Olisi tarkoitus suorittaa kyseinen operaatio lähiviikkoina. Tekijänä kokematon jannu ja toisena kokeneempi isäukko

Kaipaisin hieman vinkkejä toimenpiteen suorittamiseen, mitä kannattaa samalla tarkastaa? Onko näitä porukka vaihellu kun ei hirveesti tietoa tunnu olevan?
Auto siis on vuotanut jo jonkin aikaa nelossylinterin takaosasta ulospäin nestettä, ei ole kerännyt painetta järjestelmään, eikä sekoittunut öljyn sekaan
siksi en ole pitänyt sen kanssa kiirusta..
Nyt on aika siihen lähteä ja osia olen hommannut jo/tilauksessa:
-Yläpään tiivistesarja
-Uudet hydrauliset nostajat
-venttiilivarren kumit
-ketjunkiristin (vanhan joutuu irroittamaan niin miksei samalla laita tilalle uutta)
-kannen pultit
Auton jakoketju on tarkastettu n. 40tkm sitten liikkeessä entisen omistajan toimesta ja siinä ei ollu sillon havaittu venymiä, nyt kilsoja 278990km. Mistä kohtaa venymä tarkistetaan? Tarviiko ketju katkaista että kannentiivisteen saa vaihdettua? Siihen lisäten ajotuksen säätö ja onko moottorissa selkeät ajoitusmerkit? Tähän lisävinkkejä olisi hieno saada.
Kansi menee ehdottomasti plaanaukseen ja nostajat sekä venttiilivarren kumit todennäköisesti vaihtuu sielä.
Sen verran olen varmaa tietoa löytänyt että kiristintä ei saa kokonaisena laittaa paikalleen tai vetää ketjun liian tiukkaan.
Eikait siinä muuta kun lähteä purkamaan, kiire ei ole kun tekeminen alkaa, tarkotus olisi saada vielä toimiva auto aikaan

WIS:siä en ole vielä kerennyt selailemaan ajattelin tänne kirjoitella nyt kun on vielä aikaa
Auto on alkanut nyt viimeisen parin viikon sisällä pitämään erikoista naputusta joka esiintyy puoli lämpimänä ja ääni tulee selvästi venttiilikopan takaosan suunnilta, tämän äänen vuoksi nostajat ovat ostolistalla. Myös tänään aamulla kylmäkäynnistyksessä nakutus esiintyi ja poistuu kokonaan kun moottori on kuuma tai sille antaan hieman enemmän kierroksia ja ääni häviää tämän jälkeen