c320 cdi vikatilassa
c320 cdi vikatilassa
Eli ajossa heitti vikatilaan, ei kierrä ku 3000 ja vedot katosi
Vein vikakoodin lukuun ja antoi imukanavan ohjauksen magneettiventtiili.
Onko muilla ollut samaa?
Mitä pitää vaihtaa ?
Vein vikakoodin lukuun ja antoi imukanavan ohjauksen magneettiventtiili.
Onko muilla ollut samaa?
Mitä pitää vaihtaa ?
Re: c320 cdi vikatilassa
luultavasti imusarjan läppämoottori...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: c320 cdi vikatilassa
Pitäisi vaihtaa testeriä,Merkules kirjoitti:Eli ajossa heitti vikatilaan, ei kierrä ku 3000 ja vedot katosi
Vein vikakoodin lukuun ja antoi imukanavan ohjauksen magneettiventtiili.
Onko muilla ollut samaa?
Mitä pitää vaihtaa ?
ko mallissa ei ole tuolaista osaa...
mutta kuten jo tuossa arveltin imusarjan läppiä säätelevä shkömoottori
(M55)
jos se vika koodin luku on osunut edes suunilleen
Mökkillä
'
'
Re: c320 cdi vikatilassa
antaa vikakoodia 126A00
Re: c320 cdi vikatilassa
Star vai joku muu?
Re: c320 cdi vikatilassa
Kiitos vastauksista tähän asti!
Vika on siis imusarjan läppämoottori, niinkuin joku jo kertoikin.
Ohitin vian "väliaikasesti", eli laitoin läppämoottorin johdon päähän vastuksen, joka ilmeisesti ohittaa jollain tavalla sen läppämoottorin toiminnan? (Tein siis kaikki youtube videon opastuksella)
Vika korjaantui ja kiertää taas normaalisti, mutta siltikään autossa ei tunnu olevan aivan kaikki vedot tallella vieläkään.
Tiedä sitten teinkö jotain väärin.
Mistähän johtuu että auto ei vedä normaalisti vieläkään?
Luin about 50 kommenttia, kaikki oli tehnyt saman toimenpiteen kuin minä ja heillä auto toimi taas moitteetta.
Vika on siis imusarjan läppämoottori, niinkuin joku jo kertoikin.
Ohitin vian "väliaikasesti", eli laitoin läppämoottorin johdon päähän vastuksen, joka ilmeisesti ohittaa jollain tavalla sen läppämoottorin toiminnan? (Tein siis kaikki youtube videon opastuksella)
Vika korjaantui ja kiertää taas normaalisti, mutta siltikään autossa ei tunnu olevan aivan kaikki vedot tallella vieläkään.
Tiedä sitten teinkö jotain väärin.
Mistähän johtuu että auto ei vedä normaalisti vieläkään?
Luin about 50 kommenttia, kaikki oli tehnyt saman toimenpiteen kuin minä ja heillä auto toimi taas moitteetta.
Re: c320 cdi vikatilassa
Jos on niin ikävästi käynyt että läpät on jääny kiinni asentoon niin silloin se vaikuttaa yläkierroksilla menoon.
Re: c320 cdi vikatilassa
... tarkempaa lukemista, eiköhän aika monessa niissä 50 tapauksessa ole mainittu tarve läppien auki jumittamisellekin...
ja sitten jossei auta niin lisää koodien lukua tai livedataa
ja sitten jossei auta niin lisää koodien lukua tai livedataa
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: c320 cdi vikatilassa
Läpät ei jää kiinni ellei ole vivustot hajalla, kun läppämoottorissa on riittävän voimakas jousi vääntämässä niitä auki.
wiimax.fi
Re: c320 cdi vikatilassa
Voisin vielä kokeilla tuota läppien lukittamista auki asentoon.
Sitten vielä kysymys: Voiko läppämoottorin ohittaminen ja läppien auki lukittaminen rikkoa jotakin? Ja jos itse vaihdan tuon läppämoottorin, niin kuinkahan iso homma edessä?
