SL:ää ostamassa - Kuvat lisätty!

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
markok1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 28.05.2003 17:51
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja markok1 »

Matti R kirjoitti:
PK kirjoitti:
Matti R kirjoitti:Eikös se museotarkastus ole voimassa 15 vuotta
museoajoneuvon vuosikatsastus suoritetaan ennen 1.1.1960 käyttöön otetuilla ajoneuvoilla joka neljäs vuosi ja uudemmilla museoajoneuvoilla joka toinen vuosi
http://www.sahk.fi/fi/museoajoneuvo.htm
Katsastus on katsastus, mutta varsinainen museoautotarkastus, ja siitä saatava todistus on voimassa 15 vuotta vaikka autolle tehtäisiin mitä. Periaatteessa kai katsastuksessa pitäisi tarkistaa että auton kunto ja ulkoasu vastaavat museoauton vaatimuksia, ja todistuksessa olevaa valokuvaa. Ei minulla ole ikinä sen tarkemmin syynätty kun olen museoautoja käyttänyt katsastuksessa.
Minä olin samassa luulossa kuin Matti R, että 15 vuoden välein pitää museoautotarkastus suorittaa, mutta Oulun MB Klubin kuukausi miitissä minua oikaistiin, että joka toinen vuosi suoritettava katsastus on se, jossa selvitetään myös museorekisteri kelpoisuus eikä muuta sitten tarvita. Mitenkähän se sitten onkaan???
MB 350SL -72
MB A170CDI -99
EX-MB 300E -91
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

Tosihieno peli :D Onneksi olkoon vaan.
Taisit olla päivällä toijalassa 250:sellä? tosin en nähnyt kuin takavalot :wink:
Olin kylällä parkissa ja heräsin auton tyhjäkäynnin tärinään kun livuit ohi.
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1652
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

markok1 kirjoitti:
Matti R kirjoitti:
PK kirjoitti:
Matti R kirjoitti:Eikös se museotarkastus ole voimassa 15 vuotta
museoajoneuvon vuosikatsastus suoritetaan ennen 1.1.1960 käyttöön otetuilla ajoneuvoilla joka neljäs vuosi ja uudemmilla museoajoneuvoilla joka toinen vuosi
http://www.sahk.fi/fi/museoajoneuvo.htm
Katsastus on katsastus, mutta varsinainen museoautotarkastus, ja siitä saatava todistus on voimassa 15 vuotta vaikka autolle tehtäisiin mitä. Periaatteessa kai katsastuksessa pitäisi tarkistaa että auton kunto ja ulkoasu vastaavat museoauton vaatimuksia, ja todistuksessa olevaa valokuvaa. Ei minulla ole ikinä sen tarkemmin syynätty kun olen museoautoja käyttänyt katsastuksessa.
Minä olin samassa luulossa kuin Matti R, että 15 vuoden välein pitää museoautotarkastus suorittaa, mutta Oulun MB Klubin kuukausi miitissä minua oikaistiin, että joka toinen vuosi suoritettava katsastus on se, jossa selvitetään myös museorekisteri kelpoisuus eikä muuta sitten tarvita. Mitenkähän se sitten onkaan???
Menee jo kovasti OT:n puolelle. Katsastusmiehethän ei ole museoautotarkastajia, joten heillä ei ole mahdollisuuksia oikeasti tarkastaa että auto on vielä vuosien kuluttua samassa kunnossa kuin museoautotarkastuksessa. Kun maalataan piruja seinälle, ottaen huomioon suomalaisen autoverotuskäytännön, on vaarana että
1. museoautoja muutetaan nykyaikaisemmaksi tms mukavammaksi niin ettei katsastusinssi sitä huomaa
->
2. muutama tapaus paljastuu ja Kuitunen huomaa että tässähän kierretään museoautosääntöjä, ja samalla käyttömaksuja
->
3. museoautoille tarkoitetut helpotukset poistetaan.

Toivotaan että näin ei käy.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

agentti@pp.inet.fi olis toi osote. mitä muuten tarkottaa matalapuriste moottori???tai siis tiedän mikä on matalapuriste,mutta en tiedä miksi toi mun auto olis semmonen.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1652
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

agentti74 kirjoitti:agentti@pp.inet.fi olis toi osote. mitä muuten tarkottaa matalapuriste moottori???tai siis tiedän mikä on matalapuriste,mutta en tiedä miksi toi mun auto olis semmonen.
Jenkkibensan vaatimattomasta laadusta johtuen tuon koneen puristussuhde on 8,0. Euroopan malleissa on enemmän puristuksia ( ja tehoa) mutta 450SL tuli Euroopan markkinoille vasta 73. Jos sinulla on -72 malli, niin virallisesti se on 350SL 4.5. Jenkeissäkin -73 lähtien oli 450SL.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

niin täytyy oikaista vähä,auto on -73 vaikka taisin muuta väittää aiemmin,en edes itse huomannut vuosi mallia ennen kuin papereista.tehoa on papereitten mukaan jotain 170+kv.
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

[quote="rilpo"]Tosihieno peli :D Onneksi olkoon vaan.
Taisit olla päivällä toijalassa 250:sellä? tosin en nähnyt kuin takavalot :wink:
Olin kylällä parkissa ja heräsin auton tyhjäkäynnin tärinään kun livuit ohi.[/quote
joo auto oli mutta tais emäntä ajaa.]
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

en sitten osaa käyttää lainaa juttuja SORI VAAN.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

agentti74 kirjoitti:en sitten osaa käyttää lainaa juttuja SORI VAAN.
Muutenhan se oli oikein lainattu, mutta tuo viimeinen hakasulku meni väärään paikkaan

Eli ei näin,
rilpo kirjoitti:Tosihieno peli Very Happy Onneksi olkoon vaan.
Taisit olla päivällä toijalassa 250:sellä? tosin en nähnyt kuin takavalot Wink
Olin kylällä parkissa ja heräsin auton tyhjäkäynnin tärinään kun livuit ohi.[/quote
joo auto oli mutta tais emäntä ajaa.]

