S210 Hydromatik
S210 Hydromatik
S210 hydromatikin putki on n. puolesta välistä autoa poikki ja sylkee ohjaustehostimen nesteet ulos. Pystyykö/uskaltaako tuollaisella ajaa vai meneekö ohjaustehostimen pumppu rikki kun pyörii kuivana ja/tai hajoaako jotain muuta mahdollisesti?
Re: S210 Hydromatik
Älä aja noin eli lisäät öljyä kokoajan tai missä lie pumppu että otat sen pois käytöstä jotenkin jos saa...moniurahihnalta voima niin ongelmallisempaa...joissakin vanhemmissa ainakin kun nokka-akselin päässä niin ottaa väli kytkimen pois ja pumppu takas paikalleen niin ei pyöri.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S210 Hydromatik
Kestää, omalla ajoin noin 50 km ilman öljyjä ja tiedän joillain ajetun pitemmästi. Ei siinä öljyn lisäily auta kun putki on poikki.
wiimax.fi
Re: S210 Hydromatik
Okei, niin vähän arvelinkin ettei pumppu kyllä kestä jos pääsee kuivana pyörimään. Entäs onko se mahdollista jos putken tulppaisi kohdasta josta se on poikki niin että nesteet pysyisi sisällä? Vai onko järjestelmässä niin suuri paine että se on vaikeaa tai kärsiikö järjestelmä siitä jotenkin muuten kun takapäälle ei kierrä nesteet ollenkaan? Itsellä ei oikein ole tietoa vielä tuosta hydromatikista että miten tarkalleen toimik kun en ole aikaisemmin tutustunut
Re: S210 Hydromatik
See pumppaa kokoajan taakse ja tulee paluusta ja siellä oleva venttiili sitten ottaa tästä painelinjasta painetta kun ja jos tarttee täyttää iskaria tarpeen tullen...eihän siellä ole suuri se tuotto mutta kuitenkin...pitäisi siis paine ja paluu yhdistää että öljy kiertäisi jos ja mistä kohtaa sitten onkaan putki rikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S210 Hydromatik
Kuinka kauan tuollaisella uskaltaisi ajaa sitten ennen kuin mitään vahinkoa tulee pumppuun tai mihinkään muuallekkaan? Ja mites tuo hinaus kun on automaattilaatikko, eikös kardaani pitä irroittaa kun laatikkohan ei kunnon voitelua saa ellei kone ole käynnissä? Mistä tuo kardaani mahtaa olla helpoin/järkevin irroittaa?
Ja kyseessä siis om606 koneella oleva väyrynen jos se johonkin asiaan vaikuttaa.
Ja kyseessä siis om606 koneella oleva väyrynen jos se johonkin asiaan vaikuttaa.
Re: S210 Hydromatik
Vakuutus yhtiö missä olet niin eipä taida maksaa yhtään ton hinaus lähimpään korjaamoon mutta sovi yrittäjän kanssa..siis hinaus firman että vetäisevät kotio .
Melkein kaikissa yhtiöissä tarjotaan autovakuutuksien mukana hinaus turvaa.
Melkein kaikissa yhtiöissä tarjotaan autovakuutuksien mukana hinaus turvaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S210 Hydromatik
laita letku klemmareilla väliin
...niin saat ajettua pois

Re: S210 Hydromatik
Sitä mietinkin että jos yhdistäisi letkulla niin kestäisikö se. Mutta sitten pitäisi uusia myös paluuputki kun senkin joutuu poikkaisemaan. Onko noiden putkien uusiminen muuten minkälainen homma? Onko niissä missä kohtia liitoksia että kuinka pitkä pätläkä täytyy uusia vai miten tuollainen on fiksuin/paras korjata?
Re: S210 Hydromatik
cuuno meinasikki että yhistät sen vuotavan putken letkulla ja klemmareilla ja sitten öljyä lisää
Re: S210 Hydromatik
Aivan... Nyt oli kyllä ajatuskatkos 

Re: S210 Hydromatik
Tai otat metrin putkea ja kaks helmiliitintä ja uusit sen ruostuneen kohan...lähes samalla vaivalla menee jos ei oo pahassa paikassa
Re: S210 Hydromatik
Ja loppujen lopuksi ottaa sen vuotavan putken kainaloon ja menee johonkin varaosaliikkeeseen ja teettää uuden.
Kuitenkin tässähän oli kysymys ensiavusta ja kysyjä ei mainitse matkaa miten paljon on kotiin tai lähimmälle korjaamolle.
Joten dealerin mainitsema ajomatka saattaa olla vielä siedettävä. Ohjaus vaan menee raskaammaksi.
Itsellä kun lojahti putki sieltä kuskinpuolen etulokarin sisältä niin ohjaus muuttui raskaaksi noin kuudenkilsan jälkeen.
Kuitenkin tässähän oli kysymys ensiavusta ja kysyjä ei mainitse matkaa miten paljon on kotiin tai lähimmälle korjaamolle.
Joten dealerin mainitsema ajomatka saattaa olla vielä siedettävä. Ohjaus vaan menee raskaammaksi.
Itsellä kun lojahti putki sieltä kuskinpuolen etulokarin sisältä niin ohjaus muuttui raskaaksi noin kuudenkilsan jälkeen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S210 Hydromatik
Joo tarkoituksena oli nimenomaan että onko jotain hätäensiapua millä saisi auton siirrettyä paikasta A paikkaan B. Ja matkaa on sellainen vajaa 200km jonka takia kysinkin että kuinka kauan tuollaisella uskaltaa ajaa kuivana ennen kuin mitään menee rikki. Omaan korvaan vaan kuulostaa oudolta että noin pitkää matkaa uskaltaisi ajaa kun joissain autoissa ei tarvitse kuin hetken päästä pumppu pyörimään kuivana niin onkin jo entinen, mutta jotkut tuntuvat sanovan että uskaltaisi tuonkin matkan ajaa eikä vahinkoa tulisi.
Re: S210 Hydromatik
Sittenpä siinä ei auta kuin irroittaa se peinepuolen pumpultatuleva kumiletkun pää sieltä kuskinpuolen etulokasuojan etupäästä ja ohjata jollakin letkunpätkällä takaisin nestesäiliöön.
Näin pumppu saa voitelun mutta ohjaustehostin ja peränkorkeudensäätö ei toimi.
Näin pumppu saa voitelun mutta ohjaustehostin ja peränkorkeudensäätö ei toimi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969