C 200 kompressor
C 200 kompressor
Moi.
Olis lambda ongelmaa. Etumaisen lambda jännite ei nouse arvoihinsa, vaan on siinä 900-1000mv välillä. Voiko öljyinen johtosarja tehdä tommoista? Lambda on vaihdettu n.2 vuotta sitten. Liittimet putsattu.
Olis lambda ongelmaa. Etumaisen lambda jännite ei nouse arvoihinsa, vaan on siinä 900-1000mv välillä. Voiko öljyinen johtosarja tehdä tommoista? Lambda on vaihdettu n.2 vuotta sitten. Liittimet putsattu.
Re: C 200 kompressor
Oletko käynyt pakokaasuja mittaamassa, jos se seos on oikeasti poskellaan?
Re: C 200 kompressor
En ole mittailut päästöjä, mutta taasen lambdan liittimen putsausta ja lisämaadoitusta taas toimii, mutta kuinka kauan? Staarilla mitatessa lambdan jännite oli n.1450mv paikkeilla, kun ohjearvo on 1100-1700mv. Toivotaan nyt että ongelma olis pois, ainakin vähän aikaa.
Re: C 200 kompressor
Sillä jännitteellähän lambda kertoo pakokaasun happipitoisuutta (eli seosta), senhän tiesit varmaan?
Eli, sen kuuluukin elää koko ajan jonkin verran, keskiarvo kertoo sitten seoksen.
Ennen kuin lambda lämpiää, jännite on vakio, silloin se ei vielä mittaa mitään. Kun arvo alkaa elämään, lambda toimii.
Sillä vaan meinasin, että jos se on alhainen tai korkea, seoksissa voi olla oikeasti vikaa silloin.
Toki jos maadoittamisella/ muilla tempuilla sait muutosta aikaan, olen varmaan hakoteillä ja siellä on muuta vikaa?
Eli, sen kuuluukin elää koko ajan jonkin verran, keskiarvo kertoo sitten seoksen.
Ennen kuin lambda lämpiää, jännite on vakio, silloin se ei vielä mittaa mitään. Kun arvo alkaa elämään, lambda toimii.
Sillä vaan meinasin, että jos se on alhainen tai korkea, seoksissa voi olla oikeasti vikaa silloin.
Toki jos maadoittamisella/ muilla tempuilla sait muutosta aikaan, olen varmaan hakoteillä ja siellä on muuta vikaa?
Re: C 200 kompressor
Alle 1100mv käy liian rikkaalla ja yli 1800mv käy laihalla. Näin sen ymmärsin kun staarilla sitä tutkailin, mutta joko maadoitus tai öljy liittimessä sen teki. Niin tässä on laajakaista lambda ja lämpötila pitääkin olla yli 80 astetta.
Re: C 200 kompressor
Moi.
Oikeessa olit päästöjen suhteen, käy rikkaalla, CO 3.42. Nyt herjaa et lambda ei aktiivinen. Onko näissä ollut ecu ongelmaa? Suihkutuksen korjaus kerroin oli 17. Onko näitä ohjainlaitteita ohjelmoitu uudestaa, tämän vian takia?
Oikeessa olit päästöjen suhteen, käy rikkaalla, CO 3.42. Nyt herjaa et lambda ei aktiivinen. Onko näissä ollut ecu ongelmaa? Suihkutuksen korjaus kerroin oli 17. Onko näitä ohjainlaitteita ohjelmoitu uudestaa, tämän vian takia?
Re: C 200 kompressor
Jos johtosarjassa oli oli öljyä tulee se ainakin joissakin malleissa nokka-akselin asennon kääntäjän mangneettiventtiilin pistokkeen kautta sinne lambdalle.
Tutkipa se pistoke jos öljyinen on itse mangneetti venttiili vaihdettava tai se josta se pistoke lähtee...tälläisiä ongelmia on ollut ja löytyy varmaan se haullakin.
Yleensä ecuun ei tartte koskea ja ohjelmoida mutta toi öljy voi sotkea kaiken kyllä.
Tutkipa se pistoke jos öljyinen on itse mangneetti venttiili vaihdettava tai se josta se pistoke lähtee...tälläisiä ongelmia on ollut ja löytyy varmaan se haullakin.
