Ei voi kuin nauraa, olet varmaan ajanut monellakin superturbolla kun tunnut tietävän.Pepekyy kirjoitti:Mikä siinä muuttuva siipisessä sitten on niin kamalaa. Mitään "perus" superturbosta poikkeavaa ei sitten kannata edes ajatella. Onkos kenelläkään välähtänyt, että joillain saattaa olla muutkin motiivit mielessä kuin älytön teho juuri ennen kierrosten loppua.
Minusta periaate, että laitetaan helvetin iso turbo, että paikat kestää, on vähän kyseenalainen. Kuitenkin puhutaan että kaikki tehdään vimosenpäälle kunnon osista, ni eipä ole kantautunut korviini kuin yhdeltä kaverilta että koneeseen olisi tulossa järeämpää kampikoneistoa. Kestää lähteä vähän alempaa mukaan. Onhan noita koneita rakennettu pirun paljon tehokkaampiakin mitkä pysyvät nipussa. Miksei noita mersun koneita ja voimansiirtoa sitten rakenneta niin että ne kestää.
Ainakaan omassa autossa ei ole mitään valittamista, mitä tulee ala- ja keskikierrosten vetoon, mun mielestä luvut Luucaksen autosta kertovat paljon:
1500 r/min ja 265 Nm
2000 r/min ja 303 Nm
2500 r/min ja 369 Nm
ovat ihan mukavasti normiajoon, kukaan kai ei revittele alakierroksilla niin että enempiä tarvisi, sitten kun halutaan mennä kovemmin käytetään kierroksia yli 3000 r/min, ja ne tehot tuossa kohdin 579 Nm / 245 hv ovat jo kivasti kasvaneet.
Itse ainakin ajan normaalisti niin etteivät kierrokset nouse juuri yli 2500:n, ei tarvii enempiä vaikka mentäisiin kovamminkin. Myös vaihteistovalinta ja siihen tehdyt muutokset ovat osuneet koneen luonteen kanssa nappiin, eikä todellakaan tarvii pahemmin pieniä vaihteita käyttää, laatikon vaijerikin on sikalöysällä.
Mutta ymmärrän että 200 D perseen alla niin nuo luvut tuntuu aika nuhaiselta.
Ja rakenna vaan Pepe näytiksi meille kaikille sellainen peli että muut hävetään, ja tee sitten sellaisia rohkeita ratkaisuja mitä me "vanhanaikaiset" ei uskalleta / ymmärretä tehdä.
Ja mitä tulee siihen että koneita on rakennettu pirun paljon tehokkaampinakin, niin otahan hetki selvää dieselin toimintatavoista ja mieti mikähän siinä koneessa voisi tulla vastaan ennen bensakoneita. Kova poika esittämään kritiikkiä muiden tekemisistä, mutta enpä ole paljon nähnyt itsensä tekevän paremmin (enkä huonomminkaan).
Aika vuodatus, mutta ottaa pattiin tuollainen arvostelu.