talvi kolina / jakoketju?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
messer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 13.10.2003 15:16
Paikkakunta: tuusula

talvi kolina / jakoketju?

Viesti Kirjoittaja messer »

W202 -98 c180 bensa
ja taas olisi tulossa viiltävän tarkkaa kuvausta jonka perusteella luonnollisesti voi oikean vian löytää:)

Eli oli viime talvena ja nyt sitte taas siberia kelien tultua sama vaiva.
Silloin kun auto on reilut 3-4 tuntia lohkolämppäriin kyketty (kovilla pakkasilla)
antaa 1-2 sek "rällätystä" käynnistettäessä

Oma sivistynyt arvaus olisi että jollain tavalla notkeet öljyt ja jähmeet ketjunkiristimet aiheuttais viiveen kiristymiseen ja löysä kettinki rallattaa.

Mitäs paikalla olevat asiantuntijat ,olisko sinnepäinkään ja jos on mitä kaikkea pitää vaihdattaa (ketju,kiristin mekanismi ym...)

Autollahan on ajettu vasta 100tkm ei kai siinä vielä ole koko reaktori paskana
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Äkkiseltään vaikuttaisi venyneeltä ketjulta? / vialliselta kiristäjältä.

Onko takuukilometrit, tiedätkö auton historiaa.

Itselläni tuossa Ceessä pärähtää metallinen ääni käynnistyksen yhteydessä, sen paikallistin pakoputken mutkan lämpöpeltiin joka on ennen kattia, tyyppivikana noissa että se joskus alkaa pitää ääntä kun potkaisee auton käyntiin, hitsaus pettää ajan myötä siitä pellistä pieniltä osin ja aiheuttaa käynnistettäessä resonoinnin.
Avatar
messer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 13.10.2003 15:16
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja messer »

Täytynee könytä alle kattelemaan kun seuraavan kerran olen montun päällä ,jos se pelti olisi sittenhän pääsisi helpolla .Mutta tosiaan vika esiintyy talvella yhdistelmällä lämmin öljy kylmä lohko.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ettei tulisi hydraulisesti säätyvistä venttiileistä. Lohkolämppärissä kansi lämpenee niin paljon, että öljy valuu venttiili kupeista pois ja sen aikaa pärisee ennenkuin täyttyy välykset öljyllä. Myös tarvike öljynsuodattimet aiheuttaa samaisen ongelman. Osa suodattimista laskee itsensä tyhjäksi, mitä ei alkuperäinen suodatin tee.
Vastaa Viestiin