Juu jossain 3000 paikkeilla alkaa vakio kontrolleri rajoittamaan tehoa, mutta silloin mennään jo satasen pinnassa mikä on riittävä nopeus. Ja nythän puhutaan tietty vakiosta pitäähän sitä tietty piristellä sitten kun aika koittaaFinlandMerceds kirjoitti:Eikös tuossakin ole niin että tietyillä kierroksilla 0 alkaa ja sitten ennen 3000 laskeeJSJ kirjoitti:Sepä jää nähtäväksi tietty polttomoottorin vääntö on vain huippuvääntö jollain tietyillä kierroksilla. Sähkömoottori vääntää tuom 280Nm heti 0rpm alkaen.S202 kirjoitti:Kuinkahan se riittää maastossa, 240d koneella mikä mulla on, ei tosiaankaan ole voimalla pilattu ja 1. vaihteen välityssuhteen ollessa 4,628 sieltä tulee 634Nm
(selvästi rajoitetulta näytää käyrän alkupää)
Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Piti tehdä kansi tuohon invertterin reikään niin ei kukaan mene työntämään sormiaan sinne
Ja yleiskuva konehuoneesta, aika tyhjää vielä on:Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Toi on kyllä ihan huippu, ajattelin et pienihän se siellä on mut et se on noin syvällä tunnelissa.
No tuonne mahtuu jokunen kenno pinoon sitten.
Hyvältä näyttää kyllä, testiajoja odotellessa.
No tuonne mahtuu jokunen kenno pinoon sitten.
Hyvältä näyttää kyllä, testiajoja odotellessa.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Invertterin paljaille virtakiskoille koteloja:
Oranssia kaapelia löysin kohtuu halvalla:
https://www.ebay.co.uk/itm/Schwei" onclick="window.open(this.href);return false;ßkabel-ICEM-DOUFLEX-orange-16mm-25mm-50mm-70mm-Meterware/153201377958
Hyvälaatuista tavaraa ja viikossa tuli kotiin 10m pätkä tuota 70mm2 kaapelia painaa yli 10kg
Oranssia kaapelia löysin kohtuu halvalla:
https://www.ebay.co.uk/itm/Schwei" onclick="window.open(this.href);return false;ßkabel-ICEM-DOUFLEX-orange-16mm-25mm-50mm-70mm-Meterware/153201377958
Hyvälaatuista tavaraa ja viikossa tuli kotiin 10m pätkä tuota 70mm2 kaapelia painaa yli 10kg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Tommosia palikoita pukkasi printteri tänään ulos, niin saa kaapelit nättiin järjestykseen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Johdotuksia invertterin ja moottorin välille. Hydraulinen puristustyökalu löytyi myös halvalla ebaystä olisiko ollut 70e paikeilla kotiin toimitettuna.
Invertteri löysi paikkansa:
Ja samoin myös kaasupoljin:
Invertteri löysi paikkansa:
Ja samoin myös kaasupoljin:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Ai että, kohta saadaan koeajo video, kun kerran kaasupoljinkin on paikoillaan. Lyöt vaan jotain akkuja pinoon takapaksiin ja menoksi.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
SiitäMJPfin kirjoitti:Ai että, kohta saadaan koeajo video, kun kerran kaasupoljinkin on paikoillaan. Lyöt vaan jotain akkuja pinoon takapaksiin ja menoksi.
https://youtu.be/5AZk4sRUdOA
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Asiallista menoa Joko löytyi Leafin patteri vai onko joku väliaikainen viritys?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Ei ole akkua vielä pistorasia sähköllä mentiin tuo kokeilu.racer123 kirjoitti:Asiallista menoa Joko löytyi Leafin patteri vai onko joku väliaikainen viritys?
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Hyvältä vaikuttaa, pidempää roikkaa odotellessa
On kyllä sukkelaan edennyt tämäkin projekti.
