200 cdi, piristystä+teoriaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Terve!
w203 -01 200cdi ohjelmoituna (150hp/360nm) ei enään riitäkkään vaan jalat vaatii lisää. (ja onhan se laittaminen mukavaakin, niinkauan kun homma toimii ja budjetti pitää)
Tavoitteena 200heppaa ja nyyttöneita sen mitä A-laatikko kärsii eli alta 500?
Suunnitelmissa on hakea purku 270cdistä ainakin ahdin ja vaihtaa bilteman pienin cooleri keulalle.
Mutta parit kysymykset;
-Kannattaako vaihtaa 3bar MAP (n.45e?) (onko 270cdi map tämä 3 barin versio vai löysempi malli ja mistäpäin autoa se löytyy?)
-Vaihanko 270cdistä korkeapaine pumpun? Hyöty/Haitat?
-Muuta huomioitavaa tai mitä saattaa kannattaa ottaa mukaan 270cdistä??
Kiitoksia jo etukäteen
w203 -01 200cdi ohjelmoituna (150hp/360nm) ei enään riitäkkään vaan jalat vaatii lisää. (ja onhan se laittaminen mukavaakin, niinkauan kun homma toimii ja budjetti pitää)
Tavoitteena 200heppaa ja nyyttöneita sen mitä A-laatikko kärsii eli alta 500?
Suunnitelmissa on hakea purku 270cdistä ainakin ahdin ja vaihtaa bilteman pienin cooleri keulalle.
Mutta parit kysymykset;
-Kannattaako vaihtaa 3bar MAP (n.45e?) (onko 270cdi map tämä 3 barin versio vai löysempi malli ja mistäpäin autoa se löytyy?)
-Vaihanko 270cdistä korkeapaine pumpun? Hyöty/Haitat?
-Muuta huomioitavaa tai mitä saattaa kannattaa ottaa mukaan 270cdistä??
Kiitoksia jo etukäteen
S204 320CDI 7G Amgsport
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Kaikki on kirjoitettu tänne monta kertaa.
Vanhojen autojen kestävyydestä ei kukaan pysty sanomaan mitään, sitä ei tiedä, ennen kuin kokeilee.
Mappianturi kannattaa vaihtaa.
Jos entinen on Boschilainen, uusi vaan liittimeen, muissa reunoilla olevat virtajohdot vaihdettava ristiin, keskimmäinen on maa.
Suuremmalla pumpulla toiminta on varmempaa, kun siinä on enemmän tuottoa.
Kaikki on kirjoitettu tänne monta kertaa.
Vanhojen autojen kestävyydestä ei kukaan pysty sanomaan mitään, sitä ei tiedä, ennen kuin kokeilee.
Mappianturi kannattaa vaihtaa.
Jos entinen on Boschilainen, uusi vaan liittimeen, muissa reunoilla olevat virtajohdot vaihdettava ristiin, keskimmäinen on maa.
Suuremmalla pumpulla toiminta on varmempaa, kun siinä on enemmän tuottoa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Kyllä oon koko ketjun kahlannut läpi ja siinä meni ainoastaan terveys. Jos lukisin joka sivun niin menis ikä ja terveys.
En oo saanu vieläkään vastausta onko 270cdissä 3bar mappi? Osanumero kl stä taitaa olla a600 153 99 28
Ahtimella coolerilla ja ohjelmalla pääsee 200 hv luokkaan? Tekis mieli tietää enemmän käytännön hyötyjä pumpusta..
En oo saanu vieläkään vastausta onko 270cdissä 3bar mappi? Osanumero kl stä taitaa olla a600 153 99 28
Ahtimella coolerilla ja ohjelmalla pääsee 200 hv luokkaan? Tekis mieli tietää enemmän käytännön hyötyjä pumpusta..
