Perjantaina napsati W204 (C200 kompressor, 2007) moottorin vikavalo palamaan. Äkkiä motomaatille lukaisemaan vikakoodit, josta tuloksena P2187 (Järjestelmä käy liian laihalla, joutokäynnillä). Kone toimii täysin normaalisti, myös joutokäynnillä, eikä mitään merkkejä muutoin havaittavissa. Koodi ei nollaantunut, vaikka sitä yritettiin. Viikonlopun aikana tuli ajettua sellainen 70km, eikä mitään ongelmia ilmennyt.
Sitten tuli viikonlopun aikana kurkattua konepellin alle, että näkyykö mitään päällepäin ja ainut asia, jonka huomasin oli tuo iltaputki, joka repsotti osittain irrallaan. Ottaako tuosta mahdollisesti liikaa ilmaa, jonka vuoksi sytyttää vikavalon palamaan? Tuossa kotelossa tuskin anturia on, vai onko jollakulla tarkempaa tietoa?

Kannattaako vetäistä kiinni vaikka gorillateipillä ja käydä uudestaan lukaisemassa koodit, josko sillä nollaantuisi? Juhannusviikko tuntui olevan haasteellinen huoltoon saannin kannalta, mutta kiinnostaisi kuitenkin selvitellä, josko vika olisi vain tuossa.