
3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
No niinhän juurikin tein
ja hyvin tuli ihan perus m10/1.5 jenka

W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 06.05.2018 09:43
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Terve!
Niin, nyt kun tuon W212:n ostin ja juurikin tällä koneella. 2010 vuosimalli niin eiköhän sieltä öljyä tippase maahan, tosi vähän mutta tippuu kuitenkin.
Olisi kyllä pitänyt katsoa tarkemmin mutta en huomannut.
Pitäisi nyt ensin tarkistaa, että ongelma on tämä sama (jos on)
Ja sitten se varsinainen kysymys, että suosituksia hyväksi, asiansa osaavaksi pajaksi akselilla Tampere-Jyväskylä?
Maksaahan se nyt jotain mutta auto ei saa tipattaa öljyä (ainakaan kovin paljoa)
Niin, nyt kun tuon W212:n ostin ja juurikin tällä koneella. 2010 vuosimalli niin eiköhän sieltä öljyä tippase maahan, tosi vähän mutta tippuu kuitenkin.
Olisi kyllä pitänyt katsoa tarkemmin mutta en huomannut.
Pitäisi nyt ensin tarkistaa, että ongelma on tämä sama (jos on)
Ja sitten se varsinainen kysymys, että suosituksia hyväksi, asiansa osaavaksi pajaksi akselilla Tampere-Jyväskylä?
Maksaahan se nyt jotain mutta auto ei saa tipattaa öljyä (ainakaan kovin paljoa)
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Itsekin hankin juuri S212 -korisen, nelivetoisen vuoden 2010 yksilön V6 dieselillä. Pirkanmaan HYAcenter Pirkkalassa vaikuttaa luotettavalta ja asiantuntevalta pajalta Mersujen suhteen. Asiakkaina on paljon ammattiautoilijoita, ja firman perustanut väki hankkinut pitkälti kannuksensa Vehon leivissä. Varmasti halvemmallakin joku voi remonttia tehdä, mutta itselleni jäi tästä firmasta positiivinen kuva.
Itselleni jonkinlaisen vaikutelman jättää jo se, että tässä yrityksessä omistajat myös tekevät duunit, huoltohallissakin...
Sähköisen huoltokirjan täytöt luonnollisesti onnistuu.
Itselleni jonkinlaisen vaikutelman jättää jo se, että tässä yrityksessä omistajat myös tekevät duunit, huoltohallissakin...
Sähköisen huoltokirjan täytöt luonnollisesti onnistuu.
E 350 CDI 4 Matic (S212) 2010
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Vaihdoin omaan 642 koneeseen nuo silmälasi tiivisteet , no sain koneen käyntiin ja lämmittelin sitä . Sammutin ja yllättäin kuului ihme ääni ja alkasi vesi vuotamaan sieltä takaa
täs ennen kuin purkaan taas kokonaan olisiko mitään ehdotusta mistä tulee. Kuitenkin kun sinne jäähdyttäjän juureen näkee vähäsen ei mitään suurempaa tai ainakaan yhtäsuurta vesi liikettä.
Juu otin viel iltapuhteeksi auki ja imusarjojen välissä olevat o-renkaat vuoti ,, ihan ehjät oli mutta vuoti . täytyy kattella uudet . vuoti vielä kivasti sisälle päin ettei heti nähnyt.
Olipa muuten aika synkkä remontti . Monta ruuvia. Ja tuntia.

Juu otin viel iltapuhteeksi auki ja imusarjojen välissä olevat o-renkaat vuoti ,, ihan ehjät oli mutta vuoti . täytyy kattella uudet . vuoti vielä kivasti sisälle päin ettei heti nähnyt.
Olipa muuten aika synkkä remontti . Monta ruuvia. Ja tuntia.

Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Itselläni ei ollutkaan öljyvuoto öljynlauhduttajassa. Se oli siinä öljypohjan anturissa. Olisko se nyt lämpötila anturi. Joku oli vetäny anturin sillee kiinni että kuparitiiviste oli kahdessaosassa ja puoliks solmussa.
Vuoto loppu.

Vuoto loppu.

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Moottoriöljynjäähdytin remontti menossa ja sain rikottua suuttimien paluulinjan t-haaran. Käsittääkseni linjaan ei saa irto-osia vaan koko linjasto pitää uusia ja maksaa maltaita. Vinkit kelpaisi mistä kannattaisi osia kysellä.
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Mulla kävi sama homma, ostin käytetyn sillon, hyvin on pelannu. Ei taida uutena saada kun orkkista..Reuhka kirjoitti:Moottoriöljynjäähdytin remontti menossa ja sain rikottua suuttimien paluulinjan t-haaran. Käsittääkseni linjaan ei saa irto-osia vaan koko linjasto pitää uusia ja maksaa maltaita. Vinkit kelpaisi mistä kannattaisi osia kysellä.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Laittaisin kyselyä tai soittaisin Finjector.com että löytyykö tai saako tilattua jostainReuhka kirjoitti:Moottoriöljynjäähdytin remontti menossa ja sain rikottua suuttimien paluulinjan t-haaran. Käsittääkseni linjaan ei saa irto-osia vaan koko linjasto pitää uusia ja maksaa maltaita. Vinkit kelpaisi mistä kannattaisi osia kysellä.
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Kiitokset vinkistä, pitää soitella tuonne. Mikäli joltain löytyy purkuosa, saapi tarjoilla.
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
https://www.tori.fi/lappi/Mb_350cdi_om6 ... 712719.htm Tuossa näkyy olevan myynnissä käytetty.Reuhka kirjoitti:Kiitokset vinkistä, pitää soitella tuonne. Mikäli joltain löytyy purkuosa, saapi tarjoilla.
Kannattaa suosiolla laittaa oem paluulinjasto uutena, jos ei käytettyä ehjää paluulinjastoa löydy. Vaikka maksaakin maltaita niin säästyy paljon vaivaa ja hermoja.
S213 350CDI 4-MATIC -18
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Kiitokset osallistujille, oottelen raptecilta vastausta josko häneltä löytyisi.
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Pojan 204 sai bingon lauhduttimen kanssa.
Tiivisteet ja itse lauhdutin menee vaihtoon ja huohotin tarvittavilta osin.
Onko jotain muuta, mitä pitäisi ottaa huomioon samalla?
Näköjään turbostakin siivet pikspoks
Tiivisteet ja itse lauhdutin menee vaihtoon ja huohotin tarvittavilta osin.
Onko jotain muuta, mitä pitäisi ottaa huomioon samalla?
Näköjään turbostakin siivet pikspoks

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Om642 moottoriin tehty kurahaaran tiivisteiden vaihto. Tämän jälkeen öljyt ja suodatin vaihdettu, ajettu jonkun aikaa ja nyt on kone jumissa. Mitähän on käynyt?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Kuinka pitkästi ajettu ?
onko jäähdytin nesteteet ja öljyt sekaisin ?
kävikö kone noiden hommien jälkeen nätisti vai hiukan karheasti ?
Mökkillä
'
'
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
En ole itse ollut tätä tekemässä niin en osaa sanoa tarkasti. Ilmeisesti joku pieni lenkki heitetty ja annettu käydä tyhjäkäyntiä 30-40min, tämän jälkeen annettu kaasua joku 2-3k kierroksia jolloin vetäissyt jumiin. Voikohan tässä olla nyt joku runkolaakerivika johtuen jostakin asennusvirheestä?FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 29.11.2023 19:23Kuinka pitkästi ajettu ?
onko jäähdytin nesteteet ja öljyt sekaisin ?
kävikö kone noiden hommien jälkeen nätisti vai hiukan karheasti ?
