Hintaa superturbolle?
Hintaa superturbolle?
jos toisi tollasen tyyliin -87-89 mallisen 300D mersun saksasta ja pitäisi laitattaa siihen pelit kiinni niin että tavoitteena olisi vaikka 250hp
auton pitäisi olla korkeintaan 300tkm ajettu ja suhteellisen hyväkuntoinen.
mitähän tuollaiselle paketille tulisi hintaa veroineen kaikkineen?
auton pitäisi olla korkeintaan 300tkm ajettu ja suhteellisen hyväkuntoinen.
mitähän tuollaiselle paketille tulisi hintaa veroineen kaikkineen?
Auton hintaan vaikutat ostajana itse melko paljon, joten sitä en käy arvaileen. Turbotuksen hinnaksi arvioisin vähintään 2500 euroa, jos teet itse asennukset. Turbo, cooleri, pakoputki, pakosarja, letkut ja nippelit, ilmansuodatin ja pumpunlaitto yms. tekevät tuon summan helposti, vaikka käyttäisit käytettyjäkin osia.
En muuten keksi yht'äkkiä mitään muuta autoa mistä sais yhtä paljon tehonlisää yhtä pienellä sijoituksella
Tohon mun voorttiin maksaa jo pelkästään alsakannet 1600e.
2500 on pieni raha virittämisesssä.

Tohon mun voorttiin maksaa jo pelkästään alsakannet 1600e.
2500 on pieni raha virittämisesssä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Eikä taida ihan heti sekään riittää, pikkunippelit maksaa sikana ja sitä kuluu paljon.stonehead kirjoitti:jos on paljon ajettu aihio ja alkaa sitä remontoimaan niin saa varata tuplapudjetin
Ja kunnollinen cooleri voi helposti maksaa pelkästään 700 €, turbon saa halvimmillaan samalla, voi mennä yli tonnin (uusi siis) ja sitten pakosarja, imusarjan painekotelo, putkisto, ilmanputsari, paineputket, silikoniletkua tms, hirveä kasa vahvoja klemmareita, kytkin ja laatikko / automaatin vahvistaminen.
Sitten on kaikkea mitä paljon ajetussa aina on, kardaanin rättinivelet, vetarit, suuttimet, nokka-akseli ja vaikka mitä.
En olisi itsekään uskonut miten paljon rahaa voi palaa kun kaiken tekee kunnolla hyvillä osilla.
Enemmänkin sain tuohon laatikkoon menemään.Isompaan lootaan (300D) kuulema kalliimmat osaset ja osiahan meni sopivasti.Of course.Samuli H kirjoitti:Ja jos hankit automaattivaihteisen auton, varaa laatikon vahvistukseen 700-800e. Tuo vahvistus ei välttämättä ole pakollinen, mutta jos haluat laatikosta toimivan ja kestävän.
Mutta tuleehan noita kuluja takautuvasti takaisin polttoaineissa jos verrataan bensavirittelyyn.
Vanha 2.0 Turbo Sierra pienillä suuttimilla 15L / 100km, isommilla 25l / 100km.Tehot 250-350hp.
...vaan 1-korinen golf (ei paina mitään)XUX63 kirjoitti:Ei olispetska kirjoitti:mut oliskohan siltikkin ideaa hommata joku vanha sierra harraste autoksi ja viritellä ja turbotella sitä ja pitää mese vaan pyhä autona....

Lisää tietoa: www.skg.fi
Jos nyt vielä ot:tä jatketaan, niin vanhakoppainen Escort olisi hyvä "leikkiauto".
-Valmiiksi 2-litraisen papereilla, vaparinakin saa yli 200hp irti
-Ei paina mitään
-Takaveto
-Hieno (pitää muistaa mietelause katsojan silmästä)
-Halvat osat ja viripalikkaa saatavilla helposti (sierran kone)
-Ei päästömittauksia
-Valmiiksi 2-litraisen papereilla, vaparinakin saa yli 200hp irti
-Ei paina mitään
-Takaveto
-Hieno (pitää muistaa mietelause katsojan silmästä)
-Halvat osat ja viripalikkaa saatavilla helposti (sierran kone)
-Ei päästömittauksia
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
Muuten kyllä, harmi vaan kun on etuveto/puutarhajyrsinveskola kirjoitti:...vaan 1-korinen golf (ei paina mitään)XUX63 kirjoitti:Ei olispetska kirjoitti:mut oliskohan siltikkin ideaa hommata joku vanha sierra harraste autoksi ja viritellä ja turbotella sitä ja pitää mese vaan pyhä autona....


W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
hih, eikös starletti tehdä jaapanissa, ja kyse oli harrasteautosta, joten bemu tai cortti sittenLynx racing kirjoitti:Muuten kyllä, harmi vaan kun on etuveto/puutarhajyrsin. Starletti tai 2002 bemu


Lisää tietoa: www.skg.fi
Jos haluat pohjaksi HYVÄN 300 dt aihion niin eihän tuo 10 000€ riitä auton lisäksi edes asennuskaljoihinKyrsa kirjoitti:eli 10ke tulee autolle hintaa ihan minimissään kaiken kaikkiaan valmiina

Eikä se riitä kyllä silloinkaan jos hommaat paskan aihion ja remppaat sen kokonaan...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Naulankantaan!Aki P kirjoitti:Ja jos haluaa rakentaa superturbon, ei kannata kysellä mitä maksaa.
Kohtuu hinnalla saa suht. tehokkaan laitteen, mutta tehoja ei kärsi käyttää ja moottori särkyy yhdellä pitemmällä repäisyllä.
Elikkä senhän voi varmasti kaikki superturbon rakentaneet allekirjoittaa, että superturboja ei opintotuella voi eikä kannata rakentaa...
Itselläni on suunnitelmissa ns. miditurbo 250D 200-230hv ja olen laskenut, että se tulee kaikkineen maksamaan ~5000€

Pumppuun ~1000€
Automaattiin ~1000€
Ahdin +pakosatsi ~1000€
Täydellinen koneremontti turbon laakereilla ~1000€
Kunnon cooleri ~500€
Pikkuhiluihin ~500€ (Voi mennä paljon enemmänkin)
Ja ku periaate on se, että jos jotain teen, niin teen sen kunnolla

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Joo kylllä minä noita olen silmällä pitänyt kustannusarviota tehdessä ja siksi olenkin laskenut joitain hintoja hieman yläkanttiin... Esim. pumppu tuskin maksaa ihan 1000€ ?Mauri H. kirjoitti:Juben budjetti ja suunnitelmat kuullostaa hyvältä.
Muista putsari ja pakoputki, sekä painekotelo imusarjaan.
No mutta sanotaan näin että hyvin lähelle tuota 5000€ saa toimivan ja LUOTETTAVAn miditurbon...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
En uskaltanut tuoda tätä julki ettei pahoita turhaan kenenkään mieltä.Aki P kirjoitti:Ja jos haluaa rakentaa superturbon, ei kannata kysellä mitä maksaa.
Kohtuu hinnalla saa suht. tehokkaan laitteen, mutta tehoja ei kärsi käyttää ja moottori särkyy yhdellä pitemmällä repäisyllä.
Kenenkään kuka ei autoaan itse rassaa,ei kannata haaveilla superturbosta!!! Ellei omaa paksua lompakkoa ja suhteita johonkin foorumin superturboilijaan tms.
Superturboissa menee kehitystyön tuoksinnassa kiertokankia,mäntiä,kansia ym. pientä.
Ja ne,ketkä oikeasti osaa rakentaa kestävän superturbon,on vähissä.
Sata heppaa per litra on paljon vanhasta dieselistä,eipä taida olla ainoatakaan rakentajaa (?), jonka superturbo olisi ollut ekana kehitysversiona nipussa edes vuotta. Ainakin tietämäni superturbot kaipaa välillä pientä "huoltoa",mutta sehän onnistuukin näiltä sankareilta hetkessä.
Enkä tarkoita tällä huollolla mitään öljynvaihtoa vaan ihan ennakkoivaa "syy ja seuraus" tsekkailua ettei satu mitään isompia vahinkoja.
Tosin hieman kantapään kautta opitunkin tiedon avulla autot kestää,mutta jokainen tietämäni rakentelija liikkuu tietämyksessään jossain korkeammalla tasolla kuin perinteiset rassailijat. Ainakin täällä supertubojen synnyinseutuvilla...
joo, täälläkinpäin ollaan sillä linjalla että rouvat pystyy ajeleen vaikka tehoja on reilusti yli 400, on ajeltu ruotsia myöten ristiin rastiin vuoden verran ilman remonttii ja viel kestotesti ferrarin kanssa joka koitui tähtikeulan voitoksi
mutta nyt on voimanlähde myyty yhteen 124:een pohjoisen suuntaan eli kannattaa "bemariporukan" sielä suunnalla hiukan kahtella tilannetta
ja tälläpäin kans katelhan mitä teherään seuraavaksi

mutta nyt on voimanlähde myyty yhteen 124:een pohjoisen suuntaan eli kannattaa "bemariporukan" sielä suunnalla hiukan kahtella tilannetta

ja tälläpäin kans katelhan mitä teherään seuraavaksi

[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
riippuu paljolti joutuuko ostaan kaikki vai osaako ite tehdä mitäänAllu D. kirjoitti:Sanokaas turbo poijat, että jos löytyy alkuperäinen turbo kone ja isompi hyrrä(64/60) , kohtalainen cooleri ja voiman siirto. Niin saako niistä 2000-2500e lisällä niputettua mitää järkevää?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
- japi.
- Yhteistyökumppani
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ti 24.08.2004 09:17
- Paikkakunta: varsinais-suomi
- Viesti:
superturbo 250
Pitäsköhän tässä tehdä ensin täysi remppa koneessa et kannattaa alkaa laitaa noita muita tilpehöörejä kiinni tohon koneeseen.Kansi oli pois ja vaihdettiin tiiviste ja tehtiin muutenkin remppa kanteen!Kone on alun perin jo turbolla eli pitääkö huolestuu et tulee remppaa!
Muuten auto on kyllä laitettu alusta kuntoo!
Hinta puolta tossa olen kanssa laskenut mut kyllä sitä tulee vaikka kaiken
työ tekis itse!
Muuten auto on kyllä laitettu alusta kuntoo!
Hinta puolta tossa olen kanssa laskenut mut kyllä sitä tulee vaikka kaiken
työ tekis itse!