Sitten vielä kysymys: Voiko läppämoottorin ohittaminen ja läppien auki lukittaminen rikkoa jotakin? Ja jos itse vaihdan tuon läppämoottorin, niin kuinkahan iso homma edessä?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: c320 cdi vikatilassa
Kunhan lukitus ei estä sittä säätömoottoria liikkumasta niin ei,Merkules kirjoitti:Voisin vielä kokeilla tuota läppien lukittamista auki asentoon.
Sitten vielä kysymys: Voiko läppämoottorin ohittaminen ja läppien auki lukittaminen rikkoa jotakin? Ja jos itse vaihdan tuon läppämoottorin, niin kuinkahan iso homma edessä?
kyllä siihen aikaa ja vaivaa menne jos sen tekee niin v6 konessa siiinä samalla varautua vaihtamaan läjä tiivisteitä
Mökkillä
'
'
Re: c320 cdi vikatilassa
Kuten aiempi kirjoittaja jo sanoikin niin kohtalainen työ tuossa on. Itse läppämoottori on helpossa paikassa polttoainesuodattimen vieressä ja sen saa pienellä työllä pois. Hankalaksi uuden läppämoottorin asentamisen tekee se, että hyvin suurella todennäköisyydellä irrotuksen yhteydessä hajoavat muoviset "vivut" jotka kytkevät läppämoottorin imuläppiä ohjaavaan akseliin. Näitä vipuja on hyvin v:mäistä/mahdotonta irroittaa ilman, että ne hajoavat varsinkin jos ovat vanhat ja hapertuneet. "Helpointa" on purkaa konetta sen verran, että saa imusarjat irti ja näkee konkreettisesti miltä imuläpät näyttävät karstan suhteen ja mihin asentoon ne kannattaa jumittaa. Purkamiseen löytyy hyvin ohjeita kun googlaa om642 oil cooler change jne.Merkules kirjoitti:Voisin vielä kokeilla tuota läppien lukittamista auki asentoon.
Sitten vielä kysymys: Voiko läppämoottorin ohittaminen ja läppien auki lukittaminen rikkoa jotakin? Ja jos itse vaihdan tuon läppämoottorin, niin kuinkahan iso homma edessä?
W204 C 220 CDI 2014
ex Volvo S60 D5 2012
ex W203 C 200 CDI 2005
ex W211 E 220 CDI 2008
ex W203 C 200 CDI 2002
ex Volvo S60 D5 2012
ex W203 C 200 CDI 2005
ex W211 E 220 CDI 2008
ex W203 C 200 CDI 2002
Re: c320 cdi vikatilassa
toomac kirjoitti:Kuten aiempi kirjoittaja jo sanoikin niin kohtalainen työ tuossa on. Itse läppämoottori on helpossa paikassa polttoainesuodattimen vieressä ja sen saa pienellä työllä pois. Hankalaksi uuden läppämoottorin asentamisen tekee se, että hyvin suurella todennäköisyydellä irrotuksen yhteydessä hajoavat muoviset "vivut" jotka kytkevät läppämoottorin imuläppiä ohjaavaan akseliin. Näitä vipuja on hyvin v:mäistä/mahdotonta irroittaa ilman, että ne hajoavat varsinkin jos ovat vanhat ja hapertuneet. "Helpointa" on purkaa konetta sen verran, että saa imusarjat irti ja näkee konkreettisesti miltä imuläpät näyttävät karstan suhteen ja mihin asentoon ne kannattaa jumittaa. Purkamiseen löytyy hyvin ohjeita kun googlaa om642 oil cooler change jne.Merkules kirjoitti:Voisin vielä kokeilla tuota läppien lukittamista auki asentoon.
Sitten vielä kysymys: Voiko läppämoottorin ohittaminen ja läppien auki lukittaminen rikkoa jotakin? Ja jos itse vaihdan tuon läppämoottorin, niin kuinkahan iso homma edessä?
Kiitos vastauksesta.
Käyn työmatkalla hakemassa uuden moottorin ja tiivisteet turbolle. Jospa vika korjaantuisi moottorin vaihtamalla.
Sitten jos jollain tulee mieleen jotain muuta, tuohon läppämoottorin vaihtoon liittyvää tärkeää tietoa, niin kertoilkaa ihmeessä.
Toivottavasti ei tule suurempia ongelmia vaihdon kanssa, päivittelen tänne jos ja kun tarvitaan apuja.
