ja suhteellisen hyväkuntoinen.

mitähän tuollaiselle paketille tulisi hintaa veroineen kaikkineen?
Kyrsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.11.2004 19:59
Paikkakunta: Omicron Persei 9
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kyrsa »

tässä nyt haettaisiin ihan sellaista minimihintaa jolla voisi kuitenkin saada ihan toimivan pelin.

jotain edes sinneppäin arvauksia olisi ainakin kiva nähdä taitaa muuten tulla meikäläiselle ihan stock bensaturbo
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Auton hintaan vaikutat ostajana itse melko paljon, joten sitä en käy arvaileen. Turbotuksen hinnaksi arvioisin vähintään 2500 euroa, jos teet itse asennukset. Turbo, cooleri, pakoputki, pakosarja, letkut ja nippelit, ilmansuodatin ja pumpunlaitto yms. tekevät tuon summan helposti, vaikka käyttäisit käytettyjäkin osia.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ja jos hankit automaattivaihteisen auton, varaa laatikon vahvistukseen 700-800e. Tuo vahvistus ei välttämättä ole pakollinen, mutta jos haluat laatikosta toimivan ja kestävän.
Kyrsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 23.11.2004 19:59
Paikkakunta: Omicron Persei 9
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kyrsa »

eli 10ke tulee autolle hintaa ihan minimissään kaiken kaikkiaan valmiina :(
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

En muuten keksi yht'äkkiä mitään muuta autoa mistä sais yhtä paljon tehonlisää yhtä pienellä sijoituksella :wink:

Tohon mun voorttiin maksaa jo pelkästään alsakannet 1600e.

2500 on pieni raha virittämisesssä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

mun turboprojektin hinta viheltää tossa 2500e:ssä. MUTTA KYLLÄ ON HAUSKAAKIN!!! :twisted:
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

jos on paljon ajettu aihio ja alkaa sitä remontoimaan niin saa varata tuplapudjetin
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

stonehead kirjoitti:jos on paljon ajettu aihio ja alkaa sitä remontoimaan niin saa varata tuplapudjetin
Eikä taida ihan heti sekään riittää, pikkunippelit maksaa sikana ja sitä kuluu paljon.

Ja kunnollinen cooleri voi helposti maksaa pelkästään 700 €, turbon saa halvimmillaan samalla, voi mennä yli tonnin (uusi siis) ja sitten pakosarja, imusarjan painekotelo, putkisto, ilmanputsari, paineputket, silikoniletkua tms, hirveä kasa vahvoja klemmareita, kytkin ja laatikko / automaatin vahvistaminen.

Sitten on kaikkea mitä paljon ajetussa aina on, kardaanin rättinivelet, vetarit, suuttimet, nokka-akseli ja vaikka mitä.

En olisi itsekään uskonut miten paljon rahaa voi palaa kun kaiken tekee kunnolla hyvillä osilla.
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Samuli H kirjoitti:Ja jos hankit automaattivaihteisen auton, varaa laatikon vahvistukseen 700-800e. Tuo vahvistus ei välttämättä ole pakollinen, mutta jos haluat laatikosta toimivan ja kestävän.
Enemmänkin sain tuohon laatikkoon menemään.Isompaan lootaan (300D) kuulema kalliimmat osaset ja osiahan meni sopivasti.Of course.

Mutta tuleehan noita kuluja takautuvasti takaisin polttoaineissa jos verrataan bensavirittelyyn.

Vanha 2.0 Turbo Sierra pienillä suuttimilla 15L / 100km, isommilla 25l / 100km.Tehot 250-350hp.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

mut oliskohan siltikkin ideaa hommata joku vanha sierra harraste autoksi ja viritellä ja turbotella sitä ja pitää mese vaan pyhä autona....
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

petska kirjoitti:mut oliskohan siltikkin ideaa hommata joku vanha sierra harraste autoksi ja viritellä ja turbotella sitä ja pitää mese vaan pyhä autona....
Ei olis :-)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

XUX63 kirjoitti:
petska kirjoitti:mut oliskohan siltikkin ideaa hommata joku vanha sierra harraste autoksi ja viritellä ja turbotella sitä ja pitää mese vaan pyhä autona....
Ei olis :-)
...vaan 1-korinen golf (ei paina mitään) :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jos nyt vielä ot:tä jatketaan, niin vanhakoppainen Escort olisi hyvä "leikkiauto".
-Valmiiksi 2-litraisen papereilla, vaparinakin saa yli 200hp irti
-Ei paina mitään
-Takaveto
-Hieno (pitää muistaa mietelause katsojan silmästä)
-Halvat osat ja viripalikkaa saatavilla helposti (sierran kone)
-Ei päästömittauksia
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

petska kirjoitti:mut oliskohan siltikkin ideaa hommata joku vanha sierra harraste autoksi ja viritellä ja turbotella sitä ja pitää mese vaan pyhä autona....
Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä.. :P

Nyt on harraste ja pyhä auto samassa paketissa.Kätevää.
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

veskola kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:
petska kirjoitti:mut oliskohan siltikkin ideaa hommata joku vanha sierra harraste autoksi ja viritellä ja turbotella sitä ja pitää mese vaan pyhä autona....
Ei olis :-)
...vaan 1-korinen golf (ei paina mitään) :roll:
Muuten kyllä, harmi vaan kun on etuveto/puutarhajyrsin :roll: . Starletti tai 2002 bemu :twisted:
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lynx racing kirjoitti:Muuten kyllä, harmi vaan kun on etuveto/puutarhajyrsin :roll: . Starletti tai 2002 bemu :twisted:
hih, eikös starletti tehdä jaapanissa, ja kyse oli harrasteautosta, joten bemu tai cortti sitten :lol: Ei nytten on pakko lopettaa tämä OT hommeli :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyrsa kirjoitti:eli 10ke tulee autolle hintaa ihan minimissään kaiken kaikkiaan valmiina :(
Jos haluat pohjaksi HYVÄN 300 dt aihion niin eihän tuo 10 000€ riitä auton lisäksi edes asennuskaljoihin :lol:

Eikä se riitä kyllä silloinkaan jos hommaat paskan aihion ja remppaat sen kokonaan...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja jos haluaa rakentaa superturbon, ei kannata kysellä mitä maksaa.
Kohtuu hinnalla saa suht. tehokkaan laitteen, mutta tehoja ei kärsi käyttää ja moottori särkyy yhdellä pitemmällä repäisyllä.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Aki P kirjoitti:Ja jos haluaa rakentaa superturbon, ei kannata kysellä mitä maksaa.
Kohtuu hinnalla saa suht. tehokkaan laitteen, mutta tehoja ei kärsi käyttää ja moottori särkyy yhdellä pitemmällä repäisyllä.
Naulankantaan!
Elikkä senhän voi varmasti kaikki superturbon rakentaneet allekirjoittaa, että superturboja ei opintotuella voi eikä kannata rakentaa...
Itselläni on suunnitelmissa ns. miditurbo 250D 200-230hv ja olen laskenut, että se tulee kaikkineen maksamaan ~5000€ :!:
Pumppuun ~1000€
Automaattiin ~1000€
Ahdin +pakosatsi ~1000€
Täydellinen koneremontti turbon laakereilla ~1000€
Kunnon cooleri ~500€
Pikkuhiluihin ~500€ (Voi mennä paljon enemmänkin)

Ja ku periaate on se, että jos jotain teen, niin teen sen kunnolla :!:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Juben budjetti ja suunnitelmat kuullostaa hyvältä.

Muista putsari ja pakoputki, sekä painekotelo imusarjaan.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mauri H. kirjoitti:Juben budjetti ja suunnitelmat kuullostaa hyvältä.

Muista putsari ja pakoputki, sekä painekotelo imusarjaan.
Joo kylllä minä noita olen silmällä pitänyt kustannusarviota tehdessä ja siksi olenkin laskenut joitain hintoja hieman yläkanttiin... Esim. pumppu tuskin maksaa ihan 1000€ ?

No mutta sanotaan näin että hyvin lähelle tuota 5000€ saa toimivan ja LUOTETTAVAn miditurbon...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Aki P kirjoitti:Ja jos haluaa rakentaa superturbon, ei kannata kysellä mitä maksaa.
Kohtuu hinnalla saa suht. tehokkaan laitteen, mutta tehoja ei kärsi käyttää ja moottori särkyy yhdellä pitemmällä repäisyllä.
En uskaltanut tuoda tätä julki ettei pahoita turhaan kenenkään mieltä.

Kenenkään kuka ei autoaan itse rassaa,ei kannata haaveilla superturbosta!!! Ellei omaa paksua lompakkoa ja suhteita johonkin foorumin superturboilijaan tms.

Superturboissa menee kehitystyön tuoksinnassa kiertokankia,mäntiä,kansia ym. pientä.

Ja ne,ketkä oikeasti osaa rakentaa kestävän superturbon,on vähissä.
Sata heppaa per litra on paljon vanhasta dieselistä,eipä taida olla ainoatakaan rakentajaa (?), jonka superturbo olisi ollut ekana kehitysversiona nipussa edes vuotta. Ainakin tietämäni superturbot kaipaa välillä pientä "huoltoa",mutta sehän onnistuukin näiltä sankareilta hetkessä.

Enkä tarkoita tällä huollolla mitään öljynvaihtoa vaan ihan ennakkoivaa "syy ja seuraus" tsekkailua ettei satu mitään isompia vahinkoja.

Tosin hieman kantapään kautta opitunkin tiedon avulla autot kestää,mutta jokainen tietämäni rakentelija liikkuu tietämyksessään jossain korkeammalla tasolla kuin perinteiset rassailijat. Ainakin täällä supertubojen synnyinseutuvilla...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja juuri tämän takia pysyn alle 200Hp porukoissa, koska en jaksa joka toinen viikko olla konetta aukomassa........ eli "miditurbo" riittää vakio käyttöautoon jolla rouva ajaa 8)
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

joo, täälläkinpäin ollaan sillä linjalla että rouvat pystyy ajeleen vaikka tehoja on reilusti yli 400, on ajeltu ruotsia myöten ristiin rastiin vuoden verran ilman remonttii ja viel kestotesti ferrarin kanssa joka koitui tähtikeulan voitoksi 8)

mutta nyt on voimanlähde myyty yhteen 124:een pohjoisen suuntaan eli kannattaa "bemariporukan" sielä suunnalla hiukan kahtella tilannetta 8)

ja tälläpäin kans katelhan mitä teherään seuraavaksi :twisted:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Sanokaas turbo poijat, että jos löytyy alkuperäinen turbo kone ja isompi hyrrä(64/60) , kohtalainen cooleri ja voiman siirto. Niin saako niistä 2000-2500e lisällä niputettua mitää järkevää? :?
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

Allu D. kirjoitti:Sanokaas turbo poijat, että jos löytyy alkuperäinen turbo kone ja isompi hyrrä(64/60) , kohtalainen cooleri ja voiman siirto. Niin saako niistä 2000-2500e lisällä niputettua mitää järkevää? :?
riippuu paljolti joutuuko ostaan kaikki vai osaako ite tehdä mitään
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Tosiaanki tollaset olis lähtö kohdat, ja it kyllä olis tarkotus tedä pako puoli ja imu puolen putket. ym, asennukset (paitsi pumpun moddaus)
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
japi.
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 448
Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
Paikkakunta: varsinais-suomi
Viesti:

superturbo 250

Viesti Kirjoittaja japi. »

Pitäsköhän tässä tehdä ensin täysi remppa koneessa et kannattaa alkaa laitaa noita muita tilpehöörejä kiinni tohon koneeseen.Kansi oli pois ja vaihdettiin tiiviste ja tehtiin muutenkin remppa kanteen!Kone on alun perin jo turbolla eli pitääkö huolestuu et tulee remppaa!
Muuten auto on kyllä laitettu alusta kuntoo!
Hinta puolta tossa olen kanssa laskenut mut kyllä sitä tulee vaikka kaiken
työ tekis itse!
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

stonehead kirjoitti: mutta nyt on voimanlähde myyty yhteen 124:een pohjoisen suuntaan eli kannattaa "bemariporukan" sielä suunnalla hiukan kahtella tilannetta 8) :twisted:
Joo, katellaan mitä pohjantiellä tapahtuu :-)
Vastaa Viestiin