tästä aiheesta on kirjoiteltu/kyselty aiemmin paljon, mutta nyt sattui omalle kohdalle ja asia ei tunnu ratkeavan ilman ulkopuolisia apuja

Eli Mursu menee vikatilaan ja turbo lakkaa toimimasta. Auto lähtee käyntiin hyvin ja pelaa alkuun ~niin kuin pitää.
Turbon puolen paine näyttäisi olevan alkuun luokkaa 2,5bar ennen vikatilaa ja vivusto liikkuu normaalista. Imupuolen paine näyttää ainoastaan hieman yli 1 bar???
Kun auto sitten heittää vikatilan päälle turbo lakkaa toimimasta ja turbon paine tipahtaa 0,8 bar:iin, imupuolella ei näy merkittävää muutosta.
Voisiko kyseessä olla vikana Turbon aktuaattori vai olisiko mahdollisesti enemmän joku kontakti/sensori häiriö joka laukaisee vikatilan?
MAFfin, EGR:n ja imupuolen paineanturin vaihtoa olen jo koittanut kun niitä sattui olemaan ylimääräiset hyllyssä.
Onkoa tietoa missä rajoissa tuon imupuolen paineen pitäisi olla, tuo "mitattu" vaikuttaa kyllä alhaiselta...Paineet olen katsonut iCarsoft testerillä.
Pystyykö pakopuolen mahdollisen ahtauman/tukkeuman toteamaan muutoin kuin irrottamalla putkiston?
Hyviä vinkkejä kaivaten...
T. Jukka