M104 jakoketju kireä
M104 jakoketju kireä
Tossa kansiremppa tehtiin, aluksi ilman kiristäjää kone pyöri nätisti. Laitettiin kiristäjä kiinni (purettu ja putsattu) ja ketju kiristyi niin ettei Jaksa enään konetta pyörittää..
Mitäs nyt avuksi? Ei tiedot tai taidot riitä
Kampura ot merkissä ja nokissa 4mm pultit kantta vasten
Mitäs nyt avuksi? Ei tiedot tai taidot riitä
Kampura ot merkissä ja nokissa 4mm pultit kantta vasten
Re: M104 jakoketju kireä
Purettu ja putsattu mutta kasasittako sen sitten oikein....se pitää tietyllä tavalla kasata että kiristys alkaa ihan alusta ettei jää entisiin paikkoihin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M104 jakoketju kireä
Netistä katoin ohjeet ensin runko lohkoon, sitten mäntä, jousi, musta pötkylä ja tulppa päähän. Mutta pitää vielä yrittää uudelleen kasata.
Re: M104 jakoketju kireä
Oikein laitettu on.
Mites noi nokanennakon säätö rattaat ja ajoitus?
Noi pultit nokan ratas reikiin niin olet kai varma tosta ennakki asennosta...joissakin se on rajusti ennen ot merkkiä...taitaa olla m111 moottorissa.
Mites noi nokanennakon säätö rattaat ja ajoitus?
Noi pultit nokan ratas reikiin niin olet kai varma tosta ennakki asennosta...joissakin se on rajusti ennen ot merkkiä...taitaa olla m111 moottorissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M104 jakoketju kireä
Myötäpäivään ääriasentoon imunokka käännettiin
Re: M104 jakoketju kireä
Moi!
Kasaus virhe selkeästi.
Ite painiskelin aikanani saman asian kanssa,ketjun löysä ennen kiristäjän laittoa pitää olla kiristäjän puolella,muuten menee liian kireäksi.
Jos kuvasta selviäisi
T:Janne
Kasaus virhe selkeästi.
Ite painiskelin aikanani saman asian kanssa,ketjun löysä ennen kiristäjän laittoa pitää olla kiristäjän puolella,muuten menee liian kireäksi.
Jos kuvasta selviäisi
T:Janne
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut asdf, Ke 06.02.2019 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: M104 jakoketju kireä
Mites ne löysät sinne saa? Pyörittämällä vaa konetta? Tuntuu vaa ketju olevan tosta nokkien päältä helkutin kireä, ei liiku mihinkään suuntaan.
Re: M104 jakoketju kireä
Irrota kiristäjä,että saat ketjun löysäksi,ja hyppyytät löysän kiristäjän puolelle
Älä yritä ainakaan käynnistellä tms,menee viel ketju poikki
T:Janne
Älä yritä ainakaan käynnistellä tms,menee viel ketju poikki
T:Janne
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: M104 jakoketju kireä
Mitäs meinaat tuolla hypyttämisellä en tajua näistä moottorihommista hirveesti, kaveri oli jeesaamassa ku laitettiin kasaan. Kiristin on irti, eikai tuota ketjunsuojakoppaaa pidä enään purkaa? On liimat välissä
Re: M104 jakoketju kireä
Eli yksinkertasesti sanottuna,sulla on kolme ratasta,ja niiden suhde toisiinsa pitää olla tietty,että ketjun löysä on oikeassa kohdassa.(on siellä neljäskin,öljypumppu mutta ei vaikuta tähän asiaan)Ketjunsuojakoppa sun täytyy ottaa uudestaan pois,se on selvä.
Selviät kuitenkin viellä vähällä verrattuna katkenneeseen ketjuun
Selviät kuitenkin viellä vähällä verrattuna katkenneeseen ketjuun
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: M104 jakoketju kireä
Voivoi, taitaa siirtyä siis keväälle. Ei jaksa enää alkaa purkaan
Re: M104 jakoketju kireä
Kaveri tuossa sano et laitto kyllä vetopuolen kireeksi ja kaikki löysät kiristimen puolelle, pitää viikonloppuna tutkia onko kiristin jumissa tai vastaavaa
Re: M104 jakoketju kireä
Vaikee sanoa,mutta ei tuollaseen ole muuta vaihtoehtoa kun kasaus virhe.
Ei se ketju muuten ole liian kireellä,kiristinkin kiristää vasta lopullisesti kun moottori on käynnissä(hydraulitoiminen),näin ei käsittääkseni ole vielä ollut??
Ei se ketju muuten ole liian kireellä,kiristinkin kiristää vasta lopullisesti kun moottori on käynnissä(hydraulitoiminen),näin ei käsittääkseni ole vielä ollut??
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: M104 jakoketju kireä
Niin on ot merkissä mutta onko ykkösen mäntä ylhäällä?
Re: M104 jakoketju kireä
Eiköhän se ot merkki ole juuri sitä asiaa varten siellä olemassa,että nokka-akselimerkit ollessa kohdallaan samaan aikaan, saadaan jako kohdalleen.laineracing kirjoitti:Niin on ot merkissä mutta onko ykkösen mäntä ylhäällä?
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: M104 jakoketju kireä
Jotenkin epäilen että merkit ei ole kohdallaan ja mäntä nojaa venttiiliin. Se kyllä kiristää ketjun ja paljon muutakin.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: M104 jakoketju kireä
Kannattaa perehtyä ekana moottorin toimintaan ennenku tulee tänne kertomaan ot merkistä että miksi se siellä on. Kampiakseli pyörii kaksi kertaa siinä missä nokat yhden kierroksen. Sentakia kysyin onko se ykkösen mäntä ylhäällä kun ei tiedä asentajien taustaa.asdf kirjoitti:Eiköhän se ot merkki ole juuri sitä asiaa varten siellä olemassa,että nokka-akselimerkit ollessa kohdallaan samaan aikaan, saadaan jako kohdalleen.laineracing kirjoitti:Niin on ot merkissä mutta onko ykkösen mäntä ylhäällä?