Yleensä ecuun ei tartte koskea ja ohjelmoida mutta toi öljy voi sotkea kaiken kyllä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C 200 kompressor
On ainakin yks tapaus, että suihkutusen korjaus kerroin oli 21 ja sitten suihkutusta vähennetty niin saatiin päästöt kohdilleen. Mutta korjaus kerroin hyppäs takasin 21, siihen oli vaihdettu toinen moottorinohjainlaite, niin sillä saatiin päästöt kuntoon. Sillä ohjelmoinnilla ajattelin sitä jos ecu alkais korjailemaan suihkutusta. Täytyy käydä veholla kyselemässä.
Re: C 200 kompressor
Tossa on muuten itse oppiva ecu esim. voit laittaa e85 ja ecu alkaa säätämää seosta optimaalliseksi lambdan avulla eli seos muuttuu optimaalliseksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C 200 kompressor
Mutta, jos se onkin jumahtanut siihen, niin kuin se oli siinä toisessakin ecu:ssa. Miten se ilmapumppu toimii, kun staari antaa vikakoodiks 2029-001, 2058-001 ja 2057-002.
Re: C 200 kompressor
Näiden kanssa on aiemminkin ollut keskustelua tuosta adaptaatioiden (itseoppimisen) saamisesta taas peliin, en vaan muista mikä oli konsti siihen..
Haulla voisi löytyä aiheesta juttua.
Koitan kaivella hiukan.
Jos selviää vika, kerro toki miten hoitui.
Haulla voisi löytyä aiheesta juttua.
Koitan kaivella hiukan.
Jos selviää vika, kerro toki miten hoitui.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: C 200 kompressor
Siis olet putsaillut lambdan liittimiä öljystä??? Siinähän se vika silloin on, öljyä johtosarjassa. Yleensä ensimmäisenä alkaa herjat tuon ongelman kanssa siitä että alkaa herjaamaan lambda anturia, silloin on monesti öljyt jo moottorin ohjainlaitteessakin. Kurkkaappa nyt nokkien säätimien pistokkeet, jos siellä öljyä niin katso onko moottorin ohjainlaitteen pistokkeessakin öljyä.
Jos johtosarjassa ja ohjainlaitteessa on öljyä niin ne tulee uusia, kuin myös säätöventtiilit eristysjohtoineen sekä lambdat.
Jos johtosarjassa ja ohjainlaitteessa on öljyä niin ne tulee uusia, kuin myös säätöventtiilit eristysjohtoineen sekä lambdat.
Re: C 200 kompressor
Ohjainlaitteen pistokkeessa oli öljyä, mutta putsasin sen. Ohjainlaitetta en aukaisut, pääseekö sen sisään vuotamaan öljyä? Toi nokka-akselin magneettiventtiili, jos vuotaa pitääkö se uusia, eli sekoittaako se ajoitukset? Mitens jos eculta vetäis uudet johdot lambdalle, onko joku tehnyt uudet piuhat? Staari ei ole antanut nokalle mitään vikakoodia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: C 200 kompressor
Kyllä ohjainlaitteen sisälle pääsee öljyä, se tuhoaa sen ohjainlaitteen, jotkut niitä on kai availlut ja putsannut. Sitä öljyä ei johtosarjasta saa pois muutakuin sen uusimalla. Nokkien säätimet täytyy uusia jos ne vuotaa, samalla sinne voi laittaa eristysjohdot jotka estävät jatkossa öljyn kulkeutumisen johtosarjaan jos uudetkin säätimet alkavat vuotamaan. Lambdan johtoja ei voi jatkaa niiden rakenteen vuoksi ainakaan tinaamalla, vertailuilma kulkee johtimen sisällä. Jotkut on niitä puristusliittimillä jatkaneet, nyt kun lambdan johdoissa on öljyä niin ymmärrät varmaan itsekin että siellä ei silloin vertailuilmakaan kulje. Parasta kun uusii lambdat.
Eikä se nokkien säätimien öljyvuoto ajoitusta muuta. Tässä koneessa se ajoitus menee kyllä jokatapauksessa persiilleen 100tonnin välein heikon ketjun ja rattaiden vuoksi
Eikä se nokkien säätimien öljyvuoto ajoitusta muuta. Tässä koneessa se ajoitus menee kyllä jokatapauksessa persiilleen 100tonnin välein heikon ketjun ja rattaiden vuoksi

Re: C 200 kompressor
On siittä yks johto tinattu aikoinaan, väriä en muista. Toi lambdan jänniteen saa nousemaan, kun ecua vääntää pistokkeen kohdalta ja sitten tulee vikakoodi katkenneesta lambdan johdosta, eli ecuun vika taitaa johtaa tai johtosarjan liittimeen. Täytyy jatkaa etsimistä. Tinattu johto on moottorinjohtosarjassa. Lambda on uusittu noin.2 vuotta sitten. Joo olen kuullut lambdan juottamisesta, mutta ihmettelen mikä ilma niissä kulkee , kun ne liittimet on puristettu ja suojattu. Sitten sen ymmärtäisin jos niissä ei olisi liittimiä välissä. Kl-varaosa myy niitä liittimiä moottorin johtosarjan liittimeen, mutta ei lambdan liittimeen. Mutta ihmetellä saa.
