W202 -98 c180 bensa
ja taas olisi tulossa viiltävän tarkkaa kuvausta jonka perusteella luonnollisesti voi oikean vian löytää:)
Eli oli viime talvena ja nyt sitte taas siberia kelien tultua sama vaiva.
Silloin kun auto on reilut 3-4 tuntia lohkolämppäriin kyketty (kovilla pakkasilla)
antaa 1-2 sek "rällätystä" käynnistettäessä
Oma sivistynyt arvaus olisi että jollain tavalla notkeet öljyt ja jähmeet ketjunkiristimet aiheuttais viiveen kiristymiseen ja löysä kettinki rallattaa.
Mitäs paikalla olevat asiantuntijat ,olisko sinnepäinkään ja jos on mitä kaikkea pitää vaihdattaa (ketju,kiristin mekanismi ym...)
Autollahan on ajettu vasta 100tkm ei kai siinä vielä ole koko reaktori paskana
talvi kolina / jakoketju?
Äkkiseltään vaikuttaisi venyneeltä ketjulta? / vialliselta kiristäjältä.
Onko takuukilometrit, tiedätkö auton historiaa.
Itselläni tuossa Ceessä pärähtää metallinen ääni käynnistyksen yhteydessä, sen paikallistin pakoputken mutkan lämpöpeltiin joka on ennen kattia, tyyppivikana noissa että se joskus alkaa pitää ääntä kun potkaisee auton käyntiin, hitsaus pettää ajan myötä siitä pellistä pieniltä osin ja aiheuttaa käynnistettäessä resonoinnin.
Onko takuukilometrit, tiedätkö auton historiaa.
Itselläni tuossa Ceessä pärähtää metallinen ääni käynnistyksen yhteydessä, sen paikallistin pakoputken mutkan lämpöpeltiin joka on ennen kattia, tyyppivikana noissa että se joskus alkaa pitää ääntä kun potkaisee auton käyntiin, hitsaus pettää ajan myötä siitä pellistä pieniltä osin ja aiheuttaa käynnistettäessä resonoinnin.
Ettei tulisi hydraulisesti säätyvistä venttiileistä. Lohkolämppärissä kansi lämpenee niin paljon, että öljy valuu venttiili kupeista pois ja sen aikaa pärisee ennenkuin täyttyy välykset öljyllä. Myös tarvike öljynsuodattimet aiheuttaa samaisen ongelman. Osa suodattimista laskee itsensä tyhjäksi, mitä ei alkuperäinen suodatin tee.