Mikä ensimmäiseksi Mersuksi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 04.12.2004 16:29

Mikä ensimmäiseksi Mersuksi?

Viesti Kirjoittaja Sportline »

Joo eli pitäs ens kesänä ostaa ensimmäine auto, vaikka peltoautoja on kyllä ollu jo 7-vuotta mutta mutta.... Oon aatellu tommosta Mb190 e sportline 90-, tai sitte w124 ce. Mitä ootte näistä mieltä? Siis kokemuksia, esim. kulutus vakio vikoja?

Edit: otsikkoa muokattu. Timo L.
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Elä nyt ainakaan osta Ce:tä peltoautoksi?
Mut eikai noissa nyt mitään ihmeellisempää ole? Kaikissa tapauksissa vaikuttaa sijoittetavan €:n määrä , sekä mieltymykset. Kaikissa malleissa pikkuvikoja / korjattavaa. ( Huollettavaa.) Ja siihenhän voi vaikuttaa ostaessa.(projekti / valmis).
Haku toimintaan käyttäen löytyy foorumilta aika paljon faktaa ko.malleista.
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18026
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Riippuu mitä autolta haluaa, 190 on pikkumersu tiloiltaan , samoin (tavallaan) kyydeiltään, ja huonompi ajaa talvella.
wiimax.fi
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Mikä ensimmäinen MB?

Viesti Kirjoittaja eerola »

Sportline kirjoitti:...Mb190 e sportline 90-, tai sitte w124 ce. Mitä ootte näistä mieltä?...
Jos budjetti on vakio, saat samalla rahalla todennäköisesti aika paljon hienomman 190E:n kuin kakkosneloskupeen. Molemmissa on erittäin luotettava peruskonstruktio, joten kummassakaan tuskin tulee mitään suurempia yllätyksiä, jos maltat shoppaillessasi odottaa niin pitkään että löydät hyvässä kodissa olleen ja rakkaudella pidetyn yksilön. Hätiköiden ostettu Mersukin kun voi olla aika surullinen tapaus. Jos budjetti ei ole vakio vaan joustaa riittävästi kaupan löytyvien kandidaattien mukaan päätyisin melko varmasti johonkin tällaiseen coupeen. Ellei sitten joustoa olisi riittävästi...
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kumpi oli nätimpi?
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 04.12.2004 16:29

Viesti Kirjoittaja Sportline »

No tuo 190 o meikäläise makuu enemmä, semmosen sportlinen ku löytäs koneella ei oo väliä ja sportlinen sen takia ku siin o hienompi sisusta ja varustelutaso parempi...
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kaurmi kirjoitti:Kumpi oli nätimpi?
No tämmönen vanhempi gentlemanni :shock: ainakin arvioisi 124:n kauniimmaksi.

En ikinä ole tajunnut noita siipihärveleitä tavallisissa autoissa.
Mieleen lähinnä tulee liikennevaloissa seisahtaessa sellaisen viereen ruuvata klasi auki ja kysyä: Jaksaako toi tosiaan kuskata tommosta tötteröö?

Karmeita virityksiä. IMHO.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Sataysikymppi diesel vois olla ekaksi mersuksi hyvä peli. Talvella puhti riittää sladeihin ja kestää kovaakin komentamista. :) Polttoainekulut vastaavassa ajossa nousevat bensaversiolla huomattavasti suuremmiksi ja alussa ainakin itsellä tuli paljon kilometrejä. Veljen kanssa työnnettiin joutoajoa kahdessa vuorossa parhaillaan 70tkm vuodessa :shock:Ajokkini oli silloin pomminvarma 123 240 diesel -80. Kattoluukku oli hyvä varuste, kun oli kuskina viikonloppuisin. Ukkoja oli aina vähintään yksi tunkemassa päätä pihalle ja "houkuttelemassa" naisia kyytiin...
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Voi juma, että onkin saatu hyvä kuva tenavatähdestä. :shock:

EVO

Niin ja tuohon kysymykseen. Itse ostaisin tuon 124 coupen. Se on vaan niin tyylikäs auto. 8)
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

veit sanat suustani

Viesti Kirjoittaja Ekku »

[/quote]

En ikinä ole tajunnut noita siipihärveleitä tavallisissa autoissa.
Mieleen lähinnä tulee liikennevaloissa seisahtaessa sellaisen viereen ruuvata klasi auki ja kysyä: Jaksaako toi tosiaan kuskata tommosta tötteröö?

Karmeita virityksiä. IMHO.[/quote]

Olen ehdottomasti samaa mieltä mitä "tuning"-koristeisiin tulee.

Täällä Jyväskylän seudulla liikkuu valkoinen W21o isolla siivellä ja kaikilla muilla "tuning"-lisäkkeillä. Lieneeköhän kyseessä nimimerkki "Ajarolin" auto?

Se varmaan kyllä jaksaa kuljettaa sitä siipeäkin

:D


Kyllä minäkin pitäisin W124-korista enemmän silmää miellyttävänä kuin "pikkumersua". Coupehan on jo suoraan sanoen kaunislinjainen.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Minulla on ollut noita W201 kkösiä ja malliltaan se on ajaton, tänä päivänäkään sen muotoilusta ei voi sanoa että on "kovin" vanhan oloinen, voisin melkein sanoa että klassikko jo syntyessään, suunniteltiinhan tuota mallia huolellisesti 10 vuoden ajan.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No tuohon evo-malliinhan nuo siivet on jo lähteissä asennettu ja tältä pohjalta niiden "kuuluu siinä mallissa olla"; kyseessähän oli pikku sarjana tehty erikoismalli. Taisi olla 500 kpl ,mitä piti tehdä jotta ko. mallin sai "vakioautoilla" ajettaviin kilpailuluokkiin. Jonkinmoisena keräilyharvinaisuutena tuota kai voisi pitää ja siksikin sen käyttö arkiliikenteessä suolasohjossa on mielestäni hiukan arveluttavaa.

Noista esimerkkiautoista tuo CE kyllä vaikutti varsin siivolta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: veit sanat suustani

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

OT:ta
Ekku kirjoitti: Täällä Jyväskylän seudulla liikkuu valkoinen W21o isolla siivellä ja kaikilla muilla "tuning"-lisäkkeillä. Lieneeköhän kyseessä nimimerkki "Ajarolin" auto?

Se varmaan kyllä jaksaa kuljettaa sitä siipeäkin
Taitaa tuo Jyväskylän mersu kulkea pienimmällä diiselillä mitä väyryseen on saanut, tällainen käsitys minulla on. Hirmu AMG-setit kyllä löytyy kulkupuoli taitaa puuttua.


Ajarolin väykky on vihreä ja vaikuttaa etelämmässä.
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 04.12.2004 16:29

Viesti Kirjoittaja Sportline »

Joo en itekkää oikee perusta noista "siivistä" ... tossa vois olla aika herkku: http://www.nettiauto.com/187331
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Aku P kirjoitti:No tuohon evo-malliinhan nuo siivet on jo lähteissä asennettu ja tältä pohjalta niiden "kuuluu siinä mallissa olla"; kyseessähän oli pikku sarjana tehty erikoismalli. Taisi olla 500 kpl...
Jep. Näin on. Auto on DTM:n luokitusta varten tehdystä pienestä sarjasta. Sen avulla Klaus Ludwigille saatiin kunnon peli sarjaa varten. Knoppologia-osaston tietona mainittakoon, että Klaus voitti EVO II:lla vuonna 1992 16 osakilpailua.

Eli kyllä mielestäni tuollainen "kantokahva" sietää 201:ssä olla, jos se on ollut siinä jo tehtaalta lähdettäessä. Ja jos auto täyttää seuraavat speksit:

373 hv
980 kg
300 km/h
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jukka L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Pe 04.06.2004 23:23
Paikkakunta: Länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jukka L. »

Harkitte ihmeessä myös secciä! Samalla saat kutsun seccikerhon jäseneksi! :D Ja ei sit mielellään alle 5 litrasta. :wink:
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 04.12.2004 16:29

Viesti Kirjoittaja Sportline »

Jukka L. kirjoitti:Harkitte ihmeessä myös secciä! Samalla saat kutsun seccikerhon jäseneksi! :D Ja ei sit mielellään alle 5 litrasta. :wink:
kiitos kutsusta! mutta empä taida ekaks autoks v8:a ostaa... iha 2.3 riittää... Mitä muute tykkäsitte tosta nettiauton 190:stä, minkä linkin laitoin pari viestiä sitte?
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Sen kummemmin en lähde arvostelemaan kun en tiedä tapausta mutta ainakin hinta on kova :shock:

Eikä kilometrejäkään voi olla kun paljon, kun ei ole ilmoitettu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sportline kirjoitti:Mitä muute tykkäsitte tosta nettiauton 190:stä, minkä linkin laitoin pari viestiä sitte?
Siistin näköinen peli. Peilit näkyvät värjätyn korinväriin, vaikka kyseessä onkin 1992-93 -malli. Tuolloin (1/92) kaikki mallit -poislukien 190 E 1.8 ja 190 D- saivat peilit korinväriin. Samaten kaikkiin bensoihin paitsi 1.8:aan tuli tuplaulostulo. Lisäksi aidon 1.8:n erottaa ensisilmäyksellä siitä, että siinä on aina muovikyljet ja mattalista tuulilasin pielestä ylöspäin. Muissahan on "jallutetut" listat pahvikylkien kanssa.

