Mersu jätti tielle!!!
Mersu jätti tielle!!!
No niin, tänä aamuna sitten tapahtui kaikkien todennäköisyyslaskelmien ulkopuolella oleva juttu, nimittäin W124 200D jätti tielle
Vaimo oli menossa töihin, kun auto alkoi yhtäkkiä pitää kuulemma vinkunaa ja epämääräistä jaksottaista rutinaa. Hän ajoi tien reunaan ja ääni kuului edelleen auton käydessä. Sammutti auton sitten siihen.
Kävin hänet pelastamassa tien varresta ja aioin kokeilla, millaista ääntä mersu pitää, niin auto oli ihan mykkä. Valot kyllä paloi mittaristossa, mutta ei edes suostunut starttaamaan. Oli ihan mykkä.
Sitä siinä pimeässä sitten ehtinyt sen tarkemmin tutkimaan, kun piti jatkaa matkaa. Tässä elättelen toiveita, että voisiko olla joku laturiin liittyvä juttu, vai onko jollakulla samantapaisia kokemuksia. Diagnoosihan tulee tietysti vasta, kun saan auton pajalle, mutta jos tämän tapaisia kokemuksia olisi muillakin ollut, niin kollektiivinen tuska lievittäisi ainakin omaa harmitusta
Vaimo oli menossa töihin, kun auto alkoi yhtäkkiä pitää kuulemma vinkunaa ja epämääräistä jaksottaista rutinaa. Hän ajoi tien reunaan ja ääni kuului edelleen auton käydessä. Sammutti auton sitten siihen.
Kävin hänet pelastamassa tien varresta ja aioin kokeilla, millaista ääntä mersu pitää, niin auto oli ihan mykkä. Valot kyllä paloi mittaristossa, mutta ei edes suostunut starttaamaan. Oli ihan mykkä.
Sitä siinä pimeässä sitten ehtinyt sen tarkemmin tutkimaan, kun piti jatkaa matkaa. Tässä elättelen toiveita, että voisiko olla joku laturiin liittyvä juttu, vai onko jollakulla samantapaisia kokemuksia. Diagnoosihan tulee tietysti vasta, kun saan auton pajalle, mutta jos tämän tapaisia kokemuksia olisi muillakin ollut, niin kollektiivinen tuska lievittäisi ainakin omaa harmitusta
Startin jumitusta veikkaisin minäkin...
Itsellä kävi nolosti pari vuotta sitten Rajamäellä. Öljynputsarin kansi korkkasi ja kone heitti öljyt sitä kautta pihalle.
Mieleeni on jäänyt heti kohta paikalle tulleen, 124 mersulla ajaneen kysymys: "Miten voi MERSUSTA olla konepeitto pystyssä???".
Tämä samainen kaveri sitten ajalsi kotiinsa hakemaan pulttia ja mutteria niin, että saatiin kansi takaisin kiinni ja auto ajokuntoon.
Mieltä lämmitti tällainen auttaminen!!!
(mieltä ei lämmittänyt n. 5 litraa mustaa koneöljyä moottoritilassa)
Itsellä kävi nolosti pari vuotta sitten Rajamäellä. Öljynputsarin kansi korkkasi ja kone heitti öljyt sitä kautta pihalle.
Mieleeni on jäänyt heti kohta paikalle tulleen, 124 mersulla ajaneen kysymys: "Miten voi MERSUSTA olla konepeitto pystyssä???".
Tämä samainen kaveri sitten ajalsi kotiinsa hakemaan pulttia ja mutteria niin, että saatiin kansi takaisin kiinni ja auto ajokuntoon.
Mieltä lämmitti tällainen auttaminen!!!
(mieltä ei lämmittänyt n. 5 litraa mustaa koneöljyä moottoritilassa)
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
offtopikiksi menee mutta samainen sattui kanssa omalle kohdalleTimo999 kirjoitti:
Mieleeni on jäänyt heti kohta paikalle tulleen, 124 mersulla ajaneen kysymys: "Miten voi MERSUSTA olla konepeitto pystyssä???".
Tämä samainen kaveri sitten ajalsi kotiinsa hakemaan pulttia ja mutteria niin, että saatiin kansi takaisin kiinni ja auto ajokuntoon.
Mieltä lämmitti tällainen auttaminen!!!
(mieltä ei lämmittänyt n. 5 litraa mustaa koneöljyä moottoritilassa)
vaihdoin kaasuvaijeria parkkiksella kun sieltä tuli yksi mersukuski ihmettelämään että miksi ihmeessä konepelti on auki. kerroin kaasuvaijerin menneen katki ja kyseinen henkilö auttoi homman alkuun.
