Sopivin aihio super turboksi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
heimo huima
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 04.12.2004 20:02
Paikkakunta: Lappeenranta

Sopivin aihio super turboksi

Viesti Kirjoittaja heimo huima »

No niin, vannoituneena bemarin omistajana tuli sitten
lukassua parina päivänä vinkkejä super turbon rakenteluun.

Ollu jo pitempää aikaa suunnitteilla ahtaa bensa bemu, mutta
jotenkin alkanu huomattavasti enemmän kiinnostaa tollainen
väkivahva super turbo.

Nyt sitten kysyisin mikä olisi parhain aihio,
josta kannattaisi alkaa rakentelun suunnittelu?

W201 koppa olisi koon puolesta sopiva, mutta mikä malli olisi parhain mahdollinen, jos tarkoitus olisi saada pellin alle OM606:n?

Manuaaliloota (kestävä) pitäis olla, joten vaihtoehdot
ainoastaan 2.3 tai 2.5 16v versiot?
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

124:een vaan niin konehuonees ei ole niin ahdasta

300 24v bensa olis hyvä aihio, siinä on isot jarrut getrak iso perä+vetarit ym.
tai sitten se orkkis 300d turbo
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
racediesel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 13.11.2004 11:30

Viesti Kirjoittaja racediesel »

helpoin tapa tällä hetkellä tehdä superturbo ja jopa ajella sillä reilusti on ostaa uusi BMW 120D ja chipata se. 163hv-->205hv.ettei vaan joutuisi kohta nostamaan superturbo tehorajaa 100hv/l-->150hv/l?.superturboja on kohta joka jätkällä-->nimitys kokee silloin inflaation.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Se ei oo Mersu :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

no joutuu varmaan nostaan suber turbon määritelmän johonkin 130-150hp/litra tuntumaan niin alkaa bemarit putoon kyytistä...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

petska kirjoitti:no joutuu varmaan nostaan suber turbon määritelmän johonkin 130-150hp/litra tuntumaan niin alkaa bemarit putoon kyytistä...
Ja volvot ja muut VAG-tuotteet....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

voi joutua nostaan muuten vieläkin kun 1.6 caddyssä on 240hp pyöriltä ja sehän tekee 150hp/1litra ja pyörä tehoina...joten 2.5 pitäisi olla 375hp pyöriltä ja 3.0 jotain 450hp eli huhhuh eipä parane aliarvioda volsuja saattaa tulla nenilleen...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllähän niitä litratehoja toki muistakin saa, ei niitä pidä aliarvioida.

Ja minä ainakin nostan hattua kaiken merkkisille itserakennetuille + 100 hv/litra dieseleille. Kova arvo se vanhasta esikammiovehkeestä on.

Täällä vaan helposti kieroutuu tuo käsitys tehokkaasta kun on useampaa noita suurikoneisia ja melko tehokkaitakin dieseleitä.
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

petska kirjoitti:voi joutua nostaan muuten vieläkin kun 1.6 caddyssä on 240hp pyöriltä ja sehän tekee 150hp/1litra ja pyörä tehoina...joten 2.5 pitäisi olla 375hp pyöriltä ja 3.0 jotain 450hp eli huhhuh eipä parane aliarvioda volsuja saattaa tulla nenilleen...
Osta Caddy sitte!
Billett
Vesku_1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 29.05.2004 18:55
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Vesku_1 »

jorma kirjoitti:
petska kirjoitti:voi joutua nostaan muuten vieläkin kun 1.6 caddyssä on 240hp pyöriltä ja sehän tekee 150hp/1litra ja pyörä tehoina...joten 2.5 pitäisi olla 375hp pyöriltä ja 3.0 jotain 450hp eli huhhuh eipä parane aliarvioda volsuja saattaa tulla nenilleen...
Osta Caddy sitte!
Nono...uus kone kuulema tulossa ja tehoja enempi kuin tuo 240hp :lol:
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Caddy=audi? :lol:
Niinhän se tuolla ilmaistiin.
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

eipä taida volsut ohi mennä.....kun ei mee ferraritkaan 8)
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

stonehead kirjoitti:eipä taida volsut ohi mennä.....kun ei mee ferraritkaan 8)
Mut nehän on sisimmissään fiiuja? :lol: Vai oliko se peto lammapaan vaatteissa ja susi jo syntyessään?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

eikös tää ollu MERSUFOORUMI :shock:
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

agentti74 kirjoitti:eikös tää ollu MERSUFOORUMI :shock:
Joskus sitä itsekin ihmettelen, kun noita audi-fanaatikkojen juttuja joka ikisestä topicista lukee.. Vaikka omasta mielestään varmasti ovat hyvällä asialla laskemassa mersumiesten "fanaattisuutta" maanpinnalle.. Hyh hyh.
124.023
Vesku_1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 29.05.2004 18:55
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Vesku_1 »

agentti74 kirjoitti:eikös tää ollu MERSUFOORUMI :shock:
Eli jos et omista mersua nii tänne ei tarvi kirjotella :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ihan mielenkiintoistahan noista muistakin viridieseleistä on jutella. Mutta Superturbot on mersuja, olkoon muut vaikka noita viridieseleitä.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Vesku_1 kirjoitti:
agentti74 kirjoitti:eikös tää ollu MERSUFOORUMI :shock:
Eli jos et omista mersua nii tänne ei tarvi kirjotella :lol:
Öhmmm..! Ehkä? :lol: :lol:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ja cadystä tulee nopeesti liri dieseli kun nesteet ja öljyt on tiellä :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

240hv on aika PALJON vähemmän kuin 430hv!
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

no joo mutta hyvin kulkee kuitenkin caddyksi mut olkaa huoleti en minä ainakaan volsua osta...ja olikin vähän niin kuin tuosta litratehosta juttua ja eipä se jorma mitenkään loihakkaasti jätätellyt kisoissa sitä vaikka olikin caddyssäkin jotkut ässärenkaat..ja suti... ja taisi olla jormalle radan liukkaus uutta...ja kitkoja haettiin jostain päin...ja kun edellisenä iltana pojat penkitteli ja sääteli pajalla autoja ja oli datsunin ja volvon ja volkkarin miehii ja meikäläinen vakio mesellä niin kuiteskin vähän niin kuin saman henkistä porukkaa oli ja ei mennyt eipäs juupas väittelyksi... ja pojat yllytti minutkin kokeileen vakiolla jos sattuu että olen ainut mersu niin joku ainakin tohtii mennä kokeileen no onneksi jorma ja konjamiini tuli mersuilla ettei kovin ankaraa vittuilua joutunut kuulemaan benari pojilta...ja onhan se toisaalta ihan hauskaakin eikä tarvi pelätä poliisia...eikun kaikki vaan kokeileen ensi kesänä mossesta ferrariin ja papatunasta turbosuzukiin ja mikä parasta eipä tarvi kylillä elvistellä...en vaan viitti turhista kiistellä....aika korttii kehiin...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Niin.
Taisi Jorman mersu olla myynnissä "pitovaikeuksien vuoksi", kun eka repäisyllä ei varttimaili riittäny sutimisen taltuttamiseksi. Ja taisi siinä "saman tallin" Nissan Synny saada aluksi paremman ajan vaikka heppoja oli Yli 300hp vähemmän. :lol:

Mutta kyllä siellä katsomon puolella kuului kaljaukkojen jupinoita, että mitä ne ny tommosella tiisselillä tuonne radalle menee. Vaan äkkiä muuttui mielipiteet tai ainakin tuli hiljaista kun ensimmäiset noet pöllähti savupiipusta. 8)

Myöhemmin siellä joku tuntui tietävän, että Tammer-Dieselissä ne tekee noita mersun koneita :lol: Tekeehän ne sielläkin.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tuo pitohomma se hiukan askarruttaa mutta toivottavasti varmarin perä pitää edes hiukan tukevamman otteen tiestä...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

XUX63 kirjoitti:Tuo pitohomma se hiukan askarruttaa mutta toivottavasti varmarin perä pitää edes hiukan tukevamman otteen tiestä...
Farkku ja ASD on oikein hyvä yhdistelmä, kunhan alusta on kunnossa. Pitoa riittää uskomattoman hyvin.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mauri H. kirjoitti:Farkku ja ASD on oikein hyvä yhdistelmä, kunhan alusta on kunnossa. Pitoa riittää uskomattoman hyvin.
Ei oo ASD:tä ja vaikutti selvitysten mukaan aika isolle projektille jälkiasentaa joten odotellaan lumen sulamista näilläkin leveysasteilla ja testaillaan sitten. Pitänee kuitenkin ennen kesäkelejä tehdä laatikkoon sama "luistonesto" kun sullakin.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

XUX63 kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Farkku ja ASD on oikein hyvä yhdistelmä, kunhan alusta on kunnossa. Pitoa riittää uskomattoman hyvin.
Ei oo ASD:tä ja vaikutti selvitysten mukaan aika isolle projektille jälkiasentaa joten odotellaan lumen sulamista näilläkin leveysasteilla ja testaillaan sitten. Pitänee kuitenkin ennen kesäkelejä tehdä laatikkoon sama "luistonesto" kun sullakin.
Ja sitten alusta KUNTOON!

Ajelin itse ekan virityksen jälkeen muutaman viikon Sportline-alustalla joka autossa oli ja totesin sen täysin riittämättömäksi.

Bilstein Sprint ja H&R alle, niin on auto ajettava. Takana nuo Sportlinen korkeudensäätötolpat toimii loistavasti, Vakaajat on kanssa normaalia paksummat.

Laatikko kannattaa tosiaan suosiolla muokkauttaa, se ei kauaa kestä muuten. Ja laita kardaanin rättinivelet uusiksi.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

voisikos sen asd perän jälki asentaa ja lisäillä levyjä et pitää paremmin ja laittaa vaikka selainen katkaisia patenttin millä saisi lukon kokoajaksi päälle esim...kiihdytyskisojen ajaksi muuttaisi niin kuin passiiviseksi...
Itse tein ja säästin
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

minkäslaisia aikoja näillä superturboilla on ajettu varttimaililla?en oo nähny yhtäkän aikakorttia mut yhen jonkun diiseli mersun ajan näin gti lehestä sekin oli jotain 14.3 sek?jos en ihan väärin muista?ens kesänä sit vaan ajeleen ja kattoon meneekö moni diiseli jotn 11-12sek aikoja...taikka parempia...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jorman mersu tais mennä jotain 14.2 jos en ihan väärin muista. Varmaan ois menny sinne 12sek nurkille jos ois ollu pitoja ensimmäisellä 300 metrillä.
Ja eikös maurikin ajellut sinne 14:n nurkille.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

14,7/168
Vastaa Viestiin