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Imusarjat olleet irti jolloin valmiiksi huonokuntoinen läppä saanut jostain osumaa ja lopullisesti hajonnut tolla koeajolla. Siitä romut moottorin läpi ja soppa valmis. Ei todellakaan varmaa tietoa, mutta ihan vaan veikkaus. Purkamallahan se näkee mitä on rikki.Elias66 kirjoitti: ↑Ke 29.11.2023 19:28En ole itse ollut tätä tekemässä niin en osaa sanoa tarkasti. Ilmeisesti joku pieni lenkki heitetty ja annettu käydä tyhjäkäyntiä 30-40min, tämän jälkeen annettu kaasua joku 2-3k kierroksia jolloin vetäissyt jumiin. Voikohan tässä olla nyt joku runkolaakerivika johtuen jostakin asennusvirheestä?FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 29.11.2023 19:23Kuinka pitkästi ajettu ?
onko jäähdytin nesteteet ja öljyt sekaisin ?
kävikö kone noiden hommien jälkeen nätisti vai hiukan karheasti ?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Remontissa lorahtanut sopivasti pakkasnestettä moottoriöljyn sekaan.
wiimax.fi
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Niin mainitsit, mutta onko varmaa ? No, enpä muuta mahdollista syytä tiedä, tuollaisista tapauksista on ollut juttua.
wiimax.fi
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Tästä oli juttua että ne läpät poistettaisiin, mutta niitä ei oltukaan poistettu koska ne oli kuulemma hyvässä kunnossa ja oli hiukan kiire. Auto on tosiaan 260tkm ajettu.Nippe kirjoitti: ↑Ke 29.11.2023 19:45Imusarjat olleet irti jolloin valmiiksi huonokuntoinen läppä saanut jostain osumaa ja lopullisesti hajonnut tolla koeajolla. Siitä romut moottorin läpi ja soppa valmis. Ei todellakaan varmaa tietoa, mutta ihan vaan veikkaus. Purkamallahan se näkee mitä on rikki.Elias66 kirjoitti: ↑Ke 29.11.2023 19:28En ole itse ollut tätä tekemässä niin en osaa sanoa tarkasti. Ilmeisesti joku pieni lenkki heitetty ja annettu käydä tyhjäkäyntiä 30-40min, tämän jälkeen annettu kaasua joku 2-3k kierroksia jolloin vetäissyt jumiin. Voikohan tässä olla nyt joku runkolaakerivika johtuen jostakin asennusvirheestä?FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 29.11.2023 19:23Kuinka pitkästi ajettu ?
onko jäähdytin nesteteet ja öljyt sekaisin ?
kävikö kone noiden hommien jälkeen nätisti vai hiukan karheasti ?
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Herää kysymys että mitähän muuta siellä jätettiin kiireessä tekemättä, tai tehtiin miten sattuu.Elias66 kirjoitti: ↑Ke 29.11.2023 20:54Tästä oli juttua että ne läpät poistettaisiin, mutta niitä ei oltukaan poistettu koska ne oli kuulemma hyvässä kunnossa ja oli hiukan kiire. Auto on tosiaan 260tkm ajettu.Nippe kirjoitti: ↑Ke 29.11.2023 19:45Imusarjat olleet irti jolloin valmiiksi huonokuntoinen läppä saanut jostain osumaa ja lopullisesti hajonnut tolla koeajolla. Siitä romut moottorin läpi ja soppa valmis. Ei todellakaan varmaa tietoa, mutta ihan vaan veikkaus. Purkamallahan se näkee mitä on rikki.Elias66 kirjoitti: ↑Ke 29.11.2023 19:28En ole itse ollut tätä tekemässä niin en osaa sanoa tarkasti. Ilmeisesti joku pieni lenkki heitetty ja annettu käydä tyhjäkäyntiä 30-40min, tämän jälkeen annettu kaasua joku 2-3k kierroksia jolloin vetäissyt jumiin. Voikohan tässä olla nyt joku runkolaakerivika johtuen jostakin asennusvirheestä?FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 29.11.2023 19:23Kuinka pitkästi ajettu ?
onko jäähdytin nesteteet ja öljyt sekaisin ?
kävikö kone noiden hommien jälkeen nätisti vai hiukan karheasti ?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Pitää varmasti paikkansa. Mutta laitettiinko uutta tilalle?
Tiedän varmuudella moottorin joka kilahti jumiin kun huudatettiin vajailla öljyillä. Kun käyttäjät huomasivat mitä olivat tehneet, kaatoivat lisää öljyä niin että oli ylärajassa ja kaikki näytti olleen hyvin.
Purkasin tuon moottorin ja kampiakselin laakeriliuska oli leikannut.
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Joo tätäkin on vaikea sanoa kun ei ole itse ollut näkemässä. Mutta kun asentaja sanoi että päästi öljyt pois ennen remonttia niin se on mielestäni väärä tapa koska silloin on jäähdytinnestettä voinut päästä moottoriin jonka jälkeen on vaan uudet öljyt kaadettu sekaan.E200kompressor kirjoitti: ↑Ke 13.12.2023 15:05Pitää varmasti paikkansa. Mutta laitettiinko uutta tilalle?
Tiedän varmuudella moottorin joka kilahti jumiin kun huudatettiin vajailla öljyillä. Kun käyttäjät huomasivat mitä olivat tehneet, kaatoivat lisää öljyä niin että oli ylärajassa ja kaikki näytti olleen hyvin.
Purkasin tuon moottorin ja kampiakselin laakeriliuska oli leikannut.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Mahtoikohan jäähditin nesteet olla myös laskettu ulos/vähenetty sitäkin sataa lorahtaa väärään paikkan eikä heti pelkästän öljyt ulos laskemalla tule pois
Mökkillä
'
'
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
E 350 cdi vm 2010, öljynlauhdutin remontti tehty noin 2000 km sitten, vielä tiputtelee moottoriöljyä. Turbon tyvestä katsottuna öljynlauhdutin puhtaan näköinen.
Vaihdettu lauhdutin ja tiivistesarja.
Kuvassa punaisella oleva osa ympyröity jokseenkin öljyinen, kuvassa putsattu. Ei näkyvää vuotoa heti putsauksen jälkeen. Laturi aika öljyinen. Heittää laturinremmin kautta öljyä paisuntasäiliön kylkeen ja lokasuojan päälle. Vihreällä ympyröidyn tyvessä oli myös öljyä, putsauksen jälkeen ei siinä myöskään heti näkyvää vuotoa.
Saako näihin tiivisteitä vaihdettua?
Vaihdettu lauhdutin ja tiivistesarja.
Kuvassa punaisella oleva osa ympyröity jokseenkin öljyinen, kuvassa putsattu. Ei näkyvää vuotoa heti putsauksen jälkeen. Laturi aika öljyinen. Heittää laturinremmin kautta öljyä paisuntasäiliön kylkeen ja lokasuojan päälle. Vihreällä ympyröidyn tyvessä oli myös öljyä, putsauksen jälkeen ei siinä myöskään heti näkyvää vuotoa.
Saako näihin tiivisteitä vaihdettua?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w203 200cdi
s211 270cdi
S204 320cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
s211 270cdi
S204 320cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Oliskohan ahtoletku halki?
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Ainakin vaikuttaa siltä, jos laturi on märkä?
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Ajettu 100km lenkki putsauksen jälkeen. Vihreällä ympyröidyn osan tiiviste selvästi öljyinen joka kuvassa. Pitää tarkistaa alakautta vielä tuo ahtoletkun kunto.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w203 200cdi
s211 270cdi
S204 320cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
s211 270cdi
S204 320cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa
Taitaa olla alipainepumppu josta vuotaa tiiviste. Sama paikka vuotaa omasta 0m642