2006 S203 C200 Jäähdytysnesteen merkkivalon ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jes__se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 13.02.2012 03:23

2006 S203 C200 Jäähdytysnesteen merkkivalon ongelma

Viesti Kirjoittaja Jes__se »

En löytänyt vastaavaa aihetta muuta kuin w202:korista koskevaa joten aloitetaan uusi.

Autona on +500tkm ajettu S203 korinen C200 OM646 koneella vuodelta 2006.

Auto pyytää lisäämään jäähdytysnestettä vaikka paisari on täysi, ei merkkaa alleen, ei hukkaa nestettä, pitää lämmöt tasaisena ja öljykin oli mustaa kun hetki sitten vaihdoin.

Näin voisin olettaa että kyseessä on anturivika. Onko näissä sama homma kuin ilmeisesti vanhemmassa korissa että myös pissapojan nesteen anturi voi aiheuttaa tätä hälytystä? Sen verran kerkesin tutkimaan että paisuntasäiliön anturi oli kiinni eikä siihen kontaktispray tainnut auttaa kun viesti ei hävinnyt.

Tämän jälkeen tosin täytin pissapojan nesteen säiliön ja viestiä ei enää tullut kun käynnistin auton eikä se tullut pienen ajonkaan jälkeen. Oletan kuitenkin että jotain vikaa anturissa on sillä pissapojan säiliö on jo ollut hetken lähes tyhjillään sillä se vuotaa eikä osat ole vielä saapuneet, jäähdytysnesteen viesti tuli västä äsken.

Jos oletetaan että systeemi toimii ja anturit ym kunnossa niin kuuluuko sen mennä näin:

Otat johdollisen liittimen irti paisuntanesteen säiliöstä -> auto pyytää lisää ainetta. Laitat johdon takaisin kiinni -> auto pyytää lisää ainetta. Kun sammutat auton ja odotat hetken niin viesti on hävinnyt vai pitäisikö sen hävitä heti kun liittimen nakkaa kiinni?
Jes__se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 13.02.2012 03:23

Re: 2006 S203 C200 Jäähdytysnesteen merkkivalon ongelma

Viesti Kirjoittaja Jes__se »

Vähän kerkesin käydä mittailemassa, jäähdytysnesteen ja pissapojan johdot antoivat kummatkin noin 5 volttia eli virtaa ainakin tulee, voisiko vika olla sitten jäähdytysnesteen paisuntasäiliön anturissa?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5932
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 2006 S203 C200 Jäähdytysnesteen merkkivalon ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Jes__se kirjoitti:En löytänyt vastaavaa aihetta muuta kuin w202:korista koskevaa joten aloitetaan uusi.

Autona on +500tkm ajettu S203 korinen C200 OM646 koneella vuodelta 2006.

Auto pyytää lisäämään jäähdytysnestettä vaikka paisari on täysi, ei merkkaa alleen, ei hukkaa nestettä, pitää lämmöt tasaisena ja öljykin oli mustaa kun hetki sitten vaihdoin.

Näin voisin olettaa että kyseessä on anturivika. Onko näissä sama homma kuin ilmeisesti vanhemmassa korissa että myös pissapojan nesteen anturi voi aiheuttaa tätä hälytystä? Sen verran kerkesin tutkimaan että paisuntasäiliön anturi oli kiinni eikä siihen kontaktispray tainnut auttaa kun viesti ei hävinnyt.

Tämän jälkeen tosin täytin pissapojan nesteen säiliön ja viestiä ei enää tullut kun käynnistin auton eikä se tullut pienen ajonkaan jälkeen. Oletan kuitenkin että jotain vikaa anturissa on sillä pissapojan säiliö on jo ollut hetken lähes tyhjillään sillä se vuotaa eikä osat ole vielä saapuneet, jäähdytysnesteen viesti tuli västä äsken.

Jos oletetaan että systeemi toimii ja anturit ym kunnossa niin kuuluuko sen mennä näin:

Otat johdollisen liittimen irti paisuntanesteen säiliöstä -> auto pyytää lisää ainetta. Laitat johdon takaisin kiinni -> auto pyytää lisää ainetta. Kun sammutat auton ja odotat hetken niin viesti on hävinnyt vai pitäisikö sen hävitä heti kun liittimen nakkaa kiinni?
Jep Samoja vaivoja kuin 202

Ei yleensä häviä heti
Mökkillä
'
Jes__se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 13.02.2012 03:23

Re: 2006 S203 C200 Jäähdytysnesteen merkkivalon ongelma

Viesti Kirjoittaja Jes__se »

Nyt on autolla ajettu reilu 300km eikä vika ole uusiutunut.

Tehtyinä toimenpiteinä jäähdytysnesteen ja pissapojan anturien liittimien irtiotto ja putsaus/kontaktispray ja pissapojan täyttö. Molemmissa liittimissä oli johdot hyvin paikallaan sekä virtaa tuli niinkuin toisessa viestissä mainitsin.

Eli sinänsä homma ok mutta jäi vielä mietityttämään että mistä tuo auton antaman väärän väärän ilmoituksen tulo nyt sitten loppupeleissä mahtoi johtua?
Vastaa Viestiin