Sopivin aihio super turboksi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: La 04.12.2004 20:02
- Paikkakunta: Lappeenranta
Sopivin aihio super turboksi
No niin, vannoituneena bemarin omistajana tuli sitten
lukassua parina päivänä vinkkejä super turbon rakenteluun.
Ollu jo pitempää aikaa suunnitteilla ahtaa bensa bemu, mutta
jotenkin alkanu huomattavasti enemmän kiinnostaa tollainen
väkivahva super turbo.
Nyt sitten kysyisin mikä olisi parhain aihio,
josta kannattaisi alkaa rakentelun suunnittelu?
W201 koppa olisi koon puolesta sopiva, mutta mikä malli olisi parhain mahdollinen, jos tarkoitus olisi saada pellin alle OM606:n?
Manuaaliloota (kestävä) pitäis olla, joten vaihtoehdot
ainoastaan 2.3 tai 2.5 16v versiot?
lukassua parina päivänä vinkkejä super turbon rakenteluun.
Ollu jo pitempää aikaa suunnitteilla ahtaa bensa bemu, mutta
jotenkin alkanu huomattavasti enemmän kiinnostaa tollainen
väkivahva super turbo.
Nyt sitten kysyisin mikä olisi parhain aihio,
josta kannattaisi alkaa rakentelun suunnittelu?
W201 koppa olisi koon puolesta sopiva, mutta mikä malli olisi parhain mahdollinen, jos tarkoitus olisi saada pellin alle OM606:n?
Manuaaliloota (kestävä) pitäis olla, joten vaihtoehdot
ainoastaan 2.3 tai 2.5 16v versiot?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: La 13.11.2004 11:30
Kyllähän niitä litratehoja toki muistakin saa, ei niitä pidä aliarvioida.
Ja minä ainakin nostan hattua kaiken merkkisille itserakennetuille + 100 hv/litra dieseleille. Kova arvo se vanhasta esikammiovehkeestä on.
Täällä vaan helposti kieroutuu tuo käsitys tehokkaasta kun on useampaa noita suurikoneisia ja melko tehokkaitakin dieseleitä.
Ja minä ainakin nostan hattua kaiken merkkisille itserakennetuille + 100 hv/litra dieseleille. Kova arvo se vanhasta esikammiovehkeestä on.
Täällä vaan helposti kieroutuu tuo käsitys tehokkaasta kun on useampaa noita suurikoneisia ja melko tehokkaitakin dieseleitä.
Nono...uus kone kuulema tulossa ja tehoja enempi kuin tuo 240hpjorma kirjoitti:Osta Caddy sitte!petska kirjoitti:voi joutua nostaan muuten vieläkin kun 1.6 caddyssä on 240hp pyöriltä ja sehän tekee 150hp/1litra ja pyörä tehoina...joten 2.5 pitäisi olla 375hp pyöriltä ja 3.0 jotain 450hp eli huhhuh eipä parane aliarvioda volsuja saattaa tulla nenilleen...

no joo mutta hyvin kulkee kuitenkin caddyksi mut olkaa huoleti en minä ainakaan volsua osta...ja olikin vähän niin kuin tuosta litratehosta juttua ja eipä se jorma mitenkään loihakkaasti jätätellyt kisoissa sitä vaikka olikin caddyssäkin jotkut ässärenkaat..ja suti... ja taisi olla jormalle radan liukkaus uutta...ja kitkoja haettiin jostain päin...ja kun edellisenä iltana pojat penkitteli ja sääteli pajalla autoja ja oli datsunin ja volvon ja volkkarin miehii ja meikäläinen vakio mesellä niin kuiteskin vähän niin kuin saman henkistä porukkaa oli ja ei mennyt eipäs juupas väittelyksi... ja pojat yllytti minutkin kokeileen vakiolla jos sattuu että olen ainut mersu niin joku ainakin tohtii mennä kokeileen no onneksi jorma ja konjamiini tuli mersuilla ettei kovin ankaraa vittuilua joutunut kuulemaan benari pojilta...ja onhan se toisaalta ihan hauskaakin eikä tarvi pelätä poliisia...eikun kaikki vaan kokeileen ensi kesänä mossesta ferrariin ja papatunasta turbosuzukiin ja mikä parasta eipä tarvi kylillä elvistellä...en vaan viitti turhista kiistellä....aika korttii kehiin...
Niin.
Taisi Jorman mersu olla myynnissä "pitovaikeuksien vuoksi", kun eka repäisyllä ei varttimaili riittäny sutimisen taltuttamiseksi. Ja taisi siinä "saman tallin" Nissan Synny saada aluksi paremman ajan vaikka heppoja oli Yli 300hp vähemmän.
Mutta kyllä siellä katsomon puolella kuului kaljaukkojen jupinoita, että mitä ne ny tommosella tiisselillä tuonne radalle menee. Vaan äkkiä muuttui mielipiteet tai ainakin tuli hiljaista kun ensimmäiset noet pöllähti savupiipusta.
Myöhemmin siellä joku tuntui tietävän, että Tammer-Dieselissä ne tekee noita mersun koneita
Tekeehän ne sielläkin.
Taisi Jorman mersu olla myynnissä "pitovaikeuksien vuoksi", kun eka repäisyllä ei varttimaili riittäny sutimisen taltuttamiseksi. Ja taisi siinä "saman tallin" Nissan Synny saada aluksi paremman ajan vaikka heppoja oli Yli 300hp vähemmän.

Mutta kyllä siellä katsomon puolella kuului kaljaukkojen jupinoita, että mitä ne ny tommosella tiisselillä tuonne radalle menee. Vaan äkkiä muuttui mielipiteet tai ainakin tuli hiljaista kun ensimmäiset noet pöllähti savupiipusta.

Myöhemmin siellä joku tuntui tietävän, että Tammer-Dieselissä ne tekee noita mersun koneita

Joku mersupurkaamo??
Ei oo ASD:tä ja vaikutti selvitysten mukaan aika isolle projektille jälkiasentaa joten odotellaan lumen sulamista näilläkin leveysasteilla ja testaillaan sitten. Pitänee kuitenkin ennen kesäkelejä tehdä laatikkoon sama "luistonesto" kun sullakin.Mauri H. kirjoitti:Farkku ja ASD on oikein hyvä yhdistelmä, kunhan alusta on kunnossa. Pitoa riittää uskomattoman hyvin.
Ja sitten alusta KUNTOON!XUX63 kirjoitti:Ei oo ASD:tä ja vaikutti selvitysten mukaan aika isolle projektille jälkiasentaa joten odotellaan lumen sulamista näilläkin leveysasteilla ja testaillaan sitten. Pitänee kuitenkin ennen kesäkelejä tehdä laatikkoon sama "luistonesto" kun sullakin.Mauri H. kirjoitti:Farkku ja ASD on oikein hyvä yhdistelmä, kunhan alusta on kunnossa. Pitoa riittää uskomattoman hyvin.
Ajelin itse ekan virityksen jälkeen muutaman viikon Sportline-alustalla joka autossa oli ja totesin sen täysin riittämättömäksi.
Bilstein Sprint ja H&R alle, niin on auto ajettava. Takana nuo Sportlinen korkeudensäätötolpat toimii loistavasti, Vakaajat on kanssa normaalia paksummat.
Laatikko kannattaa tosiaan suosiolla muokkauttaa, se ei kauaa kestä muuten. Ja laita kardaanin rättinivelet uusiksi.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
minkäslaisia aikoja näillä superturboilla on ajettu varttimaililla?en oo nähny yhtäkän aikakorttia mut yhen jonkun diiseli mersun ajan näin gti lehestä sekin oli jotain 14.3 sek?jos en ihan väärin muista?ens kesänä sit vaan ajeleen ja kattoon meneekö moni diiseli jotn 11-12sek aikoja...taikka parempia...
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa