W203 C270 sammuilee kylmänä
W203 C270 sammuilee kylmänä
Tervehdys,
minulla on mystinen probleema w203 c270 vm. 03 mersussa (automaatti, 190tkm ajettu). Auto sammuilee kylmä käynnistyksen jälkiin satunnaisesti. Viimeksi eilen aamulla auto sammahti kahden korttelin ajon jälkeen pintakaasulla kaupungilla. Tämä ongelma on tapahtunut myös parikertaa 80 km/h maantiellä jopa 20 km ajon jälkeen. Joskus auto on sammunut jopa pari kertaa ekan kilometrin sisällä tai esim tyhjäkäynnillä.
Lämmitettynä auto ei sammu. Kesällä ei ole sammunut kertaakaan kunnes kelit on taas viilenneet, niin vika palaa. Vikakoodeina on ollut railipaine matala, nokka ja kampiakselin tunnistimen luotettavuus.
Auto sammuu kerralla ja valot taulussa. Ei erillistä sanomaa ajotietokoneella. Lähtee heti käyntiin, kun starttaa uudelleen. Ainoa asia, mikä pistää muuten silmään on pieni viive startissa. Akku on vanha kuin taivas, mutta antaa vielä terveet lukemat. Joskus tyhjäkäynti on seilaillut ja enteillyt sammumista, mutta nyt keväällä en ole enää tuota vibaa saanut. Vain kerran on sammunut menneen kuukauden aikana.
Autoon vaihdettu parin vuoden sisällä vian läsnä ollessa seuraavaa.
Kp-pumppu ja tiivisteet. Valskasi kylmänä.
Pa johtoja suodattimelta pumpulle. Oli rikki liittimet.
Nokka ja kampiakselin tunnistimet. Vikakoodia kun on.
Railipaineen säädin. Kiihdytys sammumisia oli ja niistä päästiin eroon.
Ilmamassa-anturi, seku vain.
Polttoainesuodattimia vaihdettu myös normaalisti, patruuna mallia.
Suuttimen alusprikka vaihdettu, kun alkoi suhisemaan.
Konetilassa ei ole enää näkyviä vuotoja missään.
Onko ehdotuksia, mistä tiivisteitä vielä kannattaisi vaihtaa. Onko tankin ja konetilan välissä mahdollisuuksia löytää ongelmaa? Onko tuo nokka ja kampiakseli herja normaali juttu sammumisien yhteydessä vai onko mahdollista, että liittyisi asiaan. Johtoja kai pitäisi niistäkin uusia siinä vaiheessa? Voiko piilevät suutin viat aiheuttaa tätä?
Starin päässä auto ei ole käynyt, kertoisiko lie enemmän kuin dieselpajan ja kavereiden rensselit.
minulla on mystinen probleema w203 c270 vm. 03 mersussa (automaatti, 190tkm ajettu). Auto sammuilee kylmä käynnistyksen jälkiin satunnaisesti. Viimeksi eilen aamulla auto sammahti kahden korttelin ajon jälkeen pintakaasulla kaupungilla. Tämä ongelma on tapahtunut myös parikertaa 80 km/h maantiellä jopa 20 km ajon jälkeen. Joskus auto on sammunut jopa pari kertaa ekan kilometrin sisällä tai esim tyhjäkäynnillä.
Lämmitettynä auto ei sammu. Kesällä ei ole sammunut kertaakaan kunnes kelit on taas viilenneet, niin vika palaa. Vikakoodeina on ollut railipaine matala, nokka ja kampiakselin tunnistimen luotettavuus.
Auto sammuu kerralla ja valot taulussa. Ei erillistä sanomaa ajotietokoneella. Lähtee heti käyntiin, kun starttaa uudelleen. Ainoa asia, mikä pistää muuten silmään on pieni viive startissa. Akku on vanha kuin taivas, mutta antaa vielä terveet lukemat. Joskus tyhjäkäynti on seilaillut ja enteillyt sammumista, mutta nyt keväällä en ole enää tuota vibaa saanut. Vain kerran on sammunut menneen kuukauden aikana.
Autoon vaihdettu parin vuoden sisällä vian läsnä ollessa seuraavaa.
Kp-pumppu ja tiivisteet. Valskasi kylmänä.
Pa johtoja suodattimelta pumpulle. Oli rikki liittimet.
Nokka ja kampiakselin tunnistimet. Vikakoodia kun on.
Railipaineen säädin. Kiihdytys sammumisia oli ja niistä päästiin eroon.
Ilmamassa-anturi, seku vain.
Polttoainesuodattimia vaihdettu myös normaalisti, patruuna mallia.
Suuttimen alusprikka vaihdettu, kun alkoi suhisemaan.
Konetilassa ei ole enää näkyviä vuotoja missään.