Vaan

Koodi: Valitse kaikki

[quote="rilpo"]Tosihieno peli Very Happy Onneksi olkoon vaan.
Taisit olla päivällä toijalassa 250:sellä? tosin en nähnyt kuin takavalot Wink
Olin kylällä parkissa ja heräsin auton tyhjäkäynnin tärinään kun livuit ohi.[/quote]
Joka näkyy näin
rilpo kirjoitti:Tosihieno peli Very Happy Onneksi olkoon vaan.
Taisit olla päivällä toijalassa 250:sellä? tosin en nähnyt kuin takavalot Wink
Olin kylällä parkissa ja heräsin auton tyhjäkäynnin tärinään kun livuit ohi.
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

joo joskus toi "lainaa" onnistuu, välillä se menee ihan pieleen :?

Niistä äänistä viä. Kyl voi dieseli käydä komeesti.
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

Bensalla pestään penselit!!!
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

On muuten hieno laite 8)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

nyt on taas ongelma! en saa kovaakattoa irti ei irtoa takapäästä?tuntus että lukko ei vapauta.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Eikös siellä takaluukun puolella oo käsikäyttöset vivut mistä saa sen takapään lukituksen auki. Ainakin hiukka uudemmassa SL:ssä näin on. Kaverilla oli semmonen tapaus kun oli SL:ssä huono akku, niin ei enää auennut rättikatto sähkösesti. Täyty takaluukun kautta avata lukitukset. Akun latauksen jälkeen taas pelasi. Sinänsä outoa, että akussa oli kyllä potkua riittämiin, aina lähti käymään ja hyvin pyöritti, mutta ei vaan auennut katto.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1652
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

agentti74 kirjoitti:nyt on taas ongelma! en saa kovaakattoa irti ei irtoa takapäästä?tuntus että lukko ei vapauta.
Huomasit varmaan että siinä avauskahvassa on kaksi vipua, varsinainen kahva liikuttaa koukkua ylös/alas, ja pieni kromattu vipu kääntää sitä sivulle.
Tsekkaa että avatessa myös se kromattu pienempi vipu kääntyy myötäpäivään ja kääntää koukun sivuun.
Katon takareunaa voi myös painaa alaspäin ja sitten yrittää avata lukon.
Oletko itse saanut sen auki aiemmin?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

näin kun avattiin...mutta nyt toi pienempi vipu on jotenkin tunnottoman oloinen.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1652
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Liikkuuko takakiinnike ylös kun pitkästä vivusta kääntää? Yritäpä näin: 1. pitkästä vivusta koukku ylös 2. paina kattoa alas takakiinnikkeen kohdalta 3. pikku vivusta koukku sivuun ja katto ylös.

Suunnitelma B: katon muut lukot auki, 2 miestä nostaa kattoa ylös, ja yksi kääntää tikulla koukun sivuun takakiinnikkeen reiästä. Koukku liikkuu sivulle matkustajan puolen suuntaan.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

kiitti neuvoista, yritän noilla huomenna
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1652
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Toivottavasti ei tarvii näin pitkälle mennä :cry:

Kuva
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

jouduin kerran käyttämään Matti R:n B suunnitelmaa rättikaton irrotuksessa. Meni se yksin ihan hyvin pienella ruuvarilla reikään törkätessa sitä koukkua sivuun apparin puolelle. Oli se vaijeri irronut sieltä toisesta päästä. helppo korjata.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

oon ostamassa varaosa SL:ää jos joku tarviis osia niin ilmotelkaa.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1652
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Ehjä takaluukku kiinnostaa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

ei taida olla kun kuskin ovi käyttökelpoista peltiosaa tekniikka on kokolailla kunnossa.
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Tuulilasin pesulaiteen säiliö kiinnostaa ja -72:n ratti.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

en muista kyseisten osien kuntoa mutta ilmoitan kunhan saan auton tallille.
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

nyt olis Borbetin vanteet alla 17x8.5/10" laitan kuvia kun kerkeen.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

agentti74 kirjoitti:nyt olis Borbetin vanteet alla 17x8.5/10" laitan kuvia kun kerkeen.
Borbetin A???
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
markok1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 28.05.2003 17:51
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja markok1 »

agentti74 kirjoitti:oon ostamassa varaosa SL:ää jos joku tarviis osia niin ilmotelkaa.
Pissapojan pumppu kiinnostaisi
MB 350SL -72
MB A170CDI -99
EX-MB 300E -91
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

nyt on laitettu hälyytin ja kaukokäynnistys.
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

Niin jos osat kiinnostaa niin soitelkaa kun en kerkee koneelle kovin usein.
Hartikka 0408281362.
Vastaa Viestiin