w201 m119 V8
Re: w201 m119 5.0 V8
Hienoa katsoa kun riittää virtaa ja tapahtuu
...
...
Re: w201 m119 5.0 V8
Virtaahan riittäis, ja tapahtuis kanssa kun aikaa ja rahaa olis rajattomasti.. Mutta sitten se ei olis niin hauskaa
Re: w201 m119 5.0 V8
Hallia hallia hallia... Eristys ja levytys aloitettu. Hieman ottaa aikaa kun ei ole yhtään suoraa kulmaa koko rakennuksessa ja joka pinta eri tasassa. Mutta pikkuhiljaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w201 m119 5.0 V8
mikä lämmitys tulee halliin
Re: w201 m119 5.0 V8
Tämä talvi mennään varmaan masterilla. Mutta ensi kesänä tulee ilmalämpöpumppu tai sitten vedetään putket ja patterit seiniin ja sinne kiertämään hakkeella lämmitetty vesi, niinkuin talossa on.
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: w201 m119 5.0 V8
Tälläsiäkin tehty!
https://www.slkworld.com/performance-mo ... -swap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.slkworld.com/performance-mo ... -swap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.slkworld.com/performance-mo ... -swap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.slkworld.com/performance-mo ... -swap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: w201 m119 5.0 V8
Mustaa valkoisella ei oo tarjota valitettavasti Katsoi ihan koneelta, joten sama tietokanta on jokasella plus-konttorilla. Kokonaismassa jos tulee vastaan, niin voi tiputtaa henkilömäärää pois. Akselipainolle ei oikeen muuta voi tehdä kun siirtää kaikki mahdollinen takaluukkuun Omassa akku takana, ei niinkään akselipainon, vaan painojakauman takia. Jos teho on ainoa ongelma, niin ohjelmallisesti sytkäennakot alas ja leimalle penkkilappu.AK47 kirjoitti:Sit sellaiset absittomat kannattaa katsastaa siellä Saisiko asiasta mustaa valkoisella tai vaikka kyseisen paikan ja henkilön tiedot (yv jos ei muuten) jotta voi niin ystävällisessä paikassa käydä autojaan muutoskatsastuttamassa. Mutta tenavassa valitettavasti on painoraja ja se suurin 2.5 cosworth vertailumallina joka rajoittaa tehot noin 250hp kun verrataan 2.5-16v. Tehokkaampiin ei voi verrata suomessa. Onhan tehty 3.2 amg jossa muistaakseni tehoa enempi ja onhan evot kanssa pirteitä muttei vertaulukelpoisia suomessa.Mighty190 kirjoitti:Tohon ABS-hommaan täytyy tarttua tässä välissä. Plus-katsastuksella kyseisen toimipisteen päällikkö näki asian ainakin niin, että ABS-jarrut on W201 koriin lisävarusteena saanut. Ei siis vaadita abseja, vaikka mentäis yli 2.6 M103 tehojen, jonka mukana siis tuli vakiona absit tenavassa.AK47 kirjoitti:Brabus ei ole mikään vertailuauto, valitettavasti.simoks kirjoitti:Meneekö tehorajan yli jo jos 300heppasen v8:n lyö keulalle tuohon koriin? Taitaa olla se 3.6L brabus tehokkain millä noita tehty? vai lasketaanko muut kuin mersun omat mallit eli se 2.6 m103 tehokkain?
Toisaalta tuo kori on jo aika raketti omalla mittapuulla ihan jos lyö 3litrasen m103:n tai jopa m104 sinne Ja ainahan sitä voi piristää sitten jos ei riitä.
Tenava joka painaa n 1250-1270 saa laillisesti lisätä tehoja n 245-250hp. Silloin verrataan 2.3-16 tai itseasiassa 2.5-16v jossa sama alusta. Tämä ei ole muuttunut mihinkään. Autossa kuuluisi olla myös ABS kyseiselle teholle.
Nämä tiedot on aina ollut saatavilla ja silti aina pitäisi saada kilpiin tenava tai c malli v8 tuplaturbona... 300-600hp...
Suomessa vain ei saa rakennella autoja, luulisi sen tulleen selväksi. Tai toki saa rakentaa muttei ajaa niillä muualla kuin suljetulla alueella.