On kyllä sukkelaan edennyt tämäkin projekti.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Liike
jotenkin kevyen näköistä poppotellu paljonko on painoeroa alukperäiseen teknikkaan, onko tarkotus tehdä joustukselle/vaimenukselle jotain
Mökkillä
'
'
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Jonkunnäkönen jatkoroikkakela keulaan vois olla hyvä
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Kyllä se siitä tasoittuu, kun akut tulee kyytiin +200-300kgFinlandMerceds kirjoitti:Liike
jotenkin kevyen näköistä poppotellu paljonko on painoeroa alukperäiseen teknikkaan, onko tarkotus tehdä joustukselle/vaimenukselle jotain
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Toi on niin hienoa ja eleetöntä, vieno suhina vaan kuuluu ja pirssi liikkuu.
On kyllä yksi niitä tulevaisuuden projekteja mitä itsellä kummittelee takaraivossa.
Koskas on akkuja odotettavissa?
Minkälaisilla jännitteillä ja virroilla olet nyt testaillut?
On kyllä yksi niitä tulevaisuuden projekteja mitä itsellä kummittelee takaraivossa.
Koskas on akkuja odotettavissa?
Minkälaisilla jännitteillä ja virroilla olet nyt testaillut?
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
On kyllä outo tunnelma ohjaamossakin, kun ihan hiljaista ja auto vain likkuuMJPfin kirjoitti:Toi on niin hienoa ja eleetöntä, vieno suhina vaan kuuluu ja pirssi liikkuu.
On kyllä yksi niitä tulevaisuuden projekteja mitä itsellä kummittelee takaraivossa.
Koskas on akkuja odotettavissa?
Minkälaisilla jännitteillä ja virroilla olet nyt testaillut?
Akuissa voi olla että menee kevään loppupuolelle, jos ne tulee haettua itse. Siinä olisi etuna että saisi mitattua kunnon ennen ku lyö rahat käteen.
240vac eli tasasuunnattuna noin 300vdc ja 16A sulakkeen takaa, eli varovaisesti pitää ottaa ettei sulake napsahda.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Norjasta löytyi akku ja sellainen myyjä joka oli valmis myös lähettämään Tänään pitäisi lähteä kotimaata kohden ja tälläinen akku kyseessä (2012 mallli ja 69000km ajettu):
Speksit on samat kuin leafin akussa muoto vain vähän eri, lisätietoja löytyy:
http://store.evtv.me/proddetail.php?prod=betterplace" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän epäilyttää tuo ikä, mutta kun halvalla sain niin mennään nyt alkuun tällä
Speksit on samat kuin leafin akussa muoto vain vähän eri, lisätietoja löytyy:
http://store.evtv.me/proddetail.php?prod=betterplace" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän epäilyttää tuo ikä, mutta kun halvalla sain niin mennään nyt alkuun tällä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
kiloWatt Capacity: nominally 24kWhJSJ kirjoitti:Norjasta löytyi akku
Jaksaako MB tuolla kovin pitkälle edetä <100km..?
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
taky kirjoitti:kiloWatt Capacity: nominally 24kWhJSJ kirjoitti:Norjasta löytyi akku
Jaksaako MB tuolla kovin pitkälle edetä <100km..?
Tavoite olis 40km nopeudella 80kmh. Myöhemmin sitten, kun tulee järkevään hintaan 64 tai suurempia paketteja niin lisätään tai vaihdetaan parempaan. Tässä piisaa nyt jos pääsee katsatuskonttorille ja takaisin
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Hieno projekti!
Leaf painaa reilu 1,5 tonnia ja sen toimintasäde jää talven paakkasilla 100km kieppeille normaaleilla ajonopeuksilla.
Mersussa lämmityslaite kannattaa rakentaa webaston varaan, koska lämmityslaite on melkoinen enenegiasyöppö pakkasilla.
Omassa Leafissani on kehittyneempi ilmalämpöpumppu joka otta 15 asteen pakkasilla reilu 2Kw, edelltävän allin sähkölämmitys haukkaa 5Kw.
