
itsekin tarvisin lisätilaa, mutta talon yhteyteen se on oikeastaan mahdotonta toteuttaa enkä haluaisi mitään satelliittitallia kaukana kotoa.. emennän mielestä tallin takia muuttaminen ei ole riittävä peruste

EVO X kirjoitti:Kylläpä nyt vastustaa tuo talli-asiajospa kolmas kerta toden sanoo?
itsekin tarvisin lisätilaa, mutta talon yhteyteen se on oikeastaan mahdotonta toteuttaa enkä haluaisi mitään satelliittitallia kaukana kotoa.. emennän mielestä tallin takia muuttaminen ei ole riittävä peruste
RH kirjoitti:Äkkiä vaan mato koukkuun, ettei jää taivasalle makoilemaan. Itse löysin puolivahingossa CLK:lle lämpimän talvisäilytyspaikan, vaikka se periaatteessa olisi mahtunut kotonakin talliin. No, nyt on teoreettinen mahdollisuus saada molemmat käyttöautotkin katon alle yhtä aikaa. Ei kyllä taida tällä siivousinnolla toteutua tämän talven aikana, vaikka sinne CLK:n kaveriksi mahtui kaikki perheen fillaritkin, joilla ei talvipyöräilyä harrasteta. Olkoonkin, että täällä etelässä siitä talvestakaan niin ole tietoa.
BTW: Jos jokin vähän vähempikin reliikki radioksi kelpaa, niin mulla taitaa olla jossain nurkissa suurin piirtein sopivaa aikakautta edustava, ainakin kaukaa 90-luvulta, ehkä sopivaiseksi ajateltava RDS-Blaukkari. Ja jos en ihan väärin muista, niin taitaa olla jossain paketissa siihen käypänen CD-vaihtajakin![]()
, joka aikanaan jäi odottamaan milloinkaan tapahtunutta parittamistaan.
wezze72 kirjoitti: ja kolmas kerta talliasiassa tosiaankin toden sanoi! tein tänään kaupat lämpimästä 17,5 neliön tallista.![]()
EVO X kirjoitti:Onnittelut tallikaupoista! Ja kyllähän 124:ssa täytyy kyynärnoja olla, muuten se on jotenkin alaston ajella
epk kirjoitti:on varmasti jonkun auton alkuperäinenlähtikö keskipultti helposti irti ?
epk kirjoitti:pahoittelut että menee jankkaamiseksi , mutta voiko tämä sitten olla ensimmäinen full sportline jossa ratti ei ole sportlinen oma ?
Juu kyl se sitä meinaa yleensä, mutta tuo on aika erikoinen, kun siinä on numerot 1-9 ja 0. Vuosikellossa kyl yleensä on (luonnollisesti) 1-12. Toinen kello voisi olla kyseisen kuukauden viikkonumero. Mutta toisaalta mikä noista tarkemmin tietää varmuudella, kun valmistaja voi tietty keksiä jotain omia numerointikoodejaan niin, että voi olla hankala niitä hahmottaa päättelemällä.wezze72 kirjoitti:
...mutta osaako joku valaista mitä nuo nuolen osoittamat numerot tuolla valmistusmerkinnöissä tarkoittavat? jos tuossa samassa jossa on vuosiluku -91 nuoli osoittaa kasia niin tarkoittaako se kenties kahdekasatta kuukautta?![]()
Pitäis löytää toinen aika tarkkaan samaan aikaan linjalta ulos rullannu sportline airbagilla mihi verrata... Mietin vielä, et voisko just toi bagi sotkea, et jos niitä ei vaan ois ollu niitä "oikeita" sportline ratteja airbagilla heti alkuun...epk kirjoitti:pahoittelut että menee jankkaamiseksi , mutta voiko tämä sitten olla ensimmäinen full sportline jossa ratti ei ole sportlinen oma ?
