Juu Zebranoa näyttäis olevan itellä....nyt ei sitte muu auta ku hommaamaan kyseistä viilua...Webforestilla näyttäis ainakin olevan. Saapi nähä sitten myökö ne pieniä eriä.
Tuli tuossa hiottua vanhat lakat pois kepin ympäriltä,kun oli aika ikävän näköisesti murtuillut. Kyllä mersu on tummat petsit(?) zebraanoon lisännyt luonnon väri kun siinä on näköjään "kullan"keltainen. elikkä jos haluaa orkkis sävyn säilyttää kannattaisi yrittää halkeamat kaiketi jotenkin paklata uudella lakalla tai liittyä joukkoon kirjavaan ps tumma pähkinä petsi voisi olla lähellä, olisiko jollain kokemuksia asiasta tai sen vierestä
Tossa on linkki minkä takaa löytyy juttu jalopuiden kunnostamisesta.
Siinä kyllä nimenomaan sanottiin ettei niita jalopuiden lakkauksia saa hioa vaan se tulee poistaa semmoisella aineella.
Ompas hyvä linkki huomasin vain vielä mersu"amatöörinä" että taitaa 123.n puu olla ihan vaan lakattua ilman suurempia sävytyksiä kun 124.n puu kun on niin tummaa että muoviksihan sitä eppäilee lakkaa on P.run paksulti ja mahtaisiko olla 124.ssa 2komponenttia johon ei maalinpoistaja pure. Tinneri ei ainakaan tuntunut pintaa pehmittävän...
Pekka.A kirjoitti:Ompas hyvä linkki huomasin vain vielä mersu"amatöörinä" että taitaa 123.n puu olla ihan vaan lakattua ilman suurempia sävytyksiä kun 124.n puu kun on niin tummaa että muoviksihan sitä eppäilee lakkaa on P.run paksulti ja mahtaisiko olla 124.ssa 2komponenttia johon ei maalinpoistaja pure. Tinneri ei ainakaan tuntunut pintaa pehmittävän...
Onko kukaan itse kunnostanut jalopuita, lähinnä hionut lakkausta pois ja lakannut itse uudestaan? Pystyykö maalinpoistoaine?
Projektistani eli 1979 W116 on se vaihdekepin ymmpärys huonossa kunnossa; lakka on halkeillut ja pari lakkapalaa irti, viilut vaikuttais olevan ehjänä alla. Sen verran pieni osa että jos kokeilisi itse kunnostaa.
Vaihtoehto ois viedä tänne: http://www.puusepanliikesimeon.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Tuolla tehtiin aikanaan W111 coupeni tuulilasia kiertävät puut kuntoon, ootraamalla uusi kuvio ja lakkaus päälle.
enpä tiedä miten tämä "kunnostus" oli tehty, mutta tuossa minun aiemmassa w123 coupessa joku oli touhukkaasti hionut ja uudestaan lakannut osan noista puuosista.
aika huonolla tuloksella.
mikäli on pähkinäpuulle tarvista niin mulla olis nyt jouten nuo pilattuihin kohtiin kuuluvat osat, kun ehdin ne hommata ennen auton myyntiä.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
W123:n jalopuuta kokeilin joskus uudistaa kulmasta varovasti, mutta huomasin että ei ole hätäisen miehen hommaa. Lakanpoistoaineena oli Liberon Stripper, mutta se ei tehonnut lakkaan kunnolla. Huomasin, että viilu on erittäin ohut ja huokoinen. Lakkakerros lienee siksi paksu lakka, jotta peittää viilun epätasaisuudet. Projektini jäi kokeiluasteelle, joten ei ole kokemusta miten saa aikaiseksi erinomaisen lopputuloksen.
Tällainen firma tekee Usassa puuosien kunnostusta. http://www.maderaconcepts.com/NewSite/M ... _home.html
Pari vuotta sitten kustannusarvio w123:n vaihdekepin ympäryksen uudelleen viiluttamiselle (juuri pähkinä) ja lakkaukselle oli $200 (+postikulut).