Oman M104 swapin katsastin ja korissa ei ole abseja. Tehot paperilla muistaakseni 135kW/~180hp. Tehovertailuna oli juurikin tuo 2.6 M103 +prosentit.
Maukas projekti tämä V8, keep up the good work
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: w201 m119 5.0 V8
Tehothan tässä ei mene yli eikä painokaan. Ainut asia on iskutilavuus
Yks juttu mikä pitäs miettiä on alusta. Ilmapusseja mietin hetken aikaa, mutta sitten tulin siihen tulokseen että samaan rahaan, tai edukkaammin saisi huolettoman, laadukkaan säädettävän. Mitenhän nuo YellowSpeedRacingin alustat? Onko kellään omakohtaista kokemusta, onko yhtä hyvää miltä näyttää?
Alustan hommaus ei kuitenkaan ole vielä ajankohtainen, kun muutakin rakentamista on.. Etusumuvalot pistin kummiskin tilaukseen kiinasta kun halvalla sain. Toivottavasti nyt tulis ehjänä perille
Yks juttu mikä pitäs miettiä on alusta. Ilmapusseja mietin hetken aikaa, mutta sitten tulin siihen tulokseen että samaan rahaan, tai edukkaammin saisi huolettoman, laadukkaan säädettävän. Mitenhän nuo YellowSpeedRacingin alustat? Onko kellään omakohtaista kokemusta, onko yhtä hyvää miltä näyttää?
Alustan hommaus ei kuitenkaan ole vielä ajankohtainen, kun muutakin rakentamista on.. Etusumuvalot pistin kummiskin tilaukseen kiinasta kun halvalla sain. Toivottavasti nyt tulis ehjänä perille
Re: w201 m119 5.0 V8
Sumarit tuli perille. Kuvanmukaiset, ehjät ja vielä kotiovelle asti Ja hinta yhteensä 27e eli ei paha.
Heti vähän lisää ilmettä.
Heti vähän lisää ilmettä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Taas jotain pientä näpräilyä. Tuli väistämättömän edullinen sisusta eteen niin pakko oli käydä hakemassa...
Bemarin puskuri ja bemarin penkit.. Kummiskin e39 Nahkajakkarat sähkösäädöillä ja kuskinpenkki muistilla. Hinta n. Kolmasosan siitä mitä mersun vastaavat penkit ja asennus huomattavasti helpompi. Penkille vaan +12v ja maa sekä heräte. Mutta kummiskin, koitetaan tästä lähin olla sekottamatta enempää kilpailijan verta elimistöön.
Heti piti kokeilla että toimiihan penkkien säädöt ja aikalailla kaikki pelasi kuin kuuluukin. Kuskin penkin kallistuksen moottori löi tyhjää ja niskatuen ei antanut mitään elonmerkkejä. Eli eikun penkki levälleen ja tutkimaan. Kallistuksen ajattelin ottaa pois käytöstä mutta niskatuen säädön halusin kuntoon. Mittausten perusteella säätömoottorin "ohjainlaitteelle" tuli oikea jännite katkaisijalta, mutta siitä eteenpäin ei käsky kulkenut. Otin moottorin irti ja syötin suoraa virtaa napoihin jolloin moottori pelasi kumpaankin suuntaan. Senverran fiksusti on baijerilainen suunnitellut että joka moottorissa on sama ohjainlaite. Repäisin kallistuksen moottorista boksin irti ja tinailin niskatuen moottoriin kiinni. TOIMII Ratti otettiin myös työn alle. Sen joku oli joskus maalaillut itse niin pensselinvedot näkyi vähän härösti. Pinta hiomapaperilla puhtaaksi ja kehä vedettiin tummalla petsillä, keskiöön tuli blingbling sininen. Ihan siisti tuli omaan silmään
Vähän kyllä mietityttää että meneeköhän liian perverssiksi Bemarin puskuri ja bemarin penkit.. Kummiskin e39 Nahkajakkarat sähkösäädöillä ja kuskinpenkki muistilla. Hinta n. Kolmasosan siitä mitä mersun vastaavat penkit ja asennus huomattavasti helpompi. Penkille vaan +12v ja maa sekä heräte. Mutta kummiskin, koitetaan tästä lähin olla sekottamatta enempää kilpailijan verta elimistöön.
Heti piti kokeilla että toimiihan penkkien säädöt ja aikalailla kaikki pelasi kuin kuuluukin. Kuskin penkin kallistuksen moottori löi tyhjää ja niskatuen ei antanut mitään elonmerkkejä. Eli eikun penkki levälleen ja tutkimaan. Kallistuksen ajattelin ottaa pois käytöstä mutta niskatuen säädön halusin kuntoon. Mittausten perusteella säätömoottorin "ohjainlaitteelle" tuli oikea jännite katkaisijalta, mutta siitä eteenpäin ei käsky kulkenut. Otin moottorin irti ja syötin suoraa virtaa napoihin jolloin moottori pelasi kumpaankin suuntaan. Senverran fiksusti on baijerilainen suunnitellut että joka moottorissa on sama ohjainlaite. Repäisin kallistuksen moottorista boksin irti ja tinailin niskatuen moottoriin kiinni. TOIMII Ratti otettiin myös työn alle. Sen joku oli joskus maalaillut itse niin pensselinvedot näkyi vähän härösti. Pinta hiomapaperilla puhtaaksi ja kehä vedettiin tummalla petsillä, keskiöön tuli blingbling sininen. Ihan siisti tuli omaan silmään
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Penkkilapusta ei ole hyötyä jos siihen on mitattu vähemmän tehoa kuin asennetussa moottorissa on vakiona.
Edit; jätetäänpä turhat pois.
Edit; jätetäänpä turhat pois.
Viimeksi muokannut dealer, To 29.11.2018 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w201 m119 5.0 V8
Paitsi jos kyseessä on omavalmistemoottori. Se onkin sitten hieman katsastajakohtaista ja tulkinnanvaraista kuinkapaljon mitä kriittisiä osia pitää muuttaa vaihtaa että siitä tulee omavalmistemoottori.dealer kirjoitti:Penkkilapusta ei ole hyötyä jos siihen on mitattu vähemmän tehoa kuin asennetussa moottorissa on vakiona.
Tätäkin topickin konetta voisi yrittää muutosleimata vaikkapa Roverin 3.0 vee'kasina... Tai keksiä joku ihan oma paja billetlohkoineen tms. Helpoin lienee kuitenkin hankkia toinen samanlainen auto leimauskäyttöön.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: w201 m119 5.0 V8
Missä asiakirjassa omavalmistemoottori on määritelty?MouTine kirjoitti:...Paitsi jos kyseessä on omavalmistemoottori. Se onkin sitten hieman katsastajakohtaista ja tulkinnanvaraista kuinkapaljon mitä kriittisiä osia pitää muuttaa vaihtaa että siitä tulee omavalmistemoottori...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 m119 5.0 V8
Se oli 9/1986 kun ABS tuli vakioksi 2.6:een. Mallin valmistushan alkoi 4/1986.dealer kirjoitti: ABSit ei tulleet vakiona 2.6:een. Muistaakseni vuonna 1986 on tehty ilman abseja, jolloin sen ikäisen absittoman vertailuautona voi käyttää 2.6:a eikä tarvitse asentaa lukkiutumattomia jarruja. En nyt jaksa kaivella papereita ja etsiä mikä oli tarkka ajankohta kun ABSit tuli 2.6:een, ei kuitenkaan heti alussa kun niitä tehtiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w201 m119 5.0 V8
Omavalmistemoottorin määrittely onkin mielenkiintoinen juttu. Onkohan noita minkä verran mersuihin muutoskatsastettu, ja jos on niin millaisia tapauksia...jos jollain lukijalla on niin kertokaahan.
Timolle kiitokset tarkennuksesta
Timolle kiitokset tarkennuksesta
wiimax.fi
Re: w201 m119 5.0 V8
joko auto kulkee v8:na? Ja anna näiden länkyttää katsastusasioista ja muista, rakennat sen v8 tenavan loppuun ja ajat vaikka puuhalapuilla jos ei muuten
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: w201 m119 5.0 V8
Ei misään. Niinkuin monessa asiassa, Trafi antaa ohjeistuksen ja katsastusviranomainen tulkitsee ohjeistusta haluammallaan tavalla.tomant kirjoitti:Missä asiakirjassa omavalmistemoottori on määritelty?MouTine kirjoitti:...Paitsi jos kyseessä on omavalmistemoottori. Se onkin sitten hieman katsastajakohtaista ja tulkinnanvaraista kuinkapaljon mitä kriittisiä osia pitää muuttaa vaihtaa että siitä tulee omavalmistemoottori...
tomant
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: w201 m119 5.0 V8
Ei ole vielä kerinnyt edes entistä mosaa nostaa pois, niin paljon ollut muuta tekemistä... Tarkoitus ois ensviikolla ruveta sovittelemaan kasia keulille. Ja joo niinkuin sanoin tuolla Paaaaaaljon aiemmin, että jätettäs se katsastuskeskustelu myöhemmäksi, sinne kun on sen aikanj^ kirjoitti:joko auto kulkee v8:na? Ja anna näiden länkyttää katsastusasioista ja muista, rakennat sen v8 tenavan loppuun ja ajat vaikka puuhalapuilla jos ei muuten
Re: w201 m119 5.0 V8
Mersu vihdoin tallissa! Viimestä kertaa käynnissä 2litrasena kun ajoin pihalta talliin Sen verran kerkesin eilen tehdä että purin moottorin käytännössä irti. Nyt se olis nostoa vaille, viikonlopun aikana käyn norsun kaverilta ja nostan koneen laatikon kanssa pois. Tilaa moottorijumpalle on vähintäänkin riittävästi. Sen verran käytin toissa kesänä järkeä kun keulaa rakensin, että tein lukkopellistä ja valojen kehyksistä pulttikiinnitteisen. Nyt sen saa pakettina nostettua pois tieltä ja laitettua takaisin.
Pahoittelut kuvien laadusta, hieman pimeää meinaa olla tallissa kun ei oo vielä sähköjä vedetty...
Pahoittelut kuvien laadusta, hieman pimeää meinaa olla tallissa kun ei oo vielä sähköjä vedetty...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Mukava jos kiinnostaa ja joensuun peräkylilläXantsa kirjoitti:Mielenkiintoinen projekti missä päin maata rakentelet?
Re: w201 m119 5.0 V8
Edistystä havaittavissa.. Ja uutta tähellistä
Tenavaankin senverran iltajumppaa tein että sain m102 repästyä vihdoin pois keulilta. Ja samointein piti kiimasena roudata m119 halliin ja sovitella sitä paikoilleen.. Loppujen lopuksi moottoreiden kokoero ei niin valtava edes ole. Kuvassa näkyy miten hyvin moottori uppoaa ilman mitään muutoksia koriin. Sisäänpäin sitä pitää vielä saada, eli simpukkaohjaus lähtee helvettiin ja hammastanko tulee tilalle. Poikittaista runkopalkkia pitää siirtää vähän taaksepäin ettei öljypohja ota siihen kiinni ja kone saadaan sijoitettua mahdollisimman alas. Hallissa ei oo vielä edes valoja eikä ovea mutta romut vaan lisääntyy pitäs tosiaan saada ensin hallia vähän enemmän kondikseen niin pääsis kunnolla rakentamaan
Aloitetaan vaikka uudesta tulokkaasta. Elikkäs tuli taas se "väistämättömän edullinen tarjous" eteen niin piti käydä hakemassa aarre talteen. -67vm. W108 250s joka 70-luvulla jo muutoskatsastettu 2.2 dieseliksi.
