SL:ää ostamassa - Kuvat lisätty!

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

SL:ää ostamassa - Kuvat lisätty!

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

oon ostamassa -72 450 SL:ää voisko joku kertoa mitä pitäis kyseisestä autosta kattoo ennenkun kaupat tekee.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1652
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tuollainen vanha SL on oikeastaan aika mainio harrasteauto koska tekniikka on vielä "vanhaa", eli itse korjattavaa, ja osia saa hyvin koska harrastajia on kohtalaisesti Saksassa ja jenkeissä. Kulutusosat on suht edullisia.

Ruostepaikkoja:
- tavaratilan pohjapelti
- akun alapuoli
- pyöränkotelot, varsinkin edessä
- etulamppujen yläpuolinen lokasuojan osa, siellä on kolo johon jää paskat muhimaan
- SLssä pitkittäiset runkopalkit takatukivarren etuhelan kohdalla

Kalliita osia ovat:
- kromiosat
- muut SLn omat osat, esim sisustus ja tavaratilan verhoilut. Jos sisätiloihin on viritelty jotain omia sävyjä niin niihin on tietysti vaikea löytyy sopivia osia.
- pakoputki

Muuta:
- Rättikatto - kuluu ja menee rikkikin jos sitä pakataan huonosti koteloonsa. Asennettuna uusi maksaa noin 1000EUR.
- katon kiinnityspisteiden luona (siis korissa) voi olla kolhuja ja naarmuja jos on sattunut vahinkoja kattoa aseteltaessa.
- alipaine-elementeistä menee kumit puhki, ja tuossa 72:ssa on vielä ne pienet elementit joihin on vähemmän osia tarjolla. Keskuslukituksen lisäksi niitä on lämmityslaitteen vesihanassa ja sisäilman kierrätyksen läpissä.
- ruisku on D-jetronic joten sen kanssa voi tapahtua mitä tahansa
- nokka-akseleiden voitelu, öljyputket usein tukossa tai jopa irronneet paikaltaan
- 72 450SL on amerikan peli joten maalipinnan alta voi löytyä reilustikin pakkelia.

Onnea hankintaan!!
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

kiitos paljon näistä vinkeistä.oon huomena menossa kattoon yhtä joka on kylläkin museokatsastettu,mutta täytyy silti syynätä tosi tarkkaan.
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

agentti74 kirjoitti:kiitos paljon näistä vinkeistä.oon huomena menossa kattoon yhtä joka on kylläkin museokatsastettu,mutta täytyy silti syynätä tosi tarkkaan.
Joo, tarkkana kannattaa olla. Museokatsastus ei ole mikään kunnon tae. Kävin toissakesänä katsomassa hyväkuntoista 230 SL:ää, joka oli museorekisterissä. Tästä Pagodasta puuttui rättikatto mekanismeineen ja kylkilistat. Ruostepaikkaukset näkyivät metrien päähän (siis ne, jotka oli tehty). Maalipinta oli surkea kuten sisustakin. Myyjän puheiden mukaan keskisuomessa museotarkastus on tarkempaa. Matkaa tuli 300 km/suunta, meinasi mennä porot nokkaan. Myyjä on muuten MB-varaosamyyjä ammatiltaan (luulisi tietävän mitä oli myymässä).

Matti Äyräväinen

PS. Ei muuten ollut ainoa museotarkastettu Pagodanraato, jota olen käynyt katsomasa.
Avatar
M-man
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 11.05.2004 08:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja M-man »

