Tästä asiasta ennenkin kirjoiteltu, pistän nyt kuitenkin oman kokemukseni:
- kylmänä auto toimi hyvin, käyntilämmöt saavutettuaan -> moottorihäiriö valo, LIMP -mode, kierroksia 3000 rpm max eli kokolailla vetelä kulkija.
- kiinan OBD -lukija antoi seuraavia koodeja P0243, P0244, P0245 (mitä milloinkin...)
- Star -kylkeen kiinni -> Tarkasta rakenneosa Y77/1 ja ohjeet tietenkin: tarkasta jännitteensaanti, maadoitus, virtakatkos
Vika löytyi turbon actuaattorista (Hella/Garrett 6NW 008 412). Koko actuaattoria en ottanut irti, vaan pelkän elektroniikka osan (musta kansi) -> pelti klipseillä kiinni actuaattorin rungossa.
Piirilevyssä kiinni yhteensä 9 kpl hyttysen jalanpaksuisia johtoja, suojattuna ilmeisesti jonniinmoisella sinkki-pinnoitteella.
Irroitin kaikki nämä ohuet johdot, hioin sinkit pois (varovasti) kaiverruskynällä. Sinkki pinnoitteen alta löytyy kuparipinta, johon "normi" -juotos kiinnittyy. Nyt on "hyttysen jalat" korvattu hieman paksummilla johdoilla ->
Auto pelaa jälleen normaalisti, ei limp-moodia.
W211 280 CDI 2006 LIMP -mode
Re: W211 280 CDI 2006 LIMP -mode
Edit: Oma Kyssäri siirretty tekniikkapuolelle http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 9#p1289819" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 280 CDI 2006 LIMP -mode
No niin, omat "kolvaukset" kestivät tähän asti.....
Hetken tutkailtua internetin ihmeellistä maailmaa, päädyin ebay:n kautta ostamaan uuden (kunnostetun) actuaattorin.
Vanha romu meni vaihdossa, uuden hinta UK:sta oli n 150 €.
Vaihto ei ole kummoinen: Kolme pulttia, töpseli, turbon siipien vipu -> auto pelaa taas. Kokemusta tällä hetkellä n 2000 km, ei valittamista, kulkee ja kiihtyy hyvin.
Hetken tutkailtua internetin ihmeellistä maailmaa, päädyin ebay:n kautta ostamaan uuden (kunnostetun) actuaattorin.
Vanha romu meni vaihdossa, uuden hinta UK:sta oli n 150 €.
Vaihto ei ole kummoinen: Kolme pulttia, töpseli, turbon siipien vipu -> auto pelaa taas. Kokemusta tällä hetkellä n 2000 km, ei valittamista, kulkee ja kiihtyy hyvin.