Mikä ensimmäiseksi Mersuksi?
Mikä ensimmäiseksi Mersuksi?
Joo eli pitäs ens kesänä ostaa ensimmäine auto, vaikka peltoautoja on kyllä ollu jo 7-vuotta mutta mutta.... Oon aatellu tommosta Mb190 e sportline 90-, tai sitte w124 ce. Mitä ootte näistä mieltä? Siis kokemuksia, esim. kulutus vakio vikoja?
Edit: otsikkoa muokattu. Timo L.
Edit: otsikkoa muokattu. Timo L.
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Elä nyt ainakaan osta Ce:tä peltoautoksi?
Mut eikai noissa nyt mitään ihmeellisempää ole? Kaikissa tapauksissa vaikuttaa sijoittetavan €:n määrä , sekä mieltymykset. Kaikissa malleissa pikkuvikoja / korjattavaa. ( Huollettavaa.) Ja siihenhän voi vaikuttaa ostaessa.(projekti / valmis).
Haku toimintaan käyttäen löytyy foorumilta aika paljon faktaa ko.malleista.
Mut eikai noissa nyt mitään ihmeellisempää ole? Kaikissa tapauksissa vaikuttaa sijoittetavan €:n määrä , sekä mieltymykset. Kaikissa malleissa pikkuvikoja / korjattavaa. ( Huollettavaa.) Ja siihenhän voi vaikuttaa ostaessa.(projekti / valmis).
Haku toimintaan käyttäen löytyy foorumilta aika paljon faktaa ko.malleista.

Hyvät on perät.......
Auti
Re: Mikä ensimmäinen MB?
Jos budjetti on vakio, saat samalla rahalla todennäköisesti aika paljon hienomman 190E:n kuin kakkosneloskupeen. Molemmissa on erittäin luotettava peruskonstruktio, joten kummassakaan tuskin tulee mitään suurempia yllätyksiä, jos maltat shoppaillessasi odottaa niin pitkään että löydät hyvässä kodissa olleen ja rakkaudella pidetyn yksilön. Hätiköiden ostettu Mersukin kun voi olla aika surullinen tapaus. Jos budjetti ei ole vakio vaan joustaa riittävästi kaupan löytyvien kandidaattien mukaan päätyisin melko varmasti johonkin tällaiseen coupeen. Ellei sitten joustoa olisi riittävästi...Sportline kirjoitti:...Mb190 e sportline 90-, tai sitte w124 ce. Mitä ootte näistä mieltä?...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
No tämmönen vanhempi gentlemanniKaurmi kirjoitti:Kumpi oli nätimpi?

En ikinä ole tajunnut noita siipihärveleitä tavallisissa autoissa.
Mieleen lähinnä tulee liikennevaloissa seisahtaessa sellaisen viereen ruuvata klasi auki ja kysyä: Jaksaako toi tosiaan kuskata tommosta tötteröö?
Karmeita virityksiä. IMHO.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Sataysikymppi diesel vois olla ekaksi mersuksi hyvä peli. Talvella puhti riittää sladeihin ja kestää kovaakin komentamista.
Polttoainekulut vastaavassa ajossa nousevat bensaversiolla huomattavasti suuremmiksi ja alussa ainakin itsellä tuli paljon kilometrejä. Veljen kanssa työnnettiin joutoajoa kahdessa vuorossa parhaillaan 70tkm vuodessa :shock:Ajokkini oli silloin pomminvarma 123 240 diesel -80. Kattoluukku oli hyvä varuste, kun oli kuskina viikonloppuisin. Ukkoja oli aina vähintään yksi tunkemassa päätä pihalle ja "houkuttelemassa" naisia kyytiin...

Voi juma, että onkin saatu hyvä kuva tenavatähdestä.
EVO
Niin ja tuohon kysymykseen. Itse ostaisin tuon 124 coupen. Se on vaan niin tyylikäs auto.