Re: C 200 kompressor
Onko kukaan koodauttanut ohjainyksikköä esim. vehossa, jos on joutunut vaihtaan ja minkä hintainen se on?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: C 200 kompressor
Niin se ohjausyksikköhän tulee olla uusi, käytettyä ei saa koodattua toiseen autoon. Enkä ymmärrä mitä ihmettelemistä tässä on kun vika on ilmiselvä. Ja jos vika poistuu ecun liitintä heiluttamalla, öljy toimii eristeenä siellä liittimessä.
Ja kyllä niissä lambdan piuhoissa ilma vaan kulkee, ei sitä ilmaa paljoa siellä kulje mut kuitenkin. Siksi niitä ei saisi tinata.
Ja jos ecun vaihtaa niin tottakai pitää silloin korjata myös se öljyvuodon aiheuttaja muuten on heti uusikin ecu pilalla, eli uus johtosarja nokan säätimet lambdat ja eristejohdot. Marmorilta tarvittavat osat jotain 2 tuhatta(?) koodaus ehkä satasen luokkaa tai ainakin sinnepäin.
Ja kyllä niissä lambdan piuhoissa ilma vaan kulkee, ei sitä ilmaa paljoa siellä kulje mut kuitenkin. Siksi niitä ei saisi tinata.
Ja jos ecun vaihtaa niin tottakai pitää silloin korjata myös se öljyvuodon aiheuttaja muuten on heti uusikin ecu pilalla, eli uus johtosarja nokan säätimet lambdat ja eristejohdot. Marmorilta tarvittavat osat jotain 2 tuhatta(?) koodaus ehkä satasen luokkaa tai ainakin sinnepäin.
Re: C 200 kompressor
Luulen että moottori on m111 eikä m271...eli ei ole pelkoa tällöin jakopään kuluneisuudesta. kuten tossa edellä sanottiin...ainakin niissä konetyypeissä ollut enemmän tota öljy ongelmaa ja kaiketi vielä on kyseessä w202....tämähän olisi kuiten ihan oleellista tietää vuosimalli ja moottori.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: C 200 kompressor
Pahoitteluni ”vääristä” neuvoista siinä tapauksessa jos ei olekaan 271 moottori niinkuin olin kuvitellut. Tosin suurin osa ”ohjeista” pätee jokatapauksessa, jakopää toki kestävämpi ja öljyongelmia ei niin useasti.atlas kirjoitti:Luulen että moottori on m111 eikä m271...eli ei ole pelkoa tällöin jakopään kuluneisuudesta. kuten tossa edellä sanottiin...ainakin niissä konetyypeissä ollut enemmän tota öljy ongelmaa ja kaiketi vielä on kyseessä w202....tämähän olisi kuiten ihan oleellista tietää vuosimalli ja moottori.
Re: C 200 kompressor
W203 c 200 kompressor 2003 1.8 moottorilla. Voihan se liittimistä johtua, mutta olen näitä ecuja vaihdellu kun kammasta vääntämällä tulee häiriöitä. Mutta autot on ollut eri merkkisiä. Johtoja nyppimällä ei ainakaan vielä vikoja ole tullut. Täytyy selvittää ja ehkä vaihtaa kampaan uusi liitin.
Re: C 200 kompressor
Kyllä tuon koneen pitäisi olla M271.940. W203:sessa kaikki 1,8-litraiset (C 180 K, C 200 K, C 230 K ja C 200 CGI) ovat M271-moottoreita Etzoldin mukaan.petri711 kirjoitti:W203 c 200 kompressor 2003 1.8 moottorilla...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: C 200 kompressor
Älä oikeesti näe turhaan vaivaa vaihtamalla pelkkää ohjainlaitteen liitintä, vian syy on se öljy, korjaa se öljyvuoto kai nyt itsekin tajuat ettei mootoriöljy kuulu johtoliitoksiin.....
Re: C 200 kompressor
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 0#p1219830" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi