250 turbo dieselin piristys ?
250 turbo dieselin piristys ?
elikkä kyse ois sen mallin koneesta joka on C mallin keulilla,
ja kysymys kuuluu saako tommosesta yhtä "helposti/paljon"tehoja irti kuin
muista suberturboista mitä täällä on porukalla,
onko joku mahollisesti piristänyt tommosta, vakionahan siinä on 150hp,
minkälaisia tehoja tuosta voisi saada "helpolla"
pakko saada turbo diisseli
ja kysymys kuuluu saako tommosesta yhtä "helposti/paljon"tehoja irti kuin
muista suberturboista mitä täällä on porukalla,
onko joku mahollisesti piristänyt tommosta, vakionahan siinä on 150hp,
minkälaisia tehoja tuosta voisi saada "helpolla"
pakko saada turbo diisseli
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
aijaa että semmonen rojekti ois seKaurmi kirjoitti:Vanhemman 250:sen turbon syöttöpumppu entisen tilalle ja sen tietysti ekana käytät MYNÄ DIESELISSÄ et vaihtaa 7mm tapit
entäs sitten 290 ja 300 turbo mitkä on 210 n keulilla onko niissä sama homma?
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Kaurmi kirjoitti:Ainut on vaan se päästö hommeli. Siihen se tietty tökkii....
nii joo elikkä vaimolle kertomaan että vaihettasko vanhempi auto
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Eli tuohon c250 turbodieseliin sopii siis vanhempi pumppu tuon paikallaanolevan tilalle. Mitähän sen 5-vaihteinen automaatti kestäisi? Ja toimiiko, kun käsittääkseni sekin saa jotain tietoa koneelta. Eihän noista mitata kun savutus, ja se käsittääkseni jää superturboillakin katsastusrajan alle, ainakin sopivilla säädöillä. Hmm, mielenkiintoista. Saattaisin vaikka haluta ostaa tuollaisen isoelementtisen pumpun, jos joku haluaisi sellaisesta luopua...
Jyrki
C 250 turbodiesel -96
Jyrki
C 250 turbodiesel -96
No noita pumppujahan saa aina teetettyä, eli yhteyttä vaan Mynä Dieseliin, sieltä tulee vastaus muihinkin kysymyksiin.Jyrki P kirjoitti:Saattaisin vaikka haluta ostaa tuollaisen isoelementtisen pumpun, jos joku haluaisi sellaisesta luopua...
Jyrki
C 250 turbodiesel -96
Automaattiasioihin taas osannaa Jarkko S. vastata, mutta kovin hyvältä ei mielestäni näytä.
Jyrki P kirjoitti:Eli tuohon c250 turbodieseliin sopii siis vanhempi pumppu tuon paikallaanolevan tilalle. Mitähän sen 5-vaihteinen automaatti kestäisi? Ja toimiiko, kun käsittääkseni sekin saa jotain tietoa koneelta.
Juuri tohon sähkölaatikkoon se miettiminen loppui. Ajatus, että laatiikkokin pitäisi vaihtaa, ei oikein kiinnostanut. No eihän toi todellakaan mikään superturbo ole, mutta kyllä tolla ihan kivasti kerkeää lievästi piristettynäkin, eikä ainakaan laatikossa ole mitään luistoja / muuta ylimääräistä havaittavaa.
Se mikä tossa sähkölaatikossa on mukavaa, että se opettelee kuljettajaa ja ainakin mulla vaihtaa todella upeasti, vaihteenvaihdon tajuaa ainoastaan kierroslukumittarista.
- Vil_Ma
- Turbospesialisti
- Viestit: 76
- Liittynyt: La 27.12.2003 15:53
- Paikkakunta: Pohojanmaan seutu
- Viesti:
Aki P kirjoitti:Wil_ma tai Luucas vois tietää mitä semmosesta 250:sta saa.
Taitaa siellä päin olla yks semmonen myynnissäkin.
Tai sitten laitat omaasi samanikäisen tai uudemman Dt koneen, niin ei tule päästöjen kans ongelmaa.
Kyllähän siitä semmosen mukavan käyttöauton saa pikku rapaamisella, vaan laatikon saa luistaan jo ilman elimenttien vaihtoa. Sen sähköpumpun vaihto mekaaniseen ja vivustojen järjestely on tietysti vielä pikku hommeli laatikon vaihon lisäksi.
