Minä olin samassa luulossa kuin Matti R, että 15 vuoden välein pitää museoautotarkastus suorittaa, mutta Oulun MB Klubin kuukausi miitissä minua oikaistiin, että joka toinen vuosi suoritettava katsastus on se, jossa selvitetään myös museorekisteri kelpoisuus eikä muuta sitten tarvita. Mitenkähän se sitten onkaan???Matti R kirjoitti:Katsastus on katsastus, mutta varsinainen museoautotarkastus, ja siitä saatava todistus on voimassa 15 vuotta vaikka autolle tehtäisiin mitä. Periaatteessa kai katsastuksessa pitäisi tarkistaa että auton kunto ja ulkoasu vastaavat museoauton vaatimuksia, ja todistuksessa olevaa valokuvaa. Ei minulla ole ikinä sen tarkemmin syynätty kun olen museoautoja käyttänyt katsastuksessa.PK kirjoitti:museoajoneuvon vuosikatsastus suoritetaan ennen 1.1.1960 käyttöön otetuilla ajoneuvoilla joka neljäs vuosi ja uudemmilla museoajoneuvoilla joka toinen vuosiMatti R kirjoitti:Eikös se museotarkastus ole voimassa 15 vuotta
http://www.sahk.fi/fi/museoajoneuvo.htm
SL:ää ostamassa - Kuvat lisätty!
MB 350SL -72
MB A170CDI -99
EX-MB 300E -91
MB A170CDI -99
EX-MB 300E -91
Menee jo kovasti OT:n puolelle. Katsastusmiehethän ei ole museoautotarkastajia, joten heillä ei ole mahdollisuuksia oikeasti tarkastaa että auto on vielä vuosien kuluttua samassa kunnossa kuin museoautotarkastuksessa. Kun maalataan piruja seinälle, ottaen huomioon suomalaisen autoverotuskäytännön, on vaarana ettämarkok1 kirjoitti:Minä olin samassa luulossa kuin Matti R, että 15 vuoden välein pitää museoautotarkastus suorittaa, mutta Oulun MB Klubin kuukausi miitissä minua oikaistiin, että joka toinen vuosi suoritettava katsastus on se, jossa selvitetään myös museorekisteri kelpoisuus eikä muuta sitten tarvita. Mitenkähän se sitten onkaan???Matti R kirjoitti:Katsastus on katsastus, mutta varsinainen museoautotarkastus, ja siitä saatava todistus on voimassa 15 vuotta vaikka autolle tehtäisiin mitä. Periaatteessa kai katsastuksessa pitäisi tarkistaa että auton kunto ja ulkoasu vastaavat museoauton vaatimuksia, ja todistuksessa olevaa valokuvaa. Ei minulla ole ikinä sen tarkemmin syynätty kun olen museoautoja käyttänyt katsastuksessa.PK kirjoitti:museoajoneuvon vuosikatsastus suoritetaan ennen 1.1.1960 käyttöön otetuilla ajoneuvoilla joka neljäs vuosi ja uudemmilla museoajoneuvoilla joka toinen vuosiMatti R kirjoitti:Eikös se museotarkastus ole voimassa 15 vuotta
http://www.sahk.fi/fi/museoajoneuvo.htm
1. museoautoja muutetaan nykyaikaisemmaksi tms mukavammaksi niin ettei katsastusinssi sitä huomaa
->
2. muutama tapaus paljastuu ja Kuitunen huomaa että tässähän kierretään museoautosääntöjä, ja samalla käyttömaksuja
->
3. museoautoille tarkoitetut helpotukset poistetaan.
Toivotaan että näin ei käy.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
agentti@pp.inet.fi olis toi osote. mitä muuten tarkottaa matalapuriste moottori???tai siis tiedän mikä on matalapuriste,mutta en tiedä miksi toi mun auto olis semmonen.