Toisella puolella suomea oli mutta näitä nyt ei liikaa ole tarjolla... Ja kummiskin unelma ollu jo jonkin aikaa rakennella tuommonen viimesen päälle siistiksi kesäpirssiksi. Tekemistähän on paljon mutta ei mahdottomasti. Suurin osa pintapelleistä hyvät ja itse lattiassa oli vain yksi reikä, mutta melkein kaiken muun sitten joutuukin tekemään uusiksi. Penkit on harvinaisen siistit. Elikkä ihan hyvä aihio hintaansa nähden Mutta eikun vaan kotelosuojaa joka paikka täyteen ja navetan perukoille odottelemaan parempia päiviä.. Rakennetaan 190 ensin valmiiksi!Tenavaankin senverran iltajumppaa tein että sain m102 repästyä vihdoin pois keulilta. Ja samointein piti kiimasena roudata m119 halliin ja sovitella sitä paikoilleen.. Loppujen lopuksi moottoreiden kokoero ei niin valtava edes ole. Kuvassa näkyy miten hyvin moottori uppoaa ilman mitään muutoksia koriin. Sisäänpäin sitä pitää vielä saada, eli simpukkaohjaus lähtee helvettiin ja hammastanko tulee tilalle. Poikittaista runkopalkkia pitää siirtää vähän taaksepäin ettei öljypohja ota siihen kiinni ja kone saadaan sijoitettua mahdollisimman alas. Hallissa ei oo vielä edes valoja eikä ovea mutta romut vaan lisääntyy pitäs tosiaan saada ensin hallia vähän enemmän kondikseen niin pääsis kunnolla rakentamaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Mielenkiintoine projekti. Hienoa nähdä hieman erilaista välillä, eikä sitä ikuista 606, 8mm ja hx40 superia.. Seuraillaan
W203 C30 CDI AMG
W201 200 E
W124 250 TD
W123 300 D
W201 200 E
W124 250 TD
W123 300 D
Re: w201 m119 5.0 V8
Se on vähä itellä ollut että tekee mieli aina tehä jotain vähän erilaista! Kiva jos kiinnostaamersümies kirjoitti:Mielenkiintoine projekti. Hienoa nähdä hieman erilaista välillä, eikä sitä ikuista 606, 8mm ja hx40 superia.. Seuraillaan
Re: w201 m119 5.0 V8
Muutama kuva vielä tälle vuodelle. Tenava ei ole juuri liikkunut paikoiltaan. Tuli tuossa käytyä ulkomailla yms. niin eipäs oo paljon hommat edenny... Mutta vanhus saatiin pois tieltä tallista. Kaikki hyvät osat pistettiin parempaan talteen, eli kromit ja sisusta jotka olikin yllättävän hyvässä kunnossa. Auton kori taas puolestaan ei... Ruostetta löytyi lisää ja aika paljon. Sen verran että emäntäki lupas opetella hitsaamaan Nooh, se on sitten sen ajan murhe.
Suihkuttelin lopuksi käytännössä koko auton kotelosuojalla niin eipähän pääse ainakaan pahentumaan.
Käyttiksessä on vielä jonkun verran sepittämistä mutta tavoite olis saada 190 lopullisesti pääpaikalle halliin tässä ennen 7.1. Silloin siis se ihanuus kutsuu, eli rakentelu jää tod.näk vieläkin vähemmälle. Mutta siitä se Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Piiiiitkästä aikaa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Joo o. Melkein pari vuotta viime päivityksestä Joku varmaan kerkis luulla että tämä projekti on kuollut ja kuopattu. Mutta EI. 190 vaan pikkuhiljaa etenee ja edelleen sama päämäärä: m119 keulille, tosin nyt sattuneesta syystä 4,2 litraisena
Eli tosiaan paljon on ollut kaikenlaista hässäkkää ja tenavaprojektikin edennyt siinä sivussa.
Intissähän vierähti se vuosi ja sen aikana ei autolle tapahtunut juuri mitään. Vuosi 2020 koitettu paiskia töitä ja tienata rahaa näihin romuihin. Tuli vuokrattua hallikin kaupungista muutaman kaverin kanssa. Hallille piti ensimmäisenä roudata ässä ja yrittää saada se leimakuntoon.. "Lievien" moottoriongelmien ja viidennen koneen irroituskerran kohdalla totesin, että laitetaampa rojekti jäihin. Keväällä tuli rakenneltua käyttis C280 minttikuntoon. Pikkuruosteiden fiksaus lähti lapasesta ja auto maalattiin kattoa vaille kokonaan. Samalla tuli helmalevikkeet, Brabuksen aito etupuskuri, FL takapuskuri ja uudet vironpojan tinat alle. Lopputulos oli niin hyvä ettei uskaltanut itse enää ajaa Pakko oli myydä pois... Tästä postauksesta tulikin näköjään pieni elämänkerta, joten jatkan lähipäivinä tästä, yritän päästä seuraavassa viestissä nykyhetkeen ja tärkeimmän: 190:n kimppuun.