-pensalla pestään pensselit-
Herätelläänpäs vanhaa aihetta.. Tämän koneen virittelyä on varmaan jo puitu paljonkin, mutta kokeillaan vielä kepillä jäätä.. Autohan on C250 TDT -98
Pari viikkoa sitten hajosi 722.612 automaattilaatikko (vakiotehoilla), ja nyt heräsi taas mielenkiinto kulkupuolen paranteluun. Vaihtolaatikko (myös 722.6xx) on luultavasti menossa Jarkko S:lle huollettavaksi, ja varmaan sitä samalla saa vähän vahvistettuakin..
Polttoaineen kulutus on ollut vähän suurta (7,3 litraa minimi), ja nyt tarkistetaan samalla suuttimet ja pumppu. Kannattaisiko tässä vaiheessa tehdä noille jotain perusparannusta, vai pystyykö tuohon pumppuun edes mitään parannuksia tekemään. Vaikka kulutus ei laskisi, niin kasvaneet tehot pitänee masennuksen loitolla..
Saa nähdä jos turbonkin huollattaisi tai vaihtaisi, kun auto kerran on pois liikenteestä muutenkin. Miten herkästi turbon vaihto osuu katsastusmiesten silmään? Jos ei kuitenkaan mitään ihmisen pään kokoista solmua pistä..
Lastu pitänee laittaa myös, ja mahdollisesti laatikon ohjausta säätää. Mitä tuo lastu käytännössä tekee?
Muualla oli myös keskustelua putkiston uusimisesta. Onko tuossa mallissa katalysaattoria, vai mikä siellä ensimmäisenä ahdistaa? Kai se putki itsessään tarpeeksi tilavaa? Eikö se ole jotain 2.5" tietämillä? Eli meneekö koko putkisto uusiksi vai pelkät pöntöt?
Onko tämä kaikki turhaa hössötystä, vai tekeekö pelkkä lastun vaihto/ohjelmointi autuaaksi? Superturbotehot ei ole tavoitteena (ainakaan vielä ), mutta jos vakiosta seuraavalle sataluvulle pääsisi. Niin ja katsastuksesta olisi myös kiva päästä läpi ilman parin päivän osien vaihtamista.
Kommentteja, suosituksia osista ja ehdotuksia mihin suuntaan pitäisi askel ottaa..
Pari viikkoa sitten hajosi 722.612 automaattilaatikko (vakiotehoilla), ja nyt heräsi taas mielenkiinto kulkupuolen paranteluun. Vaihtolaatikko (myös 722.6xx) on luultavasti menossa Jarkko S:lle huollettavaksi, ja varmaan sitä samalla saa vähän vahvistettuakin..
Polttoaineen kulutus on ollut vähän suurta (7,3 litraa minimi), ja nyt tarkistetaan samalla suuttimet ja pumppu. Kannattaisiko tässä vaiheessa tehdä noille jotain perusparannusta, vai pystyykö tuohon pumppuun edes mitään parannuksia tekemään. Vaikka kulutus ei laskisi, niin kasvaneet tehot pitänee masennuksen loitolla..
Saa nähdä jos turbonkin huollattaisi tai vaihtaisi, kun auto kerran on pois liikenteestä muutenkin. Miten herkästi turbon vaihto osuu katsastusmiesten silmään? Jos ei kuitenkaan mitään ihmisen pään kokoista solmua pistä..
Lastu pitänee laittaa myös, ja mahdollisesti laatikon ohjausta säätää. Mitä tuo lastu käytännössä tekee?
Muualla oli myös keskustelua putkiston uusimisesta. Onko tuossa mallissa katalysaattoria, vai mikä siellä ensimmäisenä ahdistaa? Kai se putki itsessään tarpeeksi tilavaa? Eikö se ole jotain 2.5" tietämillä? Eli meneekö koko putkisto uusiksi vai pelkät pöntöt?
Onko tämä kaikki turhaa hössötystä, vai tekeekö pelkkä lastun vaihto/ohjelmointi autuaaksi? Superturbotehot ei ole tavoitteena (ainakaan vielä ), mutta jos vakiosta seuraavalle sataluvulle pääsisi. Niin ja katsastuksesta olisi myös kiva päästä läpi ilman parin päivän osien vaihtamista.
