M104 2.8 laiska ennen 3k

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DeadInside
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: La 26.05.2012 18:02
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

M104 2.8 laiska ennen 3k

Viesti Kirjoittaja DeadInside »

M104 2.8 ja juuri mitään ei tapahdu ennenkuin kierrokset ovat about 3000rpm, sitten kulkee niin "maan perkeleesti".

Mikäs tämän aiheuttaa?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M104 2.8 laiska ennen 3k

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuli mieleen toi nokan-ajoitus juttu joka kääntää sitä..tässä taannoinhan sitä tuumailtiin miten se toimiieli oisiko se sitten väärä ennakko nyt kun käynnistää tai se ei toimi niin menee alavääntö varmaan pieleeen ja ton 3tonnin jälkeen se olisi optimaallinen..koetapas haulla.
Toki kattitukos tai ihan laiha seoskin tekee laiskaksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: M104 2.8 laiska ennen 3k

Viesti Kirjoittaja AK47 »

atlas kirjoitti:Tuli mieleen toi nokan-ajoitus juttu joka kääntää sitä..tässä taannoinhan sitä tuumailtiin miten se toimiieli oisiko se sitten väärä ennakko nyt kun käynnistää tai se ei toimi niin menee alavääntö varmaan pieleeen ja ton 3tonnin jälkeen se olisi optimaallinen..koetapas haulla.
Toki kattitukos tai ihan laiha seoskin tekee laiskaksi.
Säätyvän nokan lisäksi tais olla resonanssiläppä siinä imusarjassa 280 mallissa kuten c36 kanssa. Se vaikuttaa juurikin n 3500rpm kohdilla. Josko läppä ei toimi...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
DeadInside
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: La 26.05.2012 18:02
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: M104 2.8 laiska ennen 3k

Viesti Kirjoittaja DeadInside »

atlas kirjoitti:Tuli mieleen toi nokan-ajoitus juttu joka kääntää sitä..tässä taannoinhan sitä tuumailtiin miten se toimiieli oisiko se sitten väärä ennakko nyt kun käynnistää tai se ei toimi niin menee alavääntö varmaan pieleeen ja ton 3tonnin jälkeen se olisi optimaallinen..koetapas haulla.
Toki kattitukos tai ihan laiha seoskin tekee laiskaksi.
Kansi remppa tähän tehty männävuonna, en ole ajanut kyseisellä autolla ennen sitä.
Meinasin ensin lähtee antureita vaihtamaan.
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Re: M104 2.8 laiska ennen 3k

Viesti Kirjoittaja hc3 »

Oli kans aikoinaan m104 2.8 ja nokka-akselin asentotunnistin kabut niin tehot kadoksis, en nyt muista millä kierroksilla alkas kulkeen mutta paikaltaan lähties oli tahmeeta.
Jarkko90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 09.09.2013 08:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: M104 2.8 laiska ennen 3k

Viesti Kirjoittaja Jarkko90 »

Onko ollut kansirempan jälkeen yhtä laiska koko ajan? Jos se imunokka mennyt jakoa laittaessa väärään asentoon niin voisi oireilla tuolla tavalla.
-c124 320 vm93 "jonkunlainen harrastepeli"
-w639 Vito 111cdi vm04 " käyttis/työkulkine"
DeadInside
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: La 26.05.2012 18:02
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: M104 2.8 laiska ennen 3k

Viesti Kirjoittaja DeadInside »

Jarkko90 kirjoitti:Onko ollut kansirempan jälkeen yhtä laiska koko ajan? Jos se imunokka mennyt jakoa laittaessa väärään asentoon niin voisi oireilla tuolla tavalla.
Ainakun auto on minulla ollut, niin on ollut tälläinen. En tiedä onko placeboa tämä kokohomma, mutta pistin yllä mainittua anturia tilaukseen, kun tilailin muutakin varaosaa.
Vastaa Viestiin