Eli tosiaan paljon on ollut kaikenlaista hässäkkää ja tenavaprojektikin edennyt siinä sivussa.
Intissähän vierähti se vuosi ja sen aikana ei autolle tapahtunut juuri mitään. Vuosi 2020 koitettu paiskia töitä ja tienata rahaa näihin romuihin. Tuli vuokrattua hallikin kaupungista muutaman kaverin kanssa. Hallille piti ensimmäisenä roudata ässä ja yrittää saada se leimakuntoon.. "Lievien" moottoriongelmien ja viidennen koneen irroituskerran kohdalla totesin, että laitetaampa rojekti jäihin. Keväällä tuli rakenneltua käyttis C280 minttikuntoon. Pikkuruosteiden fiksaus lähti lapasesta ja auto maalattiin kattoa vaille kokonaan. Samalla tuli helmalevikkeet, Brabuksen aito etupuskuri, FL takapuskuri ja uudet vironpojan tinat alle. Lopputulos oli niin hyvä ettei uskaltanut itse enää ajaa Pakko oli myydä pois... Tästä postauksesta tulikin näköjään pieni elämänkerta, joten jatkan lähipäivinä tästä, yritän päästä seuraavassa viestissä nykyhetkeen ja tärkeimmän: 190:n kimppuun.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Kakew201, To 13.01.2022 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w201 m119 5.0 V8
Ja jatkuu. Eli ceemeli lähti maailmalle ja ässän koppa kotitalliin. Samalla reissulla tuotiin 190 kaupunkiin ja sai pestä yli vuoden seisomisen kerryttämät pölyt ja linnunpaskat pois.
Ässään ostetun koneen mukana tuli SL:n öljypohja, jossa öljytila tulee n. 15cm edemmäs, kuin w140 koriseen tarkoitetussa. Tällä öljypohjalla kone istui huomattavasti syvemmälle 190 konehuoneeseen, eli näillä näkymin palkkia ei tarvitse siirtää. Kone alkaa olla jo oikealla paikallaan, mutta lopulliseen sijoitteluun tarvitaan vielä laatikko, että kardaanilinjan saa kohdalleen. Laatikon suhteenkin on kerinnyt suunnitelmat muuttua, siitä lisää myöhemmin
Taas armotonta purkamista ja koneen sovittelua keulille.Ässään ostetun koneen mukana tuli SL:n öljypohja, jossa öljytila tulee n. 15cm edemmäs, kuin w140 koriseen tarkoitetussa. Tällä öljypohjalla kone istui huomattavasti syvemmälle 190 konehuoneeseen, eli näillä näkymin palkkia ei tarvitse siirtää. Kone alkaa olla jo oikealla paikallaan, mutta lopulliseen sijoitteluun tarvitaan vielä laatikko, että kardaanilinjan saa kohdalleen. Laatikon suhteenkin on kerinnyt suunnitelmat muuttua, siitä lisää myöhemmin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w201 m119 5.0 V8
Seuraavaksi kävin taka-akselin ja etupään tuennan kimppuun. Ruostettahan oli ja reilusti, joten pistin tilaukseen taakse tukivarsisarjan ja muut osat lähti hiekkapuhallukseen.
Arvelin että tehdään alustahommatkin kunnolla ja niin että myös kestää, eikä vaan näytä hyvältä. Eli alustan osat vedettiin epoxipohjamaalilla ja musta uretaanimaali päälle. Taakse tuli uutta tukivarret, Strongflexin puslat, jarrukilvet, pyöränlaakerit, narinahelat sekä kaikki jarrukilkkeet. Loppujen lopuksi ei edes kallista lystiä ja onhan se mukava kasata maalattuun kelkkaan uutta osaa. Eteen tuli myös uudet alapallot, laakerit ja Stronflexin puslat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.