S204 320CDI 7G Amgsport
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Ei ole 3 barin mappia. Kyllä tämä ketju on ihan mielenkiintoista luettavaa ja tietoakin löytyy. No suuremmasta kp pumpusta tulee enemmän ainetta, vakiopumpulla pitää olla järjestelmä tiptop kunnossa jos meinaa sen paristaa ottaa, muuten ei piisaa tuotto, paine laskee ja vikatiloja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
mekkeri203. Mulla olisi 270cdi ylimääräinen KP Pumppu.Ehjä ja ei vuoda ajettu n.130000 km .om612 moottorista.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Ehdin jo ostaa pumpun purkuautosta. sillä on kyllä enemmä ajettu niin katotaan sitten kun hajoo
Nyt on tiivisteet ja välijäähdytinkin hankittu. Jotain kirjaa voisin projektista pitää
Nyt on tiivisteet ja välijäähdytinkin hankittu. Jotain kirjaa voisin projektista pitää
S204 320CDI 7G Amgsport
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Noniin. Projekti alotettu, tarkotus on vaihtaa korkeapainepumppu 270cdistä, ahdin 270cdistä, cooleri ja 3bar mappi.
Budjetti on tottakai pieni joten ahdin ja pumppu on käytettyjä mutta tässä listaa:
Ahdin, pumppu n.350e
cooleri letkuineen n. 130e
mappi ja tiivisteitä kl;stä 70e
Tähän päälle vielä ohjelmointi.
Ilmanputsarin kun purkaa pois niin ahdin pamahtaa silmille. Lähinnä audi s3 konetta laitellu ja siinä kone on poikittain. Ihan erilailla tilaa kun kone on pitkittäin!
Sitten cooleri irti ja pumpun ja ahtimen irrotusta aloteltu. Helppoja hommia työkalut vaan loppu kesken. Kaikki pultit esillä ja hyvin mahtuu työkalut irrotteleen eikä mikään oo liiaks jämähtänyt kiinni.
Missäs se map anturi siaitsee?
Budjetti on tottakai pieni joten ahdin ja pumppu on käytettyjä mutta tässä listaa:
Ahdin, pumppu n.350e
cooleri letkuineen n. 130e
mappi ja tiivisteitä kl;stä 70e
Tähän päälle vielä ohjelmointi.
Ilmanputsarin kun purkaa pois niin ahdin pamahtaa silmille. Lähinnä audi s3 konetta laitellu ja siinä kone on poikittain. Ihan erilailla tilaa kun kone on pitkittäin!
Sitten cooleri irti ja pumpun ja ahtimen irrotusta aloteltu. Helppoja hommia työkalut vaan loppu kesken. Kaikki pultit esillä ja hyvin mahtuu työkalut irrotteleen eikä mikään oo liiaks jämähtänyt kiinni.
Missäs se map anturi siaitsee?
S204 320CDI 7G Amgsport
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
melkein näkyy kuvissa .. letkunpäästä imusarjan luota löytyy
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Ok, koitetaan ettiä.
Ilta nro 2.
Pumppu vaihdettu. Ei vois paljon paremmin olla esillä ja helpompi vaihto olla. Ulospäin 270cdi ahdin on ihan identtinen vakioon. Numerot vaan erit. Ei osanneet myydä oikeita tiivisteitä klssä joten nyt on vanhoilla tiivisteillä.. Jos alkaa jostai vuotaa niin täytynee vaihtaa.
Vanha ahdin irrotettu ja uus aseteltu paikalleen. Ahdinkin ulospäin hyvinpaljon samanlainen. Ainoastaan erot sisällä jossa noin 5mm lisää tilaa ilmalle. Downpipen kannake siis piti irroittaa että putki mahtuu hieman kääntyyn kun uusi ahdin tulee muutamia millejä ulommas koneesta.
Cooleria kaveri muokkailee huomenna niin ei tartte silikoonien kanssa leikkiä. Niilläkin tosin onnistuis, mutta näin tulee parempi ja halvempi
Ilta nro 2.
Pumppu vaihdettu. Ei vois paljon paremmin olla esillä ja helpompi vaihto olla. Ulospäin 270cdi ahdin on ihan identtinen vakioon. Numerot vaan erit. Ei osanneet myydä oikeita tiivisteitä klssä joten nyt on vanhoilla tiivisteillä.. Jos alkaa jostai vuotaa niin täytynee vaihtaa.
