3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja kankkis »

No niinhän juurikin tein :lol: ja hyvin tuli ihan perus m10/1.5 jenka
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Erauspentu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 06.05.2018 09:43

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Erauspentu »

Terve!

Niin, nyt kun tuon W212:n ostin ja juurikin tällä koneella. 2010 vuosimalli niin eiköhän sieltä öljyä tippase maahan, tosi vähän mutta tippuu kuitenkin.
Olisi kyllä pitänyt katsoa tarkemmin mutta en huomannut.
Pitäisi nyt ensin tarkistaa, että ongelma on tämä sama (jos on)
Ja sitten se varsinainen kysymys, että suosituksia hyväksi, asiansa osaavaksi pajaksi akselilla Tampere-Jyväskylä?
Maksaahan se nyt jotain mutta auto ei saa tipattaa öljyä (ainakaan kovin paljoa)
Avatar
JarkkoJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 09.06.2018 17:44
Paikkakunta: Tampere

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja JarkkoJ »

Itsekin hankin juuri S212 -korisen, nelivetoisen vuoden 2010 yksilön V6 dieselillä. Pirkanmaan HYAcenter Pirkkalassa vaikuttaa luotettavalta ja asiantuntevalta pajalta Mersujen suhteen. Asiakkaina on paljon ammattiautoilijoita, ja firman perustanut väki hankkinut pitkälti kannuksensa Vehon leivissä. Varmasti halvemmallakin joku voi remonttia tehdä, mutta itselleni jäi tästä firmasta positiivinen kuva.

Itselleni jonkinlaisen vaikutelman jättää jo se, että tässä yrityksessä omistajat myös tekevät duunit, huoltohallissakin...

Sähköisen huoltokirjan täytöt luonnollisesti onnistuu.
E 350 CDI 4 Matic (S212) 2010
Avatar
jjruutiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
Paikkakunta: JURVA
Viesti:

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen »

Vaihdoin omaan 642 koneeseen nuo silmälasi tiivisteet , no sain koneen käyntiin ja lämmittelin sitä . Sammutin ja yllättäin kuului ihme ääni ja alkasi vesi vuotamaan sieltä takaa :shock: täs ennen kuin purkaan taas kokonaan olisiko mitään ehdotusta mistä tulee. Kuitenkin kun sinne jäähdyttäjän juureen näkee vähäsen ei mitään suurempaa tai ainakaan yhtäsuurta vesi liikettä.

Juu otin viel iltapuhteeksi auki ja imusarjojen välissä olevat o-renkaat vuoti ,, ihan ehjät oli mutta vuoti . täytyy kattella uudet . vuoti vielä kivasti sisälle päin ettei heti nähnyt.

Olipa muuten aika synkkä remontti . Monta ruuvia. Ja tuntia. :thumbdown:
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
volfram
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 13.07.2010 10:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja volfram »

Itselläni ei ollutkaan öljyvuoto öljynlauhduttajassa. Se oli siinä öljypohjan anturissa. Olisko se nyt lämpötila anturi. Joku oli vetäny anturin sillee kiinni että kuparitiiviste oli kahdessaosassa ja puoliks solmussa. :lol:
Vuoto loppu. :clap:
Reuhka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 20.03.2012 09:48

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Reuhka »

Moottoriöljynjäähdytin remontti menossa ja sain rikottua suuttimien paluulinjan t-haaran. Käsittääkseni linjaan ei saa irto-osia vaan koko linjasto pitää uusia ja maksaa maltaita. Vinkit kelpaisi mistä kannattaisi osia kysellä.
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Reuhka kirjoitti:Moottoriöljynjäähdytin remontti menossa ja sain rikottua suuttimien paluulinjan t-haaran. Käsittääkseni linjaan ei saa irto-osia vaan koko linjasto pitää uusia ja maksaa maltaita. Vinkit kelpaisi mistä kannattaisi osia kysellä.
Mulla kävi sama homma, ostin käytetyn sillon, hyvin on pelannu. Ei taida uutena saada kun orkkista..
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Reuhka kirjoitti:Moottoriöljynjäähdytin remontti menossa ja sain rikottua suuttimien paluulinjan t-haaran. Käsittääkseni linjaan ei saa irto-osia vaan koko linjasto pitää uusia ja maksaa maltaita. Vinkit kelpaisi mistä kannattaisi osia kysellä.
Laittaisin kyselyä tai soittaisin Finjector.com että löytyykö tai saako tilattua jostain
Reuhka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 20.03.2012 09:48

