Herätelläänpäs vanhaa aihetta.. Tämän koneen virittelyä on varmaan jo puitu paljonkin, mutta kokeillaan vielä kepillä jäätä..

Autohan on C250 TDT -98
Pari viikkoa sitten hajosi 722.612 automaattilaatikko (vakiotehoilla), ja nyt heräsi taas mielenkiinto kulkupuolen paranteluun. Vaihtolaatikko (myös 722.6xx) on luultavasti menossa Jarkko S:lle huollettavaksi, ja varmaan sitä samalla saa vähän vahvistettuakin..
Polttoaineen kulutus on ollut vähän suurta (7,3 litraa minimi), ja nyt tarkistetaan samalla suuttimet ja pumppu. Kannattaisiko tässä vaiheessa tehdä noille jotain perusparannusta, vai pystyykö tuohon pumppuun edes mitään parannuksia tekemään. Vaikka kulutus ei laskisi, niin kasvaneet tehot pitänee masennuksen loitolla..
Saa nähdä jos turbonkin huollattaisi tai vaihtaisi, kun auto kerran on pois liikenteestä muutenkin. Miten herkästi turbon vaihto osuu katsastusmiesten silmään? Jos ei kuitenkaan mitään ihmisen pään kokoista solmua pistä..
Lastu pitänee laittaa myös, ja mahdollisesti laatikon ohjausta säätää. Mitä tuo lastu käytännössä tekee?
Muualla oli myös keskustelua putkiston uusimisesta. Onko tuossa mallissa katalysaattoria, vai mikä siellä ensimmäisenä ahdistaa? Kai se putki itsessään tarpeeksi tilavaa? Eikö se ole jotain 2.5" tietämillä? Eli meneekö koko putkisto uusiksi vai pelkät pöntöt?
Onko tämä kaikki turhaa hössötystä, vai tekeekö pelkkä lastun vaihto/ohjelmointi autuaaksi? Superturbotehot ei ole tavoitteena (ainakaan vielä

), mutta jos vakiosta seuraavalle sataluvulle pääsisi. Niin ja katsastuksesta olisi myös kiva päästä läpi ilman parin päivän osien vaihtamista.
Kommentteja, suosituksia osista ja ehdotuksia mihin suuntaan pitäisi askel ottaa..