EI OLEKAAN HUKKATYTTÖ TUO MEIDÄN LIISI!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 585
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: EI OLEKAAN HUKKATYTTÖ TUO MEIDÄN LIISI!

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Late Lapista. kirjoitti:Minäkin menin sanattomaksi kerrotun mittaustavan edessä, mutta jatkan aiheen seuraamista :silent:
Kiitos kaikille kalenterikuvia lähettäneille.
Jokaiselta jonka kuva pääsi mukaan on nyt pyydetty yhteystietoja sähköpostilla.

Mitenhän tuo olisi pitänyt mitata sinun mielestäsi? Minä vielä työssä ollessani huolsin,korjailin ja mittailin mm, sähkötrukkeja yli 30 vuotta, ja kyllä minä liikkeelle sain pahimmankin invalidin! Ei löytynyt 320 CLK Mersusta näkyvää vikaa, mutta nyt akku pysyy tydessä iskussa ! Nämä uudemmat autot ovat aika pitkälle henkimaailman laitoksia,tuo tloinen minun Mersuni 124 300 diesel on vielä niitä yksinkertaisia mutta varmoja vehkeitä !

Kun sulla on se digitaalinen mittari niin sen sisääntuloimpedanssi on iso ja se näyttää myös ilmasta tulevan sähkön (induktio ja/tai kapasitiivinen kyrtkentä, mahdollisesti likaisten mittapäiden kautta tuleva vuotovirta).

Laita siihen mittajohtojen väliin vaikka 1kOhm vastus (tai 1.2w lamppu tms muu kuormittava juttu) niin se mittaustulos on varmasti kunnollinen. Avoimessa virtapiirissä ei kulje virtaa (dc piiri) jolloin sen osien yli ei voi olla jännitettä.

AC piirit on sitten eri asia, esim antenni ( ac piirissä muutenkin voi virta ja jännite olla eri vaiheessa ).

Onhan nuo uudemmat meset täynnä elektroniikkaa ja tietokoneita mutta ei ne henkimaailman juttuja ole, ihmiset niitäkin suunnittelee :-)
Vanhemmat laitteet on helpompia korjata, siitä olen samaa mieltä.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17268
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: EI OLEKAAN HUKKATYTTÖ TUO MEIDÄN LIISI!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitenhän tuo olisi pitänyt mitata sinun mielestäsi? Minä vielä työssä ollessani huolsin,korjailin ja mittailin mm, sähkötrukkeja yli 30 vuotta, ja kyllä minä liikkeelle sain pahimmankin invalidin!
No en tiedä, mutta ei ainakaan niin että irrottaa akun maakengän ja mittaa pluskengän ja maadoituksen väliltä jännitettä. Mihin paikallistit vian ?
wiimax.fi
Late Lapista.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: To 26.06.2014 08:05

Re: EI OLEKAAN HUKKATYTTÖ TUO MEIDÄN LIISI!

Viesti Kirjoittaja Late Lapista. »

DBFI kirjoitti:
RH kirjoitti: Ja tämä nyt mitenkään liittyy mihinkään... :crazy: :eh: :?:
Liittyy se siihen lukutaitoon. Tai oikeastaan tuollahan mainittiin vasta kirjoitustaito. :)

Jos on yhtä huono huumorintaju kuin minulla niin pitäisi malttaa lukea toisten kirjoittamia viestejä vähän tarkemmin ja vasta sitten kostaa vitsailu ensimmäiselle "vastaantulijalle".

Eipä noissa laten jutuissa yleensä mitään vakavaa harmia ole. Kuinkahan tässä sitten vähän lipesi.
Lipeäisitköhän sinä jos sinuaa narkkariksi tituleerattaisiin ?

Late Lapista.
Late Lapista.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: To 26.06.2014 08:05

Re: EI OLEKAAN HUKKATYTTÖ TUO MEIDÄN LIISI!

Viesti Kirjoittaja Late Lapista. »

dealer kirjoitti:
Mitenhän tuo olisi pitänyt mitata sinun mielestäsi? Minä vielä työssä ollessani huolsin,korjailin ja mittailin mm, sähkötrukkeja yli 30 vuotta, ja kyllä minä liikkeelle sain pahimmankin invalidin!
No en tiedä, mutta ei ainakaan niin että irrottaa akun maakengän ja mittaa pluskengän ja maadoituksen väliltä jännitettä. Mihin paikallistit vian ?
Minä mittasin plus navan ja rungon väliltä, ja siinä olisi mielestäni pitänyt olla puhdas nolla! Vikaa ei löytynyt mutta nyt autossa akku pysyy iskussa, henkimaailman vhkeitä nuo ovat!

Late Lapista.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13237
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: EI OLEKAAN HUKKATYTTÖ TUO MEIDÄN LIISI!

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tästä kehkeytyykin hyviä tarrojen ideoita? Lipsumisesta olen samaa mieltä, hermostun vähemmästäkin kuin narkkariksi nimittämisestä mutta osoittaisin ärtymykseni sille joka narkkariksi nimitti, en vaikkapa dealerille tai RH:lle. Toisin kuin minä ja sinä, nuo pysyivät asialinjalla perusteettoman purkautumisesi jälkeenkin.

Miten ne trukit korjattiin kun niistä löytyi jännitelähde akku irrotettuna?
Vastaa Viestiin