Niin ja sitten vielä kun näidenkin, joista Matti Äyräväinen edellä kirjoitti,
hintapyynnit ovat kuntoonsa nähden yläkantiin.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1652
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Eikös se museotarkastus ole voimassa 15 vuotta, joten sinä aikana ehtii tapahtumaan monenlaista. Toisaalta katsastuksessa pitäisi tarkistaa että auton ulkoasu vastaa museotarkastuksen tasoa.
Sekin on vähän arveluttavaa että MR-kilvet saa jäädä autoon vaikka ei enää olisi museotarkastuksen aikaisessa kunnossa ja asussa. :?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Etulokasuojat maksaa tarvikkeenakin sitten mansikoita. Kesällä katsoin klokkerholmin kuvastosta niin hinta oli 500 euroa kappale. :shock:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

mutta nyt on auto ostettu ja kotona. on mielestäni todella siisti.museointi on tehty noin kuukausi sitten.lokarit takaluukunpohja ja etulattia on uusittu.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

agentti74 kirjoitti:mutta nyt on auto ostettu ja kotona. on mielestäni todella siisti.museointi on tehty noin kuukausi sitten.lokarit takaluukunpohja ja etulattia on uusittu.
No hartikka nyt kuvia kehiin!!
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Olikos moottori miten nätti ääninen?
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

ei kyllä kolise eikä onnu yhtään.
Avatar
eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Ti 17.02.2004 20:20
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Sieltä oikein soitettiin ja kerrottiin hankinnasta... :lol:
Katsotaan, miten SL menee kesäkuumilla.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Onneksi olkoon ostoksesta. :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: To 10.04.2003 13:15

Viesti Kirjoittaja PK »

Matti R kirjoitti:Eikös se museotarkastus ole voimassa 15 vuotta
museoajoneuvon vuosikatsastus suoritetaan ennen 1.1.1960 käyttöön otetuilla ajoneuvoilla joka neljäs vuosi ja uudemmilla museoajoneuvoilla joka toinen vuosi
http://www.sahk.fi/fi/museoajoneuvo.htm
Sekin on vähän arveluttavaa että MR-kilvet saa jäädä autoon vaikka ei enää olisi museotarkastuksen aikaisessa kunnossa ja asussa. :?
Eikös ne pidä palauttaa kun MR-status loppuu ja sitten hakea uudelleen vanhoina kilpinä? Eivät siis jää automaattisesti. :?
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Onnittelut hankinnasta täältäkin. Tulis vaan kesä pian......
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Onko MR kilvellä nyt niin suuri status arvo?Omasta mielestäni entisöityyn autoon kuuluu mieluiten se alku peräinen uutena annettu tunnus.Minun järkeen ei oikein mene autot jotka on tehty -72 jälkeen ja on varustettu mustilla MR kilvillä. Tästä voiskin saada uuden keskustelu aiheen...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Noniin!! Täytyy tulla joskus kattomaan laitetta :D
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

oli pakko laittaa talvirenkaat ja vähä runnutella kylillä,on kyllä yllättävän mukavapeli ajaa vaikka on vanha.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä museo autolla on kiva ajella talvellakin. Vaikka mulla on alla Hakkapeliitta ristikudos renkaat ne ei ole oikein hyvät , mutta eipä autokaan ole kuin vanha japsi mut sillä ei ole ajettu kuin 60000km et on kuin uusi.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1652
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

PK kirjoitti:
Matti R kirjoitti:Eikös se museotarkastus ole voimassa 15 vuotta
museoajoneuvon vuosikatsastus suoritetaan ennen 1.1.1960 käyttöön otetuilla ajoneuvoilla joka neljäs vuosi ja uudemmilla museoajoneuvoilla joka toinen vuosi
http://www.sahk.fi/fi/museoajoneuvo.htm
Katsastus on katsastus, mutta varsinainen museoautotarkastus, ja siitä saatava todistus on voimassa 15 vuotta vaikka autolle tehtäisiin mitä. Periaatteessa kai katsastuksessa pitäisi tarkistaa että auton kunto ja ulkoasu vastaavat museoauton vaatimuksia, ja todistuksessa olevaa valokuvaa. Ei minulla ole ikinä sen tarkemmin syynätty kun olen museoautoja käyttänyt katsastuksessa.
PK kirjoitti:
Matti R kirjoitti:Sekin on vähän arveluttavaa että MR-kilvet saa jäädä autoon vaikka ei enää olisi museotarkastuksen aikaisessa kunnossa ja asussa. :?
Eikös ne pidä palauttaa kun MR-status loppuu ja sitten hakea uudelleen vanhoina kilpinä? Eivät siis jää automaattisesti. :?
Minulla on sellainen käsitys että MR-kilpiä ei tarvitse palauttaa. Ainakin jenkkipuolella näkyy vaikka minkälaista linttaa ja rodia MR-kilvissä.
Alkuperäiset mustat kilvet ovat luonnollisesti paras vaihtoehto jos sellaiset on mahdollista saada. Ja kun vielä saivarrellaan, niin onhan se ristiriitaista että -73 ja uudemmissa saa olla mustia mr-kilpiä, koska ne eivät ole alkuperäisen ulkoasun mukaisia.

