Muutama sata metriä ajoa ja pari kertaa jarrunpoljentaa himmensi tuikun vaimeaksi hehkuksi, lopulta sammui kokonaan.
Illalla tallista lähtiessa vilkkui taas ja jarrua painaessa syttyi kirkkaasti. Okei, näytti että palat ovat lähestymässä finaalia.
Muutaman kilsan ajon jälkeen ilmiö kuitenkin katosi. Seuraavana aamuna ei mitään merkkiä. Auto pesuun ja taas paloi, painoi jarrua tai ei. Ajon jälkeen vain jarruttaessa. Nyt ei pala enää ollenkaan, ei jarrulla eikä ilman - palaa toki kojetaulussa virrat päällä edelleen.
Palojen kuluneisuuden anturikytkyjä tarkemmin tietämättä:
a) Onko kyseessä sähkökummitus ja palat ok, ilmiö liittyi kosteisiin ja nopeasti jäätäneisiin olosuhteisiin. Varovalon ei kai pitäisi hehkua, vilkkua tai palaa, jos jarruun ei kosketa
b) Ovatko palat valmiit ja systeemi ilmoitti asiasta, tosin hieman epäjohdonmukaisesti tiukkimalla miten sattuu
c) Ovatko palat valmiit ja varovalo lopetti toimintansa paloissa olevien kulumisilmaisimien kosketuspintojen tuhouduttua.
Jarrut eivät rahista ja pitävät kuten ennenkin, eli ainakaan metalli ei ole levyä vasten. Etupaloilla on menty about 2,5 vuotta ja n. 100.000 km, joka ei tietenkään todista jarrujen kulumisesta mitään tarkkaa.
Palasarja maksaa KL:ssä 20€ / puoli, joten mikään itaruuskysymys tämä ei ole. Mutta eipä sitä pakkasessa

Olkoon topicci muilta osin vaikka sitten yleissivistävän jarrukeskustelun siemenenä

