Kansiko?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Toni190
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 09.12.2004 17:34
Paikkakunta: Lahti

Kansiko?

Viesti Kirjoittaja Toni190 »

Mul on tollanen 190 2.3 16v. Ajettu vähän yli 250000. Kone käy vähän huojuen tyhjäkäyntiä ja nestettä vähän häviää.Kuitenkaa auto ei savuta eikä öljyy syö. Kuulin yhdeltä mersu mieheltä vaan et kansi ois tyypillinen vika nois kilometreissä. Pitääkö paikkaansa??
Mersu 190 2,3 16v 86 (Tuning)
Mersu C 180 farkku 98 (Tuning)
Hiace 2.4d 2000 (Työ)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ei mahdottomuus, tietäen, että auto on kyseistä mallia. Saattanut unohtua runtua antaessa, että ei kannata heti ajosta sammuttaa ilman jäähdytyskäyttöä ;-). Tähän aikaa vuodesta vielä paha havaita, tuleeko putkesta normaalia enemmän höyryä. Kehittääkö normaalia suurempaa/normaalia nopeammin painetta paisariin?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Toni190
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 09.12.2004 17:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Toni190 »

Kyl aika kovaa painetta kerää ja suht koht nopeasti.
Mersu 190 2,3 16v 86 (Tuning)
Mersu C 180 farkku 98 (Tuning)
Hiace 2.4d 2000 (Työ)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Oireet kuulostavat sitten samalta, kuin minulla oli TDT:ssä. Kannattaa nyt vielä tehdä puristuspaine/ohivuotomittaus, ja kaiketi nesteestäkin saa jollain testillä selvää, että onko siinä pakokaasuja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Minkälainen on kova paine?
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Toni190
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 09.12.2004 17:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Toni190 »

Oliks sul sit kansi mennyt?? Täytyy viedä kaunotar letkuihin.
Mersu 190 2,3 16v 86 (Tuning)
Mersu C 180 farkku 98 (Tuning)
Hiace 2.4d 2000 (Työ)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Toni190 kirjoitti:Oliks sul sit kansi mennyt?? Täytyy viedä kaunotar letkuihin.
Juu, TDT:ssä oli halkeama kannessa, viitospytyssä jotakuinkin venttiilien välissä... nimim. esko osaa kertoa paremmin ;-). Sieltä hukkasi vettä vähän, mutta sen verran, että kesäviileillä huomasi jo höyryn määrästä. Sekaisin ei puurot ja vellit menneet.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Kaurmi kirjoitti:Minkälainen on kova paine?
Mun mielestä jos paisarin korkin ollessa auki ja heti koneen käynnistyessä nousee paisarista metrin korkea geysir konepeltiä vasten :shock: , voi sanoa että painetta On! (ja pahvi mennyt).
nimim. lievää lämpöongelmaa... :lol:
Avatar
juhnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 10:18

Viesti Kirjoittaja juhnu »

jep, jos geisir tuee purkista on pahvi ainakin mennyttä. mutta kannen halkeema ilmoittaa itsestään paljon hienommin, pienenä nesteenhukkana. ainakin alkuun ja riippuen tietysti halkeaman suuruudesta. palo vai öljytilaan.... itellä tuollainen 2.3. 16 ja ainakin täällä ei oo nesteitä vuotanu tai roiskunu k
un ulospäin( siis moottorista)...... ja tuossakin noita kilometrejä löytyy.....
onko varma ettei keksintö vuoda mistään huomaamattasi alleen tai esim lämppärin kennosta........
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Juu no jos näillä perusteilla pitäisi tehdä kansiremontteja niin varmaan joka toinen tai kolmas tekisi? jos rahaa ei ole kuin roskaa ja maalaisjärki tallella niin ne oikeat oireet on edelleen moottorin ylikuumeneminen ja jäähdytysnesteen ja öljyn sekoaminen (todellinen katoaminen)...ennen en huolestuisi...

ja niillä autoilla jossa on kansi ollut halki paristakin paikkaa on ajettu useita kymmeniä tuhansia kilometrejä ongelmitta...(perimätietoa) että ei se autokaan mikään neitsyt ole joka hieromalla muuksi muuttuu...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

Seilaako lämmöt? Jos kansi halki tai tiiviste vuotaa ja painetta kertyy jäähdytysjärjestelmään niin yleensä lämpömittari alkaa ajossa seilaamaan edestakaisin... toinen merkki on se kun pistät lämmönsäädön täysille ja lämmityslaitteesta tulee väliin kuumaa ja väliin viilenee.
Mut varmin keino on kun viet pajalle jossa mittaavat paisuntasäiliöstä pakokaasut. Omassani (ei Mersussa) oli aikoinaan noi kaikki oireet kun tiiviste vuosi ja yhdessä mun Sierrassa oli kansi niin pahasti halki ett kun 3-pytyn tulpanreiästä pistettiin paineilmaa kävi paisuntasäiliössä porina. :? Siinä tosin tuli jo käynnistäessäkin putkenpäästä melkoinen hussakka ja nesteen tuoksu leijaili ilmassa.

Oi niitä aikoja... :wink:
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Avatar
Toni190
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 09.12.2004 17:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Toni190 »

sanotakoo et korkki ampuu käsistä parin kilsan päähän kun avaa paisarin:) no ei vaa!! Toivon mukaa kansi kestää ens talveen niin on luvas kiitettävästi heppoja:) mut tää talvi menee noiten popien kans. Tahtoo kuulla miten porukka virii tälläsen???
Mersu 190 2,3 16v 86 (Tuning)
Mersu C 180 farkku 98 (Tuning)
Hiace 2.4d 2000 (Työ)
Vastaa Viestiin