W204 200cdi om646...Flekti/akku kysymys..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
timppa27
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 05.01.2017 14:50

W204 200cdi om646...Flekti/akku kysymys..

Viesti Kirjoittaja timppa27 »

Hyppäys Mese maailmaan koettu ja viikko tutustuttu vaunuun. Mukavallehan tuo aiempien kansanvaunujen yms. jälkeen tuntuu :)

Muutama juttu askarruttaa, kun pakkaset iski meillekin niin liekö ominaisuus vai vika, kun käynnistyksen jälkeen hieman pyörittyään flekti alkoi pyörimään sekä jäähdytysnesteen ylikuumentumisen varoitusvalo syttyi, ensiavuksi lisää lohkolämpöä sekä lämmintä puhaltamaan konehuoneseen, se auttoi. Onko yleistä moinen? Kyse lienee flektin ohjausyksikön häiriöstä tai anturi/sensori viasta,vai? Muutoin kyllä talviautoksi luokiteltava vaunu kun lämpöä riittää hyvin ilman lisälämmittimiä ajaessa..

Toinen juttu, kun ajatus vaihtaa akku uusiin, niin pystyykö vaihtamaan ilman ongelmia, jos laittaa ylläpitolaturin konehuoneessa olevaan lisävirran syöttöliittimeen ja sitten vaan akku pois sekä uusi tilalle. Eli ei jäisi vikakoodeja,ohjainyksikkövammoja yms.

Täytyy myöntää, että nyt ymmärtää ihmisiä jotka mesejä kehunut, on siinä jotain perääkin. Itsellä oli tarkoitus löytää auto jossa vetomassaa reilu 1600kg ja euro 4 mylly....näillä jäi päätoiveilla valinta kohdistui sitten omaan -08 vuoden yksilöön...

Kiitoksia jo vastauksista etukäteen, jään kuulolle :roll:
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W204 200cdi om646...Flekti/akku kysymys..

Viesti Kirjoittaja simosami »

Jäähdytys nesteen pakkaskestävyys?
Vesipumppu?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
yosef
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 04.04.2016 18:59
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaan reservaatti

Re: W204 200cdi om646...Flekti/akku kysymys..

Viesti Kirjoittaja yosef »

timppa27 kirjoitti:Hyppäys Mese maailmaan koettu ja viikko tutustuttu vaunuun. Mukavallehan tuo aiempien kansanvaunujen yms. jälkeen tuntuu :)

Muutama juttu askarruttaa, kun pakkaset iski meillekin niin liekö ominaisuus vai vika, kun käynnistyksen jälkeen hieman pyörittyään flekti alkoi pyörimään sekä jäähdytysnesteen ylikuumentumisen varoitusvalo syttyi, ensiavuksi lisää lohkolämpöä sekä lämmintä puhaltamaan konehuoneseen, se auttoi. Onko yleistä moinen? Kyse lienee flektin ohjausyksikön häiriöstä tai anturi/sensori viasta,vai? Muutoin kyllä talviautoksi luokiteltava vaunu kun lämpöä riittää hyvin ilman lisälämmittimiä ajaessa..

Toinen juttu, kun ajatus vaihtaa akku uusiin, niin pystyykö vaihtamaan ilman ongelmia, jos laittaa ylläpitolaturin konehuoneessa olevaan lisävirran syöttöliittimeen ja sitten vaan akku pois sekä uusi tilalle. Eli ei jäisi vikakoodeja,ohjainyksikkövammoja yms.

Täytyy myöntää, että nyt ymmärtää ihmisiä jotka mesejä kehunut, on siinä jotain perääkin. Itsellä oli tarkoitus löytää auto jossa vetomassaa reilu 1600kg ja euro 4 mylly....näillä jäi päätoiveilla valinta kohdistui sitten omaan -08 vuoden yksilöön...

Kiitoksia jo vastauksista etukäteen, jään kuulolle :roll:
Itselläni tuo sotaratsu on tehnyt vastaavan "flekti huuta -jäähdytysnesteen merkkivalo" kombinaation kertaalleen viimetalvena. Alkutilanne oli tämä: lämpötila -25C ja auto oli ollut tolpassa noin 2,5h (kyseessä lohkolämmitin elementti, ei säteily-/letkulämmitin). Auto käyntiin ja noin 20s päästä flekti hörähtää täysille ja mittaristossa näyttää nesteelle korkeanlämpötilan merkkivaloa -> menee 10s -> lämpötilan neula nytkähtää hetkellisesti ylöspäin ja laskee samontein takas alas -> nesteen korkeanlämpötilan merkkivalo sammuu. No sitten ihmetellään, että mitä v*'¤# tapahtui....kaikki tuntuu toimivan normaalisti ja nesteet on tallella.

Päättelin johtuvan jonkun lämpötila-anturin hetkellisestä sekoamisesta ja eipä ole sittemmin ilmennyt uudestaan, joten en ole itse tehnyt mitään. Myöskään koodeja ei tullut. W204/W211 OM646 MB-tutuilla ja -ystävillä on (lähes kaikilla) käynyt vastaavanlaista...osa heistä on vaihtanut polttoaineen ja/tai nesteen lämpötilasensorin. Kuulemma on auttanut ja ei ole senkoommin vastaavaa ollut.

Tähän joku korjaamojermu antoi täällä joskus loogiselta tuntuvan selvityksenkin ja siinä muistaakseni kerrottiin johtuvan lämpötilasensoreista (polttoaine/neste/ilma). Olikohan jotenkin näin, että "ECU havaitsee pakkasella liian suuren ristiriidan ulkoilman ja lohkarilla lämmitetyn nesteen välillä, jolloin tästä seuraa varotoimena flektin käynnistäminen." No tämäkin alkuperäisen selvityksen täältä etsivä varmaan löytää...
S204 / 2008 / 200CDI AUT
yosef
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 04.04.2016 18:59
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaan reservaatti

Re: W204 200cdi om646...Flekti/akku kysymys..

Viesti Kirjoittaja yosef »

Akkudilemmaan tai sen vaihtoon en osaa vastata kun omani on toiminut moitteetta.
S204 / 2008 / 200CDI AUT
Ocky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ke 23.03.2011 13:41
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: W204 200cdi om646...Flekti/akku kysymys..

Viesti Kirjoittaja Ocky »

Minä tein omaan W204 -08, OM646, rattilukkoremontin ja siinä yhteydessä otin akun irti muutaman kerran. Ainakaan noista irrotuksista ei tullut mitään ongelmia. Kello vain nollautua
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
timppa27
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 05.01.2017 14:50

Re: W204 200cdi om646...Flekti/akku kysymys..

Viesti Kirjoittaja timppa27 »

Kiitos vastauksista! Kuullostaa anturihäiriö loogiselle ja ei ole toistunut häiriö toistaiseksi,jäädän seuraamaan. Akunkin vaihto oli helppo eli akku pois ja uusi tilalle,ei sotkua tullut minkäänlaista.
Rane80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 04.12.2018 22:43

Re: W204 200cdi om646...Flekti/akku kysymys..

Viesti Kirjoittaja Rane80 »

Mulla teki saman nyt! Flekti täysillä hetki starttauksesta, lämmön valo päälle, mittarissa lämmöt<40astetta. Pienillä kierroksilla vika ja valo poistui. Oli ollu lohkossa tunnin ja ulkona 12 pakkasta..
Vastaa Viestiin