Miksi kuskinpuolella on sivuvilkku (väärässä paikassa sekin), mutta matkustajan puolella ei?

Muuten mainion näköinen Mersu, kun muuta tu(u)nausta ei ole tehty, kuin kammettu isot pyörät alle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Samuli H kirjoitti:Voi juma, että onkin saatu hyvä kuva tenavatähdestä...
Tässä lisää kuvatuksia jonkun onnellisen unelmatenavatähdestä. Kolmas kuva on erinomainen kun siinä näkee hyvin, kuinka erilainen EVO on kuin tavallinen pikku-Mersu.

http://www.mbnz.org/gallery/pics/922536 ... 2304PM.jpg
http://www.mbnz.org/gallery/pics/922536 ... 3113PM.jpg
http://www.mbnz.org/gallery/pics/922536 ... 3738AM.jpg
http://www.mbnz.org/gallery/pics/922536 ... 3934AM.jpg
http://www.mbnz.org/gallery/pics/343736 ... 4827PM.jpg

Ja tässä vielä videota:

http://www.a5.hu/automania/040605merci.mpg

Eli eroa on muutakin kuin pelkkä "kantokahva". :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Nettiauto Ajoneuvo Id: 187331 kirjoitti:...playstation2...
Miksi?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.11.2003 16:04
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

eerola kirjoitti:
Nettiauto Ajoneuvo Id: 187331 kirjoitti:...playstation2...
Miksi?
Voi sanoo et mul on playstation2 autos :roll:
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

mersu

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Heip !

Kukaan ei ole kommentoinut seuraavaa joten ehkä minä:

Mikäli turvallisuus/oma terveys kiinnostaa
niin omasta mielestäni kannattaa ostaa
noista kahdesta mallista valiten se isompikorinen W124.


MikaVeee

Ps. käytännön kokemuksesta olen huomannut että
ei haittaa vaikka on vähän suurempikin mersu,
sillä näissä on kääntyvät etupyörät :D
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Taitaa tuo EVO II olla vähän tavallisen pulliaisen ulottumattomissa.

Suomessa myytävänä oleva AITO EVO II kustantaa 49 000€
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
meze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 19.12.2004 23:42

joo o

Viesti Kirjoittaja meze »

Mun mielipide on se et kandee lähtee vanhasta isosta liikkeelle. Mä otin mun ekaks Mersuks W123 230TE ja on toiminut hyvin eikä oo ollu sanomista. :lol:
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

C123 olisi mahtava... Jos valintoja laajennetaan 201:n ja 124:n ulkopuolelle, äänestän sitä!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3493
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kyllä 123 200d on se mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Semmonen ku on ekaks ni voi AINA vaihtaa tehokkaampaan :) . Ja onhan se sitä paitsi tyylikäs ja taloudellinen.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

jackie kirjoitti:Kyllä 123 200d on se mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Semmonen ku on ekaks ni voi AINA vaihtaa tehokkaampaan :) . Ja onhan se sitä paitsi tyylikäs ja taloudellinen.
Eikä mitään loppupään hienostelumallia, vaan sellainen joka käynnistyy tapista tempomalla :lol:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: La 04.12.2004 16:29

Viesti Kirjoittaja Sportline »

Kylläpä noi w124 tai w201 vm. 89-93, siinö ois
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Re: Mikä ensimmäinen MB?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

eerola kirjoitti:
Sportline kirjoitti:...Mb190 e sportline 90-, tai sitte w124 ce. Mitä ootte näistä mieltä?...
Jos budjetti on vakio, saat samalla rahalla todennäköisesti aika paljon hienomman 190E:n kuin kakkosneloskupeen. Molemmissa on erittäin luotettava peruskonstruktio, joten kummassakaan tuskin tulee mitään suurempia yllätyksiä, jos maltat shoppaillessasi odottaa niin pitkään että löydät hyvässä kodissa olleen ja rakkaudella pidetyn yksilön. Hätiköiden ostettu Mersukin kun voi olla aika surullinen tapaus. Jos budjetti ei ole vakio vaan joustaa riittävästi kaupan löytyvien kandidaattien mukaan päätyisin melko varmasti johonkin tällaiseen coupeen. Ellei sitten joustoa olisi riittävästi...
Just tollanen coupe on siis niiiin siisti! Ja tolla 3,2 koneella ehdottomasti!
Jos vaan olis ajoa vähän vähemmän per vuosi kuin nykyinen 45t. :(
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Vastaa Viestiin