Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Nyt kyllä on tulossa ennätyspitkä threadi.. No, hieno ajatus, mihin menee siirtopumpun ylimäärä? En oo koskaan purkanut sitä, mutta nyt katoin epc:stä yhtä väyrysjuttua. Polttoainelinja kulkee keulassa: Suodattimelta siirtopumppuun, siirtopumpulta sammutusventtiiliin (onko?), sammutusventtiililtä sillä muoviputken pätkällä kp-pumppuun, sieltä paluu muoviputkella ja railiin teräsputkella. Jos siinä on se sammutusventtiili, niin vaihtoitko siihen muoviputkeen ne vihreät o-renkaat? Ettäkö ossais tuosta epc:stä leikata ja liimata kuvann.. :)
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Ei ole sammutusventtiiliä. Löysin Boschin pumpun piirustuksen ja ainakin siinä siirtopumpun ylijäämä menee tuonne kp pumpun paluuseen. En saa sitä kuvaa nyt tähän liitettyä kun ei tämä atk ole niin hanskassa...Ja kaikki muoviputket ja O renkaat uusittu. Ens viikolla käyn hakee vielä tuon suutinten paluulinjan joka on ainoa mikä on uusimatta.
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Öh, sainkoha liitettyä mittään kuvvaa? Onko yhtään tutun näköstä ossa
pumppu.png
a?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Korjaaja kirjoitti:Öh, sainkoha liitettyä mittään kuvvaa? Onko yhtään tutun näköstä ossa
pumppu.png
a?
On, mut tässä on jotain ylimääräistäkin
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Onnistupa helposti ja siitä innostuneena kokeilen toistaki kuvvaa..
putket.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

:D Osat #5 Ja #29 alkaa olemaa jo liiankin tuttuja. #48 & #8 Ei kuulu joukkoon.
Viimeksi muokannut Merimies-Toni, La 24.11.2018 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Korjaaja kirjoitti:Onnistupa helposti ja siitä innostuneena kokeilen toistaki kuvvaa..
putket.png
#214 palikkaa mulla ei ole. Lisäksi tossa siirtopumpun ja kp pumpun välisessä linjassa on haara ilmaus koplingille josta saa alipaineella ilmattua systeemin.
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

No entäpä nyt? On minullaki om613:sesa tuo haara sinne railin vierellä olevaan venttiiliin.. jaa että ilmausventtiili.. kiitoksia paljon. Olen miettinyt ja luullut sitä joksiki hätäsammutusventtiiliksi.. Mutta toisaalta, jos sen aukasee ja tarttaapi, niin siirtopumppu puskee ainetta ulos helpommin ja ilmat poistuu äkimpää.. Nyt pitäs päästä kokkeileen..
lisääputkia.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Joo se kuuluu alipaineella ilmata. Mä oon käyttänyt ihan kompuraan laitettavaa motonetin jarrunilmaus työkalua jossa on lisänä pneumaattisesta putkenpätkästä tehty kärki jossa kumiletkun pätkä tiivisteenä. Putken pätkässä pitää olla viiste jotta se imee linjasta koska sillä joutuu painamaan samalla korkin alla olevaa kuulaventtiiliä alaspäin. Netistä löytyy kuvallisia ohjeita tähän. Se ei työnnä sieltä kuulaventtiilin takia tavaraa ulos vaikka poistat korkin, ilmaa voi kyllä vetää sisään.
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Ja kuva on tuttu. Filtteri mulla on erillainen ja tosta puuttuu se kp pumpun paluu rail putken päähän. Umpipelti filtteri missä on se polttoaineen lämmitykseen tarkoitettu muovinen kolmitie venttiili
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Aikasemmassa kuvassa oli varmaan samanlainen paluuputki tukkiin. Sitte se #8 on Amg-pumppu, joka varmasti olisi aika mielekiintoinen kapine.. tai ainaki kallis..

Se kolmitieventtiilin toiminta on minulle mysteeri vieläki. Ehkä joskus selviää. Onko Jeepisä pa:n jäähdytintä ennen tankkiin menoa?
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Korjaaja kirjoitti:Aikasemmassa kuvassa oli varmaan samanlainen paluuputki tukkiin. Sitte se #8 on Amg-pumppu, joka varmasti olisi aika mielekiintoinen kapine.. tai ainaki kallis..