Kommentteja, suosituksia osista ja ehdotuksia mihin suuntaan pitäisi askel ottaa..
Tuolla on yksi lappu tommoisen OM605 parantelusta, eli kyllä siitäkin sitä voimaa saa. Kulutuksesta, tota moottoria ei voi verrata näihin nykyisiin CommonRail moottoreihin, sillä tuo OM605 on vielä esikammio Diesel, vaikka onkin pitsikannella. Tolla mun ex-märssulla oli kulutus kaikkea välillä 6,7-9,2. 6,7 tuli emännän ajossa ja toi 9,2 tuli Saksassa, kun nopeus oli +180, no sellainen normikulutus oli mun ajossa n 7,7-8,3, mutta kyllä se aina unohtu kun poljinta painoi lattiaan kohden
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Onko luetun ymmärtäminen kunnossa jos sain tuosta selville että vakiopumpussa tässä mallissa on 6mm elementit, ja tuossa oli vanhempi pumppu samankokoisilla elementeillä? Onko tuolla vakiopumpulla mitään asiaa tuollaisiin teholukemiin? Vai pitäisikö tässä alkaa uutta (tai siis vanhaa) pumppua etsimään?Antti V kirjoitti:Tuolla on yksi lappu tommoisen OM605 parantelusta, eli kyllä siitäkin sitä voimaa saa. Kulutuksesta, tota moottoria ei voi verrata näihin nykyisiin CommonRail moottoreihin, sillä tuo OM605 on vielä esikammio Diesel, vaikka onkin pitsikannella. Tolla mun ex-märssulla oli kulutus kaikkea välillä 6,7-9,2. 6,7 tuli emännän ajossa ja toi 9,2 tuli Saksassa, kun nopeus oli +180, no sellainen normikulutus oli mun ajossa n 7,7-8,3, mutta kyllä se aina unohtu kun poljinta painoi lattiaan kohden
Onko nuo sinun kulutuslukemat vakioasetuksilla? Aikalailla samoissa on mulla maksimi, mutta se tahtoo vain olla turhan yleistä..
Turboa saattaa pystyä modifioimaan hiukan. ja pumppua myös, ilman elementtien vaihtoakin.
Sinuna kyselisin turbosta tuolta Kangasalan Laatudieselistä http://www.lds-turbo.com/yhtie.php
Sinuna kyselisin turbosta tuolta Kangasalan Laatudieselistä http://www.lds-turbo.com/yhtie.php
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Kuten jo aiemmin ilmaisin, niin vakiona tuo kulutus hiukan hirvittää, mutta jos ja kun lisätehoa tulee, niin kyllähän siitä ilosta hieman maksaakin.Mikko K kirjoitti:Jos kulutus on kaiken A/O niin virityksen voi unohtaa Teho vaatii ilman lisäksi enempi ainetta mikä palaa
Täytyypä ottaa yhteyttä.Petri K kirjoitti:Turboa saattaa pystyä modifioimaan hiukan. ja pumppua myös, ilman elementtien vaihtoakin.
Sinuna kyselisin turbosta tuolta Kangasalan Laatudieselistä http://www.lds-turbo.com/yhtie.php
Onkos tietoa Kälviällä toimivasta dieselhuollosta? Paikan nimi ei ole selvillä. Sinne on kuulemma kauempaakin pumppuja viety.
sivuilla oli tarjous:Petri K kirjoitti:Sinuna kyselisin turbosta tuolta Kangasalan Laatudieselistä http://www.lds-turbo.com/yhtie.php
Erä edullisia Garrett GT40 ja Holset HX50 sarjan ahtimia sekä muutamia
pienempiä KKK-ahtimia. Alk 699e.
Miten on näiden ahtimien soveltuvuus tällaisessa kohtuullisen pienen tehon tavoittelussa?
lienetköhän kälviällä varsinaista pumppuhuoltoa,vaikka tietotaitoa sieltä kuulemma löytyy
Pumppujen ropaaja löytyy Kannuksesta. www.ppdiesel.com
Pumppujen ropaaja löytyy Kannuksesta. www.ppdiesel.com
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
[quote="bonfireOnko nuo sinun kulutuslukemat vakioasetuksilla? Aikalailla samoissa on mulla maksimi, mutta se tahtoo vain olla turhan yleistä..[/quote]
Ei ole vakioasetuksilla, eikä kovinkaan kauan mulla ihan vakiona ollut, eikä auton nykyinenkään omistaja tietääkseni ole sitä lastua siitä poistanut. Tuo tehon nosto, minkä se lastu aikaan sai, ei aiheuttane vielä suunnatonta keston heikkenemistä, sillä kaikki raja-arvot ovat edelleen tehtaan asetuksissa.
