Tein näin:
1. Kun kansi oli vielä asentamatta käänsin ajoitusmerkin 0T kohtaan (kampiakselin mitta-asteikko)
2. Varmistin, että nokka-akselin hahlo (ajoitusmerkki) oli vasemmalla kannen tasalla (ketjupyörältä katsoen)
3. Pyörijä osoitti sylinterin nro 1 sytytys kohtaa.
Voiko olla niin, että ketjunkiristin aiheutti nokka-akselin katkeamisen käynnistettäessä? --> ketju oli mielestäni todella kireällä.
Kun otan kannen irti ja vaihdatan venttiilit ja asennan kannen paikoilleen ( --> uusi kannen tiiviste + kannen pulttisarja)
Menikö homma jotenkin asennuksen kannalta väärin?
Kiitollinen jos joku asiantuntija kertoo miten ajoitus saadaan varmasti oikein. Miten ketjunkiristin pitää asentaa?
Kannen pulttien momentit on käsikirjan mukaan 50 Nm + 90 deg + 90 deg.
Kiristimen ulkopuolen mutterin momentti 70 Nm.
Ei viittis enää rikkoo mitään