SL:n kuvia vielä kovasti odotellaan.......
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Eihän enää ole niitä MR-kilpiä...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

W111 kirjoitti:Omasta mielestäni entisöityyn autoon kuuluu mieluiten se alku peräinen uutena annettu tunnus.Minun järkeen ei oikein mene autot jotka on tehty -72 jälkeen ja on varustettu mustilla MR kilvillä. Tästä voiskin saada uuden keskustelu aiheen...
Kyllähän museorekisteröidyssäkin voi pitää sen originaalin rekisteritunnuksen.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Meitin perheen MR-tarkastetussa -36 Chevyssä onkin orkkis kilvet. Joskus jos noita nuorempia -72:sta ylöspäin MR-tarkastetaan niin niissä tulee olemaan valkopohjaiset kilvet.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

kuinkas tossa pelissä saa noi ikkunat istuun tiivisteihin,kun paiskaa oven kiinni,kun tuppaa jäämään lasi tiivisteen päälle?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kuvat tässä:

Kuva
Kuva
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14188
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tyylipuhtaan näköinen peli. Ilmeisesti jenkkituontia matalapuristemoottorilla? Löytyykö muita jenkkien speksejä, vai lieneekö "puhdistettu" malli?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Juu, jenkkien etu- ja takavalot näyttää olevan. Ihan hieno on ja hyvä väri :wink:
Karmittoman sivulasin säätö onkin monitahoinen operaatio, Ite ähelsin sitä kesällä. säätöjä on ainakin kolmeen suuntaan.
Anna sähköpostiosoite niin laitan manuaalista sopivan pdf tiedoston (5 sivua) jossa homma kerrottu englanniksi.

Niin, ja ovi pitää tietenkin säätää paikalleen ennen ikkunaa.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Mikä ihmeen kromi härpäke tossa oven takareunassa on? Ei ole kyllä orginaali varuste.Hieno peli muuten näyttäis olevan. Oliko rättikatto minkä kuntoinen?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Helmakotelot kannattais maalata orkkis tumman harmaaseen väriin. Olis heti paljon alkuperäisen näköisempi. Eivät ole alun perin auton väriset. Joku tietäjä varmaan heittää värin numeron?
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14188
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W111 kirjoitti:Helmakotelot kannattais maalata orkkis tumman harmaaseen väriin. Olis heti paljon alkuperäisen näköisempi. Eivät ole alun perin auton väriset. Joku tietäjä varmaan heittää värin numeron?
Tiefdunkelgrau matt 7164.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

W111 kirjoitti:Mikä ihmeen kromi härpäke tossa oven takareunassa on? Ei ole kyllä orginaali varuste.Hieno peli muuten näyttäis olevan. Oliko rättikatto minkä kuntoinen?
Nuo on niitä jenkkipojan valmistamia tarvikesuojia ovien reunoihin, jotta voi tökkiä huoletta kanssa-autoilijoitten kylkiin syvempiä lommoja. Tuommoisia on ollut verraten paljon 70 luvun jenkkikotteroissa, joita on myöhemmin tullut tänne sohjolan lumisiin maisemiin...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin