
Mitäs nyt avuksi? Ei tiedot tai taidot riitä
Kampura ot merkissä ja nokissa 4mm pultit kantta vasten
Eiköhän se ot merkki ole juuri sitä asiaa varten siellä olemassa,että nokka-akselimerkit ollessa kohdallaan samaan aikaan, saadaan jako kohdalleen.laineracing kirjoitti:Niin on ot merkissä mutta onko ykkösen mäntä ylhäällä?
Kannattaa perehtyä ekana moottorin toimintaan ennenku tulee tänne kertomaan ot merkistä että miksi se siellä on. Kampiakseli pyörii kaksi kertaa siinä missä nokat yhden kierroksen. Sentakia kysyin onko se ykkösen mäntä ylhäällä kun ei tiedä asentajien taustaa.asdf kirjoitti:Eiköhän se ot merkki ole juuri sitä asiaa varten siellä olemassa,että nokka-akselimerkit ollessa kohdallaan samaan aikaan, saadaan jako kohdalleen.laineracing kirjoitti:Niin on ot merkissä mutta onko ykkösen mäntä ylhäällä?
Samaa mietin itsekin, ei se mäntä mitenkään voi olla joka toinen kerta eri paikassa!sompio kirjoitti:Olenkohan minä tipahtanut moottoritekniikasta ihan pihalle?
Eikös "OT" merkki (On Top) ole sama kuin YKK eli silloin ykkösenmäntä on aina ylhäällä joka kierroksella mutta tahdinvaihto pako>imu tapahtuu vain jokatoisella kierroksella.
Kyllä, olet toki oikeassa.dealer kirjoitti:Ketjun löysät siirtyy varmasti kiristimen puolelle kun se kasataan paikalleen, se ei ole ongelma.
Sitten on ongelma jos ajoitus ei ole kohdallaan, mutta se on toinen juttu ja silloinkaan ketju ei kiristy tavallista enempää vaan venttiilit vastaa mäntiin.
Joku edellisessä viestissä kerrotun kaltainen kasausvirhe, ohjuri väärässä paikassa tms...