Ei ole vakioasetuksilla, eikä kovinkaan kauan mulla ihan vakiona ollut, eikä auton nykyinenkään omistaja tietääkseni ole sitä lastua siitä poistanut. Tuo tehon nosto, minkä se lastu aikaan sai, ei aiheuttane vielä suunnatonta keston heikkenemistä, sillä kaikki raja-arvot ovat edelleen tehtaan asetuksissa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ainakin GT40 ja HX50 kannattaa unohtaa "kohtuullisen" tehon tavoittelussa. Aika järeää tekoa mielestäni. Nuo "pienemmät KKK-ahtimet " soveltuvat ehkä paremmin, paha näillä tiedoilla sanoa.bonfire kirjoitti:sivuilla oli tarjous:
Erä edullisia Garrett GT40 ja Holset HX50 sarjan ahtimia sekä muutamia
pienempiä KKK-ahtimia. Alk 699e.
Miten on näiden ahtimien soveltuvuus tällaisessa kohtuullisen pienen tehon tavoittelussa?
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Olisin kyllä hiukan toista mieltä, mutta niitä pitää ensin jalostaa paremmaksi. Eli ei vakiona herää kovin alhaalta, mutta tulevaisuus näyttää mitenkä toimiiJulli kirjoitti:Ainakin GT40 ja HX50 kannattaa unohtaa "kohtuullisen" tehon tavoittelussa. Aika järeää tekoa mielestäni. Nuo "pienemmät KKK-ahtimet " soveltuvat ehkä paremmin, paha näillä tiedoilla sanoa.
Turbo-eemeli kirjoitti:Ainakin GT40 ja HX50 kannattaa unohtaa "kohtuullisen" tehon tavoittelussa. <...>
alkaa täälläkin olla jo kokemusta eemelin turpoista, toimii kiitettävästi ja asiakaspalvelu pelaa
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
Vielä C250 turbodieselistä...
Kyllä on jotenkin ilkeä ajaa tuollainen vakio. Paikaltaan lähtiessä miettii pirun pitkään ennenkuin mitään tapahtuu (automaatti), keskialueella veto kohtuullista ja sitten taas ylhäällä puutuu. Esim. liikenneympyrään jonottaessa ja kaasua nopeasti painettaessa kuluu ikuisuus ennekuin auto lähtee ja tuntuu että jää muiden alle Onkohan tuo nyt ominaisuus vai jotakin vikaa?
Sitten taas moottoritiellä jos vedättää kaasu pohjassa niin nelosella ei jaksa mennä enää mihinkään. Vanha E300D kulki paremmin tosin se oli PP piristetty.
Nyt on sellanen homma että liikkeellelähtö pitää saada rivakammaksi ja ylöskin pittää saada voimaa. Onko lastu/ohjelma avain onneen vai pitääkö ottaa järeemmät konstit käyttöön?
Käyttäjäkokemuksia?? Antti V ja muut joilla jo hieman laitettu?
Sitten taas moottoritiellä jos vedättää kaasu pohjassa niin nelosella ei jaksa mennä enää mihinkään. Vanha E300D kulki paremmin tosin se oli PP piristetty.
Nyt on sellanen homma että liikkeellelähtö pitää saada rivakammaksi ja ylöskin pittää saada voimaa. Onko lastu/ohjelma avain onneen vai pitääkö ottaa järeemmät konstit käyttöön?
Käyttäjäkokemuksia?? Antti V ja muut joilla jo hieman laitettu?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Onko kellään vielä kokemusta sähköpumpusta 7mm tappien osalta.
Eli jos pumppuun laittais 7mm tapit ja säätelisi mekaanisilta osin niin saadaanko sähköohjauksella kuitenkin kutiteltua "riittävä" teho ulos?