Onko ehdotuksia, mistä tiivisteitä vielä kannattaisi vaihtaa. Onko tankin ja konetilan välissä mahdollisuuksia löytää ongelmaa? Onko tuo nokka ja kampiakseli herja normaali juttu sammumisien yhteydessä vai onko mahdollista, että liittyisi asiaan. Johtoja kai pitäisi niistäkin uusia siinä vaiheessa? Voiko piilevät suutin viat aiheuttaa tätä?
Starin päässä auto ei ole käynyt, kertoisiko lie enemmän kuin dieselpajan ja kavereiden rensselit.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
Yhdessä oli huono akku pösössä ja omistaja ei periaatteessa tai nuukuudessaan ostanut uutta ja lopulta kyllästyi ja myi auton halvalla...seuraava omistaja sai helpolla hyvän toimivan auton kun uusi heti akun.
Tosta lähtisin liikkeelle kun ei ole kallis investointi...toki vika kielii muuallekin mutta vain star antaa järkevää tietoa.
Voi vedellä ilmaa jostakin myös kun kylmät putket jolloin ne on kovat.
Starilla tutkimaan arvoja kylmänä ja vikakoodeja...
Tosta lähtisin liikkeelle kun ei ole kallis investointi...toki vika kielii muuallekin mutta vain star antaa järkevää tietoa.
Voi vedellä ilmaa jostakin myös kun kylmät putket jolloin ne on kovat.
Starilla tutkimaan arvoja kylmänä ja vikakoodeja...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
Ilma vikaa.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
Polttoaineen esilämmitin olisi seuraava kohde uusia johtoja tai tiivisteitä. Tämä on kai viimeinen lenkki konetilassa, mistä letkut lähtee peräpäähän? Tuossa ei kyllä tiivisteidä taida olla ollenkaan vaan tuo paksumpi letku, mikä kiristetään klemmareilla. Onko joku törmännyt ongelmaan näiden putkien kanssa. Suodattimelta lämmittimelle letku on vielä ihmisten hinnoissa, mutta siitä tankille menevää linjaa en ole vielä löytänyt. Onko polttoainelinjoissa ollut näissä vikaa iänmyötä tankilta konetilaan, onko jotain liitoksia linjassa auton pohjassa??
Starin päähän täytyis kiikuttaa, kun ehtis. Auto kun tykkää liikkua.
Starin päähän täytyis kiikuttaa, kun ehtis. Auto kun tykkää liikkua.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
Been there, done that.
Sulla haukkoo ilmaa nyt kone.
Ohita suoraan se lämmitin. Näin tein itsekin. Luulenpa että sulla mädäntyneet polttoaineputket. Tai vaurioituneet. Siellä auton alla.
Star ei ilmoja haistele.
Sulla haukkoo ilmaa nyt kone.
Ohita suoraan se lämmitin. Näin tein itsekin. Luulenpa että sulla mädäntyneet polttoaineputket. Tai vaurioituneet. Siellä auton alla.
Star ei ilmoja haistele.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
sanohan vielä, mitä materiaalia linjat on ja mihin ne on piilotettu pohjassa. En ole pohjaa purkanut eikä ole hajua, mistä pääsisi kunnon tarkastelemaan. W123 ei meno takunnu vaikka kiisseli vana valu perässä. 
En minä nuita vempaimia ala ohittelemaan. Viisaampi siirtyä muuten takasin 80 luvun autoihin. En kyllä epäile, että ohittaminen menoa haittaisi.

En minä nuita vempaimia ala ohittelemaan. Viisaampi siirtyä muuten takasin 80 luvun autoihin. En kyllä epäile, että ohittaminen menoa haittaisi.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
Luulenpa että ongelma on se metallinen lähtö / paluu osa.
Se näkyy auton alta, perämurikan kohdalla.
Ei tarvitse purkaa mitään.
Kurkkaapa samalla onko tankki märkä jostakin alhaalta.
Polttoainelinja orkkiksena rautaa.
Se näkyy auton alta, perämurikan kohdalla.
Ei tarvitse purkaa mitään.
Kurkkaapa samalla onko tankki märkä jostakin alhaalta.
Polttoainelinja orkkiksena rautaa.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
Myös yksi vika voi olla putket korkeapaine pumpun alla. Jos hihnankiristin huono, tekee pienen reiän putkeen.
Toki en tiedä millä tarkkuudella olet konetilaa tutkinut.
Toki en tiedä millä tarkkuudella olet konetilaa tutkinut.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
Täytyy tsekata nämä ensi viikolla. Pesin ja puhdistin kaikki pumput, pa-johdot ja liittimet ja olen seuraillut tilannetta. En muista, mitä letkuja kp-pumpun alla on, mutta täytyy tsekata. Pari letkua siellä on vielä vanhoja toki tiivisteet vaihettu, mitä pumpuille menee. Ainakin kolme pa-johtoa voisi toki vielä uusia kokonaan. Tuo T-haara, ja kaksi suoraa johtoa siellä ainakin olisi.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
pa-johdot ? siis suttimien johdot ?embush2 kirjoitti:Täytyy tsekata nämä ensi viikolla. Pesin ja puhdistin kaikki pumput, pa-johdot ja liittimet ja olen seuraillut tilannetta. En muista, mitä letkuja kp-pumpun alla on, mutta täytyy tsekata. Pari letkua siellä on vielä vanhoja toki tiivisteet vaihettu, mitä pumpuille menee. Ainakin kolme pa-johtoa voisi toki vielä uusia kokonaan. Tuo T-haara, ja kaksi suoraa johtoa siellä ainakin olisi.
Orenkaiten vaihtaminen ei läheskään aina auta ne päät kuluu missä renkaat on samoin ne mihin päät työnettän lisäksi sen pään letkun liitos löystyy vanhemiteen niin että kylmän vetää ilmaa
mutta jos heti sammumisen jälkeen lähtee sahamatta käyntiin niin kyse lienne jostain muusta kuin ilmavuodosta
Mökkillä
'
'
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
Vahvistaako porukka tämän, että jos ilmaa vetää, niin ei hörähä uudela startila heti käyntiin? Kuinka paljon ilmaa täytyisi linjassa näkyä että cdi tupsahtaa sammua? En ole jaksanu kuplia etsiä johdoista, jos noista vanhoista läpi edes näkee.
Tarkennatko mitkä johtojen päät kuluu. Minä puhun näistä joustavista muovikuorisista johdoista. Suuttimien kiinteisiinputkiin en ole kajonnut.
Tarkennatko mitkä johtojen päät kuluu. Minä puhun näistä joustavista muovikuorisista johdoista. Suuttimien kiinteisiinputkiin en ole kajonnut.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
Läpinkyvistä muovikuorista johdoista???embush2 kirjoitti:Vahvistaako porukka tämän, että jos ilmaa vetää, niin ei hörähä uudela startila heti käyntiin? Kuinka paljon ilmaa täytyisi linjassa näkyä että cdi tupsahtaa sammua? En ole jaksanu kuplia etsiä johdoista, jos noista vanhoista läpi edes näkee.
Tarkennatko mitkä johtojen päät kuluu. Minä puhun näistä joustavista muovikuorisista johdoista. Suuttimien kiinteisiinputkiin en ole kajonnut.
monen cdi koneisen pellin alle on tullut katsottua ja semmoisia
nähnnyt missään
no kuitenkin yleensä jos on ilma vaiva mikä sammuttaa sen niin joutuu strtaaman sen jälkeen pitkään,
Mökkillä
'
'
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
FinlandMerceds kirjoitti:Läpinkyvistä muovikuorista johdoista???embush2 kirjoitti:Vahvistaako porukka tämän, että jos ilmaa vetää, niin ei hörähä uudela startila heti käyntiin? Kuinka paljon ilmaa täytyisi linjassa näkyä että cdi tupsahtaa sammua? En ole jaksanu kuplia etsiä johdoista, jos noista vanhoista läpi edes näkee.
Tarkennatko mitkä johtojen päät kuluu. Minä puhun näistä joustavista muovikuorisista johdoista. Suuttimien kiinteisiinputkiin en ole kajonnut.
monen cdi koneisen pellin alle on tullut katsottua ja semmoisia
nähnnyt missään
no kuitenkin yleensä jos on ilma vaiva mikä sammuttaa sen niin joutuu strtaaman sen jälkeen pitkään,
Mulla ainakin läpinäkyvät letkut siinä suodattimen ympäristössä siitä talvella tuli seurattua kuinka siellä järjestelmässä ilma huilas kun oli startti ongelmia
Nykyinen W203 C220 Cdi
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
olisko kyseessä tarttuminen määrittelytekniseen asiaan johto >< letku <--> sähkö >< neste...
ilma-asia sinänsä tuli selväksi

ilma-asia sinänsä tuli selväksi
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 C270 sammuilee kylmänä
kukas se nyt älähtää??? Koetin selventää tuota FinlandMercedeksen kommentia missä sanoo kurkanneensa monen CDI koneisen pellin alle eikä löytäneensä mistään muovikuorisia johtoja joissa kulkee ilmaa...reali kirjoitti:Oleko sinä tämän foorumin v*ttuilija. Kerro niistä johdoista, lekuista, sähköistä ja nesteistä lisää, kun tunnut tietävän niistä paljonkin.MiHe kirjoitti:olisko kyseessä tarttuminen määrittelytekniseen asiaan johto >< letku <--> sähkö >< neste...![]()
ilma-asia sinänsä tuli selväksi
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01