S210 Hydromatik

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

S210 hydromatikin putki on n. puolesta välistä autoa poikki ja sylkee ohjaustehostimen nesteet ulos. Pystyykö/uskaltaako tuollaisella ajaa vai meneekö ohjaustehostimen pumppu rikki kun pyörii kuivana ja/tai hajoaako jotain muuta mahdollisesti?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja atlas »

Älä aja noin eli lisäät öljyä kokoajan tai missä lie pumppu että otat sen pois käytöstä jotenkin jos saa...moniurahihnalta voima niin ongelmallisempaa...joissakin vanhemmissa ainakin kun nokka-akselin päässä niin ottaa väli kytkimen pois ja pumppu takas paikalleen niin ei pyöri.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kestää, omalla ajoin noin 50 km ilman öljyjä ja tiedän joillain ajetun pitemmästi. Ei siinä öljyn lisäily auta kun putki on poikki.
wiimax.fi
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Okei, niin vähän arvelinkin ettei pumppu kyllä kestä jos pääsee kuivana pyörimään. Entäs onko se mahdollista jos putken tulppaisi kohdasta josta se on poikki niin että nesteet pysyisi sisällä? Vai onko järjestelmässä niin suuri paine että se on vaikeaa tai kärsiikö järjestelmä siitä jotenkin muuten kun takapäälle ei kierrä nesteet ollenkaan? Itsellä ei oikein ole tietoa vielä tuosta hydromatikista että miten tarkalleen toimik kun en ole aikaisemmin tutustunut
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja atlas »

See pumppaa kokoajan taakse ja tulee paluusta ja siellä oleva venttiili sitten ottaa tästä painelinjasta painetta kun ja jos tarttee täyttää iskaria tarpeen tullen...eihän siellä ole suuri se tuotto mutta kuitenkin...pitäisi siis paine ja paluu yhdistää että öljy kiertäisi jos ja mistä kohtaa sitten onkaan putki rikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Kuinka kauan tuollaisella uskaltaisi ajaa sitten ennen kuin mitään vahinkoa tulee pumppuun tai mihinkään muuallekkaan? Ja mites tuo hinaus kun on automaattilaatikko, eikös kardaani pitä irroittaa kun laatikkohan ei kunnon voitelua saa ellei kone ole käynnissä? Mistä tuo kardaani mahtaa olla helpoin/järkevin irroittaa?

Ja kyseessä siis om606 koneella oleva väyrynen jos se johonkin asiaan vaikuttaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vakuutus yhtiö missä olet niin eipä taida maksaa yhtään ton hinaus lähimpään korjaamoon mutta sovi yrittäjän kanssa..siis hinaus firman että vetäisevät kotio .
Melkein kaikissa yhtiöissä tarjotaan autovakuutuksien mukana hinaus turvaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2308
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja cuuno »

laita letku klemmareilla väliin :wink: ...niin saat ajettua pois
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Sitä mietinkin että jos yhdistäisi letkulla niin kestäisikö se. Mutta sitten pitäisi uusia myös paluuputki kun senkin joutuu poikkaisemaan. Onko noiden putkien uusiminen muuten minkälainen homma? Onko niissä missä kohtia liitoksia että kuinka pitkä pätläkä täytyy uusia vai miten tuollainen on fiksuin/paras korjata?
eppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 18.07.2011 08:31

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja eppe »

cuuno meinasikki että yhistät sen vuotavan putken letkulla ja klemmareilla ja sitten öljyä lisää
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Aivan... Nyt oli kyllä ajatuskatkos :D
eppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 18.07.2011 08:31

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja eppe »

Tai otat metrin putkea ja kaks helmiliitintä ja uusit sen ruostuneen kohan...lähes samalla vaivalla menee jos ei oo pahassa paikassa
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1799
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja sompio »

Ja loppujen lopuksi ottaa sen vuotavan putken kainaloon ja menee johonkin varaosaliikkeeseen ja teettää uuden.
Kuitenkin tässähän oli kysymys ensiavusta ja kysyjä ei mainitse matkaa miten paljon on kotiin tai lähimmälle korjaamolle.
Joten dealerin mainitsema ajomatka saattaa olla vielä siedettävä. Ohjaus vaan menee raskaammaksi.
Itsellä kun lojahti putki sieltä kuskinpuolen etulokarin sisältä niin ohjaus muuttui raskaaksi noin kuudenkilsan jälkeen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Mesisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 27.06.2016 16:48

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Joo tarkoituksena oli nimenomaan että onko jotain hätäensiapua millä saisi auton siirrettyä paikasta A paikkaan B. Ja matkaa on sellainen vajaa 200km jonka takia kysinkin että kuinka kauan tuollaisella uskaltaa ajaa kuivana ennen kuin mitään menee rikki. Omaan korvaan vaan kuulostaa oudolta että noin pitkää matkaa uskaltaisi ajaa kun joissain autoissa ei tarvitse kuin hetken päästä pumppu pyörimään kuivana niin onkin jo entinen, mutta jotkut tuntuvat sanovan että uskaltaisi tuonkin matkan ajaa eikä vahinkoa tulisi.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1799
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: S210 Hydromatik

Viesti Kirjoittaja sompio »

Sittenpä siinä ei auta kuin irroittaa se peinepuolen pumpultatuleva kumiletkun pää sieltä kuskinpuolen etulokasuojan etupäästä ja ohjata jollakin letkunpätkällä takaisin nestesäiliöön.
Näin pumppu saa voitelun mutta ohjaustehostin ja peränkorkeudensäätö ei toimi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Vastaa Viestiin