S210 420 1997
Re: S210 420 1997
Jonkunlainen sairaus se tämäkin Mitäs suunnitteilla kyseiselle autolle?
W210 E320cdi
Re: S210 420 1997
Joo ei voi muuta sanoa Varmaan mun toinenkin puolisko kotona näin tykkää Suunnitteella on ruosteen laitto, bensafiltterin ja bensan vaihto. Oli kuulema käynyt vähän huonosti viime ajolla joulukuussa, tuntunut heikolle kone.. En tiedä sitten että onko just siinä sitten vika, mutta katon sen itse sitten kunhan saan auton haettua ens kuun puolivälissä talliin.simoks kirjoitti:Jonkunlainen sairaus se tämäkin Mitäs suunnitteilla kyseiselle autolle?
Toivottavasti kone on ehjä vielä sitten Saan auton niin halvalla että en voinut sanoa ei kiitos
Eli ruosteenlaittoa ja koneen vianetsintää(jos siinä nyt on vikaa) ja sen korjaus jos ei ole liian kallista. Sitten katsastus Teen siitä nyt ihan käyttökelposen auton, ei mitään esittelyautoa.
Re: S210 420
Nyt ei sitten muuta kuin etsiä vielä osienluovuttaja tälle tehoväykylle.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S210 420
Uudet lokarit eteen saan mukaan ja vasemman puolen ovetSharedoc kirjoitti:Nyt ei sitten muuta kuin etsiä vielä osienluovuttaja tälle tehoväykylle.
Re: S210 420 1997
Suhteellisen pehmeältä näyttää. Minä luovutin näitten Väyrysten kanssa ja siirryin 211 korisiin. On huomattavasti lievempiä mätäongelmia tullut vastaan.
Re: S210 420 1997
Joo kyllä ne 211 on paremmat. Mutta kun olen sekopää niin tulee ostettua tämmösiä Sitten kunhan saan kotiin sen ens viikon lopulla niin katon tarkemmin että kannattaako edes laittaa kuntoon vai myynkö osissa poisBehemoth kirjoitti:Suhteellisen pehmeältä näyttää. Minä luovutin näitten Väyrysten kanssa ja siirryin 211 korisiin. On huomattavasti lievempiä mätäongelmia tullut vastaan.
Re: S210 420 1997
Noniin pikkusen tullut touhuttua Käyntiongelmat ratkesi eilen, bensapumppu oli hajonut, nyt ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Kokeilin toisella pumpulla ja nyt käy hyvin. Latausvalo sammuu kun saa kierroksia lisää joten laturin hiilet/regulaattori menee vaihtoon, uusi tilattu. Oiskohan tuosta samasta johtuvaa että abs/esp valot palaa myös?
Sitten katon miten teen auton kanssa että meneekö myyntiin varaosa autona vai korjaanko.. tylsää vaan että alusta on niin ruosteinen, etulattiat ja raamipalkki on pahasti ruostuneet ja helmat myös. Ainut mikä puhuu puoleen että laittaa kuntoon on tuo v8 Siitä tosin ainakin 2 venttiilinostattajaa (onko oikea sana?) pitää ääntä, olen lukenut tuosta ja vaikuttaa olevan tyyppivikaa koska öljyputket noille ovat muovia ja hajoavat. En ole kyllä vielä katsonut että onko tilanne tämä myös tässäkin koneessa. Käy muuten ihan hyvin ja vastaa kaasuun rivakasti
Sitten katon miten teen auton kanssa että meneekö myyntiin varaosa autona vai korjaanko.. tylsää vaan että alusta on niin ruosteinen, etulattiat ja raamipalkki on pahasti ruostuneet ja helmat myös. Ainut mikä puhuu puoleen että laittaa kuntoon on tuo v8 Siitä tosin ainakin 2 venttiilinostattajaa (onko oikea sana?) pitää ääntä, olen lukenut tuosta ja vaikuttaa olevan tyyppivikaa koska öljyputket noille ovat muovia ja hajoavat. En ole kyllä vielä katsonut että onko tilanne tämä myös tässäkin koneessa. Käy muuten ihan hyvin ja vastaa kaasuun rivakasti
Re: S210 420 1997
pasi84 kirjoitti:Noniin pikkusen tullut touhuttua Käyntiongelmat ratkesi eilen, bensapumppu oli hajonut, nyt ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Kokeilin toisella pumpulla ja nyt käy hyvin. Latausvalo sammuu kun saa kierroksia lisää joten laturin hiilet/regulaattori menee vaihtoon, uusi tilattu. Oiskohan tuosta samasta johtuvaa että abs/esp valot palaa myös?
