W203 C270 sammuilee kylmänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja embush2 »

Tervehdys,

minulla on mystinen probleema w203 c270 vm. 03 mersussa (automaatti, 190tkm ajettu). Auto sammuilee kylmä käynnistyksen jälkiin satunnaisesti. Viimeksi eilen aamulla auto sammahti kahden korttelin ajon jälkeen pintakaasulla kaupungilla. Tämä ongelma on tapahtunut myös parikertaa 80 km/h maantiellä jopa 20 km ajon jälkeen. Joskus auto on sammunut jopa pari kertaa ekan kilometrin sisällä tai esim tyhjäkäynnillä.

Lämmitettynä auto ei sammu. Kesällä ei ole sammunut kertaakaan kunnes kelit on taas viilenneet, niin vika palaa. Vikakoodeina on ollut railipaine matala, nokka ja kampiakselin tunnistimen luotettavuus.

Auto sammuu kerralla ja valot taulussa. Ei erillistä sanomaa ajotietokoneella. Lähtee heti käyntiin, kun starttaa uudelleen. Ainoa asia, mikä pistää muuten silmään on pieni viive startissa. Akku on vanha kuin taivas, mutta antaa vielä terveet lukemat. Joskus tyhjäkäynti on seilaillut ja enteillyt sammumista, mutta nyt keväällä en ole enää tuota vibaa saanut. Vain kerran on sammunut menneen kuukauden aikana.

Autoon vaihdettu parin vuoden sisällä vian läsnä ollessa seuraavaa.

Kp-pumppu ja tiivisteet. Valskasi kylmänä.
Pa johtoja suodattimelta pumpulle. Oli rikki liittimet.
Nokka ja kampiakselin tunnistimet. Vikakoodia kun on.
Railipaineen säädin. Kiihdytys sammumisia oli ja niistä päästiin eroon.
Ilmamassa-anturi, seku vain.
Polttoainesuodattimia vaihdettu myös normaalisti, patruuna mallia.
Suuttimen alusprikka vaihdettu, kun alkoi suhisemaan.

Konetilassa ei ole enää näkyviä vuotoja missään.

Onko ehdotuksia, mistä tiivisteitä vielä kannattaisi vaihtaa. Onko tankin ja konetilan välissä mahdollisuuksia löytää ongelmaa? Onko tuo nokka ja kampiakseli herja normaali juttu sammumisien yhteydessä vai onko mahdollista, että liittyisi asiaan. Johtoja kai pitäisi niistäkin uusia siinä vaiheessa? Voiko piilevät suutin viat aiheuttaa tätä?

Starin päässä auto ei ole käynyt, kertoisiko lie enemmän kuin dieselpajan ja kavereiden rensselit.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Yhdessä oli huono akku pösössä ja omistaja ei periaatteessa tai nuukuudessaan ostanut uutta ja lopulta kyllästyi ja myi auton halvalla...seuraava omistaja sai helpolla hyvän toimivan auton kun uusi heti akun.
Tosta lähtisin liikkeelle kun ei ole kallis investointi...toki vika kielii muuallekin mutta vain star antaa järkevää tietoa.
Voi vedellä ilmaa jostakin myös kun kylmät putket jolloin ne on kovat.
Starilla tutkimaan arvoja kylmänä ja vikakoodeja...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Ilma vikaa.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja embush2 »

Polttoaineen esilämmitin olisi seuraava kohde uusia johtoja tai tiivisteitä. Tämä on kai viimeinen lenkki konetilassa, mistä letkut lähtee peräpäähän? Tuossa ei kyllä tiivisteidä taida olla ollenkaan vaan tuo paksumpi letku, mikä kiristetään klemmareilla. Onko joku törmännyt ongelmaan näiden putkien kanssa. Suodattimelta lämmittimelle letku on vielä ihmisten hinnoissa, mutta siitä tankille menevää linjaa en ole vielä löytänyt. Onko polttoainelinjoissa ollut näissä vikaa iänmyötä tankilta konetilaan, onko jotain liitoksia linjassa auton pohjassa??

Starin päähän täytyis kiikuttaa, kun ehtis. Auto kun tykkää liikkua.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Been there, done that.

Sulla haukkoo ilmaa nyt kone.

Ohita suoraan se lämmitin. Näin tein itsekin. Luulenpa että sulla mädäntyneet polttoaineputket. Tai vaurioituneet. Siellä auton alla.

Star ei ilmoja haistele.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja embush2 »

sanohan vielä, mitä materiaalia linjat on ja mihin ne on piilotettu pohjassa. En ole pohjaa purkanut eikä ole hajua, mistä pääsisi kunnon tarkastelemaan. W123 ei meno takunnu vaikka kiisseli vana valu perässä. :)

En minä nuita vempaimia ala ohittelemaan. Viisaampi siirtyä muuten takasin 80 luvun autoihin. En kyllä epäile, että ohittaminen menoa haittaisi.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Luulenpa että ongelma on se metallinen lähtö / paluu osa.
Se näkyy auton alta, perämurikan kohdalla.
Ei tarvitse purkaa mitään.

Kurkkaapa samalla onko tankki märkä jostakin alhaalta.

Polttoainelinja orkkiksena rautaa.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Myös yksi vika voi olla putket korkeapaine pumpun alla. Jos hihnankiristin huono, tekee pienen reiän putkeen.

Toki en tiedä millä tarkkuudella olet konetilaa tutkinut.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja embush2 »

Täytyy tsekata nämä ensi viikolla. Pesin ja puhdistin kaikki pumput, pa-johdot ja liittimet ja olen seuraillut tilannetta. En muista, mitä letkuja kp-pumpun alla on, mutta täytyy tsekata. Pari letkua siellä on vielä vanhoja toki tiivisteet vaihettu, mitä pumpuille menee. Ainakin kolme pa-johtoa voisi toki vielä uusia kokonaan. Tuo T-haara, ja kaksi suoraa johtoa siellä ainakin olisi.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

embush2 kirjoitti:Täytyy tsekata nämä ensi viikolla. Pesin ja puhdistin kaikki pumput, pa-johdot ja liittimet ja olen seuraillut tilannetta. En muista, mitä letkuja kp-pumpun alla on, mutta täytyy tsekata. Pari letkua siellä on vielä vanhoja toki tiivisteet vaihettu, mitä pumpuille menee. Ainakin kolme pa-johtoa voisi toki vielä uusia kokonaan. Tuo T-haara, ja kaksi suoraa johtoa siellä ainakin olisi.
pa-johdot ? siis suttimien johdot ?

Orenkaiten vaihtaminen ei läheskään aina auta ne päät kuluu missä renkaat on samoin ne mihin päät työnettän lisäksi sen pään letkun liitos löystyy vanhemiteen niin että kylmän vetää ilmaa
mutta jos heti sammumisen jälkeen lähtee sahamatta käyntiin niin kyse lienne jostain muusta kuin ilmavuodosta
Mökkillä
'
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja embush2 »

Vahvistaako porukka tämän, että jos ilmaa vetää, niin ei hörähä uudela startila heti käyntiin? Kuinka paljon ilmaa täytyisi linjassa näkyä että cdi tupsahtaa sammua? En ole jaksanu kuplia etsiä johdoista, jos noista vanhoista läpi edes näkee.

Tarkennatko mitkä johtojen päät kuluu. Minä puhun näistä joustavista muovikuorisista johdoista. Suuttimien kiinteisiinputkiin en ole kajonnut.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5935
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

embush2 kirjoitti:Vahvistaako porukka tämän, että jos ilmaa vetää, niin ei hörähä uudela startila heti käyntiin? Kuinka paljon ilmaa täytyisi linjassa näkyä että cdi tupsahtaa sammua? En ole jaksanu kuplia etsiä johdoista, jos noista vanhoista läpi edes näkee.

Tarkennatko mitkä johtojen päät kuluu. Minä puhun näistä joustavista muovikuorisista johdoista. Suuttimien kiinteisiinputkiin en ole kajonnut.
Läpinkyvistä muovikuorista johdoista???
monen cdi koneisen pellin alle on tullut katsottua ja semmoisia
nähnnyt missään

no kuitenkin yleensä jos on ilma vaiva mikä sammuttaa sen niin joutuu strtaaman sen jälkeen pitkään,
Mökkillä
'
Avatar
-TIMPE-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 10.09.2007 16:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja -TIMPE- »

FinlandMerceds kirjoitti:
embush2 kirjoitti:Vahvistaako porukka tämän, että jos ilmaa vetää, niin ei hörähä uudela startila heti käyntiin? Kuinka paljon ilmaa täytyisi linjassa näkyä että cdi tupsahtaa sammua? En ole jaksanu kuplia etsiä johdoista, jos noista vanhoista läpi edes näkee.

Tarkennatko mitkä johtojen päät kuluu. Minä puhun näistä joustavista muovikuorisista johdoista. Suuttimien kiinteisiinputkiin en ole kajonnut.
Läpinkyvistä muovikuorista johdoista???
monen cdi koneisen pellin alle on tullut katsottua ja semmoisia
nähnnyt missään

no kuitenkin yleensä jos on ilma vaiva mikä sammuttaa sen niin joutuu strtaaman sen jälkeen pitkään,



Mulla ainakin läpinäkyvät letkut siinä suodattimen ympäristössä siitä talvella tuli seurattua kuinka siellä järjestelmässä ilma huilas kun oli startti ongelmia
Nykyinen W203 C220 Cdi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6529
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

olisko kyseessä tarttuminen määrittelytekniseen asiaan johto >< letku <--> sähkö >< neste... :P

ilma-asia sinänsä tuli selväksi
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6529
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 C270 sammuilee kylmänä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

reali kirjoitti:
MiHe kirjoitti:olisko kyseessä tarttuminen määrittelytekniseen asiaan johto >< letku <--> sähkö >< neste... :P

ilma-asia sinänsä tuli selväksi
Oleko sinä tämän foorumin v*ttuilija. Kerro niistä johdoista, lekuista, sähköistä ja nesteistä lisää, kun tunnut tietävän niistä paljonkin.
kukas se nyt älähtää??? Koetin selventää tuota FinlandMercedeksen kommentia missä sanoo kurkanneensa monen CDI koneisen pellin alle eikä löytäneensä mistään muovikuorisia johtoja joissa kulkee ilmaa...
W219 320CDI -07

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin