Poistettu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
hak269
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 03.10.2004 14:13

Viesti Kirjoittaja hak269 »

Kun olet tehnyt forte-käsittelyn,eli käyttöä korotetulla tyhjäkäynnillä(esim 1500rpm) 25-30 minuuttia,vaihda öljyt ja suodatin.Senjälkeen annat autolle vielä kunnolla ajossa kenkää,niin putsaantuu vielä lisää
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

1/4 Metanolia bensan seassa pudottaa myös hc arvon alle rajan.
Chesterton
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
Paikkakunta: (Suur)Hattula

Vi**u

Viesti Kirjoittaja Chesterton »

No niin forte(mootorin pesu) käsittely suoritettu ja päästöt mitattu. Tulos: Mikään arvo ei muutunut että siitä voisi mainita :evil: . Joo ja rahaa paloi yli 100 eur ja öljyn vaihtoon olisi(vanhoilla öljyillä) ollut vielä 8000km. Voi veen veen vee.
Ruiskua säädetty, ei vaikutusta. 11 päivää vielä leimaa jäljellä :evil:
Chesterton
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
Paikkakunta: (Suur)Hattula

-

Viesti Kirjoittaja Chesterton »

Ai niin eihän sillä leimalla ajeta... :roll:
hak269
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 03.10.2004 14:13

Viesti Kirjoittaja hak269 »

ootko kattonu onko pakosarjassa vuotoja.Jos hörii ilmaa sieltä, niin lambda anturi luulee että että kone käy liian laihalla ja tyontää lisää kakkua.(jos mun teoria on väärä niin korjatkaa ihmeessä)
Chesterton
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
Paikkakunta: (Suur)Hattula

-

Viesti Kirjoittaja Chesterton »

Ei vuoda pakosarja, ja imuvuotojakaan ei löytynyt. Seuraavaksi vaihdetaan venttiilivarren kumit. :shock:
hak269
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 03.10.2004 14:13

Viesti Kirjoittaja hak269 »

Olitko jo vaihtanut lambda-anturin? Jollain viisaammalla vois olla tietoa että saako anturin kunnon testattua ettei mee taas parisataa euroa turhaan
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18054
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Seuraavaksi vaihdetaan venttiilivarren kumit. "
Semmoinen diagnoosi ?

"saako anturin kunnon testattua"
Saa, volttimittarilla.
wiimax.fi
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Chesterton kirjoitti:Ei vuoda pakosarja, ja imuvuotojakaan ei löytynyt.
Eikä vuoda pakoputkikaan?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18054
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei näy vuotavan, happiarvot hyvät.
wiimax.fi
ansavol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 03.10.2003 23:38
Paikkakunta: pori / espoo

Viesti Kirjoittaja ansavol »

Sama vika. CO liian korkea (sallittu 0,30%) yli 2000 kierroksilla mitattu 0,51%
ja HC samoin liian korkea yli 2000 kiekoilla sallittu 100ppm, mitattu 157.

Autossa tosin on ikivanha ilmanputsari, täytyy kokeilla auttaisiko vaihto.
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Joko olet kipinäpuolen osat vaihtanu?
jakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot?
Chesterton
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 08.10.2003 22:05
Paikkakunta: (Suur)Hattula

jes

Viesti Kirjoittaja Chesterton »

Ohjurin kumit vaihettu ja leimalle, HC-arvo (tyhjäkäynillä) 68 :D :P :D :P

- Ne kumit kannattaa siis vaihtaa about 15 vuoden välein tai 300-400 tkm :wink:
ansavol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 03.10.2003 23:38
Paikkakunta: pori / espoo

leimassa on

Viesti Kirjoittaja ansavol »

Vaihdoin ilmanputsarin, en kyllä usko että sillä oli juuri mitään tekemistä noiden päästöjen laskemisessa, taisi olla katsastusmiehestä kiinni.
Ajoin auton muka lämpimäksi kun menin mittauttamaan päästöjä, kun iskettiin testipuikko putkeen näytti siltä, että tämä auto ei mene ikinä läpi: arvot oli pahempia kun edelliskerralla.

Katsastus setä tiesi kertoa, että tässä mallissa (300 ce-24) on katti niin takana, että menee hetki ennenkuin se lämpenee kunnolla. Niinpä autoa huudatettiin kierrokset n.4000-5000 paikkeilla noin 3-5 minuuttia; johan alko lukemat näytöllä tippua. päästö paperit unohtu pyytää kun olin niin tohkeissani kun leima tuli, joten lukemia en tähän nyt saa. Katsastus setä vaan kehu, että happi arvot on nyt ihanteelliset, sano vielä että, edellinen katsastaja ei ole tainnut tietää mitä on tekemässä.

Mitä tästä opimme: Kattokaa että kone/katti lämmitetään kunnolla ennenkuin suostutte ottamaan HYLÄTTY leiman paperiin.
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Ostakaa diesel :lol: 8) :lol: 8)

Olen aina pelännyt mennä dieselillä pakokaasuhuudatukseen, mutta näköjään bensavehkeitä pitää huudattaa paaaaaljon pitempään.. mitenkähän nämä tämän hetken tuliterät autot saa leimansa 10-vuotiaina :?: :!: Kun on superhypervähäpäästöisiä vehkeitä. pitää vissiin vanhuuttaan vaihtaa koko moottori..

Tosin Chesterton sai lopulta halvalla rempalla läpi. Rahaa vain taisi palaa jonnin verran niihin kaikkiin muihin "sivuvaikutuksiin" :wink:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Vastaa Viestiin