Vanha ahdin irrotettu ja uus aseteltu paikalleen. Ahdinkin ulospäin hyvinpaljon samanlainen. Ainoastaan erot sisällä jossa noin 5mm lisää tilaa ilmalle. Downpipen kannake siis piti irroittaa että putki mahtuu hieman kääntyyn kun uusi ahdin tulee muutamia millejä ulommas koneesta.
Cooleria kaveri muokkailee huomenna niin ei tartte silikoonien kanssa leikkiä. Niilläkin tosin onnistuis, mutta näin tulee parempi ja halvempi
S204 320CDI 7G Amgsport
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Helppo homma oli ja suosittelen jos autoonsa haluaa tonnin sijottaa Jos kaikki menee nappiin niin melkein tuplataan kone tehot vakioon. Katotaan mitä tuikku saa aikaseks nyt!
S204 320CDI 7G Amgsport
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 11.06.2014 21:43
- Paikkakunta: Tampere
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Noniin. Auto tuikutettu. Tavotteisiin päästiin yli 200 heppaa ja 450nm sanoo tuikku mutta autoohan ei ole penkitetty. Kyllä se noilta luvuilta hyvinkin tuntuukin Itse ohjelmoinnin yhteydessä tuikku vähensi huomattavasti laatikon luistoo joka on erittäin hyvä muutos! Perus ohjelmoija ei tätä tee yleensä.
S204 320CDI 7G Amgsport
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Original Tuikku 1:seen vaihdettu isoimmat suutimet mitä mesen vakio autoista löytyy
Eli A6460700787 , tuntui vedon lisäys hyvältä, mutta ehkä 200tkm ahdin vaatii pientä huomiota
Palataan aiheeseen, katotaan mihin 385tkm ajetulla Tuikku 1:sellä päästään
Eli ei nämä taida voimaan särkyä
Eli A6460700787 , tuntui vedon lisäys hyvältä, mutta ehkä 200tkm ahdin vaatii pientä huomiota
Palataan aiheeseen, katotaan mihin 385tkm ajetulla Tuikku 1:sellä päästään
Eli ei nämä taida voimaan särkyä
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Pe 19.02.2016 01:19
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
osaisko joku kertoa tuon om646 "evon" virityksestä ? mihin asti polttoainepuoli riittää kuulema aika suurikin ero vanhempaan... minkälaisiin teho lukemiin voisi päästä esim 320 ahtimella ? entä sitten mappi riittääkö se vai pitääkö vaihtaa ja oisko varaosanumeroa sellaiselle joka kävisi tähän delphin ihmeeseen?
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Muutaman tuollaisen tehneenä.
Vakio ahdin on hyvä, riittää sellaiseen 240-250hv tasoon.
Modattuna pidemmällekkin.
Korkeapainepumppu ei riitä kolmeen sataan.
320cdi,n ahtimelle jää kovin vähän parempaa toimintatilaa.
Vakiona taisi ollakkin kolmen baarin mappi => riittää.
Muutaman tuollaisen tehneenä.
Vakio ahdin on hyvä, riittää sellaiseen 240-250hv tasoon.
Modattuna pidemmällekkin.
Korkeapainepumppu ei riitä kolmeen sataan.
320cdi,n ahtimelle jää kovin vähän parempaa toimintatilaa.
Vakiona taisi ollakkin kolmen baarin mappi => riittää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Kiinnostaisi itseänikin tuo OM646 Evo asia kun meillä S211 korisessa sellainen, saako pelkällä ohjelmamuutoksella tuon 240-250HP?
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
S211 220cdi -10
W201 200b -88
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 07.04.2019 08:58
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Mites onko kellään kokemusta w204 200 cdi lastuttamisesta? Moottorina om646, mites onko tässä sama kuin w203 että kytkin menee vaihtoon helposti?