Veikkaan että G-mallin tiiliskivellä ilmanvastuskerroin kuluttaa akustoa melkoista haipakkaa yli 60kmh nopeuksissa, renkaiden vierintävastuksella ja käyteyllä rengaspaineella on myös suuri merkitys.
Leaf painaa reilu 1,5 tonnia ja sen toimintasäde jää talven paakkasilla 100km kieppeille normaaleilla ajonopeuksilla.
Mersussa lämmityslaite kannattaa rakentaa webaston varaan, koska lämmityslaite on melkoinen enenegiasyöppö pakkasilla.
Omassa Leafissani on kehittyneempi ilmalämpöpumppu joka otta 15 asteen pakkasilla reilu 2Kw, edelltävän allin sähkölämmitys haukkaa 5Kw.
Veikkaan että G-mallin tiiliskivellä ilmanvastuskerroin kuluttaa akustoa melkoista haipakkaa yli 60kmh nopeuksissa, renkaiden vierintävastuksella ja käyteyllä rengaspaineella on myös suuri merkitys.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
No nyt on tietoa tähänkin eli tullia meni 2.7% ja alv. 24%taky kirjoitti:JSJ kirjoitti: Ei ole vielä akkua 20000-40000NOK on leafin akun hinta (+toimitus noin 5000NOK), mutta en ole vielä ihan varma tuleeko tuohon alv päälle ...
EFTA maa Norja niin ei mitään erityistä olle.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Muutamia kuvia lisätty galleriaan:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... haX09nSVZR" onclick="window.open(this.href);return false;
Akun hallinta järjestelmä ei toiminut samoilla can bus sanomilla kuin leaf, mutta sain kuitenkin jo jotain dataa tuolta ronkittua ulos. Sitten kun saan tuon kommunikaation pelaamaan pitää alkaa purkamaan modulit irti kehikosta.
Mittasin puolimodulit yleismittarila ja kaikki oli samassa 63.9v (384v yht.) eli hyvin on balanssissa ja varaustakin melkein täydet.
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... haX09nSVZR" onclick="window.open(this.href);return false;
Akun hallinta järjestelmä ei toiminut samoilla can bus sanomilla kuin leaf, mutta sain kuitenkin jo jotain dataa tuolta ronkittua ulos. Sitten kun saan tuon kommunikaation pelaamaan pitää alkaa purkamaan modulit irti kehikosta.
Mittasin puolimodulit yleismittarila ja kaikki oli samassa 63.9v (384v yht.) eli hyvin on balanssissa ja varaustakin melkein täydet.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Etenee kyllä vauhdilla tämä, akku jo tontilla ja sait täydet kennot energiaa kaupan päälle.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Zemppiä hurjaan projektiin !
Saako tosta akustosta 230VAC ulospäin, meinaan että voisko sitä käyttää kodin aurinkopaneeleiden energian varastointiin ?
Tesla S:n akut muuten on tehty 18650 pikkuakuista, samoja mitä käytetään läppäreissä, akkutyökoneissa, sähköfillareissa jne.
Saako tosta akustosta 230VAC ulospäin, meinaan että voisko sitä käyttää kodin aurinkopaneeleiden energian varastointiin ?
Tesla S:n akut muuten on tehty 18650 pikkuakuista, samoja mitä käytetään läppäreissä, akkutyökoneissa, sähköfillareissa jne.
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Kyllä siitä tieten invertterillä saisi vaihtosähköäkin tehtyä. Minusta youtubessa on näkynyt videoita joissa jenkit on tehnyt esim. juurikin näistä samoista kennoista kodin taikka asuntoauton sähkövarastoja.Mika_Veee kirjoitti:Zemppiä hurjaan projektiin !
Saako tosta akustosta 230VAC ulospäin, meinaan että voisko sitä käyttää kodin aurinkopaneeleiden energian varastointiin ?
Tesla S:n akut muuten on tehty 18650 pikkuakuista, samoja mitä käytetään läppäreissä, akkutyökoneissa, sähköfillareissa jne.
Projektikin on edennyt akuston hallintajärjestelmän puukotuksella ja nyt saan sen heräämään käskystä ja pysymään hereillä. Tarpeelliset arvokin tulee ulos:
Koodi: Valitse kaikki
Pack volts: 385.76V high cell: 4.03V low cell: 4.01V bat temp: 4.00C SOC: 77.89%
Internalresistance: 68.82% ahdegradation: 74.93% Ah: 49.15 health: 83.50%
Cells: 01 4.02V 02 4.02V 03 4.02V 04 4.02V 05 4.02V 06 4.03V 07 4.02V 08 4.03V 09 4.02V 10 4.03V 11 4.02V 12 4.03V 13 4.02V 14 4.03V 15 4.02V 16 4.03V
Cells: 17 4.03V 18 4.02V 19 4.02V 20 4.03V 21 4.02V 22 4.02V 23 4.03V 24 4.02V 25 4.02V 26 4.02V 27 4.02V 28 4.02V 29 4.02V 30 4.02V 31 4.02V 32 4.02V
Cells: 33 4.02V 34 4.02V 35 4.01V 36 4.02V 37 4.02V 38 4.02V 39 4.02V 40 4.02V 41 4.02V 42 4.02V 43 4.02V 44 4.02V 45 4.03V 46 4.03V 47 4.02V 48 4.03V
Cells: 49 4.02V 50 4.03V 51 4.02V 52 4.03V 53 4.02V 54 4.02V 55 4.02V 56 4.03V 57 4.02V 58 4.02V 59 4.02V 60 4.02V 61 4.02V 62 4.02V 63 4.02V 64 4.02V
Cells: 65 4.02V 66 4.01V 67 4.02V 68 4.02V 69 4.02V 70 4.02V 71 4.02V 72 4.03V 73 4.03V 74 4.02V 75 4.02V 76 4.03V 77 4.02V 78 4.03V 79 4.03V 80 4.02V
Cells: 81 4.02V 82 4.02V 83 4.02V 84 4.02V 85 4.03V 86 4.02V 87 4.02V 88 4.02V 89 4.02V 90 4.03V 91 4.02V 92 4.03V 93 4.02V 94 4.03V 95 4.03V 96 4.03V
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Galleriassa akunpurku kuvia:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... haX09nSVZR" onclick="window.open(this.href);return false;
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... haX09nSVZR" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Mitenkäs paljon akut painaa ja pitkälekö pääseeJSJ kirjoitti:Galleriassa akunpurku kuvia:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... haX09nSVZR" onclick="window.open(this.href);return false;
Mökkillä
'
'
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Noin 75-85kg kipale kantaman näkee kuhan saa kaiken valmiiksi ja kokeilee.FinlandMerceds kirjoitti:Mitenkäs paljon akut painaa ja pitkälekö pääseeJSJ kirjoitti:Galleriassa akunpurku kuvia:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... haX09nSVZR" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Ei siis ihan hirveän painoisia verratunan tavaliseen 60a akkun ~17kgJSJ kirjoitti:Noin 75-85kg kipale kantaman näkee kuhan saa kaiken valmiiksi ja kokeilee.FinlandMerceds kirjoitti:Mitenkäs paljon akut painaa ja pitkälekö pääseeJSJ kirjoitti:Galleriassa akunpurku kuvia:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... haX09nSVZR" onclick="window.open(this.href);return false;
onkos tuohon kantamaan liityen joku vara"kannu" systeemi, irralien lisä akku, agrigatti taka kontissa tms
Missä tarkoitus ajella, millaisen käyttön tulossa metsä monkimiseen kadulle vai pelkästään uuden rakentamisen ilosta
Mökkillä
'
'