Mekaanisilta osiltahan tuo pumpun runko on aikalailla vastaava kuin vanhempi pumppu, ohjaus on vain sähköllä.
Vaatisi tietenkin tämän jälkeen pumpun ohjauksen uudelleen säädättämisen sekä laatikon ohjelmaa pitäisi varmaan muuttaa.
Tai itseasiassa tuohon pitäisi saada istutettua kaksi eri ohjelmaa, toinen katsastusta ja viranomaisia varten, mielellään vielä pikakatkaisijalla...
Onkohan mynän pojat vielä pelanneet näiden sähköpumppujen kanssa?
AnttiV tuossa aikanaan puhuskenteli, että sähkölaatikkokin olisi saatettavissa kestokuntoon, joko empiiristä tutkintamateriaalia on saatu?
Eli jos pumppuun laittais 7mm tapit ja säätelisi mekaanisilta osin niin saadaanko sähköohjauksella kuitenkin kutiteltua "riittävä" teho ulos?
Mekaanisilta osiltahan tuo pumpun runko on aikalailla vastaava kuin vanhempi pumppu, ohjaus on vain sähköllä.
Vaatisi tietenkin tämän jälkeen pumpun ohjauksen uudelleen säädättämisen sekä laatikon ohjelmaa pitäisi varmaan muuttaa.
Tai itseasiassa tuohon pitäisi saada istutettua kaksi eri ohjelmaa, toinen katsastusta ja viranomaisia varten, mielellään vielä pikakatkaisijalla...
Onkohan mynän pojat vielä pelanneet näiden sähköpumppujen kanssa?
AnttiV tuossa aikanaan puhuskenteli, että sähkölaatikkokin olisi saatettavissa kestokuntoon, joko empiiristä tutkintamateriaalia on saatu?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Re: Vielä C250 turbodieselistä...
[quote="Ahti" Paikaltaan lähtiessä miettii pirun pitkään ennenkuin mitään tapahtuu (automaatti), kaasua nopeasti painettaessa kuluu ikuisuus ennekuin auto lähtee ja tuntuu että jää muiden alle Onkohan tuo nyt ominaisuus vai jotakin vikaa?
Käyttäjäkokemuksia?? Antti V ja muut joilla jo hieman laitettu? [/quote]
Muutaman vuoden ja yli sadantuhannen kilometrin jälkeenkin tuo ominaisuus ottaa pannuun. Paikaltaan lähtiessä kuuluu ensin klops kun poljin kolahtaa lattiaan ja pienen ikuisuuden jälkeen vasta lähdetään. Tuon ominaisuuden jos joku on saanut pois niin info muutoksista otetaan kiitollisuudella vastaan
Käyttäjäkokemuksia?? Antti V ja muut joilla jo hieman laitettu? [/quote]
Muutaman vuoden ja yli sadantuhannen kilometrin jälkeenkin tuo ominaisuus ottaa pannuun. Paikaltaan lähtiessä kuuluu ensin klops kun poljin kolahtaa lattiaan ja pienen ikuisuuden jälkeen vasta lähdetään. Tuon ominaisuuden jos joku on saanut pois niin info muutoksista otetaan kiitollisuudella vastaan
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
Pitää kuitenkin muistaa että turboautot automaatilla on tuollaisia vaikka mitä tekisi, jos turbiinia ei ole muokattu rankalla kädellä.
Ahtimen herättäminen vaatii kierroksia ja niitä ei tule nopeasti jos ei ole voimaa, ja dieselissähän ei ole voimaa jollei ole ahtoja.. Tilannetta auttaa sitten muuttuvasiipiset ahtimet, kannen virtausten muokkaus, pakosarja ja fiksumpi perinteinen ahdin.
Lastutus ei tuohon paljoa auta, lisää ekä hiukan alasyöttöä jolloin ahdin saattaa herätä aiemmin, mutta on melko pientä kuitenkin.
Lodjan vahvistaminen taitanee jo onnistua, ja kestää toi nyt yhden lastutuksen ihan vakionakin.
Sähköpumppu isoilla tapeilla on aika helppo juttu kun meillä on Karala, mutta saattaa olla ettei auto suostu edes käymään uusilla elementeillä ennen uutta ohjelmaa.
Ahtimen herättäminen vaatii kierroksia ja niitä ei tule nopeasti jos ei ole voimaa, ja dieselissähän ei ole voimaa jollei ole ahtoja.. Tilannetta auttaa sitten muuttuvasiipiset ahtimet, kannen virtausten muokkaus, pakosarja ja fiksumpi perinteinen ahdin.
Lastutus ei tuohon paljoa auta, lisää ekä hiukan alasyöttöä jolloin ahdin saattaa herätä aiemmin, mutta on melko pientä kuitenkin.
Lodjan vahvistaminen taitanee jo onnistua, ja kestää toi nyt yhden lastutuksen ihan vakionakin.
Sähköpumppu isoilla tapeilla on aika helppo juttu kun meillä on Karala, mutta saattaa olla ettei auto suostu edes käymään uusilla elementeillä ennen uutta ohjelmaa.
´Mauri H. kirjoitti: Ahtimen herättäminen vaatii kierroksia ja niitä ei tule nopeasti jos ei ole voimaa, ja dieselissähän ei ole voimaa jollei ole ahtoja.. Tilannetta auttaa sitten muuttuvasiipiset ahtimet, kannen virtausten muokkaus, pakosarja ja fiksumpi perinteinen ahdin.
Lastutus ei tuohon paljoa auta, lisää ekä hiukan alasyöttöä jolloin ahdin saattaa herätä aiemmin, mutta on melko pientä kuitenkin.
Mulla tuntuma että lastutuksella herääminen jopa hidastui CDI:ssä ts. pitkään matelemalla ajaessa ja sitten rivakassa risteyslähdössä ei tapahdu hetkeen mitään mainittavaa. Aiemmin oli paremmin pelissä samantien. Samaa ilmiötä ei havaittavissa normaalissa ajossa jossa rivakampia polkaisuja useammin mutta ruuhkassa tai kruisailussa huomaa selvän "ihmettelyn" kun polkaisee. Liekö vain harhakuvitelmaa...
Lisäksi vikatila helppo "löytää",lämpömittari nousee valkoisen viivan alapuolelle ja noin puolen tunnin matelemisen jälkeen auto onkin vikatilassa ja kierroksia ottaa sen verran että kiihtyy kuin 250D ,tähän ei syytä ole löytynyt eikä myöskään mitään vikakoodia löytynyt rutiinitsekkauksessa.
Heippa ja terkut motoparkista, mutta asiaan, mulla oli tossa vanhassa OM605 SpeedBusterin lastu ja kuten Maurikin jo totesi, ei se pikkukierroksilla saanut vielä aikaan mitään maata mullistavaa, mutta 2000 kelloon, oli siellä voimaa pikkuisen enempi kuin +10 hp (ja tämä perstuntumalla, ei käynyt koskaan dynossa). Kiihdytys arvo parani 0-100 n sekunnilla ja GPS:ään se keräsi 218 ja tämä tietysti suljetulla alueella. Tämä uusi on kyllä ihan vakio ja kyllähän se pikkuisen uusia kuivikkeita sinne pellin alle kaipaisikin.
Tossa vakiopumpussa on kyllä ihan tarpeeksi potentiaalia tolle vakio ahtimelle, sillä siinä alkaa pakopuoli ahdistaa jo aika vahvasti tuossa 180 hv:n kohdilla. Jos autoon ei tee muita rakenteellisiä muutoksia (turbo, pakosarja, pakoputkisto jne) luulisin siinä oikean osoitteen olevan Karalan Mika.
Niin eli mites olisi Ahti ja Pyhimys, otettaisiinko excursio Jyväskylän suunnalle, mulla alkaisi olla jo nokka pikkuhiljaa sinne kääntyneenä
Tossa vakiopumpussa on kyllä ihan tarpeeksi potentiaalia tolle vakio ahtimelle, sillä siinä alkaa pakopuoli ahdistaa jo aika vahvasti tuossa 180 hv:n kohdilla. Jos autoon ei tee muita rakenteellisiä muutoksia (turbo, pakosarja, pakoputkisto jne) luulisin siinä oikean osoitteen olevan Karalan Mika.
Niin eli mites olisi Ahti ja Pyhimys, otettaisiinko excursio Jyväskylän suunnalle, mulla alkaisi olla jo nokka pikkuhiljaa sinne kääntyneenä
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-