Jenkkibensan vaatimattomasta laadusta johtuen tuon koneen puristussuhde on 8,0. Euroopan malleissa on enemmän puristuksia ( ja tehoa) mutta 450SL tuli Euroopan markkinoille vasta 73. Jos sinulla on -72 malli, niin virallisesti se on 350SL 4.5. Jenkeissäkin -73 lähtien oli 450SL.agentti74 kirjoitti:agentti@pp.inet.fi olis toi osote. mitä muuten tarkottaa matalapuriste moottori???tai siis tiedän mikä on matalapuriste,mutta en tiedä miksi toi mun auto olis semmonen.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Muutenhan se oli oikein lainattu, mutta tuo viimeinen hakasulku meni väärään paikkaanagentti74 kirjoitti:en sitten osaa käyttää lainaa juttuja SORI VAAN.
Eli ei näin,
rilpo kirjoitti:Tosihieno peli Very Happy Onneksi olkoon vaan.
Taisit olla päivällä toijalassa 250:sellä? tosin en nähnyt kuin takavalot Wink
Olin kylällä parkissa ja heräsin auton tyhjäkäynnin tärinään kun livuit ohi.[/quote
joo auto oli mutta tais emäntä ajaa.]
Vaan
Joka näkyy näinKoodi: Valitse kaikki
[quote="rilpo"]Tosihieno peli Very Happy Onneksi olkoon vaan. Taisit olla päivällä toijalassa 250:sellä? tosin en nähnyt kuin takavalot Wink Olin kylällä parkissa ja heräsin auton tyhjäkäynnin tärinään kun livuit ohi.[/quote]
rilpo kirjoitti:Tosihieno peli Very Happy Onneksi olkoon vaan.
Taisit olla päivällä toijalassa 250:sellä? tosin en nähnyt kuin takavalot Wink
Olin kylällä parkissa ja heräsin auton tyhjäkäynnin tärinään kun livuit ohi.
Eikös siellä takaluukun puolella oo käsikäyttöset vivut mistä saa sen takapään lukituksen auki. Ainakin hiukka uudemmassa SL:ssä näin on. Kaverilla oli semmonen tapaus kun oli SL:ssä huono akku, niin ei enää auennut rättikatto sähkösesti. Täyty takaluukun kautta avata lukitukset. Akun latauksen jälkeen taas pelasi. Sinänsä outoa, että akussa oli kyllä potkua riittämiin, aina lähti käymään ja hyvin pyöritti, mutta ei vaan auennut katto.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Huomasit varmaan että siinä avauskahvassa on kaksi vipua, varsinainen kahva liikuttaa koukkua ylös/alas, ja pieni kromattu vipu kääntää sitä sivulle.agentti74 kirjoitti:nyt on taas ongelma! en saa kovaakattoa irti ei irtoa takapäästä?tuntus että lukko ei vapauta.
Tsekkaa että avatessa myös se kromattu pienempi vipu kääntyy myötäpäivään ja kääntää koukun sivuun.
Katon takareunaa voi myös painaa alaspäin ja sitten yrittää avata lukon.
Oletko itse saanut sen auki aiemmin?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Liikkuuko takakiinnike ylös kun pitkästä vivusta kääntää? Yritäpä näin: 1. pitkästä vivusta koukku ylös 2. paina kattoa alas takakiinnikkeen kohdalta 3. pikku vivusta koukku sivuun ja katto ylös.
Suunnitelma B: katon muut lukot auki, 2 miestä nostaa kattoa ylös, ja yksi kääntää tikulla koukun sivuun takakiinnikkeen reiästä. Koukku liikkuu sivulle matkustajan puolen suuntaan.
Suunnitelma B: katon muut lukot auki, 2 miestä nostaa kattoa ylös, ja yksi kääntää tikulla koukun sivuun takakiinnikkeen reiästä. Koukku liikkuu sivulle matkustajan puolen suuntaan.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
jouduin kerran käyttämään Matti R:n B suunnitelmaa rättikaton irrotuksessa. Meni se yksin ihan hyvin pienella ruuvarilla reikään törkätessa sitä koukkua sivuun apparin puolelle. Oli se vaijeri irronut sieltä toisesta päästä. helppo korjata.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Tuulilasin pesulaiteen säiliö kiinnostaa ja -72:n ratti.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"