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Varmasti satoja tuommoisia on ohjelmoitu ja täällä aktiivisesti vierailee useita. Yhtenä vaikka tämän ketjun aloittaja.juho valtajarvi kirjoitti:Mites onko kellään kokemusta w204 200 cdi lastuttamisesta? Moottorina om646, mites onko tässä sama kuin w203 että kytkin menee vaihtoon helposti?
Asiasta on paremmin tietoa ja vastaukset näihinkin kysymyksiin löytyy tuolta ohjelmointi ketjusta. Se löytyy tuolta tekniikan alta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... start=3030" onclick="window.open(this.href);return false;
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Omalta kohdaltani, tämän mallin suhteen - ympyrä sulkeutuu.
Palaan taas mersumieheksi mustalla W203,lla.
JA empä ihmettelisi, vaikka jotain päivitystäkin ilmaantuisi.
Buimuri lepää nyt jonkin aikaa, saa varmaan moottoriinsa vaihto-osia, samoin alustaa päivitetään.
Omalta kohdaltani, tämän mallin suhteen - ympyrä sulkeutuu.
Palaan taas mersumieheksi mustalla W203,lla.
JA empä ihmettelisi, vaikka jotain päivitystäkin ilmaantuisi.
Buimuri lepää nyt jonkin aikaa, saa varmaan moottoriinsa vaihto-osia, samoin alustaa päivitetään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Lähtötason mittaus.
Ihan halpa ja hyvä auto, W203-korisia saa jo aika edullisesti, paljon autoa pikkurahalla.
Tässä on edellisen omistajan toimesta 320cdi,n ahdin, johon vaihdettu billet kompura. cooleria ja laatikon jäähdytystä parannettu, äänistä päätellen pakoputkellakin on käyty. Suuttimet ei näytä kovin kummoisia antavan. noin 230/450, siitä lähdetään.
Lähtötason mittaus.
Ihan halpa ja hyvä auto, W203-korisia saa jo aika edullisesti, paljon autoa pikkurahalla.
Tässä on edellisen omistajan toimesta 320cdi,n ahdin, johon vaihdettu billet kompura. cooleria ja laatikon jäähdytystä parannettu, äänistä päätellen pakoputkellakin on käyty. Suuttimet ei näytä kovin kummoisia antavan. noin 230/450, siitä lähdetään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
No hyvä! Saadaan tännekin vähän elämää.tuikku kirjoitti:.
Palaan taas mersumieheksi mustalla W203,lla.
Oliko tämä uusi vitos vai kutos moottorilla?
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
230hp, väittäisin om646
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Juu, OM646,n
Vakiosuuttimilla ei paljon mitään tule.
Isot on jo tulossa.
Juu, OM646,n
Vakiosuuttimilla ei paljon mitään tule.
Isot on jo tulossa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Mihin nuo A6460700787 suuttimet riittää per sylinteri? Olettaen tietysti että ahdin on riittävä.
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
Jos tarkoitat niitä vähän isompia vakiosuuttimia, niin kutakuinkin AMG,n suuttimien tasoon.
i
Jos tarkoitat niitä vähän isompia vakiosuuttimia, niin kutakuinkin AMG,n suuttimien tasoon.
i
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Juu niitä just, voisi sellaisia miettiä tuohon omaan OM647 ropposeen.
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
.
No, se ei ole vaikeaa. kun niille löytyy valmis suutinkartta.
No, se ei ole vaikeaa. kun niille löytyy valmis suutinkartta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Passaako nuo A6460700787:t eli "ne vähän isommat vakiosuuttimet" OM611 koneeseen? Toki vaativat myös muuta osaa ympärilleen jotta niistä on mitään hyötyä. Vai onko tähän vanhempaan jotain muuta järkevää virisuutinta, AMG:t ovat kuulemma vain vähän isommat kuin 220cdi vakiot?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa
Eiköhän se ole sen 50hv per suutin nuo vakiot ja amg 60-65 hv per suutin. Että onhan siinä kuitenkin jo eroa.
Mites tuikun 203 rojekti, onko edennyt vai odottelee inspirastiota / aikaa?
Mites tuikun 203 rojekti, onko edennyt vai odottelee inspirastiota / aikaa?