Moro
Allekirjoituksen S212 350 cdi kiukuttelee taas. Oikean takaiskarin korvake hajosi. Vaihdoin uuden ja vaihdon jälkeen perä jäin 5 cm ylemmäs oikealta puolelta. Lisäksi herja flat tyre ilmestyy ajaessa. No säätölinkun voitelu mutta ei apua. Starilla katsottiin arvot, ei vikailmoituksia. Oikea ja vasen näyttivät kuitenkin eri arvoja. Säädettiin +/ - toiminnolla suurinpiirtein tasalle, mutta ajon jälkeen oli taas eri korkeudella ja flat tyre ilmoitus. Veikkaukseni on että anturin kiinnitys on vääntynyt ja siksi oikea puoli on väärällä tasolla. Kysymys kuuluukin voiko starilla tehdä kalibroinnin vai pitääkö anturin rauta yrittää oikaista jotenkin ensin...?
S212 tasonsäädön kalibrointi
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
S212 tasonsäädön kalibrointi
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Re: S212 tasonsäädön kalibrointi
Kannattaa oikaista sitä kiinnitystä mahdollisimman lähelle oikeaa paikkaa, koska ei staarilla pysty kovin isoa muutosta tekemään.
joskus jumiutuneet nivelet vääntävät sitä kiinnitystä, varsinki rikkoutunut pussi.
joskus jumiutuneet nivelet vääntävät sitä kiinnitystä, varsinki rikkoutunut pussi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: S212 tasonsäädön kalibrointi
Jos * käytössä niin voihan katsella tasasella alustalla olevasta autosta tukivarsi/vetari-kulmat. Vertailee niitä korkeus ja anturitietoihin. Jonkinlaista osviittaa saattais saada onko joku anturi saanut ehkä kipeetä tai sekoilee.
Tosin 212 alustaa ei olekkaan tarvinnut itse ihmetellä mutta tuskin eroaa oleellisesti 220 keksinnöstä. No, tasonsäätö tietty vain takana mutta periaatteet saman tyyliset.
Tosin 212 alustaa ei olekkaan tarvinnut itse ihmetellä mutta tuskin eroaa oleellisesti 220 keksinnöstä. No, tasonsäätö tietty vain takana mutta periaatteet saman tyyliset.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: S212 tasonsäädön kalibrointi
Pelti jossa tasonsäädin on kiinni vääntyy helposti.
Itse vahdoin ilmapussin ja pelti oli vääntynyt huomaamatta,muuta epäilin jo heti kun se kulma jäi alas jotain 60 mm.
Vänsin peltiä taaksepäin ja kas kummaa ,meni liikaa ja piti vääntää peltiä takasin päin ja niin on nyt samassa korkeudessa molemmat puolet.
olleen nyt 2 kuukautta ja vielä toimii.
Kompura joka antaa paineen kannattaa käyttää irti ja kuivata silikaatti ryynit.
Muuten jumii ajanmyötä koko tasonsäädön ,varsinkin loskakelien jälkeen kun tulee pakkaset.
Itse vahdoin ilmapussin ja pelti oli vääntynyt huomaamatta,muuta epäilin jo heti kun se kulma jäi alas jotain 60 mm.
Vänsin peltiä taaksepäin ja kas kummaa ,meni liikaa ja piti vääntää peltiä takasin päin ja niin on nyt samassa korkeudessa molemmat puolet.
olleen nyt 2 kuukautta ja vielä toimii.
Kompura joka antaa paineen kannattaa käyttää irti ja kuivata silikaatti ryynit.
Muuten jumii ajanmyötä koko tasonsäädön ,varsinkin loskakelien jälkeen kun tulee pakkaset.
Re: S212 tasonsäädön kalibrointi
https://www.youtube.com/watch?v=IjcYtMftSS4" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: S212 tasonsäädön kalibrointi
https://www.youtube.com/watch?v=B0Tz-9P ... E4&index=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Samanlainen on kaikissa ilmajousitus autoissa.
Kiinnitys osissa voi olla eroja.
Ryynit on samanlaisia kaikissa saksalaisissa autoissa joissa on ilmajousitus.
https://www.youtube.com/watch?v=SW6zxhpgffk" onclick="window.open(this.href);return false;
Samanlainen on kaikissa ilmajousitus autoissa.
Kiinnitys osissa voi olla eroja.
Ryynit on samanlaisia kaikissa saksalaisissa autoissa joissa on ilmajousitus.
https://www.youtube.com/watch?v=SW6zxhpgffk" onclick="window.open(this.href);return false;
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: S212 tasonsäädön kalibrointi
Sain säädettyä Starilla juuri ja juuri... Täytyy joululomalla vielä kurkkia antureita, jos ehtii. Kamperit piti starille antaa. Laitoin vaan 0 kun ei antanut jatkaa ilman arvoja... Mutta nyt on pysynyt perä suorassa 

--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80