mersukuskit ovat yllättävän ystävällisiä
W124 200 -85
OT: Kerran oli lähellä konepellin aukaisu tienpäällä kun susirajalta syrjäsuomeen ajelin. Kaikki oli Oulussa vielä ok mutta joskus Heinolan maissa ihmettelin kun CD-boxi boottaa koko soittimen aina kun yrittää vaihtaa levyä. Tarkasteltuani hoksasin, että valotkin on hiukan himmeät. Tein pikaisen pysähdyksen jossain valaistulla levikkeellä huomatakseni että hihnat ok jne. Yhtään ylimääräistä merkkivaloa ei taulussa palanut ja matka kohti hkiä jatkui. Muistelin, että pukinmäen esso on auki 24h ja ajelin malmin rampista suoraan sinne. 2 pvää täyttä hkissä ja sitten piti olla jo turussa joten pieniä paineita oli. Kas kummaa, pukinmäen pihassa oli hemmetilliset lakanat, että meiltä akut ja laturit edullisesti. Edullinen ja edullinen, sain hoidettua homman siten, että puolilta öin perillä oltuani jätin auton sinne ja pressaan (firma maksaa onneksi) ja 2 pvän päästä kävin noutamassa auton, joka oli pihalla valmiina ja akku täyteen ladattuna
Ainoa kerta kun on tien päällä tullut ongelmia vaikka ei ole ihan uudenkarheita nuo meidänkään tähtikeulat...
Ainoa kerta kun on tien päällä tullut ongelmia vaikka ei ole ihan uudenkarheita nuo meidänkään tähtikeulat...
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
OT: Sehän on niin, että kun mersusta on konepeitto pystyssä se on huolto ja jos jostain kiinanihmeestä on konepeitto "pystyssä" niin se on remonttiTimo999 kirjoitti:Startin jumitusta veikkaisin minäkin...
Mieleeni on jäänyt heti kohta paikalle tulleen, 124 mersulla ajaneen kysymys: "Miten voi MERSUSTA olla konepeitto pystyssä???".
ps. ja mikäs mersun peittoo nostellessa, kun sen kerran todella saa pystyyn
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Tapahtuiko tämä siinä Solkikadun parkkipaikalla??serial kirjoitti:offtopikiksi menee mutta samainen sattui kanssa omalle kohdalleTimo999 kirjoitti:
Mieleeni on jäänyt heti kohta paikalle tulleen, 124 mersulla ajaneen kysymys: "Miten voi MERSUSTA olla konepeitto pystyssä???".
Tämä samainen kaveri sitten ajalsi kotiinsa hakemaan pulttia ja mutteria niin, että saatiin kansi takaisin kiinni ja auto ajokuntoon.
Mieltä lämmitti tällainen auttaminen!!!
(mieltä ei lämmittänyt n. 5 litraa mustaa koneöljyä moottoritilassa)
vaihdoin kaasuvaijeria parkkiksella kun sieltä tuli yksi mersukuski ihmettelämään että miksi ihmeessä konepelti on auki. kerroin kaasuvaijerin menneen katki ja kyseinen henkilö auttoi homman alkuun.
mersukuskit ovat yllättävän ystävällisiä
Jos tapahtui, niin kuinka se sisävalon polttelu akkua kulutti? Teki meinaan mieli keksiä keino sammuttaa se. Mersu+apukaapeli = monelle ilkeälle ihmiselle päivän pelastus.
nimim. Mersukuskeja aina mahdollisuuksien mukaan jeesaava+Maailma on pieni Ja edelleen hyvää joulua kaikille. Tänään pääsee isyysloman jatkeelle / joululomalle.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
2 kertaa on w201 jättäny tien päälle. Molemmissa tapauksissa kaasuvivun luona konehuoneessa oleva joku kumilärpäke on antanu periks ja kaasupoljin on menny veteläks. Kummallakin kerralla asiasta selvittiin sitomalla narua sen tilalle määräaikaispatentiks.
1e maksava osa, mut osaa aiheuttaa vähäks aikaa tienpäällä sydämentykytystä ja noloja tilanteita.
1e maksava osa, mut osaa aiheuttaa vähäks aikaa tienpäällä sydämentykytystä ja noloja tilanteita.
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Juu. Just hiljattain sen huolsin ja joka päivä olen tottunut autojeni konepellit pystyyn nostamaan, ihan vain varmistellekseni. Niin vain ei huolto auttanut, kun mekaaninen "virus" päätti hyökätä ajopelini kimppuun.Muffler kirjoitti:"ei mersuja koskaan tarvi korjata tai huoltaa"
Ja sit vielä ihmetellään miksi konepelti on pystyssä
Mikä tahansa mekaaninen laite tarvitsee säännöllistä huoltoa.
Hinasin sen muuten eilen pois tien varresta vandaalien ulottumattomiin serkkupojan pihalle lähitienoille. Ei ollut pimeässä ja sateessa yhtään hauskaa. Puskurin alta hinauslenkin peittävä muoviluukkukin jäi hinausmatkan varrelle.
Mahtaako noita mistään löytyä? Reikä on nimittäin aika iso ja ruma, vaikka toisaalta, eihän se nyt ole oikeastaan päälimmäinen murhe.
Merkkikorjaamon huollosta huolimatta OM601, 200 tkm on pettänyt kahdesti siten, että matkaa on jatkettu muulla kulkineella...se siitä ja sen laadusta.RH kirjoitti:Juu. Just hiljattain sen huolsin ja joka päivä olen tottunut autojeni konepellit pystyyn nostamaan, ihan vain varmistellekseni. Niin vain ei huolto auttanut, <...>Muffler kirjoitti:<...>Mikä tahansa mekaaninen laite tarvitsee säännöllistä huoltoa.
Viimeksi muokannut veskola, To 16.12.2004 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Oma 124 200d on jättänyt muutaman kerran kans tuonne tien päälle 2 kaasuvaijjerin pidikemuovi mennyt rikki. Yllättäen molemmat kerrat tampereen keskustassa ja kun lähdin valoista., vähän hävetti. Muutaman kerran on tullut tapeltua tuon laturin kanssa ja kerran vetri meni poikki Treella ajessani. viime kesänä meni tuosta pikkustavajaa 700 000km ajetusta motista kansipahvi ja jätti minut Kurun metsiin
Mutta eipä nuo ole muutakuin sillä hetkellä hermittaneet ja kuluvia osia aina mersusta on löytyny niin vanhoista kuin myös todella vanhoista
Mitä nyt meidän perheessä tuolla autolla on jo ajettu 400 000 km ja nuo ovat ainoat isot murheet ollut ni on se ollut halpa autoa ajaa
T Kalle J
Mutta eipä nuo ole muutakuin sillä hetkellä hermittaneet ja kuluvia osia aina mersusta on löytyny niin vanhoista kuin myös todella vanhoista
Mitä nyt meidän perheessä tuolla autolla on jo ajettu 400 000 km ja nuo ovat ainoat isot murheet ollut ni on se ollut halpa autoa ajaa
T Kalle J
Aina on mahdollista oppia jotain uutta.
VW
Opel GT -70 1.9
P.S. antakee armoa lukihäiröselle
VW
Opel GT -70 1.9
P.S. antakee armoa lukihäiröselle
sielläpä juuriArto N kirjoitti: Tapahtuiko tämä siinä Solkikadun parkkipaikalla??
Jos tapahtui, niin kuinka se sisävalon polttelu akkua kulutti? Teki meinaan mieli keksiä keino sammuttaa se. Mersu+apukaapeli = monelle ilkeälle ihmiselle päivän pelastus.
nimim. Mersukuskeja aina mahdollisuuksien mukaan jeesaava+Maailma on pieni Ja edelleen hyvää joulua kaikille. Tänään pääsee isyysloman jatkeelle / joululomalle.
eipä se sisävalo ainakaan huomattavasti akkua syönyt, hyvin lähti operaation jälkeen käyntiin. kerran jäi pakkasyönä se lamppu palamaan koko yöksi ja oli aamulla hieno sula alue katossa kun muuten auto oli kokonaan lumen peitossa , mutta silloinkaan ei akku ollut päässyt tyhjäksi ja jaksoi vielä startata vaikkakin hieman heikommin.
ei tullut tilaisuutta kiittä siinä auton ympärillä häärätessä, joten kiitoksia paljon avusta
W124 200 -85
No niin. Toimii taas.Jarno.v kirjoitti:Oisko startti jäänyt pyörimään mukana ja levinnyt, jos ei edes yrittänyt pyörittää?
Ps. allekirjoitus...hmm
Vaan on se kumma kun heti ensimmäinen ehdotus viaksi osuus oikeaan. Starttihan tuo oli jäänyt jurnuttamaan päälle. Haisi muuten herkulle ja oli kauniisti sinistynyt. Uusi startti vaan kiinni ja menoksi.
Perkule, että siinä vaan meni vaimon joululahjaan varatut rahat.
No, ei vaan.
Melkoisen tarkkaa nettidiagnosointia ilman vikakohteeseen tutustumista. Täydet pisteet tästä jäsen jarnolle.
Sitten kun tuli hyvä mieli niin säästyneet rahat tuonne joulupataan (offtopic ja sieltä...)
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti 03.02.2004 10:28
- Paikkakunta: oulu
vappuna tulee 9v täyteen (jos auto vielä silloin on)kun meikä on tuolla omalla w123 vanhuksella pöristelly,1 ainoan kerran oon joutunu turvautumaan kaverin kyytiin mersun lakkoillessa.töistä aikoinaan lähettiin iltavuorosta ja lohkis oli unohtunu laittaa,pakkasta -30 ja mersun akku täysin mykkä.no aamulla mentiin töihin,mersu lohkikseen laturi pellin alle ja 2 tunnin päästä pörähti kuin palmun alta.
OT: Jäi aiemmin kertomatta kun entinen naapurini tuli eräänä aamuna minun siinä autokatoksessa konepelti auki nesteitä tarkistellassani kyselemään että eikö diisselimersu käynnisty, en kommentoinut. Annoin tosin apuvirtaa hänelle hetken päästä jolla (varmaan mersun virran huonoutta) hänen alle kaksi vuotta vanha Laguna ei suostunut lähtemään käyntin. Naapuri nieli ylpeytensä ja suostui ottaman kyysin töihin vanhalla mersulla Olisittepa nähneet sen ilmeen siinä vaiheessa kun Laguna sanoi vaan vou-vou-vou