Voisivatko nuo yhdessä olla viikkonumero? Eli siis 28, joka osuisi heinäkuulle.Nozki kirjoitti:Juu kyl se sitä meinaa yleensä, mutta tuo on aika erikoinen, kun siinä on numerot 1-9 ja 0. Vuosikellossa kyl yleensä on (luonnollisesti) 1-12. Toinen kello voisi olla kyseisen kuukauden viikkonumero. Mutta toisaalta mikä noista tarkemmin tietää varmuudella, kun valmistaja voi tietty keksiä jotain omia numerointikoodejaan niin, että voi olla hankala niitä hahmottaa päättelemällä.wezze72 kirjoitti:
...mutta osaako joku valaista mitä nuo nuolen osoittamat numerot tuolla valmistusmerkinnöissä tarkoittavat? jos tuossa samassa jossa on vuosiluku -91 nuoli osoittaa kasia niin tarkoittaako se kenties kahdekasatta kuukautta?![]()
On muuten hyvinkin looginen selitys.juusmo kirjoitti:Voisivatko nuo yhdessä olla viikkonumero? Eli siis 28, joka osuisi heinäkuulle.Nozki kirjoitti:Juu kyl se sitä meinaa yleensä, mutta tuo on aika erikoinen, kun siinä on numerot 1-9 ja 0. Vuosikellossa kyl yleensä on (luonnollisesti) 1-12. Toinen kello voisi olla kyseisen kuukauden viikkonumero. Mutta toisaalta mikä noista tarkemmin tietää varmuudella, kun valmistaja voi tietty keksiä jotain omia numerointikoodejaan niin, että voi olla hankala niitä hahmottaa päättelemällä.wezze72 kirjoitti:
...mutta osaako joku valaista mitä nuo nuolen osoittamat numerot tuolla valmistusmerkinnöissä tarkoittavat? jos tuossa samassa jossa on vuosiluku -91 nuoli osoittaa kasia niin tarkoittaako se kenties kahdekasatta kuukautta?![]()
epk kirjoitti:kyllä näyttäisi että on alkuperäinen rattinäemmä tosiaan alkupään sportlinessä 390mm ratti mutta ns. vanhalla muotoilulla mikä on sama kuin normi ratissa, ilmeisesti ~ -92 vaihtui se kaikkien tuntema versio. Verrokki : https://www.mercedes-benz.com/en/ats_ve ... -230-te-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
no sehän selittää, muistikuva oli että sportline tuli vasta 90 luvun puolellaEVO X kirjoitti:Sportline optio on päivätty 10/89, mutta silloin ratti on ollut vielä vanhanmallinen. 9/90 on tullut Sportline ratti sellaisessa muodossaan kun se yleisesti tunnetaan. Itsellä oli aito Sportline Coupe vuodelta -91 joka oli kapeapuolaisella Sportline ratilla. Näiden aiempien tietojen valossa voidaan olettaa, että Sportline-airbag ratti on tullut vasta 9/91. Viimeisin Coupe mikä itsellä oli vuodelta -92 Sportline -airbag ratilla. Näin ollen -90 mallisessa Sportlinessa pitäisi olla se -80 luvun designilla oleva bägi tai hyvinkin mahdollisesti juuri tuo ratti mikä Wezzellä on, eli ns. 2.sarjan vakio bägiratti... kiinnostaisi vielä tietää onko tuo Wezzen ratti ”Sportline” kokoa, eli 390mm? No, oli nyt niin tai näin, tämä ratti saattaa hyvin olla auton alkuperäinen.
Sitten taas omaan näkemykseen Sportlinessa pitää olla Sportlinen ratti, eli vaihtaisin sen jokatapauksessa koska se ”oikea” sporttiratti nyt on vaan yksinkertaisesti parhaimman näköinen ja parhaiten käteen istuva. Tai ainakin itse kun on tottunut Sport rattiin, niin se vakio tuntuu aivan kauhealta, varsinkin se kumiversio.
Edit: tuossa Oettinger topicissa auto näyttää olevan Sportline varusteilla oleva -90 TE, siinä on tuo vanhanmallin bägiratti. Wezzen auto taas on vuotta uudempi, joten olisiko juuri vaihtunut tuo uusi design.
juu tuo on hieno vanne. yleensä myös hienon hintainen.EVO X kirjoitti:Asialliset pullonkorkithan sieltä tuli. Mullakin on entisöinnissä tällähetkellä Brabus Monoblock III:t koossa 17x8 ET30. Se on kans malli mikä toimii 124:ssa oikeinkin hyvin.
Postikulujen verran niistä voisin maksaa ja hakea sulta Helsingistäjuusmo kirjoitti:Jos joku haluaa tuollaiset Monkarit projektiksi, niin mun SL:n alkuperäiset samanlaiset ovat edelleen edellisellä omistajalla Liettuassa, ja ne saisi sieltä varmaankin hakemalla omakseenOmasta mielestäni nuo eivät R129:n alle sovi ollenkaan, joten en niitä halunnut enkä halua vieläkään sieltä noukkia.
Ongelma vaan on, että en usko, että ko. tyyppi jaksaa niitä mihinkään lähettääEVO X kirjoitti:Postikulujen verran niistä voisin maksaa ja hakea sulta Helsingistäjuusmo kirjoitti:Jos joku haluaa tuollaiset Monkarit projektiksi, niin mun SL:n alkuperäiset samanlaiset ovat edelleen edellisellä omistajalla Liettuassa, ja ne saisi sieltä varmaankin hakemalla omakseenOmasta mielestäni nuo eivät R129:n alle sovi ollenkaan, joten en niitä halunnut enkä halua vieläkään sieltä noukkia.