Se kolmitieventtiilin toiminta on minulle mysteeri vieläki. Ehkä joskus selviää. Onko Jeepisä pa:n jäähdytintä ennen tankkiin menoa?
On jäähdytin. En ole kolmitieventtiilistä kuvaa löytänyt, mutta joku bimetalli jousi kai siellä on oltava joka ohjaa lämmön mukaan polttoaineen joko takaisin filtterin tai tankkiin. Aussi sivuilla puhuttiin jotain 30 celsiuksesta.
Olis toimimaton, niin Äkkiähän ton halkasis ja kattois mitä siellä on. Ilma pitäis ohjautuva tankkiin myös suljetulla kierrolla nettijuttujen mukaan et kai siitä osa karkaa tankkiin myös kylmänä.
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

. Jep ja paluuputki edellisessä vastaava
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Olisi nuo takaiskutkit voineet avun tuoda, jos ne pitäisi . Otin ne tohon pöydälle testiin, niin ovat pikemminkin mallia hidaste, kuin este. Läppä ja jousi löytyy sisältä. Tarttis löytää kuula/ jousi mallinen, jos tuolle tielle lähtee. No uusi suutinten paluulinja nyt tuli eilen tilattua.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5841
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Merimies-Toni kirjoitti:Olisi nuo takaiskutkit voineet avun tuoda, jos ne pitäisi . Otin ne tohon pöydälle testiin, niin ovat pikemminkin mallia hidaste, kuin este. Läppä ja jousi löytyy sisältä. Tarttis löytää kuula/ jousi mallinen, jos tuolle tielle lähtee. No uusi suutinten paluulinja nyt tuli eilen tilattua.
Että voisi edes jotenkin toimia pitäis olla kuula ja jousi
Mökkillä
'
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

FinlandMerceds kirjoitti:
Merimies-Toni kirjoitti:Olisi nuo takaiskutkit voineet avun tuoda, jos ne pitäisi . Otin ne tohon pöydälle testiin, niin ovat pikemminkin mallia hidaste, kuin este. Läppä ja jousi löytyy sisältä. Tarttis löytää kuula/ jousi mallinen, jos tuolle tielle lähtee. No uusi suutinten paluulinja nyt tuli eilen tilattua.
Että voisi edes jotenkin toimia pitäis olla kuula ja jousi
Nää on kaikki vastaan tulleet läpällä ja jousella. Oon täs yrittänyt kuulamallista metsästää. Varmaan hydrauliliikkeestä löytyis, mut tulee aika palapeli, kun ei ne mitään letkun väliin asennettavia malleja ole.
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Kuten kerroin aikasemmin minullakin noita ongelmia olleen ja miettineeni, en malta olla taaskaan kirjoittamatta. Kun imastaan letkuun nestettä ja tukitaan pää, niin neste pysyy letkusa. Jos letkuun tehdään reikä, neste valuu pois. Laitetaan takaisku lähelle säiliötä, mutta tuollainen hyvä venttiili, josa on kuula ja jousi, aiheuttaa vastusta virtaukseen. Sitten kun imastaa uudelleen nestettä, tuleeko sitä ilmaa kuitenkin siitä reiästä järjestelmään? Henkilökohtaisesti en usko paluulinjan vuotojen vaikuttavan imupuolelle, mutten väitä väkisellä vastaankaan. On minulla vara antaa periksi.

Vielä siitä kuvitteellisesta letkusta. Eikös se oo ihan ja sama, missä kohtaa takaisku on, jos letku on ehyt? Mersussa se takaisku alunperin lienee siirtopumpusa.
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Paljon tulee toistoa samoista asioista, mutta haitanneeko tuo mitään

