350 bensakone jakopää
350 bensakone jakopää
eli auto on w204 350 vm 08. onko näistä nyt kuinka usein räjähtäny jakopäitä ja onko ihmiset tehny näitä remontteja? koitin lueskella mutta ei oikeen selvinnyt. itellä 190tkm ajettu joskus omistin cls.n vm 06 johon oli tehty remppa. olenko nyt väärässä että 05-06 oli aivan susia? onko parannusta tullut seutaaviin vuosimalleihin? ps ajanko vaan ja kajahtaa jos kajahtaa....
Re: 350 bensakone jakopää
Venymä tulee tietoon kun alkaa nokka-akselin vikakoodia oikeanpuolen nokalta tulea.
Jossakin oli moottorin numerosarja josta lähtien oli ratas parannettu ja vuosimallikin...olikohan ihan vikipedian tiedostosta tuosta moottori mallin haulla.
Jossakin oli moottorin numerosarja josta lähtien oli ratas parannettu ja vuosimallikin...olikohan ihan vikipedian tiedostosta tuosta moottori mallin haulla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 350 bensakone jakopää
Vastaavaan aiheeseen postasin aiemmin.Mercedesmedic.com sivustolla on kerrottu M272 tasapainoakselin ketjupyörän ongelmista ja annettu tämä tieto mihin moottorinumeroon asti ongelmaa olisi:
Mercedes-Benz with the improved parts have engine serial numbers that are higher than:
M272 Engine Serial No. 2729..30 468993M273 Engine Serial No. 2739..30 088611
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: 350 bensakone jakopää
juu antaa vikakoodia imusarjan puoleiselle nokan ajotukselle ja kone kuuluu tuohon numerosarjaa. eli siis pitää olla huolissaan???
Re: 350 bensakone jakopää
Totta kai pitää olla huolissaan kun moottori kuuluu riskiryhmään ja vika päällä, miten niin ?
Jokaisesta noista tasapainoakselin ratas hajoaa joissa se p*ska materiaali oli.
Jokaisesta noista tasapainoakselin ratas hajoaa joissa se p*ska materiaali oli.
wiimax.fi
Re: 350 bensakone jakopää
Ne nokan koodit voi kuitenkin olla myös säätömagneettien vikoja, mitä näissä on.
Kumpiko puoli se imusarjan puoli nyt sitten on v6 koneessa?
(kun se imusarja on koneen keskellä...)
Kumpiko puoli se imusarjan puoli nyt sitten on v6 koneessa?

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 350 bensakone jakopää
Keskemällä olevat (eli lähempän imusarjaa olevat)Risto113 kirjoitti:Ne nokan koodit voi kuitenkin olla myös säätömagneettien vikoja, mitä näissä on.
Kumpiko puoli se imusarjan puoli nyt sitten on v6 koneessa?(kun se imusarja on koneen keskellä...)
Mökkillä
'
'
Re: 350 bensakone jakopää
tuota kans mietin... pitäskö sitä ny kumminki vaihtaa tuo säätömangneetti... tuli vaan mieleen kun auto on seissyt aika paljon ja sen jälkeen se on ruvennut herjaamaan tuota..
-
- Mersumies
- Viestit: 669
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: 350 bensakone jakopää
Jos kuuluu riskiryhmään, niin voisiko sillä päästä melkein 200 tkm ettei ole remonttia tehty? Ja jos ei ole tehty, niin pakkohan se on tehdä kuitenkin... Auton tiedoissako ei mitään remontista mainita?
2007 R 320cdi
Re: 350 bensakone jakopää
ei löydy tiedoista perkule mitään
Re: 350 bensakone jakopää
eli jos oikein ymmäärän niin ei koske tätä koneen numeroo? 27296130625476Maastis kirjoitti:Vastaavaan aiheeseen postasin aiemmin.Mercedesmedic.com sivustolla on kerrottu M272 tasapainoakselin ketjupyörän ongelmista ja annettu tämä tieto mihin moottorinumeroon asti ongelmaa olisi:
Mercedes-Benz with the improved parts have engine serial numbers that are higher than:
M272 Engine Serial No. 2729..30 468993M273 Engine Serial No. 2739..30 088611
Re: 350 bensakone jakopää
Ei pitäisi koskea, koska antamasi numero paljon suurempi kuin tuo riskiryhmän haarukka.