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Reuhka »

Kiitokset vinkistä, pitää soitella tuonne. Mikäli joltain löytyy purkuosa, saapi tarjoilla.
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja votsi »

Reuhka kirjoitti:Kiitokset vinkistä, pitää soitella tuonne. Mikäli joltain löytyy purkuosa, saapi tarjoilla.
https://www.tori.fi/lappi/Mb_350cdi_om6 ... 712719.htm Tuossa näkyy olevan myynnissä käytetty.

Kannattaa suosiolla laittaa oem paluulinjasto uutena, jos ei käytettyä ehjää paluulinjastoa löydy. Vaikka maksaakin maltaita niin säästyy paljon vaivaa ja hermoja.
S213 350CDI 4-MATIC -18
Reuhka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 20.03.2012 09:48

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Reuhka »

Kiitokset osallistujille, oottelen raptecilta vastausta josko häneltä löytyisi.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1285
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Pojan 204 sai bingon lauhduttimen kanssa.
Tiivisteet ja itse lauhdutin menee vaihtoon ja huohotin tarvittavilta osin.

Onko jotain muuta, mitä pitäisi ottaa huomioon samalla?

Näköjään turbostakin siivet pikspoks :roll:
Elias66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 29.11.2023 19:11

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Elias66 »

Om642 moottoriin tehty kurahaaran tiivisteiden vaihto. Tämän jälkeen öljyt ja suodatin vaihdettu, ajettu jonkun aikaa ja nyt on kone jumissa. Mitähän on käynyt?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5794
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Elias66 kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:15 Om642 moottoriin tehty kurahaaran tiivisteiden vaihto. Tämän jälkeen öljyt ja suodatin vaihdettu, ajettu jonkun aikaa ja nyt on kone jumissa. Mitähän on käynyt?
Kuinka pitkästi ajettu ?
onko jäähdytin nesteteet ja öljyt sekaisin ?
kävikö kone noiden hommien jälkeen nätisti vai hiukan karheasti ?
Mökkillä
'
Elias66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 29.11.2023 19:11

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Elias66 »

FinlandMerceds kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:23
Elias66 kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:15 Om642 moottoriin tehty kurahaaran tiivisteiden vaihto. Tämän jälkeen öljyt ja suodatin vaihdettu, ajettu jonkun aikaa ja nyt on kone jumissa. Mitähän on käynyt?
Kuinka pitkästi ajettu ?
onko jäähdytin nesteteet ja öljyt sekaisin ?
kävikö kone noiden hommien jälkeen nätisti vai hiukan karheasti ?
En ole itse ollut tätä tekemässä niin en osaa sanoa tarkasti. Ilmeisesti joku pieni lenkki heitetty ja annettu käydä tyhjäkäyntiä 30-40min, tämän jälkeen annettu kaasua joku 2-3k kierroksia jolloin vetäissyt jumiin. Voikohan tässä olla nyt joku runkolaakerivika johtuen jostakin asennusvirheestä?
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 864
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Elias66 kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:28
FinlandMerceds kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:23
Elias66 kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:15 Om642 moottoriin tehty kurahaaran tiivisteiden vaihto. Tämän jälkeen öljyt ja suodatin vaihdettu, ajettu jonkun aikaa ja nyt on kone jumissa. Mitähän on käynyt?
Kuinka pitkästi ajettu ?
onko jäähdytin nesteteet ja öljyt sekaisin ?
kävikö kone noiden hommien jälkeen nätisti vai hiukan karheasti ?
En ole itse ollut tätä tekemässä niin en osaa sanoa tarkasti. Ilmeisesti joku pieni lenkki heitetty ja annettu käydä tyhjäkäyntiä 30-40min, tämän jälkeen annettu kaasua joku 2-3k kierroksia jolloin vetäissyt jumiin. Voikohan tässä olla nyt joku runkolaakerivika johtuen jostakin asennusvirheestä?
Imusarjat olleet irti jolloin valmiiksi huonokuntoinen läppä saanut jostain osumaa ja lopullisesti hajonnut tolla koeajolla. Siitä romut moottorin läpi ja soppa valmis. Ei todellakaan varmaa tietoa, mutta ihan vaan veikkaus. Purkamallahan se näkee mitä on rikki.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04

ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18032
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Remontissa lorahtanut sopivasti pakkasnestettä moottoriöljyn sekaan.
wiimax.fi
Elias66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 29.11.2023 19:11

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Elias66 »

dealer kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:52 Remontissa lorahtanut sopivasti pakkasnestettä moottoriöljyn sekaan.
Öljyt oli kyllä koneeseen vaihdettu remontin jälkeen
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18032
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin mainitsit, mutta onko varmaa ? No, enpä muuta mahdollista syytä tiedä, tuollaisista tapauksista on ollut juttua.
wiimax.fi
Elias66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 29.11.2023 19:11

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Elias66 »

Nippe kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:45
Elias66 kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:28
FinlandMerceds kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:23
Elias66 kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:15 Om642 moottoriin tehty kurahaaran tiivisteiden vaihto. Tämän jälkeen öljyt ja suodatin vaihdettu, ajettu jonkun aikaa ja nyt on kone jumissa. Mitähän on käynyt?
Kuinka pitkästi ajettu ?
onko jäähdytin nesteteet ja öljyt sekaisin ?
kävikö kone noiden hommien jälkeen nätisti vai hiukan karheasti ?
En ole itse ollut tätä tekemässä niin en osaa sanoa tarkasti. Ilmeisesti joku pieni lenkki heitetty ja annettu käydä tyhjäkäyntiä 30-40min, tämän jälkeen annettu kaasua joku 2-3k kierroksia jolloin vetäissyt jumiin. Voikohan tässä olla nyt joku runkolaakerivika johtuen jostakin asennusvirheestä?
Imusarjat olleet irti jolloin valmiiksi huonokuntoinen läppä saanut jostain osumaa ja lopullisesti hajonnut tolla koeajolla. Siitä romut moottorin läpi ja soppa valmis. Ei todellakaan varmaa tietoa, mutta ihan vaan veikkaus. Purkamallahan se näkee mitä on rikki.
Tästä oli juttua että ne läpät poistettaisiin, mutta niitä ei oltukaan poistettu koska ne oli kuulemma hyvässä kunnossa ja oli hiukan kiire. Auto on tosiaan 260tkm ajettu.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 864
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Elias66 kirjoitti: Ke 29.11.2023 20:54
Nippe kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:45
Elias66 kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:28
FinlandMerceds kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:23
Elias66 kirjoitti: Ke 29.11.2023 19:15 Om642 moottoriin tehty kurahaaran tiivisteiden vaihto. Tämän jälkeen öljyt ja suodatin vaihdettu, ajettu jonkun aikaa ja nyt on kone jumissa. Mitähän on käynyt?
Kuinka pitkästi ajettu ?
onko jäähdytin nesteteet ja öljyt sekaisin ?
kävikö kone noiden hommien jälkeen nätisti vai hiukan karheasti ?
En ole itse ollut tätä tekemässä niin en osaa sanoa tarkasti. Ilmeisesti joku pieni lenkki heitetty ja annettu käydä tyhjäkäyntiä 30-40min, tämän jälkeen annettu kaasua joku 2-3k kierroksia jolloin vetäissyt jumiin. Voikohan tässä olla nyt joku runkolaakerivika johtuen jostakin asennusvirheestä?
Imusarjat olleet irti jolloin valmiiksi huonokuntoinen läppä saanut jostain osumaa ja lopullisesti hajonnut tolla koeajolla. Siitä romut moottorin läpi ja soppa valmis. Ei todellakaan varmaa tietoa, mutta ihan vaan veikkaus. Purkamallahan se näkee mitä on rikki.
Tästä oli juttua että ne läpät poistettaisiin, mutta niitä ei oltukaan poistettu koska ne oli kuulemma hyvässä kunnossa ja oli hiukan kiire. Auto on tosiaan 260tkm ajettu.
Herää kysymys että mitähän muuta siellä jätettiin kiireessä tekemättä, tai tehtiin miten sattuu.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04

ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Elias66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 29.11.2023 19:11