EVO
Niin ja tuohon kysymykseen. Itse ostaisin tuon 124 coupen. Se on vaan niin tyylikäs auto.

veit sanat suustani
[/quote]
En ikinä ole tajunnut noita siipihärveleitä tavallisissa autoissa.
Mieleen lähinnä tulee liikennevaloissa seisahtaessa sellaisen viereen ruuvata klasi auki ja kysyä: Jaksaako toi tosiaan kuskata tommosta tötteröö?
Karmeita virityksiä. IMHO.[/quote]
Olen ehdottomasti samaa mieltä mitä "tuning"-koristeisiin tulee.
Täällä Jyväskylän seudulla liikkuu valkoinen W21o isolla siivellä ja kaikilla muilla "tuning"-lisäkkeillä. Lieneeköhän kyseessä nimimerkki "Ajarolin" auto?
Se varmaan kyllä jaksaa kuljettaa sitä siipeäkin
Kyllä minäkin pitäisin W124-korista enemmän silmää miellyttävänä kuin "pikkumersua". Coupehan on jo suoraan sanoen kaunislinjainen.
En ikinä ole tajunnut noita siipihärveleitä tavallisissa autoissa.
Mieleen lähinnä tulee liikennevaloissa seisahtaessa sellaisen viereen ruuvata klasi auki ja kysyä: Jaksaako toi tosiaan kuskata tommosta tötteröö?
Karmeita virityksiä. IMHO.[/quote]
Olen ehdottomasti samaa mieltä mitä "tuning"-koristeisiin tulee.
Täällä Jyväskylän seudulla liikkuu valkoinen W21o isolla siivellä ja kaikilla muilla "tuning"-lisäkkeillä. Lieneeköhän kyseessä nimimerkki "Ajarolin" auto?
Se varmaan kyllä jaksaa kuljettaa sitä siipeäkin

Kyllä minäkin pitäisin W124-korista enemmän silmää miellyttävänä kuin "pikkumersua". Coupehan on jo suoraan sanoen kaunislinjainen.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
No tuohon evo-malliinhan nuo siivet on jo lähteissä asennettu ja tältä pohjalta niiden "kuuluu siinä mallissa olla"; kyseessähän oli pikku sarjana tehty erikoismalli. Taisi olla 500 kpl ,mitä piti tehdä jotta ko. mallin sai "vakioautoilla" ajettaviin kilpailuluokkiin. Jonkinmoisena keräilyharvinaisuutena tuota kai voisi pitää ja siksikin sen käyttö arkiliikenteessä suolasohjossa on mielestäni hiukan arveluttavaa.
Noista esimerkkiautoista tuo CE kyllä vaikutti varsin siivolta.
Noista esimerkkiautoista tuo CE kyllä vaikutti varsin siivolta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: veit sanat suustani
OT:ta
Ajarolin väykky on vihreä ja vaikuttaa etelämmässä.
Taitaa tuo Jyväskylän mersu kulkea pienimmällä diiselillä mitä väyryseen on saanut, tällainen käsitys minulla on. Hirmu AMG-setit kyllä löytyy kulkupuoli taitaa puuttua.Ekku kirjoitti: Täällä Jyväskylän seudulla liikkuu valkoinen W21o isolla siivellä ja kaikilla muilla "tuning"-lisäkkeillä. Lieneeköhän kyseessä nimimerkki "Ajarolin" auto?
Se varmaan kyllä jaksaa kuljettaa sitä siipeäkin
Ajarolin väykky on vihreä ja vaikuttaa etelämmässä.
Joo en itekkää oikee perusta noista "siivistä" ... tossa vois olla aika herkku: http://www.nettiauto.com/187331
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Jep. Näin on. Auto on DTM:n luokitusta varten tehdystä pienestä sarjasta. Sen avulla Klaus Ludwigille saatiin kunnon peli sarjaa varten. Knoppologia-osaston tietona mainittakoon, että Klaus voitti EVO II:lla vuonna 1992 16 osakilpailua.Aku P kirjoitti:No tuohon evo-malliinhan nuo siivet on jo lähteissä asennettu ja tältä pohjalta niiden "kuuluu siinä mallissa olla"; kyseessähän oli pikku sarjana tehty erikoismalli. Taisi olla 500 kpl...
Eli kyllä mielestäni tuollainen "kantokahva" sietää 201:ssä olla, jos se on ollut siinä jo tehtaalta lähdettäessä. Ja jos auto täyttää seuraavat speksit:
373 hv
980 kg
300 km/h
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
kiitos kutsusta! mutta empä taida ekaks autoks v8:a ostaa... iha 2.3 riittää... Mitä muute tykkäsitte tosta nettiauton 190:stä, minkä linkin laitoin pari viestiä sitte?Jukka L. kirjoitti:Harkitte ihmeessä myös secciä! Samalla saat kutsun seccikerhon jäseneksi!Ja ei sit mielellään alle 5 litrasta.
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Siistin näköinen peli. Peilit näkyvät värjätyn korinväriin, vaikka kyseessä onkin 1992-93 -malli. Tuolloin (1/92) kaikki mallit -poislukien 190 E 1.8 ja 190 D- saivat peilit korinväriin. Samaten kaikkiin bensoihin paitsi 1.8:aan tuli tuplaulostulo. Lisäksi aidon 1.8:n erottaa ensisilmäyksellä siitä, että siinä on aina muovikyljet ja mattalista tuulilasin pielestä ylöspäin. Muissahan on "jallutetut" listat pahvikylkien kanssa.Sportline kirjoitti:Mitä muute tykkäsitte tosta nettiauton 190:stä, minkä linkin laitoin pari viestiä sitte?
Miksi kuskinpuolella on sivuvilkku (väärässä paikassa sekin), mutta matkustajan puolella ei?
Muuten mainion näköinen Mersu, kun muuta tu(u)nausta ei ole tehty, kuin kammettu isot pyörät alle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tässä lisää kuvatuksia jonkun onnellisen unelmatenavatähdestä. Kolmas kuva on erinomainen kun siinä näkee hyvin, kuinka erilainen EVO on kuin tavallinen pikku-Mersu.Samuli H kirjoitti:Voi juma, että onkin saatu hyvä kuva tenavatähdestä...
http://www.mbnz.org/gallery/pics/922536 ... 2304PM.jpg
http://www.mbnz.org/gallery/pics/922536 ... 3113PM.jpg
http://www.mbnz.org/gallery/pics/922536 ... 3738AM.jpg
http://www.mbnz.org/gallery/pics/922536 ... 3934AM.jpg
http://www.mbnz.org/gallery/pics/343736 ... 4827PM.jpg
Ja tässä vielä videota:
http://www.a5.hu/automania/040605merci.mpg
Eli eroa on muutakin kuin pelkkä "kantokahva".