Sitten katon miten teen auton kanssa että meneekö myyntiin varaosa autona vai korjaanko.. tylsää vaan että alusta on niin ruosteinen, etulattiat ja raamipalkki on pahasti ruostuneet ja helmat myös. Ainut mikä puhuu puoleen että laittaa kuntoon on tuo v8 Siitä tosin ainakin 2 venttiilinostattajaa (onko oikea sana?) pitää ääntä, olen lukenut tuosta ja vaikuttaa olevan tyyppivikaa koska öljyputket noille ovat muovia ja hajoavat. En ole kyllä vielä katsonut että onko tilanne tämä myös tässäkin koneessa. Käy muuten ihan hyvin ja vastaa kaasuun rivakasti
Joskus kannattaa vaan antaa periksi ja myydä osina tai paaliin. Tuli muutama vuosi sitten ostettua muutamalla satasella 290tdt, joka oli päälle päin kuin karkki. Sitten alko selviään vauriot: oli täysin mätä joka paikasta pohjasta. Piti luovuttaa ja myin kokonaisena "osina" pois ja siirryin eteenpäin.
Re: S210 420 1997
Näin se onsimoks kirjoitti:Jeesus tuo etulokari.. Vain väykyssä mahdollista.
Re: S210 420 1997
Hei mitäs nyt tapahtu… eikös tämä ole Suomalaisten foorumi? Mihin se Sisu on kadonnut?? Tämän laitan kuntoonBehemoth kirjoitti:pasi84 kirjoitti:Noniin pikkusen tullut touhuttua Käyntiongelmat ratkesi eilen, bensapumppu oli hajonut, nyt ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Kokeilin toisella pumpulla ja nyt käy hyvin. Latausvalo sammuu kun saa kierroksia lisää joten laturin hiilet/regulaattori menee vaihtoon, uusi tilattu. Oiskohan tuosta samasta johtuvaa että abs/esp valot palaa myös?
Sitten katon miten teen auton kanssa että meneekö myyntiin varaosa autona vai korjaanko.. tylsää vaan että alusta on niin ruosteinen, etulattiat ja raamipalkki on pahasti ruostuneet ja helmat myös. Ainut mikä puhuu puoleen että laittaa kuntoon on tuo v8 Siitä tosin ainakin 2 venttiilinostattajaa (onko oikea sana?) pitää ääntä, olen lukenut tuosta ja vaikuttaa olevan tyyppivikaa koska öljyputket noille ovat muovia ja hajoavat. En ole kyllä vielä katsonut että onko tilanne tämä myös tässäkin koneessa. Käy muuten ihan hyvin ja vastaa kaasuun rivakasti
Joskus kannattaa vaan antaa periksi ja myydä osina tai paaliin. Tuli muutama vuosi sitten ostettua muutamalla satasella 290tdt, joka oli päälle päin kuin karkki. Sitten alko selviään vauriot: oli täysin mätä joka paikasta pohjasta. Piti luovuttaa ja myin kokonaisena "osina" pois ja siirryin eteenpäin.
Re: S210 420 1997
Paljon ruostetta tässä on ja meinasin ensin myydä osissa pois mutta tänän on 210 ja tykkään niistä Ja kyllä tiedän että on ekonoomisesti tyhmää remontoida mutta kun olen valmis niin mulla on yks Ruotsin hienommista S210:eistä
Vasen lattia edestä.
Helmaa kohti vasen puoli.
Vasen puoli takaa.
Oikea puoli takaa.
Oikea puoli edestä.
Etupää
Kone piti venttiilitikitystä ja löysin 3putkea öljytykseen mitkä olivat rikki..(muoviputkia )
Vasen lattia edestä.
Helmaa kohti vasen puoli.
Vasen puoli takaa.
Oikea puoli takaa.
Oikea puoli edestä.
Etupää
Kone piti venttiilitikitystä ja löysin 3putkea öljytykseen mitkä olivat rikki..(muoviputkia )
Re: S210 420 1997
Joo-o, eikö näitä saa japseista taskurahoilla ihan kunnon kopalla? Helpommalla pääsisi kun toisi valmiiksi hyväkoppaisen.
Re: S210 420 1997
Helpommalla tietenkin pääsis mutta eihän se ole sama asia Ja sitten vaikka miten hienon tällaisen ostaa niin muutama vuosi täällä ajellessa niin alkaa kyllä ruosteet niissäkin tulemaan esille.Taski kirjoitti:Joo-o, eikö näitä saa japseista taskurahoilla ihan kunnon kopalla? Helpommalla pääsisi kun toisi valmiiksi hyväkoppaisen.
Re: S210 420 1997
Kuvista päätellen seissyt jossain nurmikolla siitä 2013 lähtien, ei ollut aikoinaan oma 850tkm ajettu väykky edes lähellekkään noin paha pohjasta/helmoista
W210 E320cdi
Re: S210 420 1997
Joo on seissyt hiekalla osan ajasta, joka ei ole yhtään sen parempi kuin nurmikolla seisominen..simoks kirjoitti:Kuvista päätellen seissyt jossain nurmikolla siitä 2013 lähtien, ei ollut aikoinaan oma 850tkm ajettu väykky edes lähellekkään noin paha pohjasta/helmoista
Re: S210 420 1997
Nyt on kaikki 16kpl öljyputkista tilattu ja niihin kuuluvat tiivisteet(32kpl) ja venttiilikoppien tiivisteet. Eiköhän se tästä
Re: S210 420 1997
Tässä video mille moottori kuulosti kun ostin auton:
https://youtu.be/71OKo8e8ZnA
Sitten ostin ja uusin kaikki 16kpl öljytysputkea nokkaakseleille ja nyt moottori kuulostaa tälle:
https://youtu.be/oQ03KeRmdUQ
Tässä tulee kuvia ruosteesta ja Olin jo heittää hanskat hyllylle mutta kun tuli jo tilattua nuo moottorin osat niin en sitten viitsi jättää tekemättä
Oikea etulattia:
Vasen helma edestäpäin:
Oikea raamipalkki edestä:
Vasen raamiplakki edestä:
Oikea rengaskotelo edestä:
Vasen rengaskotelo edestä:
Etupää:
Nyt ootan laturia jonka olen ostanut koska vanhaan ei riittänyt hiilien vaihto koska toinen kuparirengas oli niin uralle kulunut..
https://youtu.be/71OKo8e8ZnA
Sitten ostin ja uusin kaikki 16kpl öljytysputkea nokkaakseleille ja nyt moottori kuulostaa tälle:
https://youtu.be/oQ03KeRmdUQ
Tässä tulee kuvia ruosteesta ja Olin jo heittää hanskat hyllylle mutta kun tuli jo tilattua nuo moottorin osat niin en sitten viitsi jättää tekemättä
Oikea etulattia:
Vasen helma edestäpäin:
Oikea raamipalkki edestä:
Vasen raamiplakki edestä:
Oikea rengaskotelo edestä:
Vasen rengaskotelo edestä:
Etupää:
Nyt ootan laturia jonka olen ostanut koska vanhaan ei riittänyt hiilien vaihto koska toinen kuparirengas oli niin uralle kulunut..
Re: S210 420 1997
Tämähän on kuin olisi minun entisestä autosta kirjoitettu juttu. Väriä ja moottorin nakutusta myöten aivan sama kun minulla 2011-2014 niin katsoinkin että oletko ostanut minun entisen auton Itse ostin omani avk:lta keulasta kolaroituna ja kun sen laittoi ensimmäise kerran käymään niin pettymys oli suuri kun kone naputti. No, tuli sillä silti ajettua 24tkm kun silloin olisi juurikin noiden öljyputkien uusiminen maksanut 500€+työt niin ajelin kiltisti nakutuksen kanssa kun muuten pelitti kone.
Tuo ruoste on jotain sanoinkuvaamatonta tässä. Omaani muistaakseni joutui laittamaan yhden paikan. Omassani oli kääntäkulmantunnistin viallinen, joka sytytti mittariston joulukuuseksi. Merkkiliikkeessäkin sitä koitettiin aluksi vain ohjelmistopäivityksellä korjata. Se toimi sen jälkeen jopa 80km kun taas kaikki viat päällä. Mutta tsemppiä korjaukseen. Voin sanoa että w210 420 ja w220 430 ässän omistaneena saa hymyn korviin asti kun oot liikennevaloissa ekana ja v8:lla jätät sen viereisen riisikipon katselemaan sun perävaloja
P.S. Varaudu vierailemaan tankilla usein, nämä ei litroja säästele
Tuo ruoste on jotain sanoinkuvaamatonta tässä. Omaani muistaakseni joutui laittamaan yhden paikan. Omassani oli kääntäkulmantunnistin viallinen, joka sytytti mittariston joulukuuseksi. Merkkiliikkeessäkin sitä koitettiin aluksi vain ohjelmistopäivityksellä korjata. Se toimi sen jälkeen jopa 80km kun taas kaikki viat päällä. Mutta tsemppiä korjaukseen. Voin sanoa että w210 420 ja w220 430 ässän omistaneena saa hymyn korviin asti kun oot liikennevaloissa ekana ja v8:lla jätät sen viereisen riisikipon katselemaan sun perävaloja
P.S. Varaudu vierailemaan tankilla usein, nämä ei litroja säästele
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta (17 vuoden aikana ollut 48 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, tämä kesä seisonnassa
W211 E220CDI -06 Automaatti (575tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (620tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (520tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 11.06.2024
3 mersua ja pari muuta (17 vuoden aikana ollut 48 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, tämä kesä seisonnassa
W211 E220CDI -06 Automaatti (575tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (620tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (520tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 11.06.2024
Re: S210 420 1997
Hei. No tuskin on sun entinen koska on Ruotsiauto tämä ja Ruotsissa asun Tässä justiin etin vikakoodilaitetta mikä tähän kävisi.. Joo tällainen 420 mulla on ollut ennenkin, tosin se oli sedani että tiiän sen bensajanon mikä näillä on mutta ei se haittaatoni20 kirjoitti:Tämähän on kuin olisi minun entisestä autosta kirjoitettu juttu. Väriä ja moottorin nakutusta myöten aivan sama kun minulla 2011-2014 niin katsoinkin että oletko ostanut minun entisen auton Itse ostin omani avk:lta keulasta kolaroituna ja kun sen laittoi ensimmäise kerran käymään niin pettymys oli suuri kun kone naputti. No, tuli sillä silti ajettua 24tkm kun silloin olisi juurikin noiden öljyputkien uusiminen maksanut 500€+työt niin ajelin kiltisti nakutuksen kanssa kun muuten pelitti kone.
Tuo ruoste on jotain sanoinkuvaamatonta tässä. Omaani muistaakseni joutui laittamaan yhden paikan. Omassani oli kääntäkulmantunnistin viallinen, joka sytytti mittariston joulukuuseksi. Merkkiliikkeessäkin sitä koitettiin aluksi vain ohjelmistopäivityksellä korjata. Se toimi sen jälkeen jopa 80km kun taas kaikki viat päällä. Mutta tsemppiä korjaukseen. Voin sanoa että w210 420 ja w220 430 ässän omistaneena saa hymyn korviin asti kun oot liikennevaloissa ekana ja v8:lla jätät sen viereisen riisikipon katselemaan sun perävaloja
P.S. Varaudu vierailemaan tankilla usein, nämä ei litroja säästele
Joo sen sain kokea entisellä 420:sellä liikennevaloissa että kivaa se oli ja justiin kun päällepäin auto näyttää ihan tavalliselle kakssataselle
Re: S210 420 1997
Tekniikan siirto parempaan koppaan?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S210 420 1997
Se ois muille ehkä vaihtoehto mutta mulle ei.Sharedoc kirjoitti:Tekniikan siirto parempaan koppaan?
Re: S210 420 1997
Mitäs tälle projektille kuuluu?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: S210 420 1997
Nämä "Ruotsi-autot" kierrän kaukaa. On tullut kerran ostettua muutamalla satasella -97 290 tdt pimeässä talvella. Päältä kuin karkki mutta pohja niin mätä, että meni paaliin. Oli Ruotsiauto. Jos Väyrystä Ruotsista tulis kateltua, niin jostain Kiirunan korkeudelta uskaltaa harkita.
Re: S210 420 1997
Romulaan meni.. löyty nyrkin kokoisia reikiä raamipalkeista..julB kirjoitti:Mitäs tälle projektille kuuluu?
Re: S210 420 1997
Otitko tekniikan talteen?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: S210 420 1997
en ottanut..Sharedoc kirjoitti:Otitko tekniikan talteen?