-Niin. Onko siellä takaiskuja alunperin ja missä? Vai pitääkö se paljonpuhuttu korvausilman puute systeemin täynnä, niinkuin minä olen tämän foorumin jutuista asian ymmärtänyt. En ole pumpuista kunnon räjäytyskuvia löytänyt, että viisaammat vois kertoa.
-Imu ja paluu on yhteydessä polttoaineen suodattimella, sekä tietysti normi kierron kautta että sikäli vaikuttavat toisiinsa.
Noi systeemissä mahdollisesti olevat takaiskut tietysti muuttaisi vähän tilannetta.
Ja jos painepuoli pääsisi valumaan tyhjäksi voi mielestäni vaikuttaa starttaus aikaan, vaikka imu olisikin kunnossa(Ja täynnä polttoainetta). Lueskelin tuolta ulkomaan sivuilta että suuttimen paluun vuoto on tehnyt vastaavaa vaivaa muun merkkissä koneissa ja kyllähän sitä täälläkin mahdolliseksi vian aiheuttajaksi ehdotettiin jäsen FinlandMercedeksen toimesta. Eihän toi pumppujen tuotto tilavuudeltaan suuri ole että ottaahan se rail linjan täyttöki jonkun sekunnin aikaa. En tiedä onko Mersuissa tullut tällaista koskaan vastaan.
No mulla ei ainakaan vielä ole kermat korkissa, et jotain positiivista ja auto lähti tänäkin aamuna (-13) perä ylhäällä saman tien tulille.
Viimeksi muokannut Merimies-Toni, Ti 27.11.2018 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Niin, oikeita varsinaisia pelkkiä takaiskuja mielestäni ei oo missään, mutta pumpuissa toiminnan kannalta pitää olla. Tai en tiedä siirtopumpusa, jos se on lamelipumppu. En oo purkanu vielää sellaista koskaan. Korkeapainepumpussa on takaiskuventtiilit jokaisen kolmen männän päällä. Sellaiset olen vaihtanutkin. Lähtötilanteessa kerroit ilmaa liikkuvan imuputkissa, niin kuvittelisin tuon kp-pumpun olevan käännekohan, johon mennessä vuoto pitäisi olla olemasa, sillä pumpun läpi ei pääse takaperin ainetta. Mutta jos se oliki harhaa ja vuoto onkin jossain tukista paluulinjaan, niin sillon tilanne on toisenlainen. Paitsi silloin minun mielestäni ei keulan suunta vaikuta asiaa.

Varsin mutkikas juttu. Jos vielä kuvittelee paluulinjan vuotavan korkeapainepumpun ylivuotolinjan kautta, en sitäkään oikein ymmärrä. Muistaakseni se ylivuoto lähteen pumpun mäntien alta. Jos suuttimien ylivuotoputket vuotavat, niin se on kuitenkin älyttömän pitkä matka ilmalla matkustaa kp-pumpulle asti, siellä mäntien ohi jne.. Tekis mieli kysyä, voisikohan siirtopumppu vuotaa?
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Korjaaja kirjoitti:Niin, oikeita varsinaisia pelkkiä takaiskuja mielestäni ei oo missään, mutta pumpuissa toiminnan kannalta pitää olla. Tai en tiedä siirtopumpusa, jos se on lamelipumppu. En oo purkanu vielää sellaista koskaan. Korkeapainepumpussa on takaiskuventtiilit jokaisen kolmen männän päällä. Sellaiset olen vaihtanutkin. Lähtötilanteessa kerroit ilmaa liikkuvan imuputkissa, niin kuvittelisin tuon kp-pumpun olevan käännekohan, johon mennessä vuoto pitäisi olla olemasa, sillä pumpun läpi ei pääse takaperin ainetta. Mutta jos se oliki harhaa ja vuoto onkin jossain tukista paluulinjaan, niin sillon tilanne on toisenlainen. Paitsi silloin minun mielestäni ei keulan suunta vaikuta asiaa.

Varsin mutkikas juttu. Jos vielä kuvittelee paluulinjan vuotavan korkeapainepumpun ylivuotolinjan kautta, en sitäkään oikein ymmärrä. Muistaakseni se ylivuoto lähteen pumpun mäntien alta. Jos suuttimien ylivuotoputket vuotavat, niin se on kuitenkin älyttömän pitkä matka ilmalla matkustaa kp-pumpulle asti, siellä mäntien ohi jne.. Tekis mieli kysyä, voisikohan siirtopumppu vuotaa?
Juu ilmaa oli aluksi. Kirkkaiden putkien vaihdon jälkeen ilmat hävisi, mutta vaiva säilyi. Tai, no en kyllä muista että olisi yli viittä sekunttia pitänyt missään kohti tämän jälkeen sahata, mutta auto ei ole tosin keula ylhäällä pitkiä aikoja seisonutkaan letkujen uusimisen jälkeen.

Lähinnä meinasin että painepuoli vetäisi ilmaa suuttimen paluulinjan kautta ja valuisi ihan normaalia paluuta pitkin tankkiin. Tämä perustuu oletukseen että rail paineen säädin jäisi auki asentoon (tai johonkin oletus arvoon) auton sammuttua. Tässä tapauksessa se ei sieltä pumppujen läpi mihinkään valuisikaan, eikä se valukkaan, koska kirkkaissa linjoissa ei ilmaa liiku enää missään vaiheessa.
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