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
mersu
Heip !
Kukaan ei ole kommentoinut seuraavaa joten ehkä minä:
Mikäli turvallisuus/oma terveys kiinnostaa
niin omasta mielestäni kannattaa ostaa
noista kahdesta mallista valiten se isompikorinen W124.
MikaVeee
Ps. käytännön kokemuksesta olen huomannut että
ei haittaa vaikka on vähän suurempikin mersu,
sillä näissä on kääntyvät etupyörät
Kukaan ei ole kommentoinut seuraavaa joten ehkä minä:
Mikäli turvallisuus/oma terveys kiinnostaa
niin omasta mielestäni kannattaa ostaa
noista kahdesta mallista valiten se isompikorinen W124.
MikaVeee
Ps. käytännön kokemuksesta olen huomannut että
ei haittaa vaikka on vähän suurempikin mersu,
sillä näissä on kääntyvät etupyörät

Ex monta W-kirjainta.
Kyllä 123 200d on se mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Semmonen ku on ekaks ni voi AINA vaihtaa tehokkaampaan
. Ja onhan se sitä paitsi tyylikäs ja taloudellinen.

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Eikä mitään loppupään hienostelumallia, vaan sellainen joka käynnistyy tapista tempomallajackie kirjoitti:Kyllä 123 200d on se mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Semmonen ku on ekaks ni voi AINA vaihtaa tehokkaampaan. Ja onhan se sitä paitsi tyylikäs ja taloudellinen.

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Mikä ensimmäinen MB?
Just tollanen coupe on siis niiiin siisti! Ja tolla 3,2 koneella ehdottomasti!eerola kirjoitti:Jos budjetti on vakio, saat samalla rahalla todennäköisesti aika paljon hienomman 190E:n kuin kakkosneloskupeen. Molemmissa on erittäin luotettava peruskonstruktio, joten kummassakaan tuskin tulee mitään suurempia yllätyksiä, jos maltat shoppaillessasi odottaa niin pitkään että löydät hyvässä kodissa olleen ja rakkaudella pidetyn yksilön. Hätiköiden ostettu Mersukin kun voi olla aika surullinen tapaus. Jos budjetti ei ole vakio vaan joustaa riittävästi kaupan löytyvien kandidaattien mukaan päätyisin melko varmasti johonkin tällaiseen coupeen. Ellei sitten joustoa olisi riittävästi...Sportline kirjoitti:...Mb190 e sportline 90-, tai sitte w124 ce. Mitä ootte näistä mieltä?...
Jos vaan olis ajoa vähän vähemmän per vuosi kuin nykyinen 45t.

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!