Re: M104 jakoketju kireä
juu,oikosulku tuli
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: M104 jakoketju kireä
Kyllä ykkösen mäntä on ylhäällä, tulpan reiästä vielä tarkistettu.
Re: M104 jakoketju kireä
Olenkohan minä tipahtanut moottoritekniikasta ihan pihalle?
Eikös "OT" merkki (On Top) ole sama kuin YKK eli silloin ykkösenmäntä on aina ylhäällä joka kierroksella mutta tahdinvaihto pako>imu tapahtuu vain jokatoisella kierroksella.
Eikös "OT" merkki (On Top) ole sama kuin YKK eli silloin ykkösenmäntä on aina ylhäällä joka kierroksella mutta tahdinvaihto pako>imu tapahtuu vain jokatoisella kierroksella.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: M104 jakoketju kireä
Samaa mietin itsekin, ei se mäntä mitenkään voi olla joka toinen kerta eri paikassa!sompio kirjoitti:Olenkohan minä tipahtanut moottoritekniikasta ihan pihalle?
Eikös "OT" merkki (On Top) ole sama kuin YKK eli silloin ykkösenmäntä on aina ylhäällä joka kierroksella mutta tahdinvaihto pako>imu tapahtuu vain jokatoisella kierroksella.
Toki nokat on, joka toisella eri asennossa.
Jos kampura on OT ja nokat merkeissä, ei tarvitse arpoa, kyllä ne oikein on.
Itse tapaukseen;
Pyöritä se kone kerran ympäri, siis kampuralla 2 kierrosta, ja katso onko vielä merkeissä.
Katso että pysyy sen verran kireällä ettei hypi/putoa kampuran rattaalla, vaikka laittamalla se kiristin löysästi paikalleen..
Jos ei ole, oli alunperin löysää väärällä puolella ketjussa!
Re: M104 jakoketju kireä
hmmmm..
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: M104 jakoketju kireä
Pyöritin täyden kierroksen ja kampura on edelleen OT ja nokan 4mm reiät kannen tasossa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: M104 jakoketju kireä
Tuolla on ollut samaa ongelmaa https://www.benzworld.org/forums/w124-e ... -am-i.html .
Siellä ekan sivun kuvassa näkyvä ketjun ohjuri (kuvassa oikealla) on väärässä kohdassa. Sivulla kaksi näkyy sitten oikea asento, kun kaveri on löytänyt ja korjannut ongelman.
Siellä ekan sivun kuvassa näkyvä ketjun ohjuri (kuvassa oikealla) on väärässä kohdassa. Sivulla kaksi näkyy sitten oikea asento, kun kaveri on löytänyt ja korjannut ongelman.
-- C200 4Matic 2019 --
Re: M104 jakoketju kireä
Ketjun löysät siirtyy varmasti kiristimen puolelle kun se kasataan paikalleen, se ei ole ongelma.
Sitten on ongelma jos ajoitus ei ole kohdallaan, mutta se on toinen juttu ja silloinkaan ketju ei kiristy tavallista enempää vaan venttiilit vastaa mäntiin.
Joku edellisessä viestissä kerrotun kaltainen kasausvirhe, ohjuri väärässä paikassa tms...
Sitten on ongelma jos ajoitus ei ole kohdallaan, mutta se on toinen juttu ja silloinkaan ketju ei kiristy tavallista enempää vaan venttiilit vastaa mäntiin.
Joku edellisessä viestissä kerrotun kaltainen kasausvirhe, ohjuri väärässä paikassa tms...
wiimax.fi
Re: M104 jakoketju kireä
Kyllä, olet toki oikeassa.dealer kirjoitti:Ketjun löysät siirtyy varmasti kiristimen puolelle kun se kasataan paikalleen, se ei ole ongelma.
Sitten on ongelma jos ajoitus ei ole kohdallaan, mutta se on toinen juttu ja silloinkaan ketju ei kiristy tavallista enempää vaan venttiilit vastaa mäntiin.
Joku edellisessä viestissä kerrotun kaltainen kasausvirhe, ohjuri väärässä paikassa tms...
Mutta, jos siellä on ohjuri väärässä paikassa, ja se korjataan, menee ajoituskin pieleen (ohjurin oikealla asennolla).
Eli ketjun joutuu asentamaan uudelleen, siitä ei nyt pääse mihinkään.
Re: M104 jakoketju kireä
Yksi ohjuri on purettu projektin aikana ja se on nokkien välissä. Kiristäjän kolosta ruuvarilla painellen kaarilaahain on löysä, joten löysää tuntuisi oikealla puolella olevan. Pitää viikonloppuna ajatuksella tutkia.
Re: M104 jakoketju kireä
Nytkun putsasin kiristäjän huolella uudestaan ja laitoin kiinni, niin kone pyöriikin ihan kevyesti, tuon kuvan mukaan kun laitoin kampuran oikein niin, nokissa on nyt muutaman millin heitto 4mm pulteilla koittaessa. Toinen millin vinossa ja toisessa millin rako kanteen..
Onkohan ketju voinut venyä vähän? Heittää ehkä puolikkaan lenkin verran jos sitäkään.
Onkohan ketju voinut venyä vähän? Heittää ehkä puolikkaan lenkin verran jos sitäkään.