No niin, nyt jos se rail-painesäädin tai suuttimet vuotaa vähäsen, niin tartilla paine nousee hitaasti. Mutta se se voisi näkyä ja tuntua tehonotossa? Muistelen jonkun joskus kerran sanoneen, jotta railinsäätimen piuhan voi ottaa irti ja kokeilla käyntiin lähtöä sitten. Sen perusteella paineensäädin on kiinni. Tuo nyt oli sitten Veijo Esson baarissa kuultua hevosmiesten tarinaa, mutta jos on näin, niin kaippa joku forumilainen vahvistaa?
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Jep
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5841
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Korjaaja kirjoitti:No niin, nyt jos se rail-painesäädin tai suuttimet vuotaa vähäsen, niin tartilla paine nousee hitaasti. Mutta se se voisi näkyä ja tuntua tehonotossa? Muistelen jonkun joskus kerran sanoneen, jotta railinsäätimen piuhan voi ottaa irti ja kokeilla käyntiin lähtöä sitten. Sen perusteella paineensäädin on kiinni. Tuo nyt oli sitten Veijo Esson baarissa kuultua hevosmiesten tarinaa, mutta jos on näin, niin kaippa joku forumilainen vahvistaa?
Johto irti railpianeen säätimeltä kokeila voi= ei käy
Mökkillä
'
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Selvä. Kaksi ääntä sille, että virrattomana railpaineensäädin on auki. Silloin rail on auki paluulinjaan, mutta ei se voi tyhjentyä, koska sinne ei pääse korvausilmaa. En oikein usko suuttimiakaan niin vuotaviksi, että ylivuotoletkun kautta pääsisi ilma takasinpäin paineputkiin?
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Korjaaja kirjoitti:Selvä. Kaksi ääntä sille, että virrattomana railpaineensäädin on auki. Silloin rail on auki paluulinjaan, mutta ei se voi tyhjentyä, koska sinne ei pääse korvausilmaa. En oikein usko suuttimiakaan niin vuotaviksi, että ylivuotoletkun kautta pääsisi ilma takasinpäin paineputkiin?
Jos suutinten PALUULINJA vuotaa, niin se saa sieltä korvausilmaa rail putken takapäästä jossa nämä linjat yhtyvät.. Rail putki kun on vaaterissa ja täysin suora, niin se riittänee, ei tarvitse saada etupäästä ilmaa.
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Jonkun verran vaikuttaa sitten se putken läpimitta ja muotokin. Jos otat täyden kosupullon ja pöyräytät sen ympäri, niin kyllä se tyhjäksi tulee vaikkei reikää olisikaan pohjassa. Jaa mistäkö tiedän :wtf:
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Eihä kossu kuitenkaan maahan menny? :shock: No kuitenki tuossa paineventtiilissä on aika pieni reikä ylivuotolinjan ja rail-putken välissä, ettei siitä helpolla mene ilma takasinpäin, mutta kuten monesti olen sanonut, minä voin olla väärässä ja voin antaa periksiki. :D

Pitänee mennä vkonloppuna Koeautolla tekemään testejä, jos ehtii..
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Samoin. Tämmöistä spekulointiahan tämä on ennenkuin syy oikeasti löytyy.
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Tässä sprintterifoorumilta kopioitu selitys tuosta suodattimen t-palikan toiminnasta kun sitäkin täällä hiukan ihmeteltiin:

From the '03 Sprinter service manual:

"FUEL FILTER
DESCRIPTION
In order to assure trouble free operation with winter
grade diesel fuel, a preheater valve is located
with in the fuel filter. Depending on the temperature
of the heated return flow fuel, fuel flows back
through the preheating valve into the fuel filter to
heat up or flows through the cooling coils directly
back into the fuel tank.
OPERATION
PRE - HEATING Up to 30°C (86°F), the thermo
bimetal plate of the preheater, shuts off the return
fuel flow port to the fuel tank. The fuel from the rail
flows into the fuel filter to be warmed. If there is air
in the system, a ball seals off a port and the air is
directed to the fuel tank.
NON PRE - HEATING From above 30°C (86°F) the
thermo bimetal plate of the preheater, shuts off the
port to the fuel filter and fuel from the rail flows
directly into the return flow line to the fuel tank."
Merimies-Toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 29.09.2018 19:02

Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin

Viesti Kirjoittaja Merimies-Toni »

Tänään pitikin käydä hinaamassa auto kotiin kun ei enää käynnistynytkään. No syykin selvisi, kun ruiskupumppu oli sylkäissyt liemet pihalle niin, että oli öljypohjakin märkä dieselistä. No nyt pitäis löytää alkuviikoksi korjaussarja jostain.
Vastaa Viestiin