Ja jos ongelmana olisi tuon keskirattaan kuluminen on se helppo tarkistaa nokkien asentoantureiden reijistä. Anturit irti molemmilta bankeilta, kampiakseli asteisiin 305. Sitte kuskinpuolella pitäis näkyä anturin reijän keskellä pyöreänmuotoinen stanssaus jälki. Jos ei näy, niin pyöritä kierros. Sitte kun kampiakselilla taas 305 ja kuskin puoleises sylinteriryhmäs näkyy stanssaus merkki keskellä niin kurkkaus apparin puolelle. Jos sielä ei vastaava stanssaus olekaan keskellä on mitä todennäköisimmin ongelmaa tasapainoakselin ketjupyörässä. Toseen hiljattain olleeseen R aiheiseen topiciin linkkasin videoita yms ohjetta.
TJ
Ja jos ongelmana olisi tuon keskirattaan kuluminen on se helppo tarkistaa nokkien asentoantureiden reijistä. Anturit irti molemmilta bankeilta, kampiakseli asteisiin 305. Sitte kuskinpuolella pitäis näkyä anturin reijän keskellä pyöreänmuotoinen stanssaus jälki. Jos ei näy, niin pyöritä kierros. Sitte kun kampiakselilla taas 305 ja kuskin puoleises sylinteriryhmäs näkyy stanssaus merkki keskellä niin kurkkaus apparin puolelle. Jos sielä ei vastaava stanssaus olekaan keskellä on mitä todennäköisimmin ongelmaa tasapainoakselin ketjupyörässä. Toseen hiljattain olleeseen R aiheiseen topiciin linkkasin videoita yms ohjetta.
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: 350 bensakone jakopää
Kuten maastiksen ohjeessa, ja sitten vielä , ,millä puolella oli se imusarja, ja tarkalleen mikä nokka?
(oikeasti osaan antaa lisäohjeita, jos tiedän milät bankilta ja mikä nokka se koodi on, 1/2, imusarja kun ei kerro mitään, kun on 4 nokkaa)
(oikeasti osaan antaa lisäohjeita, jos tiedän milät bankilta ja mikä nokka se koodi on, 1/2, imusarja kun ei kerro mitään, kun on 4 nokkaa)
Re: 350 bensakone jakopää
Jos moottorissa olisi se parempi ratas voisiko olla että joko solenoidissa olisi vikaa tai ketju on yksinkertaisesti kulunut että sillä tulisi jo kilsat täyteen ja keski ratas onkin ehjä...ketjuhan on aikas pitkä ja pienikin kuluma vaikuttaa yhdessä lenkissä koko pituuteen paljon.
Mitäs nämä ketjujen vaihto välit yleensä v-koneisilla on?
Mitäs nämä ketjujen vaihto välit yleensä v-koneisilla on?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 350 bensakone jakopää
puolikas kivi on nyt pudonnu sydämmeltä... vikakoodit ei luettu starilla,sen takia niin epämääränen vikakoodi. vien sen starin perseeseen ja tarkastetaan noi merkit. kiitti jätkät neuvoista. olin jo tarjouksen pyytäny jakopäärempasta joka oli 2600e eli aikas halpa mutta silti kallis. pihatien kuusikin oli jo vaihtoehtona 

Re: 350 bensakone jakopää
Jos on hankkimassa autoa ja auto mieleinen tuolla koneella ja tarkoitus pitää pidempään niin kun laitattaa ton rattaan missä se on viallinen niin eihän sitä enää tartte rempata siltä osin ikinä mutta jos jo ostaessa saa hyvitystä sen rempasta...niin näkisin että ei tuota kone mallia tarvitse pelätä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 350 bensakone jakopää
no kohta selviää kun käyn autonkans korjaamolla
Re: 350 bensakone jakopää
Ei varmasti saa 10000-15000 euron autosta 4000 euron hyvitystä ostettaessa vaikka mikä tyyppivika olisi tiedossa kyseisessä mallissa, jos sitä tarkoitit.mutta jos jo ostaessa saa hyvitystä sen rempasta...
Tuolla hinnalla ei välttämättä vaihdu kaikki tarvittavat osat tasapainoakseliremontissa, kannattaa olla tarkkana.olin jo tarjouksen pyytäny jakopäärempasta joka oli 2600e
wiimax.fi
Re: 350 bensakone jakopää
kyllä siinä oli kaikki romut mitä pitää vaihtaa mutta toivottavasti auto on kohta kunnossa
Re: 350 bensakone jakopää
säätömangneetti paskana! oli päästäny öljyä läpi liittimeen ja kaikki ok. eli saa nukkua rauhassa ja korkata juhlan kunniaks pullon. kiitos vaan avuista