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Elias66 »

dealer kirjoitti: Ke 29.11.2023 20:48 Niin mainitsit, mutta onko varmaa ? No, enpä muuta mahdollista syytä tiedä, tuollaisista tapauksista on ollut juttua.
Kyselin asentajalta niin sanoi että öljyt on päästetty pois ennenkuin remontti on aloitettu. Eli onkohan tuo ollut väärä tapa tässä toimia?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2586
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Elias66 kirjoitti: Ke 13.12.2023 11:45
Kyselin asentajalta niin sanoi että öljyt on päästetty pois ennenkuin remontti on aloitettu. Eli onkohan tuo ollut väärä tapa tässä toimia?
Pitää varmasti paikkansa. Mutta laitettiinko uutta tilalle?

Tiedän varmuudella moottorin joka kilahti jumiin kun huudatettiin vajailla öljyillä. Kun käyttäjät huomasivat mitä olivat tehneet, kaatoivat lisää öljyä niin että oli ylärajassa ja kaikki näytti olleen hyvin.
Purkasin tuon moottorin ja kampiakselin laakeriliuska oli leikannut.
Elias66
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 29.11.2023 19:11

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Elias66 »

E200kompressor kirjoitti: Ke 13.12.2023 15:05
Elias66 kirjoitti: Ke 13.12.2023 11:45
Kyselin asentajalta niin sanoi että öljyt on päästetty pois ennenkuin remontti on aloitettu. Eli onkohan tuo ollut väärä tapa tässä toimia?
Pitää varmasti paikkansa. Mutta laitettiinko uutta tilalle?

Tiedän varmuudella moottorin joka kilahti jumiin kun huudatettiin vajailla öljyillä. Kun käyttäjät huomasivat mitä olivat tehneet, kaatoivat lisää öljyä niin että oli ylärajassa ja kaikki näytti olleen hyvin.
Purkasin tuon moottorin ja kampiakselin laakeriliuska oli leikannut.
Joo tätäkin on vaikea sanoa kun ei ole itse ollut näkemässä. Mutta kun asentaja sanoi että päästi öljyt pois ennen remonttia niin se on mielestäni väärä tapa koska silloin on jäähdytinnestettä voinut päästä moottoriin jonka jälkeen on vaan uudet öljyt kaadettu sekaan.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5794
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Mahtoikohan jäähditin nesteet olla myös laskettu ulos/vähenetty sitäkin sataa lorahtaa väärään paikkan eikä heti pelkästän öljyt ulos laskemalla tule pois
Mökkillä
'
Hyryrysy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 20.01.2025 21:56

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Hyryrysy »

E 350 cdi vm 2010, öljynlauhdutin remontti tehty noin 2000 km sitten, vielä tiputtelee moottoriöljyä. Turbon tyvestä katsottuna öljynlauhdutin puhtaan näköinen.
Vaihdettu lauhdutin ja tiivistesarja.

Kuvassa punaisella oleva osa ympyröity jokseenkin öljyinen, kuvassa putsattu. Ei näkyvää vuotoa heti putsauksen jälkeen. Laturi aika öljyinen. Heittää laturinremmin kautta öljyä paisuntasäiliön kylkeen ja lokasuojan päälle. Vihreällä ympyröidyn tyvessä oli myös öljyä, putsauksen jälkeen ei siinä myöskään heti näkyvää vuotoa.

Saako näihin tiivisteitä vaihdettua?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w203 200cdi
s211 270cdi
S204 320cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1265
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Oliskohan ahtoletku halki?
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1285
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Ainakin vaikuttaa siltä, jos laturi on märkä?
Hyryrysy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 20.01.2025 21:56

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja Hyryrysy »

Ajettu 100km lenkki putsauksen jälkeen. Vihreällä ympyröidyn osan tiiviste selvästi öljyinen joka kuvassa. Pitää tarkistaa alakautta vielä tuo ahtoletkun kunto.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w203 200cdi
s211 270cdi
S204 320cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
jamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 17.03.2004 21:58
Paikkakunta: keski-suomi

Re: 3.0 V6 diesel (OM642) öljyvuoto moottorin takaosassa

Viesti Kirjoittaja jamo »

Taitaa olla alipainepumppu josta vuotaa tiiviste. Sama paikka vuotaa omasta 0m642
Vastaa Viestiin