Itsekkin on pitänyt etsiä tämä tuote mutta on vaan unohtunut...vissiin kyse on tästä:RH kirjoitti:En tosin ole itse kokeillut, mutta muutama Mobilisti taaksepäin oli ko. lehdessä juttua jostain sienestä, jolla nahkaverhoilut sai puhdistettua ihan melkein simsalabim.
Jotain vastaavaa varmastikin, mutta muistaakseni ko. tuote oli jokin Argo, Akro... tms.karra kirjoitti:Itsekkin on pitänyt etsiä tämä tuote mutta on vaan unohtunut...vissiin kyse on tästä:RH kirjoitti:En tosin ole itse kokeillut, mutta muutama Mobilisti taaksepäin oli ko. lehdessä juttua jostain sienestä, jolla nahkaverhoilut sai puhdistettua ihan melkein simsalabim.
http://www.vileda.com/servlet/PB/menu/1 ... 408zlzpen6
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Mitä se vesi siihen homeeseen auttaa? Rihmasto on nahan sisällä, se pitää myrkyttää jollain oikeella homeenpoistajalla.
https://www.suutarimestari.fi/product/9 ... poistoaine Ite lähtisin tuolla kokeilemaan.joop79 kirjoitti:Onko hyviä ideoita, oli s124 musta reikänahka penkki ottanut hometta talvella selkänojien ollessa kaadettuna.
Nyt pitäs home saada pois ennen penkin muuta fiksausta. Eli uskaltaako nahkapenkkejä pestä reilusti esim. vedellä???
Muut penkit on kunnossa, mutta tuo yksi noja tosiaan täytyy laittaa kovemman pesun alle
Uskaltaako cleanerillä puhdistaa puuosia?Wikke kirjoitti:Tuota Prestan Leather Conditioneria on tullut käytettyä hyvällä menestyksellä jo vuosia. Pesun ennen aineen levitystä olen tehnyt yleensä kissasaippualla (Le Chat). Nyt hommasin Prestan Leather & Vinyl Cleaneria kokeeksi, en ole ehtinyt kokeilla sitä kuin vasta ovipahvien ja kojelaudan vinyyleihin, niin niistä ainakin lähti lika pois (esikäsittelyn tein vinyyleille taikasienellä, sillä irtosi suurin osa mutta paljon lähti vielä tuolla Prestallakin!). Näyttää tuo aine olevan ihan natriumhydroksidia.
En itse uskaltanut kokeilla. Keskikonsolin vinyyliosat puhdistin suihkuttamalla ainetta ensin liinaan ja pyyhkimällä. Yritin varoa katkaisijoita, puuosia ym...acparma kirjoitti: Uskaltaako cleanerillä puhdistaa puuosia?
Kiitos, täytyy tilata ja kokeilla tätä.anselmi123 kirjoitti:https://www.suutarimestari.fi/product/9 ... poistoaine Ite lähtisin tuolla kokeilemaan.joop79 kirjoitti:Onko hyviä ideoita, oli s124 musta reikänahka penkki ottanut hometta talvella selkänojien ollessa kaadettuna.
Nyt pitäs home saada pois ennen penkin muuta fiksausta. Eli uskaltaako nahkapenkkejä pestä reilusti esim. vedellä???
Muut penkit on kunnossa, mutta tuo yksi noja tosiaan täytyy laittaa kovemman pesun alle
Mulla ei ole ikinä lähtenyt alkuperäisessä värissä olevista penkeistä väriä pestessä/hoidettaessa. Yhden Volvon valkoisista nahkapenkeistä (kuskin penkki) lähti värit liinaan, se oli joskus maalattu jälkeenpäin.SEC420 kirjoitti:Mulla on SEC:ssä Roayl Blue nahkasisusta. Penkit on suhteellisen siistissä kunnossa, mutta kaipaa luonnollisesti ylläpitoa ja puhdistusta. Testasin ihan pieneen kohtaan Nahkista ja penkistä tuntuu lähtevän sinistä väriä. Eli onko noi 80-luvun lopun penkit siis "pintavärjättyjä" ja mikä näille olisi paras ja turvallisin käsittely?